Wie verkoopt er weleens kleding?

19-01-2008 19:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer eens bezig met verhuizen, heb gewoon heel veel kleding en ook veel kledij dat niet past of nooit gedragen wordt. Nu ben ik redelijk lief door de overbodige kleding weg te geven of in zo'n Humanitasbak te gooien, maar sommige items waren best duur en ik zou er liever wat aan overhouden. Kun je gewoon naar een kringloopwinkel met je spullen? Verkopen via E-bay of Marktplaats zie ik eerlijk gezegd niet zitten, het is ook geen merkkleding en al die rompslomp van verzenden en adverteren...

Iemand tips/ervaring?
Er zijn tweedehands kledingzaken waar je je kleding kunt brengen. Na inspectie besluiten ze dan of ze het in de winkel hangen en voor hoeveel tijd het er hangt. Als het wordt verkocht, krijg je je geld en houden ze een bedrag in voor het 'bemiddelen' zeg maar. Als het niet wordt verkocht, krijg je het terug of gaat het naar het goede doel. Wellicht zijn er ook tweedehands zaken die je gelijk betalen voor de kleding?

Bij 'mijn' kringloopwinkel kun je wel kleding brengen, maar krijg je er geen vergoeding voor. Maar of dat overal zo werkt, weet ik niet.
Ik heb via Marktplaats wel eens een kledingpakket gekocht.

Dus je kunt het ook bundelen. Kledingpakket met een x aantal items in maat xx-xx. Dan hoef je maar 1x te adverteren en 1x te verzenden, een idee?
Er zijn tweedehands (kleding)winkels waar je je kleding heen kunt brengen en waar je een deel van de opbrengst krijgt. Ik heb ook wel eens op een rommelmarkt gestaan met spulletjes en ook wat kleding maar dan krijg je er ook maar weinig voor. Misschien kun je wat doorverkopen aan vriendinnen?

Persoonlijk zet ik mijn kleding liever op marktplaats omdat de kans wel groter is dat je er iets meer aan over houdt is mijn ervaring. Ik vind het zelf wel handig dat het allemaal via de pc gaat en in mijn supermarkt zit een postkantoor dus verzenden is in mijn geval ook niet al te veel werk.
Bij de kringloop krijg je niks voor je spulletjes,

dus ik zou geen dure kleding daar brengen.

Ik verkoop zelf veel kleding van mijn dochter via marktplaats, en het valt me niet tegen. Je krijgt daar vaak veel meer op geboden dan dat je naar een tweedehands winkel zou gaan.

Wat je kan doen: zet in je advertentie dat je de pakjes standaard 1 keer in de week post op een vaste dag.

Zo voorkom je dat je steeds naar het postkantoor moet!

Succes
Hou een kleding-ruil avond/middag met vriendinnen en vriendinnen van vriendinnen.
Begin wel nieuwsgierig te worden

Wat heb je in de aanbieding?
Digitalis, ik heb het zelfde. Ik zit nu ook midden in de verhuizing en heb al vier grote plastic dozen met mooie kinderkleding. Ik heb ze ooit eens aan een moeder aangeboden maar kreeg een boos gezicht. Dus ik pas nu wel op..Verkopen vind ik ook zo wat, maar ik lever ze ook niet af bij goede instellingen want de medewerkster (heb ik weleens gehoord) gaat met de mooiste lading naar huis.
Hihi, ik wil ook best aan alle forummers een donatie doen hoor. Maar ik heb wel bijna enkel zooi in maat 34, best klein dus. Ook nog gouden ballerina's, een pak of twee...een overvloed aan hemdjes (die doe ik sowieso niet verkopen, daar krijg je niks voor)...Nou ja, het zal wel weer de Humanitasbak worden.
mijn dochter heeft maat 34....
Voor mij werkt marktplaats erg goed. Ik verkoop vanalles; merk, geen merk, maar altijd in goede staat. Na een tijdje krijg je een beetje naam en heb ik zelfs enkele "vaste" klanten die vaker bij me kopen. Ik sta soms versteld wat een stuk nog opbrengt. Als mensen er net naar op zoek zijn, hebben ze er soms veel voor over.
Oh jee... 34... dan ben ik nog een paar jaar aan het lijnen vrees ik... hihi
Ik heb ook maat 34 En een ernstig hempjes tekort momenteel!
34???????????

Eerder omgekeerd hihihihi
Volgens mij zit er in elke stad wel een tweedehands winkel waar je terecht kunt met je spullen. Wat je ook kunt doen; samen met vriendinnen alle overbodige kleding bij elkaar, inclusief alle andere spullen die je nog kwijt wilt, en dan een advertentie zetten in een weekblad, met 'garageverkoop'. Dus een soort van rommelmarkt in je eigen garage. Vertel het aan al je familie, kennissen, buren, en laat je vriendinnen hetzelfde doen. Wat je daarna nog niet kwijt bent kun je alsnog in een humanitasbak gooien. Let er wel op dat mensen die geen moeite hebben met tweedehands kleren vaak mensen zijn die niet veel geld te besteden hebben. Dus voor een broek van 100 euro krijg je misschien nog 5, met een beetje mazzel 10 euro. Maar goed, je hebt waarschijnlijk ook een hoop lol op zo'n dag, en dat is ook wat waard.

Stel wel vantevoren je prijzen vast, en plak stikkertjes op je spullen, zodat je tussendoor ook even naar de wc kunt zonder dat een vriendin die broek te goedkoop wegdoet. En voor veel buitenlanders is afdingen heel gewoon, als je daar niet tegenkunt moet je er niet aan beginnen.
En die ballerina's, daar zou dochterlelie wel blij mee zijn. Die heeft nu schoenmaat 35 ongeveer.....

Waar woon je???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven