Overig
alle pijlers
Verslaafd aan uitgaan
donderdag 16 april 2020 om 23:46
Ik drink nog niet dus daar heeft het niets mee te maken, maar ik ben wel verslaafd aan uitgaan wat ik sinds kort doe. Ja klinkt gek maar word zeer onrustig dat t nu niet kan (ik weet natuurlijk hoe belangrijk het is dat t nu niet doorgaat en ik sta daar helemaal achter) De hele dag zit het in mijn hoofd en ik ben alleen maar aan het wachten, wachten wachten tot het weer kan. Misschien kan ik dan nog wel maanden wachten....
ik zou graag in het nu willen leven. Anders is het echt zonde. Dan ben ik deze maanden van mn leven aan t verspillen aan alleen maar wachten (al helemaal omdat ik jaren niks anders gedaan heb dan werken). Maar het gaat automatisch. Constant komt dat nostalgische gevoel van het feesten weer op en kom ik weer in die modus van het wachten tot het weer kan. Eigenlijk geen seconden dat ik dit niet heb. Hoe kom ik hier uit?
Dit is lang niet zo erg als corona, lang lang lang niet. Want zo bedoel ik het natuurlijk ook helemaal niet. Ik dacht ik plaatst toch dit topic omdat toch ook ik mn tijd goed moet kunnen benutten.
ik zou graag in het nu willen leven. Anders is het echt zonde. Dan ben ik deze maanden van mn leven aan t verspillen aan alleen maar wachten (al helemaal omdat ik jaren niks anders gedaan heb dan werken). Maar het gaat automatisch. Constant komt dat nostalgische gevoel van het feesten weer op en kom ik weer in die modus van het wachten tot het weer kan. Eigenlijk geen seconden dat ik dit niet heb. Hoe kom ik hier uit?
Dit is lang niet zo erg als corona, lang lang lang niet. Want zo bedoel ik het natuurlijk ook helemaal niet. Ik dacht ik plaatst toch dit topic omdat toch ook ik mn tijd goed moet kunnen benutten.
elieke wijzigde dit bericht op 16-04-2020 23:53
14.24% gewijzigd
donderdag 16 april 2020 om 23:56
Je hebt een burn-out
èn je wil uitgaan?
Een burn-out herstelt met ruuuust.
Dat hebben forummers je verteld in je vorige topic, waarin je niet meer kwam reageren.
En het topic daarvoor heb je leeggehaald.
En in je topic daarvoor, kwam je niet meer reageren.
En in je topic daarvoor, kwam je ook niet meer reageren.
Ja, doei, wij zijn gekke Henkie niet.
De schoenen die je zocht, heb ik gevonden, maar je liet niets meer van je horen.
èn je wil uitgaan?
Dat hebben forummers je verteld in je vorige topic, waarin je niet meer kwam reageren.
De schoenen die je zocht, heb ik gevonden, maar je liet niets meer van je horen.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 17-04-2020 00:00
70.54% gewijzigd
donderdag 16 april 2020 om 23:56
Dank voor uw reactie.
Zullen er meer mensen zijn van rond de 18/20 die er onrustig van worden dat ze niet meer kunnen feesten (even los van corona.. dus zonder te vergelijken... want corona is zoveel erger)?
Niet veel. Ik was jaren lang geïsoleerd bezig met school. Ik ben daardoor veel hobby’s verloren en vind het heel moeilijk ze weer op te pakken. Sindskort het uitgaansleven ontdekt en ik was er helemaal gelukkig door geworden.
donderdag 16 april 2020 om 23:58
Ja sinds 3 weken heb ik idd veel ergere klachten waarmee ik niet kan feesten. Dus dat klopt idd wel. Maar misschien speelt corona ook mee dat mn klachten zo erg verergerd zijn. Mijn behandelaar weet wel van zeker.
vrijdag 17 april 2020 om 00:03
Jawel, joh! Ik werd op die leeftijd ook altijd helemaal gek van de 'fear of missing out' als ik om wat voor reden dan ook een tijdje niet kon gaan stappen. Is een fase, die heel veel mensen hebben.Elieke schreef: ↑16-04-2020 23:56Dank voor uw reactie.
Zullen er meer mensen zijn van rond de 18/20 die er onrustig van worden dat ze niet meer kunnen feesten (even los van corona.. dus zonder te vergelijken... want corona is zoveel erger)?
Niet veel. Ik was jaren lang geïsoleerd bezig met school. Ik ben daardoor veel hobby’s verloren en vind het heel moeilijk ze weer op te pakken. Sindskort het uitgaansleven ontdekt en ik was er helemaal gelukkig door geworden.
Ik heb geen tips hoe je de tijd door moet komen zonder steeds aan dat uitgaan te denken, trouwens. Misschien dat je online met uitgaansvrienden kunt afspreken om in elk geval nog bij te kletsen, of met de camera aan toch een beetje te dansen (iemand tot dj benoemen die de muziek kiest bijvoorbeeld), ik noem maar wat. Of anders toch andere hobby's proberen te vinden. Wat voor hobby's had je vroeger die je verloren bent? Wat vind je leuk om in je eentje te doen? Kun je dat toch niet weer oppakken? Het is allemaal second best, dat snap ik wel, maar het is iets... Van alleen maar zitten piekeren worden je uitgaansvrije avonden ook niet leuker.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 17 april 2020 om 00:07
Wat jammer, van die hobby's.Elieke schreef: ↑16-04-2020 23:56Dank voor uw reactie.
Nu herken ik dat wel, uitgaansleven net ontdekt en je er lekker in willen storten (nu niet meer voor mij, maar vroeger ). Het kan inderdaad zo heerlijk zijn en even al je zorgen doen vergeten.
Ik zou toch echt proberen weer iets op te pakken en probeer ook goed voor jezelf te zijn. Voorbeeldje: koop mooie nieuwe joggingschoenen als je bijvoorbeeld vaker gaat joggen. Klinkt misschien wat lullig, maar kan ook een fijn gevoel geven...
vrijdag 17 april 2020 om 00:39
Ach ja zo snel als ik tinnitus gekregen heb, zo snel ben ik verslaafd geraakt aan uitgaan (nu overigens wel heel goede oordoppen). Tinnitus kan trouwens ook door mn burn-out komen. Merk geen gehoorverlies.
vrijdag 17 april 2020 om 00:40
Heel erg bedankt!Saivash schreef: ↑17-04-2020 00:07Wat jammer, van die hobby's.
Nu herken ik dat wel, uitgaansleven net ontdekt en je er lekker in willen storten (nu niet meer voor mij, maar vroeger ). Het kan inderdaad zo heerlijk zijn en even al je zorgen doen vergeten.
Ik zou toch echt proberen weer iets op te pakken en probeer ook goed voor jezelf te zijn. Voorbeeldje: koop mooie nieuwe joggingschoenen als je bijvoorbeeld vaker gaat joggen. Klinkt misschien wat lullig, maar kan ook een fijn gevoel geven...
vrijdag 17 april 2020 om 00:41
Heb zeker naar die schoenen gekeken. Maar hoorde dat de site helaas niet betrouwbaar was.Odense* schreef: ↑16-04-2020 23:56Je hebt een burn-out
èn je wil uitgaan?
vrijdag 17 april 2020 om 00:42
Veel dank!!Dana schreef: ↑17-04-2020 00:03Jawel, joh! Ik werd op die leeftijd ook altijd helemaal gek van de 'fear of missing out' als ik om wat voor reden dan ook een tijdje niet kon gaan stappen. Is een fase, die heel veel mensen hebben.
Ik heb geen tips hoe je de tijd door moet komen zonder steeds aan dat uitgaan te denken, trouwens. Misschien dat je online met uitgaansvrienden kunt afspreken om in elk geval nog bij te kletsen, of met de camera aan toch een beetje te dansen (iemand tot dj benoemen die de muziek kiest bijvoorbeeld), ik noem maar wat. Of anders toch andere hobby's proberen te vinden. Wat voor hobby's had je vroeger die je verloren bent? Wat vind je leuk om in je eentje te doen? Kun je dat toch niet weer oppakken? Het is allemaal second best, dat snap ik wel, maar het is iets... Van alleen maar zitten piekeren worden je uitgaansvrije avonden ook niet leuker.
vrijdag 17 april 2020 om 00:44
Eigenlijk wel want de plek waar ik t liefste kom en de hele dag aan mee bezig ben (oops) is 18 t/m 20. Maarjaa.Vriendgedumpt schreef: ↑17-04-2020 00:41Je mist niets, want niemand gaat uit momenteel. Dat scheelt alvast. En als je het sociale mist of het dansen kun je online met elkaar borrelen of danslesjes volgen. Probleem opgelost.
