Advies gevraagd thuisloos.

21-11-2011 18:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Mijn partner heeft besloten een einde aan onze relatie te maken, Ik woon in zijn huis, heb momenteel geen werk/uitkering, geen geld en geen familie om op terug te vallen, we hebben geen samenlevingscontract, "Lekker geregeld" zul je denken en dat is natuurlijk ook zo. Feit is: ik sta op straat binnenkort. Ik ben 43 jaar, ik heb altijd gewerkt en veel gezorgd voor anderen en nooit de juiste keuzes voor mezelf gemaakt dus ben ik afhankelijk geworden van anderen. Ik ben zeker niet heilig maar heb geen grote schulden, huur/gas en lichtachterstanden en geen drank/drugs problemen, mij verslavin is het anderen naar de zin maken en als ik mezelf ben of word ben ik niet goed genoeg meer. Mijn partner heeft zelf veel te verbergen en ik was zijn dekmantel. Ik wil graag advies. Ik heb morgen een afspraak met een maatschappelijk werker en ben absoluut geen prater! Maar ik moet door en gezien mijn leeftijd en sociale status heb ik echt hulp nodig om mn leven op te bouwen. Ik ben al 20X verhuisd en heb evenzoveel (maar waarschijnlijk nog meer banen) gehad. Alles verkeerd gedaan maar ik wil verder en het weer proberen en dit keer goed!! Ik ben niet zielig maar heb geen idee hoe te praten met de maatschappelijk werker, ben t niet gewend maar heb wel hulp nodig. Ik wil gewoon leven,werken en wonen.

Dank jullie wel.
Eerst een inschrijfadres regelen en een uitkering aanvragen. Daar kan je een voorschot op krijgen zolang de aanvraag in behandeling is.

En Zsm aan het werk al is het maar parttime dan kan je altijd nog aanvullende uitkering aanvragen.

Als je nergens ingeschreven staat krijg je sowieso niks. Hoogstens een zwerversuitkering.

Schrijf anders voordat je naar het maatschappelijk werk gaat alles wat je wil bespreken op. kom je niet uit je worden dan kan je altijd nog het briefje geven en zeggen dat je veel moeite hebt met dit soort gesprekken.

Veel succes.
quote:Eindeloos schreef op 21 november 2011 @ 19:40:

Hier is scheiden zeker een reden voor urgentie,

Zet 'm op TO.

Succes!Dat lijkt me sterk. Jij en ik wonen in dezelfde gemeente en zonder jonge kinderen krijg je hier 100% zeker geen urgentie voor een sociale huurwoning.
Met Margheritaa eens...alsof je zomaar een baan hebt...*vingerknip* Probeer al 4 maanden full-time aan een andere baan te komen.
Hi Charlotte

Wat een ellende zit je in. In welke regio woon je? Is daar makkelijker werk/woning te vinden?
Veel dank voor de reacties. Phoolan, dat werken in de zorg zie ik zitten, ik ben erg zorzaam en mn hele leven in de zakelijke dienstverlening ik heb er ook al aan gedacht![/bgcolor] Het werk voor een 43 jarig ligt niet voor het oprapen, ik heb zoveel banen gehad en me nergens tegoed voor gevoeld, altijd allesaangepakt en het werkt nu tegen me, Ik heb echt geen rooie cent!

Mij soiale netwerk is erg klein geworden vrienden/vriendinnen trouwen krijgen kinderen,verhuizen,alles verwaterd, ouders overlijden mijn zelvertrouwen is nihil. als iemand een maand niets van zich horen denk ik al dat het aan mij ligt en durf ik niet te bellen. en wat heb ik te bieden, geen carriere,huwelijk,kinderen.

ik heb de afgelopen jaren met mijn ex ik een nogal afgelegen plaats gewoond overigens. Ik ben het nu wel een beetje moe allemaal vandaar mijn vraag om advies. Geloof me als je me zou zien zou je mn verhaal niet bij me vinden passen, ik ben extravert, stoer, vrolijk en sociaal. Ik hou de schijn op. Logeren bij kennissen? ik leef dit leven al jaren en heb al veel gelogeerd, ik wil me geen last voelen ik wil hier met opgeheven hoofd weg naar mn eigen plek/opvang.Nogmaals dank!
"als iemand een maand niets van zich horen denk ik al dat het aan mij ligt en durf ik niet te bellen. en wat heb ik te bieden, geen carriere,huwelijk,kinderen."

Zouden er mensen bestaan die daar hun vrienden op selecteren: of ze wel een huwelijk, carrière of kinderen hebben? Kan het me niet voorstellen. Ik denk in elk geval nooit: get, belt dat vervelende mens weer, die heeft niet eens een baan.
Charlotte68, ik weet niet waar je woont, maar hier in Den Haag kan je dan naar de Kessler-stichting, dat is voor dak en thuislozen.

En dat is heus geen slaapzaal vol met zwervers en junkies. Die zijn er wel, maar die mensen kiezen daar zelf voor.

Er zijn huizen voor jongeren, voor moeders met kinderen,verslaafden en ook gewoon voor mannen en vrouwen.

Dan kan je een eigen kamertje krijgen en je hebt dan ook meteen een inschrijfadres en zo kan je weer een bijstandsuitkering aanvragen.

Maatschappelijk werk en de mensen van de bijstand zouden je dan weer aan een baan kunnen helpen.

Hier worden veel mensen in Kringloopwinkels geplaatst en dat is best goed geregeld allemaal.

En vanuit zo'n kamertje bij de dak en thuislozenstichting krijg je ook recht op urgentie.

Ik schrijf dit even heel snel op allemaal, maar er zijn in Nederland gelukkig genoeg instanties die je kunnen helpen.

Het is geen makkelijke weg hoor en kan me goed voorstellen dat je nu wat wanhopig bent, maar als je een beetje de weg weet in de instanties is er hoop en zit je waarschijnlijk over een jaartje in je eigen mooie nieuwe huisje en heb je een leuk baantje.

Maar je moet er echt zelf heen stappen, dat is moeilijk, maar echt de moeite waard.

En jij ben took die moeite waard, je klinkt als een lief persoon, sla je er door heen!
quote:cheerlesscard schreef op 21 november 2011 @ 21:28:

Eerst een inschrijfadres regelen en een uitkering aanvragen. Daar kan je een voorschot op krijgen zolang de aanvraag in behandeling is.

En Zsm aan het werk al is het maar parttime dan kan je altijd nog aanvullende uitkering aanvragen.

Als je nergens ingeschreven staat krijg je sowieso niks. Hoogstens een zwerversuitkering.

TO moet op het adres ook daadwerkelijk woonachtig zijn. Er alleen ingeschreven staan is niet voldoende.
quote:Troeta schreef op 21 november 2011 @ 22:13:

Charlotte68, ik weet niet waar je woont, maar hier in Den Haag kan je dan naar de Kessler-stichting, dat is voor dak en thuislozen.

En dat is heus geen slaapzaal vol met zwervers en junkies. Die zijn er wel, maar die mensen kiezen daar zelf voor.

Er zijn huizen voor jongeren, voor moeders met kinderen,verslaafden en ook gewoon voor mannen en vrouwen.

Dan kan je een eigen kamertje krijgen en je hebt dan ook meteen een inschrijfadres en zo kan je weer een bijstandsuitkering aanvragen.

Maatschappelijk werk en de mensen van de bijstand zouden je dan weer aan een baan kunnen helpen.

Hier worden veel mensen in Kringloopwinkels geplaatst en dat is best goed geregeld allemaal.

En vanuit zo'n kamertje bij de dak en thuislozenstichting krijg je ook recht op urgentie.

Ik schrijf dit even heel snel op allemaal, maar er zijn in Nederland gelukkig genoeg instanties die je kunnen helpen.

Het is geen makkelijke weg hoor en kan me goed voorstellen dat je nu wat wanhopig bent, maar als je een beetje de weg weet in de instanties is er hoop en zit je waarschijnlijk over een jaartje in je eigen mooie nieuwe huisje en heb je een leuk baantje.

Maar je moet er echt zelf heen stappen, dat is moeilijk, maar echt de moeite waard.

En jij ben took die moeite waard, je klinkt als een lief persoon, sla je er door heen!

Troeta

En TO:
.
quote:_Branwen_ schreef op 21 november 2011 @ 22:19:

[...]

TO moet op het adres ook daadwerkelijk woonachtig zijn. Er alleen ingeschreven staan is niet voldoende.

Klopt

Al kan je vaak via leger des heils iets regelen met de sociale dienst. voor een zwerversuitkering.

Hier in Den haag wel iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven