Wespennestje.... leeg?

18-04-2009 16:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net *klopt zichzelf trots op de borst terwijl ze nagriezelt* the queen of all wasps omgelegd.

Brr... joekèl!

Ik zag vd week al vaker wespen op dezelfde plek en vandaag vond ik daar een nest in aanbouw. Althans ik denk in aanbouw want niet zo groot....

Okay, The queen is dead, long live the queen!

Maar nu?

Ik heb al gegoocheld, maar kan zo snel niets vinden. Als het nestje nog leeg is wil ik het verbranden.

Maarrrrr... dat weet ik dus niet. En ik zit er niet op te wachten om straks rond mijn huis te rennen als een gillende idioot met wilde armbewegingen. Slecht voor mijn reputatie hier in de buurt.

Is er iemand die me kan vertellen of naar een site kan verwijzen waar ik een antwoord kan vonden?

(Vind wel info over 'volwassen' nesten.)
Known to cause insanity in laboratory mice
Misschien gewoon even een imker in de buurt opzoeken in het telefoonboek en die even bellen?

Die kan je vast wel meer vertellen.
FF off-topic..

Hi Lys lang niet meer gesproken..

Allesgoed met je??
Stupide, had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga goochelen!
Hey Jolantje!

Best een tijd terug, ja. Hier is eigenlijk alles best goed.

Nou ja... behalve in de tuin haha.

En hoe is het met jou?
quote:Lys schreef op 18 april 2009 @ 16:26:

Hey Jolantje!

Best een tijd terug, ja. Hier is eigenlijk alles best goed.

Nou ja... behalve in de tuin haha.

En hoe is het met jou?

T gaat wel, gaat het privé weer beter speelt mijn gezondheid parten.

Kijk je wel uit met die wespjes...
Ja ik kijk uit

Heb net een imker gesproken en mogelijk zitten er nog geen wespjes in. Maarrrrr... dat kon ze niet met zekerheid zeggen.

Dus nu ga ik met 30 graden buiten een dikke jas aantrekken, iets op mijn hoofd doen en het nestje verwijderen.

Griebels nog aan toe, zeg!
Vergeet je handschoenen niet.. je wet maar nooit
Is het overal dan zo warm vandaag???

Ik moet zometeen mijn dikke warme jas aan naar mijn werk want hier regen en kou..
nou warm is een groot woord.

Hier ( groningen) is het zo'n 20 graden maar het waait wel redelijk dus uit de zon heb je niet het ide dat het 20 graden is.
Okay, gebeurd!

Ik had de koningin vermoord met haarlak. Compleet plakkerig gespoten, ze viel van het nest en toen heb ik haar vermorzeld.

Na het gesprek met de imker, waarin zij adviseerde het nestje te verdrinken of in een plastic zak te doen en er op te stampen, heb ik het nestje verwijderd, wederom volgespoten met haarlak en de fik erin gezet. Alles is/allen zijn in rook opgegaan, enkel nog wat as.

Was mijn handschoenen trouwens vergeten Lee.

HAARLAK RULES
dan was het nestje zoiezo leeg anders had je het wel aan je handen vernomen waarschijnlijk :D
Maar er zaten al wel heel veel cellen in, dus het had vast niet lang meer geduurd.

(en al is ie leeg, op dat moment wist ik het nog niet en ik voel me very, very dapper, haha)
dat ben je ook wel.

Denk niet dat ik hetzelfde gedaan had waarschijnlijk had ik het mn man laten oplossen ( tja waar heb je anders een man voor :P )

Maar ik wens je een fijn wespenloos weekend verder
Nou, als hier een vent id buurt was geweest had ik 't ook fijn aan 'm overgelaten, believe me you!

Ik kan nu gelukkig weer fijn in de tuin zitten zonder dat mijn oog de hele tijd die kant opgetrokken wordt en ik panisch bij ieder zoempje om me heen kijk.

Bedankt voor je steun en tip!
ze komen wel terug voor wraak
Oh wauw, ik ben trots op je!

*vindt wespen dood- en doodeng en zou nog eerder verhuizen*
Meds, ik kom net thuis en ik zie het licht van de maan een meganest op het dak. Zou je dan toch gelijk hebben gekregen?

Ik heb nog een paar bussen haarlak staan en heb de brandweer

al ingelicht.

Min, dat was zo'n beetje mijn eerste gedachte.... andere woning. En wel NU.

Als ik nu aan denk heb ik het kippevel weer op de armen staan. brrrr.... en dubbelbrrrrrr.....
quote:Lys schreef op 18 april 2009 @ 16:57:

Okay, gebeurd!

Ik had de koningin vermoord met haarlak. Compleet plakkerig gespoten, ze viel van het nest en toen heb ik haar vermorzeld.

ik zal bea vast waarschuwen mocht die bij jou in de buurt komen

er loopt een maniak met haarlak
Ze komt met koninginnedag niet in deze regio, anders had ik haar opgewacht. Wil die vrouw al zoooo lang met een fatsoenlijk kapsel zien....
SHIT!!! Ze zijn bewapend!!!
Held die je bent! Bleeeergh wespen pfff.

Haal nog liever een nest met ratten en slangen leeg, graag zelfs als ik dan maar niet in de buurt van een wesp hoef te komen bleeergh!
Mijn heldin ben je Lys, ik ben er allergisch voor dus had de ongediertebestrijding gebeld en het die fijn op laten lossen. Kost wel wat maar ik overleef het tenminste zelf wel.

Slangen,ratten whatever draai ik mijn hand niet voor om. Maar wespen... ik loop liever even weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven