Wat zijn deze metalen pinnen in de douche?

14-08-2024 22:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Door een ander 'wat is dit' topic bedacht ik dat ik ook nog een foto met onbekend voorwerp had.
Deze pinnen/haken hingen in de douche van een hotel in de Dolomieten. Ze zijn ongeveer 30cm lang en kunnen niet los (of ik wist niet hoe). Het is ook een wintersporthotel dus kan het iets met skieen te maken hebben?

Afbeelding
Kon je ze omhoog doen? Dan zou het een handdoekenrekje kunnen zijn?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Juniper_ schreef:
14-08-2024 22:29
Kon je ze omhoog doen? Dan zou het een handdoekenrekje kunnen zijn?
Ze hingen echt in de douchecabine zelf en konden niet omhoog, het omhulsel was te dik was voor de gaten.
Dus geen handdoekrekje lijkt me..
Nou bedankt TO, geen idee hoe ik nou nog slaap ga vatten! Ik kan er niet tegen als ik niet kan bedenken waar zoiets nou in vredesnaam voor kan dienen :@ . Hopelijk post iemand snel de oplossing.
Wat een leuke topics! Zowel deze als die andere met die haakjes. Maar helaas weet ik het antwoord niet.

Je kon er dus zowel omhoog als omlaag geen beweging in krijgen?
Geen idee!
Geen idee, ook zoeken met google lens levert niks op.
Zo benieuwd of iemand het gaat weten!
Ook wel intrigerend dat er 6 gaatjes in die houder aan de muur zitten die naar buiten toe steeds wat uit lijken te waaieren. De middelste 2 zitten dus recht en die daarnaast staan iets schuin en die daarnaast nog schuiner.
Kun je ze niet naar je toe trekken?.
Het lijkt een inklapbaar rekje.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
In hotels hangen in de douche vaak koorden enzo om hulp te vragen. Als je een hartaanval krijgt ofzo. Gebeurt relatief vaak op de wc en in de douche.

Edit: oh nee, ik zoom nu pas in. Uitklappen en er je natte bh’s aan hangen. Zeg maar naar onderen draaien en die hoek maken.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 14-08-2024 22:46
30.05% gewijzigd
Het doet me toch wel aan dit systeem denken.

https://www.bol.com/nl/nl/p/wasrek/9300000169684570/
Droogrekjes is ook het enige dat ik kan bedenken, dat je de uiteindes dan op een dingetje op de tegenoverstaande muur 'vastlegt'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ja zo gek he! Had het eigenlijk direct moeten vragen toen ik daar was..
Er zat een logo van een kattenkop op het witte deel, weet niet of dat zichtbaar is, maar hier nog een closeup van het bovenste gedeelte. Er lijkt plaats te zijn voor 6 van die haken en let ook op de langwerpige gaten die eerst naar links en dan naar rechts buigen \\||//.

Afbeelding
Waarom bel je het hotel niet?
Milka schreef:
14-08-2024 22:42
Ook wel intrigerend dat er 6 gaatjes in die houder aan de muur zitten die naar buiten toe steeds wat uit lijken te waaieren. De middelste 2 zitten dus recht en die daarnaast staan iets schuin en die daarnaast nog schuiner.
Haha ik typte wat langzaam, maar dit bedoel ik inderdaad ;-).
Plenty schreef:
14-08-2024 22:52
Waarom bel je het hotel niet?
Dit is toch veel leuker ;-D
Maar die optie houd ik inderdaad achter de hand voor als we er hier niet uitkomen.
Heb je iets met die zwarte knop links gedaan?

Lijkt op een slot om daarmee de stokken te kunnen kantelen zodat het een rekje word.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Hoe hoog hangt het?

Misschien van die stokken waar je aan kunt trekken om een elektrisch apparaat te bedienen net als met een trekkoord. (een ventilator of juist een kacheltje). Dat apparaat zou op die bovenste haken hebben gehangen en is nu weg.

Klikt het een beetje als je er aan trekt?

Ik zie nu je close-up foto pas, wat ik dacht, is het niet, die haken hangen er echt doorheen zo te zien.
anoniem_66fe539526f72 wijzigde dit bericht op 14-08-2024 23:24
25.74% gewijzigd
Dit lijkt mij de overblijfselen van een droogrekje.

Ooit met 6 hangers, nu nog maar 2.
In de douche, zodat als je iets zijknats ophangt, het uitdrupt in de douche en niet elders.

In mijn hoofd kan je het lange onderste deel draaiend optillen, en 'hangt' het geheel dan vast op de ijzeren haak.
Wat me niet superstevig lijkt, en dus niet raar dat er nog maar 2 hangers zijn.
Ook logisch dat het wat uitwaaiert, anders hangt het te drogen spul te dicht op elkaar.
Dit is een droogrekje? Je kunt die staafjes een beetje ‘ombuigen’ naar boven in 45 graden. Die ‘haak’ aan de bovenkant haakt dan om dat zilverkleurige ding heen. Dan steken die staafjes dus uit. Er hebben er meer gezeten, die waaieren dan inderdaad wat uit zodat ze wat ruimte hebben ten opzichte van elkaar en je er beter wat op kunt hangen.

Na het drogen til je de staafjes weer een beetje op, duwt ze wat omhoog waardoor je weer in de uitgangspositie komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oooh zoals jullie het beschrijven zou het toch inderdaad best een droogrekje kunnen zijn!
Ik heb er wat aan getrokken vanaf de bovenkant, maar niet geprobeerd ze de andere kant op te 'buigen'.
Lijkt ook het meest logisch, misschien om natte skikleding te drogen ofzo.
Ik ga nog even verder googlen maar denk dat het mysterie opgelost is ;-).
Bedankt!
Het lijkt erg op onderstaand.
En als ik verder zoek op vintage swinging towel bar, zie ik meer met meer vergelijkbare mechaniek.
https://nl.pinterest.com/pin/vintage-wo ... 235209273/
Skikleding in de douche hangen lijkt me daar ook de beste plek voor.

Woo-hoo :shout: we kunnen naar bed, mystery solved :shout:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Je kan het logo wel zien, maar geen brand. Was het tiger plastics? Die maken spul voor in de badkamer.
Abby83 schreef:
14-08-2024 23:16
Het lijkt erg op onderstaand.
En als ik verder zoek op vintage swinging towel bar, zie ik meer met meer vergelijkbare mechaniek.
https://nl.pinterest.com/pin/vintage-wo ... 235209273/
Oja, dat lijkt wel wat inderdaad.
Maar toch gek dat het rekje van mijn foto nergens te vinden is, zo heel oud was dat hotel niet volgens mij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven