Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 8

06-06-2020 23:13 3143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 alweer!

Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.

Veel kijkplezier!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
AnAppleADay schreef:
04-02-2021 14:07
Een huis dat ik leuk vind maar te duur voor wat het is (moet nog veel aan gebeuren) staat nu zo'n 4 maanden te koop.
Denken jullie dat zoiets ooit nog gaat zakken in prijs (ofwel officieel, ofwel ingaan op een lager bod) of moet ik daar niet teveel op hopen in deze tijd?
Zoiets hadden wij ook een paar jaar geleden. Aardig huis, maar zaten wel wat manco's aan. Wij vonden het de vraagprijs aan de hoge kant. Heeft al met al ook wel 4 jaar te koop gestaan en ging op en af Funda. Laatste keer online was de vraagprijs alleen niet lager, nee welgeteld 50k hoger! En schijnbaar is het nu wel verkocht.
Metallover schreef:
04-02-2021 17:00
Brrrrrrr..... ik krijg het al koud als ik ernaar kijk.
Wat vreselijk al dat steen.
En hoe is het mogelijk om daar 375.000 voor te vragen, in f*ing Oss nota bene?!?
Een huis uit 1980 met energielabel C?! Zouden het enkelsteens muren zijn?

Niet te doen zo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh die muren zijn heus wel spouw. Steens doen ze sinds de jaren 20 niet meer. Zo gek laag is C toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Giga familiehuis met giga prijskaartje maar ontzettend mooi

https://www.funda.nl/koop/bussum/huis-4 ... talaan-16/

fotos niet echt bijzonder maar het filmpje wel.
Alle reacties Link kopieren
syrinxx schreef:
04-02-2021 21:50
Giga familiehuis met giga prijskaartje maar ontzettend mooi

https://www.funda.nl/koop/bussum/huis-4 ... talaan-16/

fotos niet echt bijzonder maar het filmpje wel.
Ik vind dat ontzettend mooi wel meevallen. Bij een huis van die prijs zou ik veel meer luxe verwachten. De keuken en badkamers zijn nou niet echt geweldig. Badkamer met een douche met zo’n ouderwetse hoge douchebak, keuken is vrij simpel en niet eens een ingebouwde vaatwasser. Ik verwacht dan een mooi kookeiland, grote koelkast en een wand met ovens en inbouw koffie-apparaat ofzo. Maar je betaald daar dus ook echt voor de locatie. Het is een groot huis qua oppervlakte (zonde van de ruimte vind ik de gigantische overloop op zolder), maar voor deze prijsklasse vind ik het erg “gewoontjes” ogen en niet de luxe uitstralen die ik zou verwachten. Jammer.
Moosey schreef:
04-02-2021 19:06
Nee joh die muren zijn heus wel spouw. Steens doen ze sinds de jaren 20 niet meer. Zo gek laag is C toch niet?
C is helemaal standaard voor een huis uit de 80'er jaren. Dat is gewoon een kant en klaar energielabel geweest, zonder extra's. Dan wordt het bouwjaar afgevinkt en voilà. Zegt niks over de stookkosten, die lopende band labels.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
04-02-2021 14:07
Een huis dat ik leuk vind maar te duur voor wat het is (moet nog veel aan gebeuren) staat nu zo'n 4 maanden te koop.
Denken jullie dat zoiets ooit nog gaat zakken in prijs (ofwel officieel, ofwel ingaan op een lager bod) of moet ik daar niet teveel op hopen in deze tijd?
Op zo'n woning hebben we ooit ons maximum bod gedaan (ver onder de vraagprijs), daar zeiden ze nee op. Toen heeft het nog een jaar te koop gestaan maar uiteindelijk is het wel verkocht. Uiteindelijk stijgen de prijzen genoeg dat de vraagprijs redelijk is, hangt er ook een beetje vanaf hoeveel haast ze hebben.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
syrinxx schreef:
04-02-2021 21:50
Giga familiehuis met giga prijskaartje maar ontzettend mooi

https://www.funda.nl/koop/bussum/huis-4 ... talaan-16/

fotos niet echt bijzonder maar het filmpje wel.

Schitterend! En echt mooie buurt ook, wel ontzettend kak.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
05-02-2021 09:56
Schitterend! En echt mooie buurt ook, wel ontzettend kak.
Heel mooi huis, lekker licht met al die ramen. Veel leuke hoekjes en mooie schouwen
Alleen veel te duur
Alle reacties Link kopieren
Hier houden ze wel van een muurschildering:
https://www.funda.nl/koop/leusden/huis- ... 41/#foto-7

https://www.funda.nl/koop/leusden/huis- ... 1/#foto-19
Die ezeltjes vind ik leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere smaak hadden deze mensen :rofl: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... ogbak-6-b/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
05-02-2021 17:02
Bijzondere smaak hadden deze mensen :rofl: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... ogbak-6-b/
Doet me een beetje denken aan het huis van Adjiedj Bakas dat hij een tijd terug te koop had gezet: https://gowiththevlo.nl/paleis-amsterda ... dijsvogel/
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
04-02-2021 22:42
Ik vind dat ontzettend mooi wel meevallen. Bij een huis van die prijs zou ik veel meer luxe verwachten. De keuken en badkamers zijn nou niet echt geweldig. Badkamer met een douche met zo’n ouderwetse hoge douchebak, keuken is vrij simpel en niet eens een ingebouwde vaatwasser. Ik verwacht dan een mooi kookeiland, grote koelkast en een wand met ovens en inbouw koffie-apparaat ofzo. Maar je betaald daar dus ook echt voor de locatie. Het is een groot huis qua oppervlakte (zonde van de ruimte vind ik de gigantische overloop op zolder), maar voor deze prijsklasse vind ik het erg “gewoontjes” ogen en niet de luxe uitstralen die ik zou verwachten. Jammer.
Nee, juist niet. Het klopt helemaal bij de best wel kak-wijk waar het huis staat. Het is oud geld, die gaan hun geld echt niet stoppen in kookeilanden als de keuken het nog doet. Hetzelfde geld voor de badkamer: daar is 15-25-35 jaar goed geld tegenaan gegooid, de kranen doen het nog, geen lekkage, goed onderhouden, dan ga je niet een nieuwe badkamer plaatsen omdat íe niet meer up-to-date is. Dat is echt een middenklasse-mentaliteit, dat je het vervangt als het nog voldoet.
Het zijn de mensen die nog rondskieen in een spider-skijack uit 1998, want wat slijt zo'n jas nou van dat weekje skieen. Mensen die al 30 jaar in dezelfde ouwe volvo rondtuffen, want de garagehouder zegt dat íe nog een jaartje mee kan. De bewoners van dit huis zeggen plee, taart, ijskast en jasje. Als de honden uitgelaten worden hebben ze stokoude loden jagersjassen aan.
Ik ken dat soort types, en vind het wel wat hebben. De helft van mijn familie bestaat uit dat soort mensen. Die gaan echt niet de keuken vervangen terwijl de oven het nog doet. Het idee alleen al zeg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
05-02-2021 17:02
Bijzondere smaak hadden deze mensen :rofl: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... ogbak-6-b/
Los van de inrichting blijf ik me verbazen over de prijzen in Amsterdam. 7 ton voor 80 m2? Wtf?
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je gezellig film kijken met al je vrienden.

Afbeelding

(bron)
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
05-02-2021 18:56
Los van de inrichting blijf ik me verbazen over de prijzen in Amsterdam. 7 ton voor 80 m2? Wtf?
Alles draait om locatie....
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
05-02-2021 17:28
Nee, juist niet. Het klopt helemaal bij de best wel kak-wijk waar het huis staat. Het is oud geld, die gaan hun geld echt niet stoppen in kookeilanden als de keuken het nog doet. Hetzelfde geld voor de badkamer: daar is 15-25-35 jaar goed geld tegenaan gegooid, de kranen doen het nog, geen lekkage, goed onderhouden, dan ga je niet een nieuwe badkamer plaatsen omdat íe niet meer up-to-date is. Dat is echt een middenklasse-mentaliteit, dat je het vervangt als het nog voldoet.
Het zijn de mensen die nog rondskieen in een spider-skijack uit 1998, want wat slijt zo'n jas nou van dat weekje skieen. Mensen die al 30 jaar in dezelfde ouwe volvo rondtuffen, want de garagehouder zegt dat íe nog een jaartje mee kan. De bewoners van dit huis zeggen plee, taart, ijskast en jasje. Als de honden uitgelaten worden hebben ze stokoude loden jagersjassen aan.
Ik ken dat soort types, en vind het wel wat hebben. De helft van mijn familie bestaat uit dat soort mensen. Die gaan echt niet de keuken vervangen terwijl de oven het nog doet. Het idee alleen al zeg.
haha heel herkenbaar, ik kom zelf niet uit die regio maar mijn man wel en herken het dus wel.
Ik vind idd wel dat de keuken en badkamer verouderd zijn, maar die keuken heeft ook charme vind ik. en zo'n hip kookeiland vind ik persoonlijk vreselijk |-)
De badkamer zou ik wel een touch up geven ;-) Maar dat glas in lood :heart:
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
05-02-2021 17:28
Nee, juist niet. Het klopt helemaal bij de best wel kak-wijk waar het huis staat. Het is oud geld, die gaan hun geld echt niet stoppen in kookeilanden als de keuken het nog doet. Hetzelfde geld voor de badkamer: daar is 15-25-35 jaar goed geld tegenaan gegooid, de kranen doen het nog, geen lekkage, goed onderhouden, dan ga je niet een nieuwe badkamer plaatsen omdat íe niet meer up-to-date is. Dat is echt een middenklasse-mentaliteit, dat je het vervangt als het nog voldoet.
Het zijn de mensen die nog rondskieen in een spider-skijack uit 1998, want wat slijt zo'n jas nou van dat weekje skieen. Mensen die al 30 jaar in dezelfde ouwe volvo rondtuffen, want de garagehouder zegt dat íe nog een jaartje mee kan. De bewoners van dit huis zeggen plee, taart, ijskast en jasje. Als de honden uitgelaten worden hebben ze stokoude loden jagersjassen aan.
Ik ken dat soort types, en vind het wel wat hebben. De helft van mijn familie bestaat uit dat soort mensen. Die gaan echt niet de keuken vervangen terwijl de oven het nog doet. Het idee alleen al zeg.
Het klopt dan weer niet bij de inrichting die lijkt te bestaan uit de online sale van FonQ x Casa x Xenos. De kinderkamers voeren lijnen van Ferm Living en Anne Claire Petit uit 2011 en 2007. Het schreeuwt mij niet ‘oud geld’ in het gezicht, wel ‘wil wel maar kan het niet betalen en het geld was op na vloeren- en muurrenovatie’. De badkamers zijn vrij nieuw met een soort retro metrotegellook. Geplaatst door een klusjesman/handige Harry/Henriette.

Lijkt mij (gezien de kinderkamers) een stel dat het huis in het diepste punt van de crisis in 2008 heeft weten te kopen van een oud vrouwtje, tien jaar lang geld gepompt in renovatie en nu er helemaal klaar mee is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in de inrichting inderdaad een hoop contra-indicaties voor oud geld...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
01-02-2021 15:11
In dat geval zou ik ervoor gekozen hebben om geen foto's op internet te zetten... :facepalm:
Foto's zien er niet uit, veel werk maar:
instelprijs 99 000 euro.
Winkels en scholen om de hoek.
Groen in de buurt.
Negen kilometer van Antwerpen Centraal.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Zo zonde dat ze de oude elementen uit het huis halen:

https://www.instagram.com/p/CK2G4mtlB7Z ... 4smpwhdouv
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
05-02-2021 19:16
Hier kun je gezellig film kijken met al je vrienden.

Afbeelding

(bron)
Wel lekker coronaproof zo
Lilly1234 schreef:
06-02-2021 00:56
Zo zonde dat ze de oude elementen uit het huis halen:

https://www.instagram.com/p/CK2G4mtlB7Z ... 4smpwhdouv
Op de tuin na een hele verbetering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven