Antidepressiva en overmatig transpireren?
donderdag 27 augustus 2015 om 18:33
Check, ik heb het ook. Vooral 's ochtends na het douchen, en vooral in mijn gezicht. Met straaltjes. En ook op mijn armen en onder de oksels. En met het warme weer heb ik het uiteraard ook, maar dan wel sneller en meer en langer dan ik had voordat ik AD (Venlafaxine) slikte. En bij de geringste inspanning ga ik ook al zweten, dat had ik zonder AD ook niet.
Er zijn vast AD zonder deze bijwerking, misschien kun je een andere proberen in overleg met je arts. Als ik weer naar de psychiater mag voor controle, dan vraag ik hem of er iets aan te doen valt. Maar zo niet, dan maar niet. Want hoe irritant ik het ook vind: toch liever deze bijwerking dan de angststoornis.
Ik verkleed me wat vaker, fiets zo rustig mogelijk naar mijn werk en na het douchen ga ik eerst in badjas ontbijten, daarna pas aankleden. Met het warme weer losse shirtjes, sowieso minder warm kleden.
Succes d'r mee want irritant is het wel!
Er zijn vast AD zonder deze bijwerking, misschien kun je een andere proberen in overleg met je arts. Als ik weer naar de psychiater mag voor controle, dan vraag ik hem of er iets aan te doen valt. Maar zo niet, dan maar niet. Want hoe irritant ik het ook vind: toch liever deze bijwerking dan de angststoornis.
Ik verkleed me wat vaker, fiets zo rustig mogelijk naar mijn werk en na het douchen ga ik eerst in badjas ontbijten, daarna pas aankleden. Met het warme weer losse shirtjes, sowieso minder warm kleden.
Succes d'r mee want irritant is het wel!