Vraag het de mods, deel 5

16-03-2022 13:11 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu hebben we nog een jubileum! Een hele hand vol 'vraag het de mods' topics. :cheer2:


En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

OP de 4;
viewtopic.php?t=471858&p=32287716&start=#p32287716

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Amen voor feow.

Wat ontzettend flauw om het slechte modereren op het vloggerstopic af te schuiven.
Ja ik weet dat jullie met te weinig zijn, en het daardoor druk hebben. Maar dat is niet onze schuld.
feow schreef:
25-03-2022 19:14
Hou dan eens op met daar druk mee zijn.
Jullie vallen in de vertrutting-val.
Het is absolute kolder dat vloggers, of welke figuur die uit eigen beweging zelf zijn hele hebben en houden online zet, beschermd zou moeten worden tegen alleen maar negatieve commentaren. ‘Want dat is niet leuk’.
Doe normaal.

Dit is viva. Een discussieforum. Voor vrouwen met een mening, ook als die hard en ongenuanceerd is. Dan komt er trouwens ook wel een tegengeluid.
Gezellig gekeuvel wat aardig is en begripvol, dat kan op het haakforum van de knusse club.

Ga modereren op andere, nuttige dingen. Zo help je alleen wat nog over is van dit forum verder om zeep.

Jullie hebben een heleboel bagger toegestaan. Soms tenenkrommend selectief, maar over het algemeen was precies dat toestaan de kracht van viva. Het is hier geen breiclub. Degenen die dat vragen, afdwingen of faciliteren zouden zich moeten schamen.

Voor als je het nog niet begrepen hebt: het is GEEN goed idee om deze malle gezelligheids en nuanceregels ook op andere topics toe te passen. Het is in mijn ogen wél een goed idee om dit soort meningsbeperkende regels toe te passen op minderjarigen en zwakbegaafden.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
25-03-2022 19:14
Hou dan eens op met daar druk mee zijn.
Jullie vallen in de vertrutting-val.
Het is absolute kolder dat vloggers, of welke figuur die uit eigen beweging zelf zijn hele hebben en houden online zet, beschermd zou moeten worden tegen alleen maar negatieve commentaren. ‘Want dat is niet leuk’.
Doe normaal.

Dit is viva. Een discussieforum. Voor vrouwen met een mening, ook als die hard en ongenuanceerd is. Dan komt er trouwens ook wel een tegengeluid.
Gezellig gekeuvel wat aardig is en begripvol, dat kan op het haakforum van de knusse club.

Ga modereren op andere, nuttige dingen. Zo help je alleen wat nog over is van dit forum verder om zeep.

Jullie hebben een heleboel bagger toegestaan. Soms tenenkrommend selectief, maar over het algemeen was precies dat toestaan de kracht van viva. Het is hier geen breiclub. Degenen die dat vragen, afdwingen of faciliteren zouden zich moeten schamen.

Voor als je het nog niet begrepen hebt: het is GEEN goed idee om deze malle gezelligheids en nuanceregels ook op andere topics toe te passen. Het is in mijn ogen wél een goed idee om dit soort meningsbeperkende regels toe te passen op minderjarigen en zwakbegaafden.
Nou, dit. Als deze manier van modereren zo’n geweldige zet zou zijn, zat iedereen inmiddels wel op Via te kumbaya-en.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
25-03-2022 10:33
Het klopt dat niet alle negatieve opmerkingen gelijk bashen is en daar houden we wel degelijk rekening mee. Maar wanneer het alleen maar negatief is, kun je je ook afvragen of dat nog eerlijk is en of je niet ook een poging moet doen om ook minimaal neutrale dingen kunt zien van iemand. Niemand vind het leuk om alleen maar negatieve dingen over zichzelf te lezen.
Als je goed leest zie je ook zeker neutrale of positieve dingen.
Eigenlijk zeg je dat je alleen positief of neutraal moet zijn omdat het anders niet leuk voor de vloggers.
Ik heb weleens geschreven dat we hen een spiegel voorhouden. Niet leuk om te horen maar gewoon een tegengeluid. Heel leuk voor Annemarie en Wendy al die fans. Maar ze doen ook echt veel dingen waar een aantal mensen vraagtekens bij zet. Geloof maar dat ook in real life een aantal mensen dit van hen vinden alleen dan weten ze het niet, dan wordt het achter hun rug gezegd.
feow schreef:
25-03-2022 19:14
Hou dan eens op met daar druk mee zijn.
Jullie vallen in de vertrutting-val.
Het is absolute kolder dat vloggers, of welke figuur die uit eigen beweging zelf zijn hele hebben en houden online zet, beschermd zou moeten worden tegen alleen maar negatieve commentaren. ‘Want dat is niet leuk’.
Doe normaal.

Dit is viva. Een discussieforum. Voor vrouwen met een mening, ook als die hard en ongenuanceerd is. Dan komt er trouwens ook wel een tegengeluid.
Gezellig gekeuvel wat aardig is en begripvol, dat kan op het haakforum van de knusse club.

Ga modereren op andere, nuttige dingen. Zo help je alleen wat nog over is van dit forum verder om zeep.

Jullie hebben een heleboel bagger toegestaan. Soms tenenkrommend selectief, maar over het algemeen was precies dat toestaan de kracht van viva. Het is hier geen breiclub. Degenen die dat vragen, afdwingen of faciliteren zouden zich moeten schamen.

Voor als je het nog niet begrepen hebt: het is GEEN goed idee om deze malle gezelligheids en nuanceregels ook op andere topics toe te passen. Het is in mijn ogen wél een goed idee om dit soort meningsbeperkende regels toe te passen op minderjarigen en zwakbegaafden.
:applause:

Met elk woord eens.
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Jullie mening is duidelijk. Dat was hij al, en we nemen alles mee. Ik zou het wel op prijs stellen als de toon wat verandert onze kant op. Wij doen ons best. We hebben een heel nieuw beleid opgezet twee jaar geleden en moeten steeds weer opnieuw finetunen. Zijn daarnaast ook nog eens zwaar onderbezet, hebben naast het modereren ook een privé leven met kinderen en werk en kunnen hierdoor niet 24/7 aanwezig zijn. Wat vergaderen lastig maakt. We komen nu nauwelijks toe aan ander modereerwerk doordat we zoveel tijd aan de vloggers topics moeten besteden. We horen jullie zeker wel dat jullie van mening zijn dat we ons daar niet mee bezig moeten houden, maar zijn jullie nu echt van mening dat we daar maar niet meer moeten modereren? Dat het allemaal maar moet kunnen wat daar geschreven wordt, omdat we anders vertrutten?
We hebben aangegeven dat we aan het bekijken zijn hoe we de hele entertainment pijler vorm kunnen geven, de vloggers topics zijn niet de enige topics waar nare dingen worden geschreven. Dit weten wij ook, daar proberen we op te modereren, alleen alles meelezen hebben we de mankracht niet voor. En eerlijk, ik modereer ook liever op dingen zoals racisme, discriminatie, victim blaming etc dan op vloggers geneuzel, maar ook dat moeten we serieus nemen. Zeker als niet alleen de vloggers ons mailen.

De forummers geven wij niet de schuld dat we niet goed aan modereren toe komen, het blijft nu helaas wel maar doorgaan. Wij zijn nu vooral brandjes aan het blussen ipv dat we daadwerkelijk de brandhaard aan kunnen pakken. En ik snap dat jullie daarvan balen, wij zelf ook. Maar gun ons de tijd om tot een oplossing te komen, jullie hebben de topics terug om in te schrijven, die houden we in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
25-03-2022 21:57
Dames,
. We horen jullie zeker wel dat jullie van mening zijn dat we ons daar niet mee bezig moeten houden, maar zijn jullie nu echt van mening dat we daar maar niet meer moeten modereren? Dat het allemaal maar moet kunnen wat daar geschreven wordt, omdat we anders vertrutten?
Ja, dat is echt mijn mening.
Besteed je tijd, zeker als je er maar zo weinig van hebt, beter.

En ik heb meer dan eens loftrompetten voor jullie opgestoken. En nog vaker geduld gehad. En nu krijg mijn mening. Ook als je dat niet leuk vindt. Niet om je te pesten of niet te waarderen, maar omdat ik echt vind dat jullie een hele foute weg in slaan met deze malle nieuwe regels die een hoop onduidelijkheid, werk en frustratie opleveren. En totaal onzinnig zijn, want de argumentatie die jullie er voor geven is flinterdun (collega’s vinden het ook niet prettig lezen?!?).
Ik lees niet eens in die vlogtopics, heb geen idee wie die vloggers zijn… maar al mijn stekels gaan overeind bij dit nieuwe ‘beleid’.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En bedenk ook even WIE er allemaal mailt. De vloggers zelf, uiteraard, want onder hun eigen posts kunnen ze negativiteit wissen.
Maar dit (het andere hebben ze wellicht nog niet ontdekt) forum is ze een doorn in het oog. Dus wat doen ze? Wekelijks screenshots delen van wat die nare zure Viva vrouwen over ze schrijven. Inclusief linkje naar het forum. Vloggers met 60.000 volgers. En dan niet eentje maar meerdere. Want laten we wel wezen: ze verdedigen hun inkomen. Lekker de volgers ophitsen en wat doen de brave volgers?? Ze gaan mailen. In veelvoud.
En meeschrijven. Vaste meeschrijvers uitdagen.
Wordt Viva een verlengstuk van de vloggers? Dansen de mods naar de pijpen van de vloggers? Of gaan de mods hun krappe tijd besteden aan zaken die ertoe doen?
‘Zeker als niet alleen de vloggers ons mailen’

Deze zin zegt dus alles!
De vlogger plaatst een bericht over dit forum en de fanclub vind het pesten en gaat Viva mailen
Nu is duidelijk waar jullie prio ligt
Alle reacties Link kopieren
Dico schreef:
25-03-2022 22:35
‘Zeker als niet alleen de vloggers ons mailen’

Deze zin zegt dus alles!
De vlogger plaatst een bericht over dit forum en de fanclub vind het pesten en gaat Viva mailen
Nu is duidelijk waar jullie prio ligt
Nou ja, ik mag hopen dat je niet van de mods gaat verwachten dat ze onderzoek gaan doen naar de achtergrond van degenen die ze mailen.

De aanname dat het nieuwe ‘forummers’ zijn die hier komen klagen is verklaarbaar, maar ook een aanname.
Misschien zijn het wel forumfossielen die mailen dat er meuk geschreven wordt.
Dat is aan de mods. Ik vind dat ze daar helemaal geen uitspraken over zouden moeten doen (met steeds snippers info over die mailers en staffers geven wijk je al op een malle manier af van het gebruikelijke ‘daar doen wij geen uitspraken over’ beleid af).

Ik vind dat de mods principieel zich niet met dit soort zaken moeten bemoeien. Doen ze ook niet als het over prins Harry gaat. (En die kan ook googelen met translate en vind het ook niet leuheuheuk! En die heeft er niet zelf voor gekozen om in die wieg geboren te worden, dus dat is pas echt zielig. Bij Harry was er wel een persoonlijkheid die hele topics overnam met ‘meningen die stomtoevallig negatief uitpakten’. Dát was wel irritant.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw :woa: hoe lang blijft hier geklaagd worden zeg. Geef de mods gewoon de tijd.
Expres zo zijn, Wauw !
Je kunt als mod op die mails ook terugmailen: dit is een forum en wat er in dat topic gebeurt is conform de regels van het viva-forum.

Wat wij vinden en wat de influencers en hun aanhang vinden is ook duidelijk. Let's agree to disagree. Het topic is een doorn in het oog van zowel de influencers als de mods. Maar zolang er geen viva-regels overtreden worden, mag het er gewoon zijn. Ook als het niet lekker leest. Ook als het niet eerlijk is.

Ter info: ik schrijf niet meer mee, omdat ik me niet kan vinden in de nieuw opgelegde regels. Ik ga pas weer meeschrijven als de regels algemeen zijn en dus overal gelden of dat er in het topic gepost mag worden zoals overal op het forum gepost mag worden.
Wijzi
anoniem_410792 wijzigde dit bericht op 11-04-2022 18:43
95.60% gewijzigd
Dubbel
anoniem_410792 wijzigde dit bericht op 18-04-2022 18:28
95.65% gewijzigd
Dubbel
anoniem_410792 wijzigde dit bericht op 18-04-2022 18:29
95.65% gewijzigd
Mooi antwoord.

Ik zou die beperkte tijd dus echt gaan besteden aan andere zaken dan de (vaak zeer terechte) uitingen tegen vloggers die hun kinderen inzetten.

Racistische bagger.
Of bepaald soort uitspraken als gaat over geweld en grensoverschrijdend gedrag. Om te huilen soms.
Alle reacties Link kopieren
Gooi die topics dicht, klaar ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
25-03-2022 22:52
Nou ja, ik mag hopen dat je niet van de mods gaat verwachten dat ze onderzoek gaan doen naar de achtergrond van degenen die ze mailen.

De aanname dat het nieuwe ‘forummers’ zijn die hier komen klagen is verklaarbaar, maar ook een aanname.
Misschien zijn het wel forumfossielen die mailen dat er meuk geschreven wordt.
Dat is aan de mods. Ik vind dat ze daar helemaal geen uitspraken over zouden moeten doen (met steeds snippers info over die mailers en staffers geven wijk je al op een malle manier af van het gebruikelijke ‘daar doen wij geen uitspraken over’ beleid af).

Ik vind dat de mods principieel zich niet met dit soort zaken moeten bemoeien. Doen ze ook niet als het over prins Harry gaat. (En die kan ook googelen met translate en vind het ook niet leuheuheuk! En die heeft er niet zelf voor gekozen om in die wieg geboren te worden, dus dat is pas echt zielig. Bij Harry was er wel een persoonlijkheid die hele topics overnam met ‘meningen die stomtoevallig negatief uitpakten’. Dát was wel irritant.
Het Harry en Meghan topic heeft ook geregeld dicht gezeten en mag nu alleen door ons geopend worden. Er zijn in dat topic ook flink wat bannen gevallen voordat het op een acceptabele manier ging lopen. In die OP staan ook wat extra aanwijzingen.

En er zijn meer topics waarin wij op entertainment al in hebben moeten grijpen en er zijn meerdere topics die wij ook standaard meelezen of geregeld openen. Net als dat er ook op andere pijlers vaste topics zijn die wij meelezen. Het zijn niet alleen de vloggers topics waar we helaas geregeld (hebben) moeten ingrijpen.
Het is dus niet iets nieuws dat wij op die pijler topics tijdelijk sluiten om op te schonen en een aantal punten benadrukken.

Het H&M topic loopt geloof ik inmiddels een jaar of vijf, wij zitten er nu bijna twee jaar. Wat er voor onze aanstelling is gebeurt hebben wij natuurlijk geen invloed op gehad. En wij beseffen echt wel dat er veel wantrouwen is en veel geschiedenis wat niet zomaar weg is. Er is natuurlijk al veel veranderd en in mijn ogen veel in positieve zin en wij kunnen het niet altijd voor iedereen goed doen, maar doen wel ons best om het voor iedereen een prettige plek te maken.

De entertainment pijler staat bovenaan onze agenda.

Een prettige zaterdag allemaal.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
25-03-2022 22:17
Ja, dat is echt mijn mening.
Besteed je tijd, zeker als je er maar zo weinig van hebt, beter.

En ik heb meer dan eens loftrompetten voor jullie opgestoken. En nog vaker geduld gehad. En nu krijg mijn mening. Ook als je dat niet leuk vindt. Niet om je te pesten of niet te waarderen, maar omdat ik echt vind dat jullie een hele foute weg in slaan met deze malle nieuwe regels die een hoop onduidelijkheid, werk en frustratie opleveren. En totaal onzinnig zijn, want de argumentatie die jullie er voor geven is flinterdun (collega’s vinden het ook niet prettig lezen?!?).
Ik lees niet eens in die vlogtopics, heb geen idee wie die vloggers zijn… maar al mijn stekels gaan overeind bij dit nieuwe ‘beleid’.
Idem. Jullie geven aan dat jullie ook naar de hele entertainmentpijler gaan kijken, maar een van de punten die hier nou juist gemaakt wordt is dat je je dan op glad ijs begeeft modereergewijs, als in: wordt dit dan een kumbayakletsforum? Tuurlijk gebeurt dat niet over een nacht ijs, maar er zijn meerdere mensen die dat signaal afgeven, die zich daar wat zorgen over maken.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren
canis-felis schreef:
26-03-2022 09:21
Idem. Jullie geven aan dat jullie ook naar de hele entertainmentpijler gaan kijken, maar een van de punten die hier nou juist gemaakt wordt is dat je je dan op glad ijs begeeft modereergewijs, als in: wordt dit dan een kumbayakletsforum? Tuurlijk gebeurt dat niet over een nacht ijs, maar er zijn meerdere mensen die dat signaal afgeven, die zich daar wat zorgen over maken.
Uiteraard maken we er geen kumbaya forum van.

Als ik kijk naar wat ik heb staan wat er de afgelopen jaren allemaal werd geschreven op deze pijler is het denk ik nodig dat we daar wel naar kijken. Je kunt daarbij denken aan racistische opmerkingen, oa in het H&M topic, namen op een hele nare manier verbasteren, ook die van kinderen zoals in het huis vol topic gebeurde, vrouwen die voor hoer worden uitgemaakt, victum blaming, uitschelden van bnn'ers en iets minder bekende bnn'ers, bashen, nare dingen schrijven over de kinderen en dan bedoel ik niet schrijven dat ze er slecht uit zien vanwege witte snoetjes maar dat ze ronduit lelijk zijn, volledige negatieve flow. En dit is nog maar het topje. Ik hoop dat je het ermee eens bent dat we dit soort dingen niet moeten toestaan?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
26-03-2022 09:50
Uiteraard maken we er geen kumbaya forum van.

Als ik kijk naar wat ik heb staan wat er de afgelopen jaren allemaal werd geschreven op deze pijler is het denk ik nodig dat we daar wel naar kijken. Je kunt daarbij denken aan racistische opmerkingen, oa in het H&M topic, namen op een hele nare manier verbasteren, ook die van kinderen zoals in het huis vol topic gebeurde, vrouwen die voor hoer worden uitgemaakt, victum blaming, uitschelden van bnn'ers en iets minder bekende bnn'ers, bashen, nare dingen schrijven over de kinderen en dan bedoel ik niet schrijven dat ze er slecht uit zien vanwege witte snoetjes maar dat ze ronduit lelijk zijn, volledige negatieve flow. En dit is nog maar het topje. Ik hoop dat je het ermee eens bent dat we dit soort dingen niet moeten toestaan?
De voorbeelden die nu noemt gebeurden eigen niet (meer) in het familyvloggerstopic.. Dat reguleert zichzelf behoorlijk goed in de praktijk. Mensen, die een nare opmerking maken worden aangesproken en vaak zien ze dan ook wel in dat hun opmerking niet door de beugel kon.

Er zijn een aantal duidelijke regels, waarop je kan reguleren, bijvoorbeeld geen nare dingen over de kinderen zeggen, geen namen verbasteren. Ik snap wel dat iemand het niet leuk vind om veel kritische opmerkingen over zichzelf te lezen, maar daar kun je niet op modereren, anders dan "houd de sfeer een beetje positief". Precies wat er al gebeurde.

De enige reden dat het topic nu twee keer gesloten is, is dat er vanuit de vloggerskant door meerdere mensen geklaagd is. Ook dat is prima en toegestaan, maar zolang er volgens de regels in het topic geschreven wordt kun je daar niet zoveel mee. Je kunt niet zeggen dat er naast kritische opmerkingen ook een x-aantal positieve opmerkingen moeten komen. Zo werkt dat niet.

Zie je het al voor je dat bijvoorbeeld een BN'er een rechtszaak gaat starten omdat er teveel negatief geschreven wordt over hem/haar? Dat is zinloos. Het heeft wel zin als er onwaarheden, bedreigingen etc geschreven worden. Maar zolang dat niet gebeurt kun je er weinig mee.

Ik ben het ook niet met alle opmerkingen in het betreffende topic eens. Maar dat hoeft ook niet.
Laat het gewoon over aan de mensen die meeschrijven. Die trekken wel aan de bel als het uit de hand loopt.
Nouschi schreef:
26-03-2022 08:15
Gooi die topics dicht, klaar ;-D

Inderdaad.

Dat blijft hier maar emmeren en jemmeren.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-03-2022 08:15
Gooi die topics dicht, klaar ;-D

Eens. Anders blijf je dit elke paar weken houden, loopt toch steeds uit de hand.
Het "een huis vol" topic vind ik echt 10x erger dan de vloggers topics. Lezen jullie daar nog wel eens mee?
Birdie schreef:
26-03-2022 10:46
Inderdaad.

Dat blijft hier maar emmeren en jemmeren.
Met dan een specifiek verbod om over andere mensen te schrijven? Of mag er dan specifiek niet over influencers geschreven worden, maar bijvoorbeeld wel over artiesten?

Dit onderscheid is natuurlijk wat lastig te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven