Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
04-07-2020 19:01
Maar waarom moet dat in dit topic? Is toch totaal niet relevant?
Omdat in dit topic paar mensen naar vroegen.
Omdat in dit topic het over de bans ging.
En je hebt geen topic nodig, mensen kunnen ook uitzich zelf een pb sturen.
Nou Dennis, ik vond het wel behoorlijk racistisch hoor.
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2020 19:08
Nou Dennis, ik vond het wel behoorlijk racistisch hoor.

Ik ook.
Maar ik denk dat Dennis dat in zijn pbtjes wat aanpast.
Merys schreef:
04-07-2020 19:09
Ik ook.
Maar ik denk dat Dennis dat in zijn pbtjes wat aanpast.
Dat denk je dan echt helemaal verkeerd.
Ik heb namelijk niets te verbergen.
Het was ook niet één post waar de hele zware pauze week van Dennis over ging toch?
Peixe schreef:
04-07-2020 19:13
Het was ook niet één post waar de hele zware pauze week van Dennis over ging toch?
Nee het waren 3 onzettende "zware" post
Ik wil ook een pb want ik voel mij buitengesloten :cry:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
04-07-2020 19:15
Ik wil ook een pb want ik voel mij buitengesloten :cry:
Ik doe niet aan discriminatie ;)
Jij hebt ook een pb.
En ik dan???

:cry: :cry: :cry:
Mods, willen jullie de TD nogmaals vragen om haast te maken met dat nummertjesalsjeeenpbhebt-gedoe?

Daar krijg je echt een beter een prettiger en inhoudelijker forum van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja!!!

Ik zit al de hele tijd te F5'en!
Ik maakte er net een opmerking over op Napraat: ik krijg nu bijna elke keer weer een melding als ik een PB heb :)
Mods, wat is het beleid ten aanzien van het grotendeels overnemen van de OP zonder echt te quoten? Ik begrijp dat een deel quoten van toegevoegde waarde is, maar tot welk percentage moet dit kunnen?

Ik zie in een bepaald topic vrijwel een gehele OP terug en ik heb de indruk dat dit gedaan is in afwachting van een meltdown. Dat lijkt mij niet correct (hoe vervelend een meltdown ook is). Het lijkt mij dat een TO de vrijheid moet hebben de OP aan te passen of zelfs te verwijderen en het recht heeft om niet volledig of vrijwel volledig gequote te worden.
Ja daar hebben sommige een handje van. Stom is dat.
safrat schreef:
05-07-2020 11:56
Mods, wat is het beleid ten aanzien van het grotendeels overnemen van de OP zonder echt te quoten? Ik begrijp dat een deel quoten van toegevoegde waarde is, maar tot welk percentage moet dit kunnen?

Ik zie in een bepaald topic vrijwel een gehele OP terug en ik heb de indruk dat dit gedaan is in afwachting van een meltdown. Dat lijkt mij niet correct (hoe vervelend een meltdown ook is). Het lijkt mij dat een TO de vrijheid moet hebben de OP aan te passen of zelfs te verwijderen en het recht heeft om niet volledig of vrijwel volledig gequote te worden.
Ow, ja laten we met percentage gaan werken.
Nou een percentage van max 10% is best mooi.
Bij alle quotes zou een max van 10% mooi zijn.
Dom geleuter weer.
Niq schreef:
05-07-2020 12:23
Nou
safrat schreef:
05-07-2020 11:56

Ik kan je geen percentage geven, omdat dat echt afhangt van de situatie. Ik heb betreffende posting gezien en het is zeker niet het merendeel en er wordt gereageerd op bijna alles in die quote.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods,

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen maar is het mogelijk om een PB functie voor jullie in te voeren?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
05-07-2020 14:09
Mods,

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen maar is het mogelijk om een PB functie voor jullie in te voeren?
Die is er al hoor. En je krijgt nog antwoord ook :D
Lady*Voldemort schreef:
05-07-2020 14:10
Die is er al hoor. En je krijgt nog antwoord ook :D
Serieus?
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
05-07-2020 13:48
Ik kan je geen percentage geven, omdat dat echt afhangt van de situatie. Ik heb betreffende posting gezien en het is zeker niet het merendeel en er wordt gereageerd op bijna alles in die quote.
Het is in ieder geval meer dan 50%.
Is de conclusie dan zolang je deels inhoudelijk ingaat op wat je quote mag je de OP merendeels quoten?

Ik zie namelijk weleens dat mensen een van krijgen voor het quoten van de OP. Het mag dus niet, maar soms mag het wel. Ik zou graag willen dat daar wat meer eenduidigheid in komt.
fashionvictim schreef:
05-07-2020 14:12
Serieus?
Ja, echt!

Ik stond er ook van te kijken hoor :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven