Alleen dingen doen.

07-01-2011 21:32 40 berichten
Ik heb geen vrienden wat het leven erg saai maakt.

Vroeger toen ik nog thuis woonde mocht ik niks en moest ik altijd thuis blijven. Weg van de boze buitenwereld.

Toen ik op mijn 19de van huis weg ging merkte ik dat ik moeite had om mensen te vertrouwen, of binnen te laten.

Nu mis ik dingen als naar de bioscoop gaan, op vakantie gaan, naar een kroeg, uit eten omdat ik nooit iemand heb om het mee te doen.

Nu wil ik heel graag saw zien die is in de bios. Ik wil morgenavond gaan.

Is het heel erg voorschut om alleen te gaan? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ben al heel onzeker en kan lachende mensen er echt niet bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Lees dat je al besloten hebt om te gaan, heel goed!

En die vrienden die komen ook wel als je er aan toe bent.
Ook ik stem voor dat je je nick verandert. Zoals al is gezegd, zien mensen jou met heel andere ogen dan jij jezelf ziet. Kijk eens wat vaker in de spiegel, glimlach naar jezelf en geef jezelf een vette knipoog.
helemaal mee eens: veranderen die nick!

ik vind het ook juist lekker om dingen alleen te doen, dan kom je ook veel makkelijker in contact met anderen. als ik iets alleen doe gebeuren er altijd onverwachte dingen

je staat echt NIET voor schut. x en veel plezier!
gewoon doen! Ik ben eens alleen een week in Istanbul geweest. Zou het zo weer doen. Boek mee voor bij het eten en lekker vaak naar de hammam...

En de 4 maanden daarvoor in Ecuador bevielen ook goed! Aanspraak wanneer jij wilt, en er mensen zijn en stil genieten van dingen die jij leuk vindt.

Dan is alleen naar de bios ook niet zo raar...
Hey,

Ik vind je echt ontzettend stoer. Ik herken heel erg wat je schrijft over je verleden en het gevoel wat je eraan over hebt gehouden. Ik heb wel een klein clubje vriendinnen waar ik af en toe iets mee onderneem, en een lieve vriend. Maar dan nog voelt dat stuk vertrouwen soms heel wankel. Maar ik vind dat je heel trots op jezelf mag zijn.
Hee Lucky86 (ik moest iets met die naam) , ik snap hoe je je voelt. Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd naar een grote stad en ben daarom begin dit jaar voor het eerst alleen naar de bios geweest. Het voelde goed, lekker en gewoon. Ik ga binnenkort weer. (Ga sowieso niet zo vaak naar de film). Jas aan en gaan.
Hoi Lelijk, nog niet je nick veranderd zie ik? Ik ga ook wel eens alleen naar de bioscoop, vaak omdat ik graag vrij wil zijn om een bepaalde film te zien (saw: ) waar anderen niet zo van houden. En als ik heel eerlijk ben heb ik ook wel eens het idee dat je dan als enige in de bioscoop alleen bent, vooral op vrijdag of zaterdag, maar dat kan me dus echt niet boeien. En ook op de motor ga ik vaak alleen toeren, dan heb ik alle vrijheid om te rijden en te stoppen waar en wanneer ik wil, als ik bijvoorbeeld iets leuks of moois zie onderweg of zo.
Meid, dingen alleen doen is juist heerlijk. Je hoeft met niemand rekening te houden, je kan precies doen wat jij wil zonder dit te overleggen.

Ik ga regelmatig alleen naar de sauna, shoppen, op vakantie. En dat terwijl ik best een flinke vriendengroep heb en een relatie. Misschien dat ik daarom ook wel zo geniet van tijd voor mezelf hoor. Voor jou is dat misschien heel anders,aangezien je weinig of geen vrienden hebt.

Ik hoop dat je enorm van je bioscoop bezoek gaat genieten. Trek je niets aan van wat anderen eventueel zouden kunnen denken. Je ziet die mensen toch nooit meer

mimootje, 1 uur geleden

dat vind ik wel erg stoer! Ik vind mensend ie alleen eten nooit zielig maar als ik het zelf zou doen zou ik mezelf zo zielig vinden

Het is inherent aan mn baan om alleen dingen te ondernemen - eten, bios, shoppen, naar het strand, etc. Er worden ook samen dingen ondernomen, maar 'alleen dingen doen' mag geen probleem zijn.

Wat je zelf voelt, straal je ook uit. Dus probeer het eens met een andere instelling
Juist naar de bioscoop gaan is prima om alleen te doen. Je kunt toch niet kletsen, je kijkt film. Vind het raar dat je dáár persé gezelschap voor nodig hebt. Bij uit eten gaan vind ik dat wat anders, dan is het wel leuker om te kunnen babbelen tijdens de maaltijd.
Als ik alleen op reis ben (jaja, dát kan ook prima alleen) dan komt 't natuurlijk wel vaak voor dat ik alleen eet. Dan ga ik idd geen avondvullende veel gangen maaltijd nuttigen, maar ga gewoon in 'n gezellig tentje op terrasje zitten en bestel 1 of 2 gangen en ook dan voel ik me prima op m'n gemak. Ik bekijk de foto's van de dag op m'n camera en kijk gewooon lekker mensen.
Ik denk dat niemand je ziet, tenzij je de aandacht gaat trekken door hard "brand" te gaan roepen, of door je haar zuurstokrose te gaan verven, of door enoooorm te gaan stinken, hard te gaan kraken met chipszakjes, door te gaan staan terwijl de film draait, door heel hard te niezen of je neus op te halen. Dat soort dingen.

Zolang je de mensen niet op die manier hindert kan het niemand bommen of jij daar al of niet aanwezig bent. Dus doe er je voordeel mee.
Als ik opeens zin krijg in een middag vrij dan ga ik in Amsterdam (waar ik werk) ergens lekker lunchen in mijn eentje. Daarna een beetje winkelen en als ik er aan het einde van de middag genoeg van heb naar een film. En meestal eet ik dan ook eerst nog een hapje voor ik weer naar huis rijd. Ik woon in Limburg en rond etenstijd sta ik meestal toch maar in de file.

Je denkt waarschijnlijk dat iedereen naar je zit te kijken. Herken dat wel, vriendin van mij heeft dat ook. Die vindt het al irritant als ze een kwartiertje in haar eentje in een restaurant zit te wachten.Maar dat is echt niet zo hoor. Ik zie ook weleens andere mensen alleen zitten eten in een restaurant. En eerlijk gezegd denk ik daar niet veel bij, ik constateer hooguit dat die persoon ook alleen aan tafel zit.
Ik waardeer mezelf als gezelschap genoeg om alleen naar de film of schouwburg te gaan. Eten alleen is ook geen probleem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alleen dingen doen is heel erg stoer! Ik vind het moeilijk om te doen, maar af en toe moet je het gewoon doen, daar leer je enorm van!

Ik ben zelf afgelopen jaar in mijn eentje een paar dagen naar Antwerpen geweest.. Heb van de zenuwen mijn geld veel te snel uitgegeven, en moest daardoor wat eerder naar huis, maar wat was ik trots op mezelf! Ik heb meteen besloten dat ik dit elk jaar ga doen, en dan de rust nemen zodat ik niet meteen al mijn geld verbras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven