wanneer iemand voorlaten in rij supermarkt

13-01-2009 19:46 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stond laatst bij de kassa van de supermarkt in de rij en had zelf een stuk of 10 artikelen (niet zo gek veel dus). Achter me stond iemand met maar één artikel. Laat je zo iemand dan voor? Als ik een heel karretje "vol" had gehad, had ik dat wel gedaan, maar nu twijfelde ik. Ik heb dit vaker gehad (of er staat iemand achter je met 2 dingetje of zo) en weet nooit zo goed wat ik dan moet doen (en natuurlijk móet er niks, maar toch).

Wat zou jij doen?

(Heb haar uiteindelijke niet voorgelaten...)
lege band, vol karretje, geen klant? Dan ga ik lekker voor.

en als de eigenaar zich dan verongelijkt meldt als ik al klaar ben, zal ik hem 'killen met kindness' (leuke uitdrukking)
quote:Starshine schreef op 13 januari 2009 @ 21:45:

'killen met kindness' (leuke uitdrukking)Die ken ik: de methode, de naam nog niet (die is geweldig). Werkte prima toen ik nog zelf achter de kassa te vinden was.
quote:citroentekkel schreef op 13 januari 2009 @ 21:36:

[...]

Wat goed zeg ik zou willen dat meer mensen dat deden. Helaas zie je de meeste mensen met een sjagrijnig smoel door de supermarkt sjeesen terwijl ze net doen alsof de derde wereldoorlog is uitgebroken en er niks meer te verkrijgen is.

Het werkt in de supermarkt, op het werk, in de trein, thuis. Overal dus.

Je gaat je vanzelf relaxed voelen, je staat open voor mooie / leuke dingen. Vaak krijg je opeens een glimlach of leuke opmerking van een wildvreemde. Je doet iets voor een ander, kleine moeite groot plezier voor allebei.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:bertje_ schreef op 13 januari 2009 @ 21:47:

[...]

Die ken ik: de methode, de naam nog niet (die is geweldig). Werkte prima toen ik nog zelf achter de kassa te vinden was.Heb ik net geleerd van Heejhallo
Ligt eraan of ik iemand voor laat. Ligt eraan of ik zelf haast heb, of ik zelf veel heb en of ik in een goed humeur ben. Soms staan ze achter je met hun kar in je rug te porren, dan mogen ze sowieso al niet voor.

Ik word soms zelf ook weleens voor gelaten en daar word ik meestal spontaan vrolijk van.
quote:Starshine schreef op 13 januari 2009 @ 21:48:

[...]

Heb ik net geleerd van Heejhallo *kuch* ahem *kuch*
Laat vaak mensen voor en wordt ook vaak voorgelaten. Ook als ik er niet om vraag, maar vraag het soms ook wel.

Idd niet geschoten altijd mis en vragen staat vrij enzo die methode. Gebruik dan wel mijn liefste glimlach en bedank de mensen zowel direct als wanneer ik weg ga.

Overigens een leuk verhaal, maar wel off-topic. Mijn tante stond in de rij bij de supermarkt voor vleeswaren (lang geleden toen ze nog vers voor je sneden) De dame die dat vlees verzorgde was erg onaardig tegen alle klanten voor haar. Toen mijn tante eenmaal aan de buurt was kwam ze erachter eigenlijk niks nodig te hebben (hoe bedoel je verstrooit) Dus wat heeft ze gedaan? Ze heeft gezegd: U bent de hele tijd al zo onaardig dat ik besloten heb niks bij u te kopen. En ze is zo weg gegelopen. Haha zou het gezicht van die persoon wel willen hebben zien.

En over pittige oude vrouwen gesproken mijn oma van 85 maakt gebruik van vervoer op maat. Er was een chaffeur die de hele avond al klaagde over al die oude mensen die niet op schieten en klagen enz enz. Mijn oma heeft toen tegen die man gezegd dat het dan maar te hopen is voor hem dat hij niet oud wordt. Ben zo blij met mijn oma. :-)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ikbenik, leuk he als oude mensen lekker pittig blijven!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:DoubleDutch schreef op 13 januari 2009 @ 22:26:

[...]

*kuch* ahem *kuch* Oh oeps, was het van jou? Ik wist het niet meer zeker en kon me alleen Heejhallo herinneren. Mijn excuses natuurlijk
quote:Starshine schreef op 13 januari 2009 @ 22:31:

[...]

Oh oeps, was het van jou? Ik wist het niet meer zeker en kon me alleen Heejhallo herinneren. Mijn excuses natuurlijk Nou ja noem het een samenwerkingsverband haha. Zij beschreef ik de actie, ik de naam. Pfff maakt ook echt niet uit hoor, geintje!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 januari 2009 @ 22:30:

Ikbenik, leuk he als oude mensen lekker pittig blijven!Vindt ik idd ook leuk. Pittig is prima, kan er soms ook hartelijk om lachen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik winkel altijd met een mandje en heb dus nooit super veel spullen. Ik laat dan ook niemand voor.

Ik had laatst 3 dingetjes op de band, komt er één of ander jochie aan (leeftijd: een jaar of 11 denk ik), die zelf twéé dingetjes had en mij op luide toon verordonneerde dat hij wel even voor mocht aangezien hij minder had. Hij was niet zo blij toen hij niet voor mocht van me . Tsss.
Op dat jochie na vraagt ook niemand mij of ie voor mag, waarschijnlijk omdat ik altijd alleen maar een mandje heb .

Ze vragen mij wel eens of ik voor wil, dan bedank ik altijd hartelijk voor het aanbod maar doe ik het niet: ik vind dat je geen boodschappen moet doen als je niet eens tijd hebt om een paar minuutjes in de rij voor de kassa te staan. Ik leen wel vaak bonuskaarten van mensen of zij de mijne, we leggen van die bordjes voor elkaar neer, glimlachen en kwekken over het weer. Dus zo aso ben ik nou ook weer niet .
Heb een keer gehad dat een vrouw voor wilde. 'Ja ik heb haast want ik heb een eigen lunchzaak' was haar reden (ze had alleen drie pakjes vleeswaren ofzo) . Ja en??? Alsof wij allemaal niks te doen hebben ofzo??? Zó uit de hoogte vond ik het. Mensen voor mij lieten haar voor, maar ik vond eigenlijk dat ze gewoon lekker achter aan moest sluiten. En sowieso, als je haast hebt ga je al helemaal niet naar de Aldi lijkt me!
Dan weet je ook waar het vleeswaren op die broodjes in de lunchzaak vandaan komt
quote:tangerine schreef op 13 januari 2009 @ 22:52:

Dan weet je ook waar het vleeswaren op die broodjes in de lunchzaak vandaan komt ik wou net zeggen...nou ja, dan lever ik de mosterd er wel bij
hmm Tangerine, die latjes zijn ook altijd zo'n heikel punt in de rij....

Ergens vind ik dat je altijd zelluf een latje achter je boodschappen moet zetten. Vaak ergerde ik me eraan als mensen dat niet deden (terwijl er wel latjes waren).

Maar tegenwoordig vind ik dat ook lekker belangrijk, ook al is het maar omdat er altijd te weinig van die dingen zijn lijkt wel.
Hehe inderdaad Nou ik voelde eigenlijk niet de behoefte bij haar lunchzaak te gaan lunchen

Ook grappig van dat jochie Tangerine, wat een teleurstelling voor hem! :p
Het ligt er maar net aan wie er achter mij in de rij staat,kijk een ouder iemand o.i.d. laat ik wel voor.

Maar ik heb ook weleens meegemaakt dat ik zelf met een mandje of karretje(met weinig erin) in de rij sta en dat iemand vraagt mag ik even voor? tja en dan zeg ik dus keihard nee want dat vind ik dus not-done...
quote:DoubleDutch schreef op 13 januari 2009 @ 22:35:

[...]

Nou ja noem het een samenwerkingsverband haha. Zij beschreef ik de actie, ik de naam. Pfff maakt ook echt niet uit hoor, geintje!

Nu zouden we dus met z'n allen even heel Brits drie excuus rondjes moeten doen.

"Sorry about that, I'm being so confused today'

"Oh no, totally my fault, I should have been more precise and clear in my contribution"

"Please, it was me who was terribly late for clarifying this mix up, my apologies.."

"That's alright, I'll make sure it won't happen again.."

Blahblahblah
quote:heejhallo schreef op 13 januari 2009 @ 23:31:

[...]

Nu zouden we dus met z'n allen even heel Brits drie excuus rondjes meoten doen.

"Sorry about that, I'm being so confused today'

"Oh no, totally my fault, I should have been more precise and clear in my contribution"

"Please, it was me who was terribly late for clarifying this mix up, my apologies.."

"That;s alright, I'll make sure it won;t happen again.."

Blahblahblah daar neem ik genoegen mee
Ik HAAT mensen die voor willen bij de Aldi. Kom op nou, we staan daar allemaal 2,5 uur te wachten. Hoezo mag jij dan voor? Dan moet je niet naar de Aldi gaan. En sowieso als iemand het vraagt wil ik al graag nee zeggen, vooral als ik al geirriteerd ben(zoals nu, dat ik me al helemaal opwind hierover hahaha)

Of dat ze zeggen ik mag wel even voor, en dan ook gaan. Ik heb 1x gezegd nou nee, en beledigd dat ze waren. Of van die mensen als er een nieuwe kassa opent dat ze dan alsnog voordringen. dat vind ik ook zo irritant.

aaaargh ik ben echt sneu, zero tolerance in de supermarkt

Maar ik heb wel laatst een vrouwtje 20 ct gegeven die te weinig had voor dr boodschappen, terwijl meneer strak in t pak voor mij gewoon bleef wachten , en die vrouw aan het bedenken was welk voedsel ze niet zou kopen voor de 3 schattige kindjes.

dat dan weer wel
en dan die mensen die je hebt zien dralen bij de vleeswaren: deze worst of die, en nog even gezellig met een kennis hebben gebabbeld, willen dan wel even voor omdat ze haast hebben.

maar ik vermaak me meestal wel in de rij met kijken wat een ander gekocht heeft, Heb nooit veel boodschappen, als mensen me voor willen laten heel aardig van ze, en dat laat ik even merken, zoniet dan niet. Ik zal er nooit om vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leuk topic dit .

Ik vond het verhaal van Ikbenik over haar tante erg leuk, gevatte opmerking .

Ik laat bij de supermarkt regelmatig mensen voor. Ik heb bijna nooit haast en ik vind het leuk om te kijken wat iedereen koopt. Dan weet je meteen iets meer over die persoon, of ze katten of honden heeft bv. Of nog menstrueert (pak tampons of maandverband) , of het een zuiplap is (4 dozen wijn en een krat bier).

Ik liet vroeger (toen ik een jaar of 16 was) heel vaak mensen voor bij de tandarts. Je had toen nog zo'n spreekuur s'morgens. Ik heb er een keer dik anderhalf uur gezeten omdat ik bleef zeggen 'U mag wel even voor hoor'. De reden was dat ik gewoon niet naar binnen durfde .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven