Wanneer schaam jij je voor je soortgenoten?

29-01-2009 21:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello hello,

Laat ik zelf maar beginnen: Er zijn nogal wat blonde meiden die veel aandacht aan hun uiterlijk besteden en het dan nodig vinden zo dom, simpel en naief mogelijk over te komen, in combinatie met veel gegiegel en geflirt . Ik geloof dat er zelfs een term is voor deze meiden:....BIMBO'S!

Helaas merk ik dat ik door vooroordelen door anderen -die ik zelf ook heb - dat ik regelmatig voor zo'n meisje wordt aangezien.

Niet erg handig als ik serieus wil overkomen, zoals op school, werk, tegenover mannen....

Jullie ook wel eens last van stereotypering?
quote:droppertje schreef op 29 januari 2009 @ 22:42:

Voelen jullie nooit plaatsvervangende schaamte? En vind je het niet vervelend als je dan op dat gedrag van anderen wordt aangekeken?

Ik voel weleens plaatsvervangende schaamte maar dat heeft nooit met Bimbo's te maken, te onbelangrijk!

En een typisch gevalletje van vooroordelen: Ik kocht laatst een cdtje van AC/DC en kwam net van mn werk. Verkoper: Die is vast niet voor jou. Ik: hoezo zou ie niet voor mij zijn? Verkoper: Je ziet er niet echt uit als iemand die naar AC/DC luistert...

Nee, ik heb nooit last van plaatsvervangende schaamte. Voel me ook nooit verantwoordelijk voor het gedrag van een ander.

Voelen jullie nooit plaatsvervangende schaamte? En vind je het niet vervelend als je dan op dat gedrag van anderen wordt aangekeken?

Op het 1e: Nope.

Op het 2e; dan maak ik wel duidelijk dat ik er niks mee te maken heb.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ik schaam me voor de meeste swingers op tv

Ik schaam me dat Patty Brard van mijn sekse is

Ik schaam me dat mijn sekse nog steeds het uitgekauwde en nooit leuk geweest " BlonT " gebruiken

Ik schaam me voor de fans van het nederlands elftal

...... need more ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik schaam me regelmatig voor mijn soort. Als in mens. Of laat ik het zo zeggen, ik begrijp ze niet.

Ik snap niks van mensen die hun eigen kinderen (of die van een ander) iets aandoen of ze voor seks gebruiken bijvoorbeeld. Sowieso begrijp ik weinig van oorlogszucht, geweld, etc. Ik begrijp ook niet dat mensen voor hun lol naar een films als 'Saw I t/m 4 gaan'. Onbegrijpelijk dat je daar plezier aan beleeft. Vooral als het gaat om geweld, gedwongen seks, mensenhandel, beestachtig gedrag heb ik er moeite mee te bedenken dat ik tot dezelfde 'soort' behoor.

Voor blonde vrouwen schaam ik me nooit.

Bij de voorrondes van Idols, X-Factor en zo heb ik wel last van plaatsvervangende schaamte maar dat komt gewoon omdat ik er niet tegen kan als mensen iets doen wat ze eigenlijk niet kunnen maar waarvan ze denken dat ze het wel kunnen. Dat je zelf niet inziet dat je ergens niet goed in bent, snap ik niet. Maar dan schaam ik me niet echt, dat vind ik meer gênant.
Ik doe zoveel en zo vaak onwijs klunzige acties dat ik me al zo vaak moet schamen voor mezelf dat ik daardoor geen tijd meer heb om me te schamen voor een ander!

Stressed is just desserts spelled backwards
quote:droppertje schreef op 29 januari 2009 @ 21:28:

Wat moet het leven somber zijn als je alles zo letterlijk opvat Mamasaar!

Volgens mij is het leven veel somberderderder, als je jezelf schaamt voor een ander.

Ik ben redelijk schaamteloos,

de bimbo's waar TO het over heeft, vind ik vaak gewoon wel leuk, en ach, als iemand mij ergens voor aanziet (bimbo, fout, tokkie, snob)?

Ze doen maar lekker, ik weet toch zelf waar ik voor sta?

Voor de rest eens met Leo, ik snap af en toe geen ene moer van de zieke kronkels die onze 'soort' tentoonspreidt.
Ik schaam mij voor meiden die dmv pruillipjes iets gedaan proberen te krijgen (wat dan vaak nog lukt ook) Ik schaam mij voor mannen die daar intrappen/op vallen.
quote:RosieRo schreef op 29 januari 2009 @ 21:24:

Tja, stereotyperingen heb ik ook wel last van. Ik noem mijzelf zonder voorbehoud een feminist, en dan zeg ik er niet bij 'ik hou niet van kort haar en tuinbroeken hoor'.

Ik kan vrij bekakt spreken als ik niet oplet, en ik draag een bril. Mensen denken vaak dat ik rijk ben of wereldvreemd recht van de universiteit.

schaam ik mij daarvoor is je vraag. Nou, nee. Schijt aan dronken naatje. Mensen die mij interessant genoeg vinden en die ik interessant genoeg vind weten wel beter als ze mij kennen.Volgens mij moet ik me nu schamen voor mijn wereldvreemde collega's
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2009 @ 23:09:

...

Ik schaam me voor de fans van het nederlands elftal

...... need more ?Jij ziet liever de supporters van Ajax of Feyenoord te keer gaan ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 30 januari 2009 @ 08:52:

[...]

Jij ziet liever de supporters van Ajax of Feyenoord te keer gaan ? Ik doelde op andere dingen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik schaam mij voor soortgenoten die doen als of ze bi zijn om op die manier aandacht van het andere geslacht proberen te krijgen .

ik schaam mij voor het feit dat er onderling nogal veel vooroordelen leven bij vrouwen[blond=bimbo]
Ik schaam me er niet voor. Ik ge(mis)bruik het wel Best handig in b.v. de bouwmarkt om gratis plankjes/dozen/enz te scoren Grinnik....
Ik ben een blonde bimbo, en ik heb te weinig besef van de wereld om me daar voor te schamen. Heerlijk!
Als je nou eerst zelf eens begint met stoppen met vooroordelen.
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2009 @ 08:47:

Ik schaam mij voor meiden die dmv pruillipjes iets gedaan proberen te krijgen (wat dan vaak nog lukt ook) Ik schaam mij voor mannen die daar intrappen/op vallen.Sterker nog, ik schaam me dan dat ik wel eens denk "waarom ben ik zo niet". Dan is het leven toch een heel stuk simpeler. Ipv een onderbouwd betoog, ff met je haren zwaaien met precies hetzelfde resultaat.
quote:plompiedom schreef op 30 januari 2009 @ 10:46:

Ik schaam mij voor soortgenoten die doen als of ze bi zijn om op die manier aandacht van het andere geslacht proberen te krijgenooo ja, dat is ook zo dom! Beetje zoenen met een vriendin om mannen gek te maken. Dat mannen daar dan intrappen is ook iets waar ze zich voor moeten schamen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:vivastudent schreef op 30 januari 2009 @ 10:56:

[...]

Sterker nog, ik schaam me dan dat ik wel eens denk "waarom ben ik zo niet". Dan is het leven toch een heel stuk simpeler. Ipv een onderbouwd betoog, ff met je haren zwaaien met precies hetzelfde resultaat.

Wat let je? Een beetje flirten en dommig doen werkt vaak een heel stuk beter dan mannen met argumenten overtuigen. Nee, het is inderdaad niet echt geemancipeerd, maar wel pragmatisch.

Ik heb ook een hele tijd gevonden dat ik op mijn intelligentie beoordeeld moest worden en dus redeneerde ik tot ik een ons woog en kreeg ik nog niet voor elkaar wat ik nodig had. Ik ben er vanaf gestapt: alle concierges, ICT-medewerkers, garagisten treed ik met zwoele blik en wapperende haren tegemoet. Ik verbaas me over hun kunde en ik etaleer mijn eigen onkunde.

En voila: wat me eerst veel frustratie kostte wordt nu zonder morren voor me geregeld. Het enige wat het me kost is wat extra mascara en een lief bekkie.
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 30-01-2009 11:07
Reden: Ik ga er spontaan slecht van spellen ;)
% gewijzigd
Omdat ik een lippiercing heb ben ik gelijk een Emo of een gothic

terwijl ik al een paar jaar geleden van mijn rood/zwarte haar afgestapt ben. Nu is het gewoon blond en draag ik normale kleding.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
het boeit mij vrij weinig wat anderen doen (of laten), mijn eigen leven is druk genoeg om me daar niet mee bezig te houden....
nou.... als er iets eenmaligs moet gebeuren en ik ben zelf te beroerd om het te doen/of vind het overbodig om er dan veel tijd in te steken... dan wapper ik wel even met mijn blonde haren naar iemand die dat in 5 min gedaan heeft!

als dat het enige is wat ik dan hoef te doen... ( soms willen ze ook wel eens iets anders, maar dat weiger is hoor )

Liever lui dan moe, zeg ik dan.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Al 15 jaar ga ik met mijn 2 zussen op wintersport. Trouw nemen we altijd de sneeuwkettingen mee. Echtgenoten probeerden elk jaar ons voor te doen hoe die erom moesten. Maar daar hadden we geen zin in, krijg je vieze handen van. We namen ons altijd voor om met de haren te wapperen en onschuldig en hulpeloos te kijken.

Het was nooit nodig en we begonnen ons al af te vragen of deze onbeproefde methode met het stijgen der jaren wel zou werken.

Dit jaar was het voor het eerst nodig!!

Geen enkel probleem, wel zo'n 4 á 5 (jonge) mannen hebben zich met alle plezier met onze sneeuwkettingen bezig gehouden. Hun ego werd lekker geboost en wij konden zonder vieze handen overal komen met de sneeuwkettingen erop of eraf, wat we maar wensten.

Voelen jullie nooit plaatsvervangende schaamte? En vind je het niet vervelend als je dan op dat gedrag van anderen wordt aangekeken?Ik heb regelmatig last van plaatsvervangende schaamte, vooral bij reality tv....dan zap ik meestal maar ff weg. Zoals bij Idols, bij talkshows en bij jank-snik-snotter-shows zoals hart in aktie waarbij mensen zichzelf als een zwak slachtoffer neerzetten. Brrrrr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven