Wespennestje.... leeg?
zaterdag 18 april 2009 om 16:21
Ik heb net *klopt zichzelf trots op de borst terwijl ze nagriezelt* the queen of all wasps omgelegd.
Brr... joekèl!
Ik zag vd week al vaker wespen op dezelfde plek en vandaag vond ik daar een nest in aanbouw. Althans ik denk in aanbouw want niet zo groot....
Okay, The queen is dead, long live the queen!
Maar nu?
Ik heb al gegoocheld, maar kan zo snel niets vinden. Als het nestje nog leeg is wil ik het verbranden.
Maarrrrr... dat weet ik dus niet. En ik zit er niet op te wachten om straks rond mijn huis te rennen als een gillende idioot met wilde armbewegingen. Slecht voor mijn reputatie hier in de buurt.
Is er iemand die me kan vertellen of naar een site kan verwijzen waar ik een antwoord kan vonden?
(Vind wel info over 'volwassen' nesten.)
Brr... joekèl!
Ik zag vd week al vaker wespen op dezelfde plek en vandaag vond ik daar een nest in aanbouw. Althans ik denk in aanbouw want niet zo groot....
Okay, The queen is dead, long live the queen!
Maar nu?
Ik heb al gegoocheld, maar kan zo snel niets vinden. Als het nestje nog leeg is wil ik het verbranden.
Maarrrrr... dat weet ik dus niet. En ik zit er niet op te wachten om straks rond mijn huis te rennen als een gillende idioot met wilde armbewegingen. Slecht voor mijn reputatie hier in de buurt.
Is er iemand die me kan vertellen of naar een site kan verwijzen waar ik een antwoord kan vonden?
(Vind wel info over 'volwassen' nesten.)
Known to cause insanity in laboratory mice
zaterdag 18 april 2009 om 16:31
zaterdag 18 april 2009 om 16:36
Ja ik kijk uit
Heb net een imker gesproken en mogelijk zitten er nog geen wespjes in. Maarrrrr... dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
Dus nu ga ik met 30 graden buiten een dikke jas aantrekken, iets op mijn hoofd doen en het nestje verwijderen.
Griebels nog aan toe, zeg!
Heb net een imker gesproken en mogelijk zitten er nog geen wespjes in. Maarrrrr... dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
Dus nu ga ik met 30 graden buiten een dikke jas aantrekken, iets op mijn hoofd doen en het nestje verwijderen.
Griebels nog aan toe, zeg!
zaterdag 18 april 2009 om 16:57
Okay, gebeurd!
Ik had de koningin vermoord met haarlak. Compleet plakkerig gespoten, ze viel van het nest en toen heb ik haar vermorzeld.
Na het gesprek met de imker, waarin zij adviseerde het nestje te verdrinken of in een plastic zak te doen en er op te stampen, heb ik het nestje verwijderd, wederom volgespoten met haarlak en de fik erin gezet. Alles is/allen zijn in rook opgegaan, enkel nog wat as.
Was mijn handschoenen trouwens vergeten Lee.
HAARLAK RULES
Ik had de koningin vermoord met haarlak. Compleet plakkerig gespoten, ze viel van het nest en toen heb ik haar vermorzeld.
Na het gesprek met de imker, waarin zij adviseerde het nestje te verdrinken of in een plastic zak te doen en er op te stampen, heb ik het nestje verwijderd, wederom volgespoten met haarlak en de fik erin gezet. Alles is/allen zijn in rook opgegaan, enkel nog wat as.
Was mijn handschoenen trouwens vergeten Lee.
HAARLAK RULES
zaterdag 18 april 2009 om 17:09
Nou, als hier een vent id buurt was geweest had ik 't ook fijn aan 'm overgelaten, believe me you!
Ik kan nu gelukkig weer fijn in de tuin zitten zonder dat mijn oog de hele tijd die kant opgetrokken wordt en ik panisch bij ieder zoempje om me heen kijk.
Bedankt voor je steun en tip!
Ik kan nu gelukkig weer fijn in de tuin zitten zonder dat mijn oog de hele tijd die kant opgetrokken wordt en ik panisch bij ieder zoempje om me heen kijk.
Bedankt voor je steun en tip!
zaterdag 18 april 2009 om 22:45
Meds, ik kom net thuis en ik zie het licht van de maan een meganest op het dak. Zou je dan toch gelijk hebben gekregen?
Ik heb nog een paar bussen haarlak staan en heb de brandweer
al ingelicht.
Min, dat was zo'n beetje mijn eerste gedachte.... andere woning. En wel NU.
Als ik nu aan denk heb ik het kippevel weer op de armen staan. brrrr.... en dubbelbrrrrrr.....
Ik heb nog een paar bussen haarlak staan en heb de brandweer
al ingelicht.
Min, dat was zo'n beetje mijn eerste gedachte.... andere woning. En wel NU.
Als ik nu aan denk heb ik het kippevel weer op de armen staan. brrrr.... en dubbelbrrrrrr.....
zaterdag 18 april 2009 om 22:49

zondag 19 april 2009 om 16:35