Zullen we eens een maand massaal gewoon niet staffen ....

05-11-2019 14:46 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
...en dan kijken hoe dat bevalt ? Misschien knapt de boel er een beetje van op, worden we weer wat weerbaarder.
Enorm vervelende posts kun je altijd nog melden in het modtopic.


Ik geloof wel in een zelfregulerend forum.

Wie doet er mee ? ( of deed dat al )
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 05-11-2019 14:48
19.18% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
05-11-2019 14:54
Ik staf eigenlijk nooit. Alleen iets wat echt grenzen overschrijdt. Maar dat zie ik hier zelden eigenlijk.

Dus ik doe mee.
Dit. Ik doe ook mee. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst gestart heb, heel lang geleden in ieder geval.
Ik doe zeker mee; ik heb hier nog nooit iemand gestaft.
Zal ik hier dan wel alleen met mijn st(r)afstok zwaaien.
Als het te gortig is / ik het te gortig vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Nog nooit gestaft, dus dat kan niet moeilijk zijn :-D .
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
05-11-2019 15:57
Ik doe ook mee. Nog nooit gestaft, dus dat kan niet moeilijk zijn :-D .
Hier ook 😉
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
05-11-2019 15:08
Kun je gewoon tegen een TO zeggen, toch? En die kan het dan veranderen. Als hij/zij dat wil.
Dat kan TO alleen als TO een mod is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een topic waarin je oproept dat mensen geen stafwaardige dingen meer doen?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-11-2019 15:23
Ik zat hier laatst ook over te denken en ik wou eigenlijk het omgekeerde voorstellen: laten we eens álles staffen.

Waarom?

Omdat de mensen die kleinzielige persoonlijke vetes uitvechten door te staffen toch niet gaan stoppen met staffen. Dus zal je altijd rare 'op de man' waarschuwingen of bannen houden van moderators die niet (goed) lezen.
Maar wat gebeurt er als je alles staft, dus als je standaard na het plaatsen van een post jezelf alvast staft? Dan wordt het systeem volkomen onbruikbaar want dan is er zo veel gestaft dat er weer echt gelezen moet worden.
:lightbulb:
Dit lijkt me echt een veel beter idee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
05-11-2019 16:28
Waarom niet een topic waarin je oproept dat mensen geen stafwaardige dingen meer doen?
En dit ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
chocolol schreef:
05-11-2019 16:28
Waarom niet een topic waarin je oproept dat mensen geen stafwaardige dingen meer doen?
Omdat de helft dat topic niet leest?

Uiteraard net de helft die wel stafwaardige dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
05-11-2019 16:37
Omdat de helft dat topic niet leest?

Uiteraard net de helft die wel stafwaardige dingen doen.

De helft leest dit topic ook niet, dus dat is geen tegenargument natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
05-11-2019 16:28
Waarom niet een topic waarin je oproept dat mensen geen stafwaardige dingen meer doen?
Wat is stafwaardig?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
05-11-2019 16:43
Wat is stafwaardig?
Dat is natuurlijk het onderliggende probleem: dat de mod van dienst bepaalt of een stafje al dan niet terecht is.
En daar zit nauwelijks enige lijn in.

Het staffen is het probleem niet, het beoordelen van de stafjes wel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
05-11-2019 16:43
Wat is stafwaardig?

Je OP leeghalen, spam, een onderzoekje, mensen uitschelden...
Alle reacties Link kopieren
Count me in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb nog nooit gestaft. Ik vind dat zo'n kinderachtige functie. Vooral omdat het beoordelen van zo'n stafje juist het probleem is.
Hoe gaat dat staffen dan eigenlijk?
Moet je je stafje ook onderbouwen? Het waaróm je staft?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-11-2019 16:47
Het staffen is het probleem niet, het beoordelen van de stafjes wel.

In sommige gevallen is dat inderdaad lastiger. Want de mods kijken volgens mij alleen naar het bericht an sich en niet naar de hele discussie. Dus soms krijgen mensen een ban die gewoon meegaan in de discussie van het topic en soms komen anderen weg met ongelofelijk zuiggedrag omdat die precies binnen de lijntjes blijven.

Daarnaast zijn dingen als 'op de man' soms nogal subjectief, dus sowieso lastig.

Beter zouden er wat mods komen die er wat meer moeite in stoppen en meer meelezen.
Alle reacties Link kopieren
goed idee
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik staf alleen spam en NAW gegevens. Die blijf ik staffen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-11-2019 16:47
Dat is natuurlijk het onderliggende probleem: dat de mod van dienst bepaalt of een stafje al dan niet terecht is.
En daar zit nauwelijks enige lijn in.

Het staffen is het probleem niet, het beoordelen van de stafjes wel.
chocolol schreef:
05-11-2019 16:52
Je OP leeghalen, spam, een onderzoekje, mensen uitschelden...
Hier, twee mensen, twee verschillende antwoorden.

chocolol suggereert dat er meer dingen zijn dan ze opnoemt (...). Zelfs bij instemmen met dat lijstje kunnen verdere dingen per persoon verschillen. Soms staf ik, bijvoorbeeld gisteren. Ik vond wat gepost werd niet okay. Het topic is verwijderd wegens terugkeren van permabanneling, een andere reden dan ik de TO voor stafte.
En ja, het is aan de mod om dat stafje te beoordelen. Maar je hoort ook niet terug wat er met het stafje is gebeurd. Soms is er effect; een verwijderde post of zo. Als er geen effect is hoor je niet terug waarom er geen effect was. Het hoeft niet uit te maken wat ik niet okay vind, het gaat er in de praktijk om wat de mods vinden, die hebben het laatste woord. En dan is er natuurlijk de hoop dat de mods eenduidig zijn in hun keuzes, wat solomio ruwweg benoemt.
Alle reacties Link kopieren
horenzienenzwijgen schreef:
05-11-2019 16:57
Heb nog nooit gestaft. Ik vind dat zo'n kinderachtige functie. Vooral omdat het beoordelen van zo'n stafje juist het probleem is.
Hoe gaat dat staffen dan eigenlijk?
Moet je je stafje ook onderbouwen? Het waaróm je staft?
Als je staft krijg je een tekstvak, dat lijkt op het vak waarin je je reactie typt en dan kun je een toelichting geven. Ik staf ook alleen spam, onderzoekjes of als een gewiste opmerking in de quotes is blijven staan (en dan alleen als die opmerking ook echt onfatsoenlijk was)
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niet zoveel zin als ik meedoe.

Sinds staffen mogelijk is, heb ik hooguit vijf keer gestaft en dat heb ik elke keer gewoon in het betreffende topic gezegd en toegelicht. De kans is dus klein dat ik de komende maand zal staffen, maar ik hou de mogelijkheid graag open.
Alle reacties Link kopieren
horenzienenzwijgen schreef:
05-11-2019 16:57
Hoe gaat dat staffen dan eigenlijk?
Moet je je stafje ook onderbouwen? Het waaróm je staft?
Bij een post staat een stafje, een 'magisch stokje'. Als je daarop klikt kom je in een pagina met een tekstveld waar je een reden kan geven waarom je staft. Dat veld heb ik nog niet leeggelaten.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
05-11-2019 17:05
Hier, twee mensen, twee verschillende antwoorden.

Ik noem voorbeelden en Solo noemt hoe de mod er naar kijkt, het een sluit het ander niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh gaan we weer?

Missie bij deze mislukt want ik gebruik die staf lekker waar ie voor bedoeld is.
Spam, weggehaalde OP, medisch advies, onderzoekjes, dat soort ongein.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven