Zuignap Tomtom

15-04-2008 15:50 37 berichten
Hallo Lezers,

Ik ben zeer in mijn sas met mijn Tomtom.

Echt iets voor iemand zoals ik, bij wie het kaartlees'gen' ontbreekt.

Nou heb ik gehoord dat je zelfs de zuignap moet verwijderen als je de auto uitgaat, omdat er autoruiten ingeslagen worden als er een zuignap op het raam zit, of zelfs de áfdruk van de zuignap.....(in wat voor een wereld leven we toch).

Nou vind ik dat die zuignap er erg moeilijk afgaat, oftwel heel goed vastzit (en dat is ook niet verkeerd natuurlijk).

Hoe lossen andere gebruikers dit op?

Zijn er soms mensen die zelf een andere bevestiging voor de Tomtom hebben gemaakt?

Zou het een idee zijn om een kaartje in het raam te leggen met de mededeling dat de Tomtom niet in de auto ligt?

Ik kijk uit naar jullie reakties.

Groetjes, Beter Laat

P.S. Ik las in de bijgeleverde info, dat je zelfs de stem van John Cleese kunt invoeren, dat lijkt me ook enig!
Alle reacties Link kopieren
Ik leg de tomtom altijd naast de poke...
Ik zou zeker de zuignap en bijbehorende sporen elke keer verwijderen en uit het zicht leggen. Wij deden dat dus niet, en toevallig is laatst onze auto opengebroken. Raad eens wat er is meegenomen? Alleen de zuignap...

Wij hebben onze les geleerd...
O ja, je kan de zuignap heel makkelijk verwijderen door het schuifje bij de zuignap om te zetten en dan te trekken aan het losse flubbertje wat aan de zuignap vast zit. Zodra het vacuum is verbroken laat hij los.
anoniem_19488 wijzigde dit bericht op 15-04-2008 16:00
Reden: foutje!
% gewijzigd
Ring 1981, ik zie wel het 'losse flubbertje', maar wat bedoel je met het schuifje?

Dánk, B.L.

Even een plaatje erbij, al is het niet helemaal duidelijk te zien... Rechtsboven (op het plaatje dus), waar de zuignap bijna aan het raam zit, zit een schuifje. Als je de zuignap vastmaakt, moet je als laatste dat schuifje om zetten om de zuignap goed aan het raam te bevestigen. Voor je de zuignap eraf haalt, zet je het schuifje weer terug. Dan kan je de zuignap makkelijk eraf halen door aan het 'losse flubbertje' te trekken.

Hier zie je het schuifje wel goed zitten, helemaal bovenaan...
Ach,Ring 1981, bedankt voor de moeite, maar ik heb er één zonder schuifje....(Tomtom One Benelux).

Er zit wel een foldertje bij over de bevestiging, dat toont inderdaad dat ik aan het 'flubbertje' moet trekken, maar ik had het gevoel dat de hele voorruit meekwam, bwvs dan.....!
Ah, okee. Ik wist niet dat het verschilde per TomTom.

Maar goed, wij moeten maar eens op zoek naar een nieuwe... Want zo'n losse TomTom is niet handig!
Ik laat altijd de zuignap gewoon zitten waar hij zit. Ben me daar besodemietert om elke keer als ik de auto verlaat mijn voorruit te gaan poetsen! Ik ben verzekerd voor diefstal van accesoires, ze gaan hun goddelijke gang maar als ze hem willen hebben.
Heb dit ook al eens meer gehoord ja. Dit zelfde geld ook voor een oplader die op de aanstekker werkt. Hiervoor hebben ze ooit in mijn auto ingebroken.

Op mijn houder zit een knopje die je naar beneden moet duwen om hem vast te zetten en naar boven om hem weer los te maken. Gaat heel makkelijk.
Ik stop alles weg, loop liever het risico niet...

Als ik het bevestigingspalletje omhaal, wil de nap nog wel eens zo vast zitten dat ik inderdaad bijna de hele ruit meetrek .

Oplossing: mijn huissleutels erbij pakken en de daaraan bevestigde bonuskaart tussen zuignap en ruit steken. (Kan ook met een pasje, creditcard, o.i.d.)
En poets je dan ook de kring weg?
Je kunt bij de politie een bordje krijgen, waarop staat dat er in deze auto geen kostbaarheden te vinden zijn. Die zou je kunnen halen, en er met grote letters bijschrijven dat óók de TomTom uit de auto is gehaald.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Een collega had alles uit de auto gehaald, alleen de afdruk zat nog op de ruit. En ja hoor: ook ingebroken. Hele deur was geforceerd en dat valt helaas niet onder de verzekering.
Manlief heeft in de auto speciaal een spuitflacon met spiritus/wateroplossing en een ruitendoek liggen om de tomtomkring te verwijderen na gebruik.

Nu gebruiken we het ding amper omdat ik meestal de navigatrice ben. Hij gebruikt hem alleen als ik niet meega en hij ergens in een dorpje moet zijn voor een wandeling met zijn maatje.
Mijn ruiten zijn zo smerig dat je heel die afdruk van de TomTom-zuignap niet ziet
Er bestaan ook van die klemmetjes die je bovenop een luchtrooster kunt zetten, hier kan je tommie aan bevestigen dan heb je geen zuignap nodig. Ze vallen nauwelijks op. Ik heb even gegoogled:

http://www.gpsshop.nl/pro...htroosterbevestiging.html

Wij hebben zo'n ding, nooit problemen ondervonden. Je navigatie systeem hangt dan wel wat lager.

Ik hoop dat de link het doet. ben niet zo goed in linkjes en/of plaatjes plakken.
Tjonge zeg. Daar heb ik me (gelukkig) nog nooit druk om gemaakt. Ik laat de zuignap en de oplader altijd gewoon op hun plek. Alleen de TomTom zelf gaat mee de auto uit. Nou valt het bij mij in de buurt qua inbraakgevoeligheid wel mee geloof ik, dus dat scheelt.
Ga naar de Mediamarkt of een autoshop en koop een zuignapplaatje. Van TomTom kun je alleen een uitgebreide set kopen, waarvan je slechts het zuignapplaatje nodig hebt. Deze kun je op je dashboard o.i.d. plakken. Van het merk Hama zijn de plaatjes wel los te koop. http://www.hama.de/portal/searchSelecte ... up+bracket Het is eigenlijk niet meer als een zwart dekseltje.
ik haal ook elke keer alles eruit. Ik vind dat eerlijk gezegd wel irritant. Stel je gaat in een wegrestaurantje wat drinken, dan moet je elke keer dat je uit en in stapt dat ding weer erop plakken.

Bij laat valt hij ook vaak omdat ik hem niet hard genoeg aangedrukt hebt. Dat systeem van proclip zie ik nog niet zitten. Het is nog niet eens in winkels te koop, alleen via vage engelstalige website en ik vind het monteren irritant (je moet dat dus dan ook laten zitten als je weg gaat)....

Heeft iemand een tip dat de zuignap in een keer goed vast zit (geen gore tips van spuug ofzo aub )

Thanx!!
ik bedoel dus: wie weet een spulletje of maniertje hoe je hem goed vast kan krijgen ?
Gewoon tuf, werkt prima. En anders kit je hem toch vast?
tuf? Wat is dat?
tuf = speeksel, spuug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven