Overig
alle pijlers
Wat zijn deze metalen pinnen in de douche?
woensdag 14 augustus 2024 22:21
Door een ander 'wat is dit' topic bedacht ik dat ik ook nog een foto met onbekend voorwerp had.
Deze pinnen/haken hingen in de douche van een hotel in de Dolomieten. Ze zijn ongeveer 30cm lang en kunnen niet los (of ik wist niet hoe). Het is ook een wintersporthotel dus kan het iets met skieen te maken hebben?
Deze pinnen/haken hingen in de douche van een hotel in de Dolomieten. Ze zijn ongeveer 30cm lang en kunnen niet los (of ik wist niet hoe). Het is ook een wintersporthotel dus kan het iets met skieen te maken hebben?
woensdag 14 augustus 2024 22:31
woensdag 14 augustus 2024 22:44
In hotels hangen in de douche vaak koorden enzo om hulp te vragen. Als je een hartaanval krijgt ofzo. Gebeurt relatief vaak op de wc en in de douche.
Edit: oh nee, ik zoom nu pas in. Uitklappen en er je natte bh’s aan hangen. Zeg maar naar onderen draaien en die hoek maken.
Edit: oh nee, ik zoom nu pas in. Uitklappen en er je natte bh’s aan hangen. Zeg maar naar onderen draaien en die hoek maken.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 14-08-2024 22:46
30.05% gewijzigd
woensdag 14 augustus 2024 22:45
woensdag 14 augustus 2024 22:52
Ja zo gek he! Had het eigenlijk direct moeten vragen toen ik daar was..
Er zat een logo van een kattenkop op het witte deel, weet niet of dat zichtbaar is, maar hier nog een closeup van het bovenste gedeelte. Er lijkt plaats te zijn voor 6 van die haken en let ook op de langwerpige gaten die eerst naar links en dan naar rechts buigen \\||//.
Er zat een logo van een kattenkop op het witte deel, weet niet of dat zichtbaar is, maar hier nog een closeup van het bovenste gedeelte. Er lijkt plaats te zijn voor 6 van die haken en let ook op de langwerpige gaten die eerst naar links en dan naar rechts buigen \\||//.
woensdag 14 augustus 2024 22:54
Haha ik typte wat langzaam, maar dit bedoel ik inderdaad .
woensdag 14 augustus 2024 22:57
Hoe hoog hangt het?
Misschien van die stokken waar je aan kunt trekken om een elektrisch apparaat te bedienen net als met een trekkoord. (een ventilator of juist een kacheltje). Dat apparaat zou op die bovenste haken hebben gehangen en is nu weg.
Klikt het een beetje als je er aan trekt?
Ik zie nu je close-up foto pas, wat ik dacht, is het niet, die haken hangen er echt doorheen zo te zien.
Misschien van die stokken waar je aan kunt trekken om een elektrisch apparaat te bedienen net als met een trekkoord. (een ventilator of juist een kacheltje). Dat apparaat zou op die bovenste haken hebben gehangen en is nu weg.
Klikt het een beetje als je er aan trekt?
Ik zie nu je close-up foto pas, wat ik dacht, is het niet, die haken hangen er echt doorheen zo te zien.
anoniem_66fe539526f72 wijzigde dit bericht op 14-08-2024 23:24
25.74% gewijzigd
woensdag 14 augustus 2024 22:58
Dit lijkt mij de overblijfselen van een droogrekje.
Ooit met 6 hangers, nu nog maar 2.
In de douche, zodat als je iets zijknats ophangt, het uitdrupt in de douche en niet elders.
In mijn hoofd kan je het lange onderste deel draaiend optillen, en 'hangt' het geheel dan vast op de ijzeren haak.
Wat me niet superstevig lijkt, en dus niet raar dat er nog maar 2 hangers zijn.
Ook logisch dat het wat uitwaaiert, anders hangt het te drogen spul te dicht op elkaar.
Ooit met 6 hangers, nu nog maar 2.
In de douche, zodat als je iets zijknats ophangt, het uitdrupt in de douche en niet elders.
In mijn hoofd kan je het lange onderste deel draaiend optillen, en 'hangt' het geheel dan vast op de ijzeren haak.
Wat me niet superstevig lijkt, en dus niet raar dat er nog maar 2 hangers zijn.
Ook logisch dat het wat uitwaaiert, anders hangt het te drogen spul te dicht op elkaar.
woensdag 14 augustus 2024 23:00
Dit is een droogrekje? Je kunt die staafjes een beetje ‘ombuigen’ naar boven in 45 graden. Die ‘haak’ aan de bovenkant haakt dan om dat zilverkleurige ding heen. Dan steken die staafjes dus uit. Er hebben er meer gezeten, die waaieren dan inderdaad wat uit zodat ze wat ruimte hebben ten opzichte van elkaar en je er beter wat op kunt hangen.
Na het drogen til je de staafjes weer een beetje op, duwt ze wat omhoog waardoor je weer in de uitgangspositie komt.
Na het drogen til je de staafjes weer een beetje op, duwt ze wat omhoog waardoor je weer in de uitgangspositie komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 14 augustus 2024 23:16
Oooh zoals jullie het beschrijven zou het toch inderdaad best een droogrekje kunnen zijn!
Ik heb er wat aan getrokken vanaf de bovenkant, maar niet geprobeerd ze de andere kant op te 'buigen'.
Lijkt ook het meest logisch, misschien om natte skikleding te drogen ofzo.
Ik ga nog even verder googlen maar denk dat het mysterie opgelost is .
Bedankt!
Ik heb er wat aan getrokken vanaf de bovenkant, maar niet geprobeerd ze de andere kant op te 'buigen'.
Lijkt ook het meest logisch, misschien om natte skikleding te drogen ofzo.
Ik ga nog even verder googlen maar denk dat het mysterie opgelost is .
Bedankt!
woensdag 14 augustus 2024 23:16
Het lijkt erg op onderstaand.
En als ik verder zoek op vintage swinging towel bar, zie ik meer met meer vergelijkbare mechaniek.
https://nl.pinterest.com/pin/vintage-wo ... 235209273/
En als ik verder zoek op vintage swinging towel bar, zie ik meer met meer vergelijkbare mechaniek.
woensdag 14 augustus 2024 23:40
Oja, dat lijkt wel wat inderdaad.Abby83 schreef: ↑14-08-2024 23:16Het lijkt erg op onderstaand.
Maar toch gek dat het rekje van mijn foto nergens te vinden is, zo heel oud was dat hotel niet volgens mij.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in