Vuurkorf...

23-07-2019 22:37 30 berichten
Na de 30+ temperaturen vandaag wil ik graag mijn slaapkamer wat koelen voor de nacht dus alle ramen tegen elkaar open gezet. Maar bij deze tropische temperaturen hoort volgens buren kennelijk een vuurkorf waarbij de rook mijn slaapkamer inwaait. Dat snap ik niet, kan iemand mij de lol van een vuurkorf uitleggen als het buiten nog26 graden is?
Alle reacties Link kopieren
Gezelligheid?
Gezelligheid/sfeer
Goed tegen muggen
vakantiegevoel
Enz
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren vinden dat blijkbaar ook geweldig maar ik stukken minder. Mijn hele huis meurt ernaar;(
Het ruikt niet erg gezellig in mijn slaapkamer. Bij kamperen als het 's avonds kouder wordt kan ik me het voorstellen, maar dit? Maar ik moet zeggen, aan de muggen heb ik niet gedacht, ik hoop niet dat die mijn slaapkamer in luchten door de kier van m'n hor.
Met dit weer?! Zijn ze gek geworden?! Lijkt me niet verstandig met deze droogte en dan wordt de boel nog warmer..
Marshmallows poffen ofzo?
Gezelligheid zou ik denken . Althans, ik vind dat ook best gezellig lijken, zo'n knapperend vuurtje.
Ik zou dan gewoon het raam dicht doen en een ventilator aan. Daarentegen, als een van mijn buren zou aangeven dat ze er last van hebben dan zou ik er mee stoppen.
Ik snap sowieso de lol er niet van. Wat een vieze lucht krijg je daar van.

Sterkte ermee!
Gezellig en ruikt lekker. Ja, behalve als je moet slapen.
Aragog schreef:
23-07-2019 22:43
Mijn buren vinden dat blijkbaar ook geweldig maar ik stukken minder. Mijn hele huis meurt ernaar;(
En dan verplicht met de ramen dicht moeten zitten voor de stank, nu het eindelijk aan het afkoelen is buiten. Ik vind het ook erg gezellig :@
Ik vind een vuurkorf ook gezellig, dus ik snap je buren wel.
Niet voor de warmte, maar wel voor het licht van de vlammetjes, het knappen van het hout. En veel mannen houden wel van een fikkie stoken :D
En als bonus houdt het ook nog de muggen op afstand.

Maar snap jou ook, want in die lucht moeten slapen is écht niet fijn. Misschien kunnen ze een andere plek kiezen voor de vuurkorf waardoor de rook niet precies naar jouw slaapkamer gaat? Ik zou het morgen gewoon even bespreken met ze.
Als ik wist welke buren die vuurkorf aan hadden, zou ik dat doen, even bespreken, maar dat kon ik niet achterhalen. Gelukkig zijn ze inmiddels ermee gestopt, mijn raam staat wijdopen om warmte en rook te verdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook buren die graag fikkie stoken op tropische avonden.
Ik ga er niet over klagen maar soms baal ik er wel van.
Wil je even lekker luchten met ramen en deuren open na een hete dag, ruikt je hele huis naar een open haard.
Soms bouwen zo zo'n enorm kampvuur, dat het echt prikt in je ogen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen in een woonwijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat ze die vuurkorven niet verbieden.
Veel alcohol erbij , echt kansloos.
aviv_13 schreef:
23-07-2019 23:20
Als ik wist welke buren die vuurkorf aan hadden, zou ik dat doen, even bespreken, maar dat kon ik niet achterhalen.
Gewoon uit je raam roepen:" Doe die k*tkorf uit!" :mrgreen:

Vind het sowieso aso in een woonwijk.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
23-07-2019 23:47
Ik begrijp niet dat ze die vuurkorven niet verbieden.
Veel alcohol erbij , echt kansloos.

Nou ja, verbieden hoeft nu ook weer niet. Maar als je ziet dat zo'n beetje de hele straat ramen en deuren open heeft staan, dan snap ik echt niet dat je bewust zoveel stank en rook gaat veroorzaken.
En helaas stoken de meeste te vochtig hout of bewerkt hout.. en dat geeft die lucht en rook.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat mensen dat gezellig vinden maar de meesten hebben niet door dat het overlast kan geven , wij hebben het ook gehad met de achterburen het waaide zo naar binnen hier ..onze jongste hoestte de hele nacht en de bovenverdieping rook alsof er brand geweest was. We hebben het eerst heel netjes aangekaart . Daarna nog 4 x gewoon aan de deur gegaan en aangegeven dat die kleine astma heeft maar de oudere broer die geen astma heeft ook lag te hoesten door hun rook en dat ze dat best mochten komen bekijken bij ons want het rook echt vreselijk binnen .. maar dat deden ze niet . Onze buren hadden er geen last van het ging er net langs af . De mensen aan de andere kant hadden ook last maar durfden niks te zeggen . Inmiddels hebben we overal airco dus de ramen hoeven niet persé open in de nacht om wat koelte binnen te krijgen met deze temperaturen. Maar het was echt overlast . Veel mensen hebben het zelf niet door ,ligt er aan hoe de wind staat . Bij ons gingen ze expres van alles op het vuur gooien ,ook geverfd hout en rubber bv .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
24-07-2019 02:30
Ik begrijp dat mensen dat gezellig vinden maar de meesten hebben niet door dat het overlast kan geven , wij hebben het ook gehad met de achterburen het waaide zo naar binnen hier ..onze jongste hoestte de hele nacht en de bovenverdieping rook alsof er brand geweest was. We hebben het eerst heel netjes aangekaart . Daarna nog 4 x gewoon aan de deur gegaan en aangegeven dat die kleine astma heeft maar de oudere broer die geen astma heeft ook lag te hoesten door hun rook en dat ze dat best mochten komen bekijken bij ons want het rook echt vreselijk binnen .. maar dat deden ze niet . Onze buren hadden er geen last van het ging er net langs af . De mensen aan de andere kant hadden ook last maar durfden niks te zeggen . Inmiddels hebben we overal airco dus de ramen hoeven niet persé open in de nacht om wat koelte binnen te krijgen met deze temperaturen. Maar het was echt overlast . Veel mensen hebben het zelf niet door ,ligt er aan hoe de wind staat . Bij ons gingen ze expres van alles op het vuur gooien ,ook geverfd hout en rubber bv .
Precies dit! Hier in de buurt ook veel overlast. Wordt ook van alles opgegooid, en mensen met luchtwegproblemen moeten zich maar niet zo aanstellen werd dan gezegd. Nu hebben deze mensen zelf een kindje gekregen en klagen nu steen en been over de overlast.
O jakkes, dat ze er van alles opgooien naast hout, dan heb ik nog beschaafde buren!
Alle reacties Link kopieren
Een vuurkorf op ledlicht kan ook prima maar ik vind dat het toch wel hoort bij herfst en kou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nachtvlinder1977 schreef:
24-07-2019 00:11
Gewoon uit je raam roepen:" Doe die k*tkorf uit!" :mrgreen:

Vind het sowieso aso in een woonwijk.
Daar ga je vast een hoop mee bereiken...
Over aso gesproken
Hier eergisteren ook iemand. Ik snap het ook niet. Bij zulke hete dagen wil iedereen graag alles open zetten als het donker wordt. Bij een brandende vuurkorf in de buurt is dit echt niet mogelijk.
Onze buren deden het ook een keer op zo'n hete avond. Heb er toen netjes wat van gezegd, en hij ging gelijk uit. Ze hadden werkelijk geen idee wat het voor een overlast gaf bij een open raam. Nooit meer aangehad na die tijd.

Met een keer in de winter of herfst als het raam niet openhoeft, heb ik er overigens minder moeite mee,dan kies ik er eerder voor om het raam dicht te doen.
Ik had het hier op werk over, en een oom van een collega was zo doortrapt. Die heeft stiekem een brief gemaakt met een gemeentelogo erop en daarin het verzoek om ivm de droogte geen vuurkorf aan te zetten en dat daar eventueel boetes op zouden komen te staan. Dat is ‘ie ‘s ochtends heel vroeg in zijn straat in de brievenbussen gaan doen, haha! Geheel uit zijn duim gezogen, maar het hielp wel!
Dit topic had ik kunnen starten. Hier hetzelfde. Hartstikke gezellige buurman, maar als hij thuis is is het altijd fikkie stoken. Op 6 meter van ons raam. Gisteren was het 30 graden in de kinderslaapkamer en toen we eindelijk konden luchten rond 20.00/21.00, ging de zwaar rokende barbecue aan. Daarna gezellig de vuurkorf. Zo hatelijk. We hebben het al eens aangekaart en gevraagd of hij ons wil appen, zodat wij de ramen dicht kunnen doen. Maar helaas. Als het vanavond weer zo ver is, loop ik er maar weer even naar toe. Ik vind het lastig, omdat ik ook hartstikke goed snap dat het gezellig is etc. Maar de huizen staan hier dicht op elkaar, dus het kan eigenlijk gewoon niet zonder overlast te veroorzaken.
Gisteren de ramen aan de andere kant van het huis open gezet, maar het rook alsnog als een afgefikt huis. Al het fijnstof is ook niet gezond :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven