Wáárom doen mensen dit?
maandag 14 augustus 2017 om 20:04
Als ik een boterham eet gaat dat als volgt; *hap* *kauw kauw kauw* *slik*.
Als vriend een boterham eet gaat dat zo; *hap* *hap* *kauw* *hap* *eigenlijk past het niet meer maar hap dus prop* *kauw* *slik*.
Laatst heb ik met oprechte verbazing gevraagd wat daar nou de reden achter is, hij is ook niet de enige die ik zo zie eten. Vaak zijn dat ook mannen trouwens. Zijn antwoord was 'omdat er nog meer bij past', maar dat was niet erg bevredigend
Ik begrijp oprecht niet waarom het dan allemaal maar naar binnen geschoven moet worden.
Heeft iemand een beter antwoord? Of een eigen verwondering? Wellicht kunnen we elkaar helpen!
Als vriend een boterham eet gaat dat zo; *hap* *hap* *kauw* *hap* *eigenlijk past het niet meer maar hap dus prop* *kauw* *slik*.
Laatst heb ik met oprechte verbazing gevraagd wat daar nou de reden achter is, hij is ook niet de enige die ik zo zie eten. Vaak zijn dat ook mannen trouwens. Zijn antwoord was 'omdat er nog meer bij past', maar dat was niet erg bevredigend
Heeft iemand een beter antwoord? Of een eigen verwondering? Wellicht kunnen we elkaar helpen!
Natte tosti..
maandag 14 augustus 2017 om 22:16
AeonOfWinter schreef: ↑14-08-2017 21:47Hier heeft man 2 tosti's naar binnen in de tijd dat ik er nog niet eens 1 op heb.
Die heeft een gebit wat zeer geschikt is om veel tegelijkertijd te vermalen.
En een grote waffel, dat ook.![]()
Doet me denken aan mannen die een zak chips opentrekken bij een film of zo, vragen of je ook wil en je dan zegt: nee, straks mss.
Vraag je een kwartier later: geef die zak eens, wil een handje chips. Zitten ze net de laatste restjes uit die hamsterwangen te halen met het puntje van hun tong en de hele familie&je schoonfamilie erbij-zak chips van een meter lang is al leeg.
'Jij hoefde toch niet? Het zat opeens al in mijn maag'
Niet te geloven, als ik ooit een lover opduikel krijgt ie zijn eigen bakje chips net als mijn zoon toen hij 5 was, en: 'mag ik een hapje van jou' doe ik ook niet meer aan, dacht dat ik de enige was die dan verbijsterd naar het restantje wat je terugkrijgt stond te kijken...
maandag 14 augustus 2017 om 22:19
maandag 14 augustus 2017 om 22:31
Vroeger kreeg mijn vader -heel klassiek- een groter stuk vlees dan mijn moeder en ik en had als eerste zijn bord vol. (ze waren erg van de oude stempel).
Een kennis van me (zit echt keihard te lachen hier) eet in een restaurant inderdaad altijd alsof hij een buit voor zich heeft liggen en die moet zorgvuldig en met concentratie weggekauwd worden. Die hoort niks van de gesprekken om hem heen, zo grappig!!
Krijg altijd zin om een bordje 'niet storen, hij eet' bij hem neer te zetten. Maar dat valt anderen ook op hoor, hij krijgt ook vaak commentaar zo van: doe je arm om je bord, dalijk pikt iemand iets van je bord man, let toch op!
Maar hij hoort het niet..
maandag 14 augustus 2017 om 22:45
't Is in elk geval een compliment voor de kok.Bestaardigopzich schreef: ↑14-08-2017 22:31Ja zo is dat!!
Vroeger kreeg mijn vader -heel klassiek- een groter stuk vlees dan mijn moeder en ik en had als eerste zijn bord vol. (ze waren erg van de oude stempel).
Een kennis van me (zit echt keihard te lachen hier) eet in een restaurant inderdaad altijd alsof hij een buit voor zich heeft liggen en die moet zorgvuldig en met concentratie weggekauwd worden. Die hoort niks van de gesprekken om hem heen, zo grappig!!
Krijg altijd zin om een bordje 'niet storen, hij eet' bij hem neer te zetten. Maar dat valt anderen ook op hoor, hij krijgt ook vaak commentaar zo van: doe je arm om je bord, dalijk pikt iemand iets van je bord man, let toch op!
Maar hij hoort het niet..![]()
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 14 augustus 2017 om 23:05
Dat heet bij ons thuis een "papahapje"!
maandag 14 augustus 2017 om 23:07
Mijn man doet dat ook maar die kauwt ook nog eens amper. Die heeft echt een bord vol eten binnen 3 minten weg.
Bij ons zoontje doet hij dat ook, hij propt dat bakje eten waar ik zo op heb zitten zwoegen echt zsm naar binnen bij zoon. Zoon vindt prima want yay eten.
Maar ik doe gerust een half uur over zoon een potje geven. Hapje, even kletsen tegen hem, nog een hapje, zorgen dat hij netjes zn mondje leeg heeft.
Maar goed, die vindt het weer irritant dat ik gerust een half uur erover doe. Ik kan niet schrokken, ik eet gewoon tergend langzaam.
Bij ons zoontje doet hij dat ook, hij propt dat bakje eten waar ik zo op heb zitten zwoegen echt zsm naar binnen bij zoon. Zoon vindt prima want yay eten.
Maar ik doe gerust een half uur over zoon een potje geven. Hapje, even kletsen tegen hem, nog een hapje, zorgen dat hij netjes zn mondje leeg heeft.
Maar goed, die vindt het weer irritant dat ik gerust een half uur erover doe. Ik kan niet schrokken, ik eet gewoon tergend langzaam.
maandag 14 augustus 2017 om 23:28
Grappig onderwerp.
Ik eet ook zoals jij beschrijft, MevrouwTomatensoep (ik weet niet hoe het zit met tomatensoep met gehaktballetjes, ook hap - kauw - kauw - slik, hap - kauw - kauw - slik), en ik ben een man.
Alleen... ik eet ontzettend snel. Die gewoonte heb ik als kind meegekregen. We moesten snel eten want pa moest snel weg (een aantal keren per week). De laatste tijd is dat niet meer zo, maar het snelle eten heb ik niet afgeleerd. In al die jaren nadat pa voor de laatste keer wegging... Mij wordt soms de vraag gesteld: "Weet je eigenlijk wel wat je gegeten hebt?" en dan weet ik het niet eens meer.
Alleen... ik eet ontzettend snel. Die gewoonte heb ik als kind meegekregen. We moesten snel eten want pa moest snel weg (een aantal keren per week). De laatste tijd is dat niet meer zo, maar het snelle eten heb ik niet afgeleerd. In al die jaren nadat pa voor de laatste keer wegging... Mij wordt soms de vraag gesteld: "Weet je eigenlijk wel wat je gegeten hebt?" en dan weet ik het niet eens meer.
World of Warcraft: Legion
maandag 14 augustus 2017 om 23:30
Mijn tong moet ook nog kunnen bewegen en ik wil enigszins beschaafd eten, niet als een hond of varken (excusez le mot). Ik hou niet van een propvolle mond.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 15 augustus 2017 om 09:03
Ik geniet juist als ik lekker grote happen kan nemen.Troeteltje schreef: ↑15-08-2017 08:49Ik eet langzaam. Heel langzaam, en dat doe ik om bewust te eten en te genieten van mijn eten. Als ik eet zonder me bewust te zijn van hetgeen ik eet en er niet bij kan nadenken ben ik geïrriteerd en teleurgesteld.
Ik heb een gbp en kan daardoor alleen nog maar kleine hapjes eten verwerken. En dat is prima, maar ik geniet echt niet extra van mijn eten nu.
Ik snap ook echt dat idee niet, dat je met kleinere hapjes en langzamer eten meer zou genieten?
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:18
Handig topic trouwens om te lezen tijdens de lunchpauze. Ik doe inderdaad netjes hap-kauw-kauw-slik.
Maar ik denk als ik nog rustiger zou eten, dus (1) hapje-kauw-kauw-kauw-kauw-slik (2) (pause 10 s) (3) (goto 1) dat ik dan eerder bewust ben dat ik vol zit en mezelf niet overeet.
Natuurlijk nog gezonder om niet te forummen tijdens de lunch..
O, en ook niet metselen: hap-kauw-kauw-slok-slik!
Maar ik denk als ik nog rustiger zou eten, dus (1) hapje-kauw-kauw-kauw-kauw-slik (2) (pause 10 s) (3) (goto 1) dat ik dan eerder bewust ben dat ik vol zit en mezelf niet overeet.
Natuurlijk nog gezonder om niet te forummen tijdens de lunch..
O, en ook niet metselen: hap-kauw-kauw-slok-slik!
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:08