Waar stond of sta jij versteld van?

19-01-2018 13:09 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms sta ik versteld van iets of iemand. Ik stond versteld van Halina Reijn in het programma "Vijf jaar later". Ik ken haar alleen als tafeldame in DWDD. Waar ze soms toch wel wat dommig overkwam. Later zag ik haar wel eens als actrice. Maar ná dit interview stond ik versteld van de persoon die ze is. Petje af.

Waar sta of stond jij versteld van?


https://youtu.be/qD9zAAFhviI "Ik wilde van die controledrang af komen" - 5 JAAR LATER

https://youtu.be/4J2b3tYuDF0 Hoe staat Halina nu tegenover het onderwerp 'kinderen' - 5 JAAR LATER
missie_m wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:41
0.71% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
22-01-2018 08:57
Ik sta er versteld van dat men de schrijfvaardigheid linkt aan niveau.
Het heeft nl. niets met niveau te maken. Wel met hoe belangrijk je het vindt om correct Nederlands te schrijven en je vaardigheid. Daarnaast zijn er heel veel hele intelligente mensen die moeite hebben met taal. En er zijn minder intelligente mensen die briljant zijn in taalgebruik.
natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar er is (natuurlijk) wel degelijk een relatie tussen correct Nederlands schrijven en opleidingsniveau
lilalinda schreef:
22-01-2018 09:29
natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar er is (natuurlijk) wel degelijk een relatie tussen correct Nederlands schrijven en opleidingsniveau
Welke dat dan? Ik heb les gegeven op een HBO en het taalniveau was dramatisch. En als docent mochten we daar niets mee, want het gaat om kennis niet om taal...

Ik sta versteld dat mensen verwachten dat hier correct Nederlands wordt geschreven. :proud:
Dat er bacteriën in lava leven.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
19-01-2018 13:54
Ik dus ook.... omdat ik ervan uitging (heel vooroordelend) dat die spiegeltjes alleen gemaakt zijn voor vrouwen ....... die dan weer (heel vooroordelend) op de passagiersstoel zitten.

t Was voor mij net zo'n "sta versteld" moment als voor dochter jaren geleden, toen uiteindelijk, na maanden, jaren het defecte koelkastlampje vervangen werd "oooohhh, aaaah, ( heel trots) tegen schoolvriendinnetje, kijk eens wat hebben?! Een lampje in de koelkast!!! "
Een beetje laat en misschien al mosterd maar mijn ervaring is dat die spiegel alleen aanwezig is in de 'vrouwenauto's'. Dus wel in de kleinere auto's maar niet in de grote bakken.
Alleen maar nog meer vooroordelen dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
22-01-2018 10:08
Dat er bacteriën in lava leven.
Echt?
Jufjoke schreef:
22-01-2018 11:50
Echt?
Ja, wel in afgekoelde lava en zo, en in zwavelrijk water bij vulkanen. In de hete lava niet maar als nog zijn de omstandigheden zo bar dat dat pas kort geleden is ontdekt. Vond dat wel cool! Ook waterbeertjes zijn super gaaf: https://motherboard.vice.com/nl/article ... we-dachten
AnAppleADay schreef:
22-01-2018 11:46
Een beetje laat en misschien al mosterd maar mijn ervaring is dat die spiegel alleen aanwezig is in de 'vrouwenauto's'. Dus wel in de kleinere auto's maar niet in de grote bakken.
Alleen maar nog meer vooroordelen dus ;-)
Oh, in mijn grote jeep zit hij toch ook hoor. Net als bij de ford stationwagon van man.
Misschien dat het zo was bij oudere auto's?
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
22-01-2018 08:57
Ik sta er versteld van dat men de schrijfvaardigheid linkt aan niveau.
Het heeft nl. niets met niveau te maken. Wel met hoe belangrijk je het vindt om correct Nederlands te schrijven en je vaardigheid. Daarnaast zijn er heel veel hele intelligente mensen die moeite hebben met taal. En er zijn minder intelligente mensen die briljant zijn in taalgebruik.
Eens.

Mijn lieve vriendin is hoog opgeleid, maar als ik een mail van haar krijg rol ik wel eens met mijn ogen. En haar handschrift is even erg.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
22-01-2018 08:57
Ik sta er versteld van dat men de schrijfvaardigheid linkt aan niveau.
Het heeft nl. niets met niveau te maken. Wel met hoe belangrijk je het vindt om correct Nederlands te schrijven en je vaardigheid. Daarnaast zijn er heel veel hele intelligente mensen die moeite hebben met taal. En er zijn minder intelligente mensen die briljant zijn in taalgebruik.
Niveau van kennis van correct Nederlands bedoel ik. Ik werk in een technisch bedrijf met veel intelligente mensen, maar ik zie ook daar veel nare fouten met d en t, me en mijn. Ik koppel het ook niet aan intelligentie, wel aan je kennis en wil om correct Nederlands te schrijven. Bij de eens-is fout denk ik toch regelmatig dat mensen echt niet weten dat de correcte schrijfwijze eens is.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
22-01-2018 12:58
Niveau van kennis van correct Nederlands bedoel ik. Ik werk in een technisch bedrijf met veel intelligente mensen, maar ik zie ook daar veel nare fouten met d en t, me en mijn. Ik koppel het ook niet aan intelligentie, wel aan je kennis en wil om correct Nederlands te schrijven. Bij de eens-is fout denk ik toch regelmatig dat mensen echt niet weten dat de correcte schrijfwijze eens is.

Ik zag het op school niet, en zie vaak het verschil tussen d en t nog steeds niet, laat staan dat ik het een nare fout vind. Ik vond het verschrikkelijk als ik mijn proefwerkblad terug kreeg met rode strepen er door. Het was geen onwil, maar ik maak me er niet meer zo druk om. Ik vond dat 'getier' en dat rood geklieder op mijn blaadje erger dan die t in plaats van die d.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
22-01-2018 12:25
Oh, in mijn grote jeep zit hij toch ook hoor. Net als bij de ford stationwagon van man.
Misschien dat het zo was bij oudere auto's?
Oh zou best kunnen zijn dat ze dat tegenwoordig inderdaad wel doen.
Zou wel logisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er nog steeds versteld van ( jammer genoeg negatief) als ik flessen, grote stukken glas, aardewerk e.d. naast de glascontainers zie staan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Van de politiek sta ik weer versteld.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven