Wel of niet wonen in Amersfoort-vathorst?

01-08-2016 15:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!



Wij zijn begonnen aan een zoektocht naar een huis in Amersfoort en zijn erg geïnteresseerd in de huizen in Vathorst. Nu hoorden wij dat het hier veel sociale huur is. We zijn zelf op zoek naar een wat rustiger stuk en willen bijvoorbeeld niet wonen in een wijk als het Soesterkwartier. Heeft iemand tips over Vathorst? Ik kan er heel weinig over vinden namelijk!



Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij woont in vathorst dat is best een oke buurt andere vriendin woont in schothorst deze is ook oke ga een beetje meer kijken aan de kant van bunschoten-spakenburg. Waar je niet moet zijn is, randenbroek, soesterkwartier, liendert, schuilenburg, kruiskamp :D
Alle reacties Link kopieren
Je moet nu juist wel naar het Soesterkwartier gaan, is enorm in opkomst (gentrificatie). Bekenden van me wonen er heel goed, in een mooi huis in een mooie straat, maar dan wel het stuk direct bij het station.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Vathorst erg klein opgezet, smalle straatjes en huizen dicht op elkaar. Op zaterdag krioelde het van de mensen en auto's. Maar dat is ook wat je gewend bent. Huurwoningen zijn er wel, maar naar mij weten geen sociale woningen. Ik zou de auto pakken en door de wijken gaan rijden. Dan zie je hoe druk het is, wat voor mensen er lopen/fietsen en wat de overige voorzieningen zijn.
Alle reacties Link kopieren
In 'ons' gedeelte van Vathorst valt het met krappe straten wel mee(onze voortuin is ruim 3 meter diep). De opzet wisselt echt per straat. De Laak is inderdaad behoorlijk krap opgezet. Verder wonen wijzelf vrij rustig, een paar straten van het winkelcentrum af.



Ik ben niet bekend met de sociale huur in Vathorst. Ben je op zoek naar een sociale huurwoning of juist niet? In onze wijk zie ik in de meeste straten de huizen gewoon te koop staan, volgens mij zijn er hier voornamelijk koopwoningen.

Als je iets gevonden hebt zou ik gewoon even in die omgeving rondrijden.

Wij wonen hier zelf wel prettig, zeker als jong gezin. De enige reden dat wij hier weg willen heeft te maken met de tuin(vind ik te klein ). Grond is relatief duur lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor jullie reacties en tips. Rond rijden doen we zeker al en dat heeft ons al een aantal opties weg doen strepen!



@miss_musica Jullie wonen dan ook vlakbij de laak? Want zijn wel aan t kijken bij de Laak. Het is voor ons vooral belangrijk dat er niet elke week alleen maar feestjes zijn en veel geluidsoverlast. Dat is wat we nu wel hebben en dat is echt verschrikkelijk! Heb jij daarin ervaring met dat stukje vathorst?
Ik heb vrienden wonen in Hooglanderveen. Ze zijn zelf erg tevreden en ik vind het er ook leuk uitzien. Het stuk waar zij wonen, wonen veel dertigers en jonge gezinnetjes en is verder geen sociale huur.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in het gedeelte wat al wat langer staat (de polderbuurt), Het valt hier erg mee vind ik(en ik ben er best kritisch op). Meer dan incidentele burenfeestjes hebben we hier niet echt.



De Laak is volgens mij ook meer een gezinnenbuurt, maar dat gedeelte is mij te stads, inderdaad erg op elkaar gebouwd met smalle straten en smalle hoge woningen. Wij vonden het niet zo'n fijne buurt, maar dat is persoonlijk.

Hooglanderveen is erg leuk inderdaad! Heeft veel meer een dorpse uitstraling. Wij wandelen er veel doorheen, vind het een mooie wijk!
De Laak is idd erg stads. Ik heb in de Bron gewoond, was ook fijn. De sociale huur weet ik niet te vinden.

Polders zijn ook netjes, Hooglanderveen ook.



Ik vind het wel hutjemutje. Weinig groen en alles dicht op elkaar. Meestal heb je weinig privacy in je tuin.

Winkelcentrum wordt steeds beter.



Kruiskamp wil je echt niet zitten. Randenbroek heeft inmiddels ook betere stukken. Hooglanderveen is echt een dorp en kom je niet makkelijk tussen. Maar wel carnaval!

Hoevelaken is groener en rustiger.
-
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor jullie reacties Hier kan ik veel mee!



Stads mag wel, zolang geen overlast van klussende buurmannen, ruziënde achterburen, house draaiende overbuurmannen tot diep in de nacht.

Ik denk dus dat het wel goed moet komen.
Klussende buurmannen houd je altijd.



Ik begrijp je gevoel voor lawaai en waarschijnlijk ben je nu door ervaringen overgevoelig geworden. Ik heb dat ook.



Als je echt geen lawaai om je heen wil, kun je beter vrijstaand in Nijkerkerveen gaan wonen.

De Laak raad ik je dan niet aan, dat is heel veel stenen wat het geluid weerkaatst. Bovendien zitten de achtertuinen vaak ingesloten, omdat de huizen nogal eens in een vierkant staan. Dan hoor je alles.



Liever wil je dan veel groen om je heen. Dat absorbeert het geluid. Dus groene heg ipv schutting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven