Wegenbelasting zoveel duurder geworden?
zaterdag 3 mei 2008 om 15:09
Wegenbelasting wordt op vaste data verhoogd, per 1 januari en/of 1 april. Zou kunnen dus, maar dan zou je daar een brief over gehad moeten hebben.
Of ben je misschien verhuisd naar een andere provincie? De MRB bestaat namelijk uit een deel belasting en een deel provinciale opcenten, wat verschillend kan zijn per provincie.
Of ben je misschien verhuisd naar een andere provincie? De MRB bestaat namelijk uit een deel belasting en een deel provinciale opcenten, wat verschillend kan zijn per provincie.

zaterdag 3 mei 2008 om 15:10
zaterdag 3 mei 2008 om 15:16
Ik woon hier al heel wat jaren dus verhuizen is het niet
Een brief heb ik nooit gekregen want anders was ik niet geschrokken van het bedrag want ik vind een verhoging van 7 euro echt veel, tel dat eens uit op jaarbasis....das toch mooi 84 euro
De 2de auto hier is van 24 euro naar 28 euro gegaan
Kilometerheffing??? goh je zou haast denken dat ik net onder een steen vandaan gekropen kom maar ik wist dat dus ook niet.
Een brief heb ik nooit gekregen want anders was ik niet geschrokken van het bedrag want ik vind een verhoging van 7 euro echt veel, tel dat eens uit op jaarbasis....das toch mooi 84 euro
De 2de auto hier is van 24 euro naar 28 euro gegaan
Kilometerheffing??? goh je zou haast denken dat ik net onder een steen vandaan gekropen kom maar ik wist dat dus ook niet.

zaterdag 3 mei 2008 om 15:46
http://www.volkskrant.nl/...lometerheffing_vanaf_2011
Accijns is gewoonweg een prachtige melkkoe voor de Nederlandse regering.
Accijns is gewoonweg een prachtige melkkoe voor de Nederlandse regering.

zaterdag 3 mei 2008 om 19:36
Ik kreeg plotseling een rekening van 200 euro in plaats van 171 euro per kwartaal. De provincie had weer eens (nog) meer geld nodig blijkbaar. (Minder geld uitgeven of wat minder bureaucraten in dienst hebben komt niet in die ambtelijke koppen op helaas).
Bijna 17% erbij! Sinds 1 april is die verhoging ingegaan dacht ik.
Toch maar eens gaan stemmen bij de eerstvolgende provinciale verkiezingen.
Is er ook een politieke partij die ijvert voor een kleinere overheid met veel minder ambtenaren/regeltjes en nog veel minder belastingen?
(Nee, niet de VVD, die zijn even erg als de rest).
Doet Geert Wilders ook mee qua provinciale dingen? Dan krijgt die mijn stem.
Bijna 17% erbij! Sinds 1 april is die verhoging ingegaan dacht ik.
Toch maar eens gaan stemmen bij de eerstvolgende provinciale verkiezingen.
Is er ook een politieke partij die ijvert voor een kleinere overheid met veel minder ambtenaren/regeltjes en nog veel minder belastingen?
(Nee, niet de VVD, die zijn even erg als de rest).
Doet Geert Wilders ook mee qua provinciale dingen? Dan krijgt die mijn stem.
maandag 5 mei 2008 om 22:24
[quote]Tientje79 schreef op 05 mei 2008 @ 22:12:
Ik betaal ¤ 96... per JAAR!
En nee, ik rijd niet in een 45 km/u auto, maar in een superzuinige en stoere Aygo![/quote]
Bloody hell, das een verschil. Dat ie zuinig is oke, maar stoer, ehhhhh
Ik moet sinds de recente extreme verhoging 800 euro per jaar aan de overheidsmaffia doneren helaas.
Wat noem jij trouwens superzuinig? 1 op hoeveel loopt dat ding in de praktijk als je een beetje doorrijdt?
Ik betaal ¤ 96... per JAAR!
En nee, ik rijd niet in een 45 km/u auto, maar in een superzuinige en stoere Aygo![/quote]
Bloody hell, das een verschil. Dat ie zuinig is oke, maar stoer, ehhhhh
Ik moet sinds de recente extreme verhoging 800 euro per jaar aan de overheidsmaffia doneren helaas.
Wat noem jij trouwens superzuinig? 1 op hoeveel loopt dat ding in de praktijk als je een beetje doorrijdt?
dinsdag 6 mei 2008 om 12:12
quote:lieverdtie schreef op 06 mei 2008 @ 10:33:
Jeetje wat een verschil joh !
Ik vind het nog een leuk ding ook maar lieverdtie`s man rijd daar never nooit niet in . laten we maar zeggen dat hij ter compensatie groter wil.....
Man eigen, haha
Maar... toch zie ik er veel mannen in rijden, had ik niet verwacht.
Toch, als ik zo eens kijk. Ik betaal 96 euro per jaar, een ander 800, dan rijd ik liever in een kleinere auto. Jee, van het verschil kun je gewoon op vakantie!
Jeetje wat een verschil joh !
Ik vind het nog een leuk ding ook maar lieverdtie`s man rijd daar never nooit niet in . laten we maar zeggen dat hij ter compensatie groter wil.....

Man eigen, haha
Maar... toch zie ik er veel mannen in rijden, had ik niet verwacht.
Toch, als ik zo eens kijk. Ik betaal 96 euro per jaar, een ander 800, dan rijd ik liever in een kleinere auto. Jee, van het verschil kun je gewoon op vakantie!
dinsdag 6 mei 2008 om 12:20