Maar mis gewoon de dansvloer met de lichten en muziek en gezelligheid en even zorgen kunnen vergeten.
vrijdag 17 april 2020 om 01:21
Jij bent 18 en hebt "jaren niks anders" gedaan dan werken.
Kun je voor mij mijn iPhone even opnieuw in elkaar zetten, jij bent dat immers gewend...?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
vrijdag 17 april 2020 om 01:21
Letterlijk heel Nederland voelt zich hetzelfde. Onrustig omdat ze niet meer naar de sportschool kunnen, onrustig omdat ze voor lange tijd niet naar concerten / festivals kunnen (ik), onrustig omdat hun bedrijf niet open kan, onrustig omdat ze niet op vakantie kunnen. Dat maakt niemand verslaafd, dat maakt de huidige situatie gewoon kut.
vrijdag 17 april 2020 om 02:39
vrijdag 17 april 2020 om 05:25
Gedachten kunnen enorm dominant zijn. Zeker als je merkt dat je geleid wordt door ze.
Ik denk dat juist nu Mindfullness leren goed kan helpen. Je kunt daar goed online meer over lezen en leren.
Elke keer dat jij gaat 'wachten' ben je afgesloten van het nu moment.
Daarom is het erg van belang om te leren verbinden met het hier en nu
Ik denk dat juist nu Mindfullness leren goed kan helpen. Je kunt daar goed online meer over lezen en leren.
Elke keer dat jij gaat 'wachten' ben je afgesloten van het nu moment.
Daarom is het erg van belang om te leren verbinden met het hier en nu
vrijdag 17 april 2020 om 08:14
Je zorgen gaan niet weg met uitgaan. Je burn out, of wat het dan ook is, verdwijnt niet als sneeuw voor de zon als er lichten en gezelligheid is.
Ga terug naar je psych. Iedereen wordt onrustig, maar dit is wat het is. Blijkbaar heb je iets nodig om je zorgen te vergeten. Tijd om te werken aan die zorgen, ze te bespreken en te kijken wat je daaraan gaat doen.
Is ook beter voor je als het geen Corona tijd is.
vrijdag 17 april 2020 om 08:24
Ja mis ik ook, en helaas pindakaas voor mij zal Sensation White dit jaar vast niet doorgaan. Vind ik echt heel erg kut. Want had ik me heel erg op verheugd. Maar ja wat niet is, dat is niet he?
vrijdag 17 april 2020 om 08:46
”al helemaal omdat ik jaren niks anders gedaan heb dan werken”
Je bent 18 dus tenzij je bent opgegroeid in Bangladesh ben je helemaal niet al jaren aan het werken.
Verslaving is een serieuze ziekte trouwens, wat jij nu ervaart omdat je niet kan stappen is geen verslaving maar aanstelleritus.
En als ik je topics zo lees heb je daar wel vaker last van. Gelukkig heb je al hulp.
Je bent 18 dus tenzij je bent opgegroeid in Bangladesh ben je helemaal niet al jaren aan het werken.
Verslaving is een serieuze ziekte trouwens, wat jij nu ervaart omdat je niet kan stappen is geen verslaving maar aanstelleritus.
En als ik je topics zo lees heb je daar wel vaker last van. Gelukkig heb je al hulp.
vrijdag 17 april 2020 om 08:53
Nee hoor, ik heb er totaal geen problemen mee. Heerlijk dat thuisblijven.hallohoihey567 schreef: ↑17-04-2020 01:21Letterlijk heel Nederland voelt zich hetzelfde. Onrustig omdat ze niet meer naar de sportschool kunnen, onrustig omdat ze voor lange tijd niet naar concerten / festivals kunnen (ik), onrustig omdat hun bedrijf niet open kan, onrustig omdat ze niet op vakantie kunnen. Dat maakt niemand verslaafd, dat maakt de huidige situatie gewoon kut.