Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?
vrijdag 9 maart 2018 om 14:21
vrijdag 9 maart 2018 om 14:24
Oeh getverkoninginbeatrix schreef: ↑09-03-2018 11:57Universitairen onderling die zeggen dat 'de sfeer toch wel anders is als er veel HBO-ers zijn, je merkt het verschil toch'.
Helemaal als ze dat tegen mij zeggen, er blindelings vanuitgaand dat ik een universitaire opleiding af heb gerond. (Ik heb MBO)
Ik had ooit een minder leuke collega. Die zat altijd over wijn en haar huisje in frankrijk te emmeren, en over haar 'passie' spaanse arthouse films.
Ik kon het op slag alleen nog maar over fricandellen, cola en die hard zes hebben.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:26
Het-groepje schreef: ↑09-03-2018 14:24Oeh getver
Ik had ooit een minder leuke collega. Die zat altijd over wijn en haar huisje in frankrijk te emmeren, en over haar 'passie' spaanse arthouse films.
Ik kon het op slag alleen nog maar over fricandellen, cola en die hard zes hebben.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:29
' of: Wat is er nog meer'Ukkepuk14 schreef: ↑09-03-2018 14:21Toevallig net weer gehoord;
Mn dochter heeft hier 2 vriendinnetjes te spelen.
Mogen we een stroopwafel. Nou vooruit.
Hoor ik 1 van die meisjes zeggen: hoeveel mag je er?
Aaaaaaahhhhhh....vreselijk vind ik dat![]()
Alsof het normaal is om 3 van die grote koeken weg te kauwen
Of nog erger: 'dat vind ik niet zo lekker'
Alternatief gezocht, ene kind heeft stroopwafel, ander kind kiest weinig enthousiast alternatief, kijkt zuur.
' had je liever een stroopwafel gewild'
En dan toch de stroopwafel kiezen.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:37
Ja dat hahaHet-groepje schreef: ↑09-03-2018 14:29' of: Wat is er nog meer'
Of nog erger: 'dat vind ik niet zo lekker'
Alternatief gezocht, ene kind heeft stroopwafel, ander kind kiest weinig enthousiast alternatief, kijkt zuur.
' had je liever een stroopwafel gewild'
En dan toch de stroopwafel kiezen.
Of net iets te hard fluisteren: vraag je moeder om een snoepje. Dan roep ik altijd terug: wou je wat vragen xxxx
Ik hoop toch altijd van gansharte dat mijn dochter zich een beetje beleefd opsteld bij een ander. Ik stamp het er altijd wel in, maar kan alleen maar hopen dat ze zich ook netjes gedraagt
vrijdag 9 maart 2018 om 14:44
Volgens mij is het gewoon auto. Maar misschien is het regiogebonden. Hier zeggen alleen mensen die hier niet uit de omgeving komen " ooto " namelijk.herfstappeltaart schreef: ↑09-03-2018 14:03Volgens mij komt auto van automobile, een Frans woord, dus de uitspraak is eigenlijk weldegelijk ooooooto
vrijdag 9 maart 2018 om 15:02
Technisch komt het natuurlijk uit het Grieks (αὐτός) dus dan zou het weer auwto moeten zijn.herfstappeltaart schreef: ↑09-03-2018 14:03Volgens mij komt auto van automobile, een Frans woord, dus de uitspraak is eigenlijk weldegelijk ooooooto
Maar van de Taalunie mag het allebei.
vrijdag 9 maart 2018 om 15:11
AnAppleADay schreef: ↑09-03-2018 15:02Technisch komt het natuurlijk uit het Grieks (αὐτός) dus dan zou het weer auwto moeten zijn.
Maar van de Taalunie mag het allebei.
Mooizo! Dan hoeven we ons niet meer te ergeren met z'n allen
vrijdag 9 maart 2018 om 15:26
Outside the boxTreurniet12 schreef: ↑09-03-2018 14:24Comfortzone
Aarden
Dichtbij jezelf blijven
Even centraal
Out of the box
Powervouw
Mindset
Mamatime
Pro actief
Keywords
Met elkaar sparren
vrijdag 9 maart 2018 om 16:44
vrijdag 9 maart 2018 om 16:57
Als iemand zwaar liefdesverdriet heeft:" joh, ga lekker op de bank, onder de deken met een stuk chocola en een wijntje".
Dus wordt een emotie eter en open over 3 weken een topic dat je zo dik bent geworden." Hoe komt dat dan?" " Ja, mijn relatie is net uit en mijn eetpatroon is daardoor drastisch veranderd. "
" EIGEN SCHULD!"...
Dus wordt een emotie eter en open over 3 weken een topic dat je zo dik bent geworden." Hoe komt dat dan?" " Ja, mijn relatie is net uit en mijn eetpatroon is daardoor drastisch veranderd. "
" EIGEN SCHULD!"...