Verkeersbord: "Gebruik de hele invoegstrook"

05-05-2008 18:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker kom ik langs de weg het bord met bovenstaande tekst tegen. Nu heb ik 10 jaar geleden (met veel moeite) mijn rijbewijs gehaald en geleerd dat je zo snel mogelijk in moet voegen. Als je aan het eind nog moest invoegen, was je volgens de instructeur een 'loser'.

Dus ik onlangs een poging wagen aan het eind in te voegen. Werd ik er mooi niet tussen gelaten. Terwijl de bestuurders naast mij makkelijk een baantje op hadden kunnen schuiven op de rustige weg. Uit nood maar over het verdrijvingsvlak ingevoegd.

Wat doen jullie bij de invoegstrook? En wat is eigenlijk het nut van die nieuwe maatregel?
.
thee wijzigde dit bericht op 05-05-2008 23:30
Reden: foutje.....
% gewijzigd
quote:thee schreef op 05 mei 2008 @ 23:25:

En trouwens, van diezelfde N11 naar A12 (gggrrrr) auto's die vanaf ' ritsen vanaf hier' tot net voor de schuine streep gaan want dan hebben ze in file toch weer 3 of 4 auto's 'gewonnen'.... brrrr

Hai quattro
[quote]thee schreef op 05 mei 2008 @ 23:23:

[...]

Enneh... dank je hè ;-)[/quote]

Ach ja, altijd een gentleman he, ook in het verkeer

*toetert zwaait*
quote:Lalein schreef op 05 mei 2008 @ 20:06:

ik heb bij mijn rijlessen 6 jaar geleden ook geleerd dat als je op de rechter rijbaan rijdt ter hoogte van een invoegstrook, je dan wel zo netjes moet zijn om even te schuiven als het mogelijk is.

Je "moet" niks. Je rijdt op de voorrangsweg op de rechterbaan en degene die invoegt moet zich aan jou aanpassen. Je kunt wel een baantje opschuiven als het mogelijk is maar als iedereen dat steeds doet, gaat ook iedereen weer denken dat het zo hoort.

Om aan het einde van de invoegstrook pas in te voegen is juist zodat je het verkeer goed kan inschatten en je kan aanpassen.

Is het erg druk dan mag je over de vluchtstrook tot je kan invoegen.

Is het heel rustig en kan je gewoon de snelweg op dan hoef je die hele strook natuurlijk niet te benutten...

Ik verbaas mij erover dat hier meerdere mensen denken dat ze een baantje op moeten schuiven maar het verklaart wel waarom ik op de linkerbaan regelmatig vol in de ankers moet......
quote:Bronny schreef op 05 mei 2008 @ 23:35:

[...]

Je "moet" niks. dat zeg ik ook niet
quote:zonnetje76 schreef op 05 mei 2008 @ 21:06:

Volgens mij zijn er veel 'Doornroosjes' in mijn omgeving...Oh! Da's gezellig!
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven