Wie kan me helpen zoeken op het WereldWijdeWeb?

03-01-2010 18:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo google wonders!

Ik kan weer eens niet met google overweg!

Ik ben op zoek naar wetenschappelijke artikelen waarin het gaat over het feit dat hulp vragen geen teken van zwakte is.

Wie o wie kan wat opduikelen op het grote WWW voor mij?
google op: hulp+zwak
http://www.essentie-coaching.nl/pdf/nie ... lpt_me.pdf

is dat wat?
http://www.lydiavanderweide.nl/yes/artikel.php?pArt=005
Dank e wel voor het zoeken ramiaatje!

Ik ben echter op zoek naar wetenschappelijke artikelen, dat had ik er niet bij gezet, sorry!
misschien kun je dan op pubmed zoeken, daar staan veel medisch gerelateerde artikelen op.
quote:Moordwijf schreef op 03 januari 2010 @ 18:11:

Dank e wel voor het zoeken ramiaatje!

Ik ben echter op zoek naar wetenschappelijke artikelen, dat had ik er niet bij gezet, sorry!google scholar?
quote:Muis66 schreef op 03 januari 2010 @ 18:16:

[...]

google scholar?Ja ik zit al verschillende uren op scholar maar kan gewoon niks nuttigs vinden ;@

Erg frustrerend!
quote:ramiaatje schreef op 03 januari 2010 @ 18:15:

misschien kun je dan op pubmed zoeken, daar staan veel medisch gerelateerde artikelen op.pubed ken ik niet, ga ik even naar kijken! dankjewel!
quote:Moordwijf schreef op 03 januari 2010 @ 18:17:

[...]

Ja ik zit al verschillende uren op scholar maar kan gewoon niks nuttigs vinden ;@

Erg frustrerend!Ehm, denkt mee, termen in het Engels en dan googlen (onder scholar)?
Andere optie: heb je toegang tot een unief? Bijv. via je studie? Of ken je iemand die dat heeft? Dan kom je vaak in de wetenschappelijke artikelen terecht die voor niet-studenten ontoegankelijk zijn.
Ik vraag me af of er wetenschappelijke artikelen geschreven zijn over dit onderwerp.
Via picarta gevonden:

Top Gun Leadership - The notion that asking for help is a sign of weakness or ineptitude is one of the greatest fallacies of business and life. It can literally strangle our ability to succeed.

Waldman, Waldo / In: Occupational health and safety; vol. 76 (2007), afl. 9, pag. 20-21 (2) / 2007

Help-seeking and causal attributions for helping

Olsson, Ingrid I. / Acta Universitatis Upsaliensis / 2002

READINESS FOR CHANGE AND READINESS FOR HELP-SEEKING : A COMPOSITE ASSESSMENT OF CLIENT MOTIVATION

Freyer, Jennis; Tonigan, J.Scott; Keller, Stefan; Rumpf, Hans-Jürgen; John, Ulrich; Hapke, Ulfert / In: Alcohol and alcoholism; vol. 40 (2005), afl. 6, pag. 540-544 (5) / 2005

TALES FROM PRACTICE - Richard Barr tells practitioners that asking for help is better than letting difficulties mount up

Barr, Richard / In: Solicitors journal; vol. 139 (1995), afl. 18, pag. 460 / 1995

The Help Paradox - Before turning to the wrong people for help, before turning to the right people and asking the wrong questions, start by turning to this article.

Ciampa, Dan / In: Across the board; (2007) (03), pag. 46-49 (4) / 2007

Why do some students avoid asking for help? An examination of the interplay among students'

Ryan, Allison M.; Gheen, Magaret H. / In: The journal of educational psychology; vol. 90 (1998), afl. 3 (01 09), pag. 528 (8) / 1998

Regular Features - Practicing Reference ... On Asking for Help (2000-32)

Whisner, Mary / In: Law library journal; vol. 92 (2000), afl. 3, pag. 377-380 (4) / 2000

Ik zou iig de eerste opzoeken en dan kijken waar dat artikel weer naar verwijst.

Succes!!
termen in het engels; check

via school; check

@kaduschi; over alles zijn er wetenschappelijke artikelen. onderzoek wordt naar alles gedaan. Dat is althans wat ik tot nu ervaren heb!
quote:borderwalk schreef op 03 januari 2010 @ 18:29:

Via picarta gevonden:

Top Gun Leadership - The notion that asking for help is a sign of weakness or ineptitude is one of the greatest fallacies of business and life. It can literally strangle our ability to succeed.

Waldman, Waldo / In: Occupational health and safety; vol. 76 (2007), afl. 9, pag. 20-21 (2) / 2007

Help-seeking and causal attributions for helping

Olsson, Ingrid I. / Acta Universitatis Upsaliensis / 2002

READINESS FOR CHANGE AND READINESS FOR HELP-SEEKING : A COMPOSITE ASSESSMENT OF CLIENT MOTIVATION

Freyer, Jennis; Tonigan, J.Scott; Keller, Stefan; Rumpf, Hans-Jürgen; John, Ulrich; Hapke, Ulfert / In: Alcohol and alcoholism; vol. 40 (2005), afl. 6, pag. 540-544 (5) / 2005

TALES FROM PRACTICE - Richard Barr tells practitioners that asking for help is better than letting difficulties mount up

Barr, Richard / In: Solicitors journal; vol. 139 (1995), afl. 18, pag. 460 / 1995

The Help Paradox - Before turning to the wrong people for help, before turning to the right people and asking the wrong questions, start by turning to this article.

Ciampa, Dan / In: Across the board; (2007) (03), pag. 46-49 (4) / 2007

Why do some students avoid asking for help? An examination of the interplay among students'

Ryan, Allison M.; Gheen, Magaret H. / In: The journal of educational psychology; vol. 90 (1998), afl. 3 (01 09), pag. 528 (8) / 1998

Regular Features - Practicing Reference ... On Asking for Help (2000-32)

Whisner, Mary / In: Law library journal; vol. 92 (2000), afl. 3, pag. 377-380 (4) / 2000

Ik zou iig de eerste opzoeken en dan kijken waar dat artikel weer naar verwijst.

Succes!!

Waarom vindt jij wel dingen op picarta en ik niet!

Waar heb je op gezocht?

Die eerste is echt precies wat ik zoek namelijk!

Ik hou nu officieel van je
Bedankt voor het helpen meedenken allemaal!
Ik heb gezocht op 'asking for help', jij niet?
quote:Moordwijf schreef op 03 januari 2010 @ 18:30:

termen in het engels; check

via school; check

@kaduschi; over alles zijn er wetenschappelijke artikelen. onderzoek wordt naar alles gedaan. Dat is althans wat ik tot nu ervaren heb!Wauww, inderdaad zeg! Dat had ik niet gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven