Zo! Even uitbuiken.

25-12-2016 21:23 34 berichten
Hallo allemaal!

Het was me het dagje wel. Mijn zoon kwam vanmiddag en is net de deur uit, we hebben het gezellig gehad.

In de eerste instantie had ik een zender opstaan met allemaal kerstliedjes, maar we keken elkaar op een gegeven moment aan en kwamen tot de conclusie dat we er niet meer tegen konden, dus heb ik iets van mezelf opgezet en toen was het goed, pfff, die kerstmuziek is een hele kluif hoor.

We hebben heerlijk gegeten, varkenshaasje met gesmoorde Cavolo negro en röstirondjes en tiramisu na. Het werd zeer gewaardeerd.

Hoe is jullie dag verlopen? Was het gezellig? Wat hebben jullie gegeten? Belangrijk ook, hoe was het toetje of had je een dessert?

Ik wil natuurlijk alles weten, dus ga los in dit topic en laten we er iets gezelligs van maken.
En stiekem hoop ik dit weer eens een leuk kletstopic wordt.
Mijn vriend heeft sinds vanmorgen de griep, snotteren en hoesten en koorts. Gisteren had ie al last, maar vandaag brak ie echt door, zucht. Dus maar voor mijn vriend gezorgd, en weinig gegeten! We hebben vanavond notenchampigonnenbrood gegeten met stoofpeertjes, en toen zaten we vol. O en Belgian Chocolate van Haagen Dasz, mmmmmm!

Nu begin ik ook weer te snotteren, heel fijn, want ik heb de griep al gehad. Zal wel weer een ander virus zijn dan, ik las dat het griepvirus tijdens het griepseizoen al muteert en verandert. Mijn vriend lag er al om 9 uur in, met rooie oogjes, zo zielig! Maar goed, gister heeft hij rosbief gegeten en ik heb twee taarten gebakken, die al bijna op zijn. Dus gister heeft ie eigenlijk al kerst gevierd qua vreterij.

We hebben visite gehad, dat was gezellig en verder geluierd en films gekeken. Is there any other way? Zo vier ik kerst altijd, veel vreten, visite komt/we gaan op visite, luieren en films kijken. Morgen ga ik maken: vooraf portobello's, aardappeltjes ali-oli, peultjes, paarse spruitjes en een bladerdeegtaart met geitenkaas, even vegetarisch en niet zo machtig voor vriendlief, als ie mee-eet tenminste. Die grote hompen vlees staan me dit jaar wat tegen, er is veel ellende nu in de wereld, het voelt niet okee daardoor, en ik vind dat het niet elke kerstdag hoeft. En toe, ik krijg dinsdag weer visite dus ik maak nog een taart. O en voor overdag worstenbroodjes, da's kersttraditie hier in huis, zelfgemaakt van croissantdeeg en knakworsten.

Er mogen bij mij eigenlijk wel wat kilo's bij dus hoop dat ik wat aankom. Kerstavond hadden we kaasfondue dus mwah, moet lukken.
Ik lees net dat George Michael is overleden. Last Christmas...
Vriend en ik hebben vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna uitgebreid gebruncht. Vanmiddag zijn we naar mijn ouders gegaan en hebben daar gegourmet. Gisteravond zijn we al bij zijn ouders geweest, dus morgen gelukkig geen verplichtingen meer en lekker een dagje netflixen. Ik heb allerlei tapas in huis gehaald, dus kijk daar nu al naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op een pedagogisch onverantwoorde wijze uitgebuikt: we hebben een lan-party gehouden met onze pubers. Veel gelachen, veel geknald
Cateau, wat klinkt het als een heerlijke dag met je zoon. Wat ga je vandaag doen? Is er wat leuks te doen in Rotterdam?

Wij hadden gisteren een heel rustig dagje, gewoon lekker thuis. Een Kerstontbijt gehouden met luxe broodjes en beleg en 's avonds rollade met cranberry compote en Pommes Duchesse en spruitjes. Hemelse modder met slagroom na. Daarna kwam mijn vader met mijn broertje langs. Die heeft nog heerlijk gespeeld met mijn dochter, tot zo lang dat ze zo moe was dat het tranen met tuiten was toen ze moest gaan slapen. Toen opa een boekje kwam voorlezen was het helemaal goed. Daarna hebben we nog gekaart met wat hapjes tot laat. Was erg gezellig!

Vandaag gaan we naar mijn zwager toe. Helaas is de andere zwager en zijn vriendin en zoon ziek, dus we zijn met zijn zessen vanmiddag. Zal er niet minder gezellig om worden, maar jammer is het wel.
quote:prada schreef op 26 december 2016 @ 00:24:

Ik lees net dat George Michael is overleden. Last Christmas...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren lekker genikst, met een foute kerstfilm. De aftrap van de Top2000 's ochtends even gekeken. 's Avonds lekker met z'n tweeën uit eten geweest.

Amuse was iets met hazelnootschuim. Dat vonden mijn hersenen heel raar in combinatie met hartig, die legden de associatie met bonbons met pralinévulling. Voorgerecht was gerookte mozzarella met gepofte knoflooksaus. Hoofdgerecht was gnocci met veel paddestoelen en gegrilde Parmezaanse kaas in saliebotersaus. Tot slot een petit grand dessert: brownie met chocoladeganache, tarte tartin met amandelspijs en rozemarijn, kweeperengelei, ginger ale sorbetijs en panna cotta.

Vandaag weer lekker verder met niksen en vanavond gourmetten.
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 december 2016 @ 07:37:

[...]

Wat raar, zo jong.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven