Wakkere Vivadames.

17-07-2012 20:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel weer waar we kunnen bijkletsen.

Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:42:

[...]

Nou ehm.....ben best wel in mijn sas met mezelf. Geldt dat ook?Ik zou wel verliefd op mezelf willen zijn, want dan zou ik ook me niet hoeven afvragen hoe en of er wel of niet gereageerd zal worden.
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:42:

[...]

Zit je ook met diegene waarop je verliefd bent in een relatie?Waarom dit soort vragen? Wat wil je van me? Cammen?
Ja of nee?
Diepzinnig Moos.
Dat is geen zwart gat hoor Mivied, maar waterdamp.

Wetenschappers hebben sporen van waterdamp gevonden in de atmosfeer van een planeet buiten ons zonnestelsel. Oververhitte stoom op reuzenplaneet HD 189733b.

Wetenschappers hebben bewijs gevonden dat er waterdamp aanwezig is in de atmosfeer van een planeet buiten ons zonnestelsel. De doorbraak is bereikt met infraroodonderzoek toen de gasreus voor zijn moederster langs bewoog.

Giovanna Tinetti, ESA-onderzoeker bij het Institute d’Astrophysique de Paris, maakte samen met collega’s wereldwijd gebruik van de gegevens van Spitzer, NASA’s infraroodruimtetelescoop. Doel van hun onderzoek was de planeet HD 189733b, op 63 lichtjaar van de aarde, in het sterrenbeeld Vulpecula. Die vertoont sporen van watermoleculen in zijn uitgestraalde licht.

Het is niet de eerste keer dat sterrenkundigen water denken te zien buiten het zonnestelsel; in 1999 ontdekte David Charbonneau de gasreus ‘Osiris’. Waarnemingen uit 2007 lijken uit te sluiten dat die water in zijn atmosfeer heeft, al zijn er theoretische modellen die dat in twijfel trekken. In 2007 maakte Stéphane Udry de vondst van planeet Gliese 581b bekend, een rotsplaneet als de aarde waar misschien vloeibaar water voorkomt.

Deze planeet werd in 2005 ontdekt doordat hij het licht van zijn moederster met ongeveer drie procent afzwakte als hij er voorlangs trok. Samen met de rest van het team stelde Tinetti met de Spitzer-telescoop vast dat deze ster iets zwakker is dan onze zon. Ze merkten dat de lichtsterkte iets afnam in twee infraroodbanden (3,6 en 5,8 micrometer). Als het een rotsachtige planeet zonder atmosfeer was geweest, dan zouden beide banden – net als een derde, onlangs door een team in Harvard gemeten band (8 micrometer) – hetzelfde gedrag hebben vertoond. Astronomen noemen dit soort werelden ’hete jupiters ’. Meestal zijn dat planeten met een uitgestrekte atmosfeer, omdat de warmte van de nabije ster de energie levert voor uitbreiding. HD 189733b is hierop geen uitzondering; hij heeft 1,25 keer de diameter van Jupiter.

Bron Ans
Ja Jo, denk dat het tijd wordt voor een vino tinto en een paffie.
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:45:

[...]

Waarom dit soort vragen? Wat wil je van me? Dammen? Ben je dan zo goed in dammen?
Jemig Ans, verveelde je je?

Weet niet of ik dat nu nog allemaal ga lezen.
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:44:

[...]

Ik ben nuchter en drink zelden alcohol.Het zou je goed doen als je af en toe een glaasje neemt.
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:46:

[...]

Ben je dan zo goed in dammen?Best wel en jij?
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:48:

[...]

Best wel en jij?Niet zo, ik denk dat je me kunt verslaan.
quote:andersnogiets schreef op 04 augustus 2012 @ 01:47:

[...]

Het zou je goed doen als je af en toe een glaasje neemt.Hoezo dat dan ans?
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:49:

[...]

Niet zo, ik denk dat je me kunt verslaan.Spannend Maar ken jij mij of ken ik jou?
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:50:

[...]

Spannend Maar ken jij mij of ken ik jou?Hoogstwaarschijnlijk niet.
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:49:

[...]

Hoezo dat dan ans? Dan wordt hij wat loslippiger. Ik hou niet van vage mensen. To the point ermee
quote:andersnogiets schreef op 04 augustus 2012 @ 01:46:

Dat is geen zwart gat hoor Mivied, maar waterdamp.

Wetenschappers hebben sporen van waterdamp gevonden in de atmosfeer van een planeet buiten ons zonnestelsel. Oververhitte stoom op reuzenplaneet HD 189733b.

Wetenschappers hebben bewijs gevonden dat er waterdamp aanwezig is in de atmosfeer van een planeet buiten ons zonnestelsel. De doorbraak is bereikt met infraroodonderzoek toen de gasreus voor zijn moederster langs bewoog.

Giovanna Tinetti, ESA-onderzoeker bij het Institute d’Astrophysique de Paris, maakte samen met collega’s wereldwijd gebruik van de gegevens van Spitzer, NASA’s infraroodruimtetelescoop. Doel van hun onderzoek was de planeet HD 189733b, op 63 lichtjaar van de aarde, in het sterrenbeeld Vulpecula. Die vertoont sporen van watermoleculen in zijn uitgestraalde licht.

Het is niet de eerste keer dat sterrenkundigen water denken te zien buiten het zonnestelsel; in 1999 ontdekte David Charbonneau de gasreus ‘Osiris’. Waarnemingen uit 2007 lijken uit te sluiten dat die water in zijn atmosfeer heeft, al zijn er theoretische modellen die dat in twijfel trekken. In 2007 maakte Stéphane Udry de vondst van planeet Gliese 581b bekend, een rotsplaneet als de aarde waar misschien vloeibaar water voorkomt.

Deze planeet werd in 2005 ontdekt doordat hij het licht van zijn moederster met ongeveer drie procent afzwakte als hij er voorlangs trok. Samen met de rest van het team stelde Tinetti met de Spitzer-telescoop vast dat deze ster iets zwakker is dan onze zon. Ze merkten dat de lichtsterkte iets afnam in twee infraroodbanden (3,6 en 5,8 micrometer). Als het een rotsachtige planeet zonder atmosfeer was geweest, dan zouden beide banden – net als een derde, onlangs door een team in Harvard gemeten band (8 micrometer) – hetzelfde gedrag hebben vertoond. Astronomen noemen dit soort werelden ’hete jupiters ’. Meestal zijn dat planeten met een uitgestrekte atmosfeer, omdat de warmte van de nabije ster de energie levert voor uitbreiding. HD 189733b is hierop geen uitzondering; hij heeft 1,25 keer de diameter van Jupiter.

Bron Ans
Heeft jou cam hd?
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:51:

[...]

Hoogstwaarschijnlijk niet.Oke, maar wat heeft dat zwarte gat met mij te maken?
quote:andersnogiets schreef op 04 augustus 2012 @ 01:51:

[...]

Dan wordt hij wat loslippiger. Ik hou niet van vage mensen. To the point ermee Huisjeboompje zonder beestje is inderdaad vaag.
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:52:

[...]

Oke, maar wat heeft dat zwarte gat met mij te maken?Niks, het ging om het effect van de foto.
Het zwarte gat. Dat was vroeger een radioprogramma over paranormale zaken. Ik vond dat eng
Hij zoekt misschien zijn beestje.
quote:huisjeboompje schreef op 04 augustus 2012 @ 01:52:

Heeft jou cam hd?

?? Als in HD van de tv?

Ehm nee, ik ben een laptopperd.
quote:mivida schreef op 04 augustus 2012 @ 01:53:

[...]

Huisjeboompje zonder beestje is inderdaad vaag.

Misschien mag jij zijn beestje zijn
quote:andersnogiets schreef op 04 augustus 2012 @ 01:54:

Het zwarte gat. Dat was vroeger een radioprogramma over paranormale zaken. Ik vond dat eng Ja, brr. Vond dat ook eng toen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven