Autisme, Wie ook? Deel 2

05-08-2016 13:28 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder schrijven over ons leven met autisme en alle leuke en minder leuke dingen die daarbij komen kijken.

Hier vind je deel 1: kattenenrozen in "Autisme,wie ook?"
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:biobitch1984 schreef op 02 oktober 2016 @ 12:54:

[...]

Cumulus! Best een kans dat we elkaar gezien hebben zonder het te weten! Als we dit eerder van elkaar geweten hadden dan hdden we even naar elkaar kunnen zwaaien of gedag kunnen zeggen. Aan de andere kant blij dat ik het niet wist want dan was ik toch een stukje anonimiteit verloren haha.

Hihihi, dat is nou precies ook mijn reactie Ik wil hier toch graag een beetje anoniem blijven ;)

[qoute]Was je er alleen? De vrouwen naast me vielen ook in jouw leeftijdscategorie en de gene rechts van mij was ook alleem gekomen. Toch heb ik daar geen gesprekje mee aangeknoopt, terwijl ik daar normaal geen moiete mee heb. Ik wilde me niet opdringen en tegelijk weet ik niet hoe sociaal vaardig iedeeen om meheen ks natuurlijk. Achter me zaten volgens mij studenten. [/quote]

Ik was alleen. Ik kom zelfs helemaal niet uit de regio en heb er een stuk reizen voor over gehad. Het was het waard! Ik heb verder geen praatje aangeknoopt en ben snel na de lezing opgestapt. Ik moest het even verwerken allemaal ;)

{quote]Jij was toch niet de mevrouw die enthousiast achter me aankwam in de personeelsuitgang daar bij de inschijfbalie in de buurt toch die vervolgens klem kwam te zitten omdat er echt maar 1p tegelijk door mag? Dat was heel awkward toen het me niet lukte de deur alsnog te openen en ik maar doorliep.

Ik heb zelf namelijk een personeelspas van het ziekenhuis voor bepaalde deuren omdat er een dependance van mijn werkgever op het terrein zit van het umcg[/quote]

Hihihi nee, maar het had wel een stunt van mij kunnen zijn :D :D :D

Ik zat overigens helemaal vooraan. Ik was één van de eerste dus ik kon kiezen. Als ik helemaal vooraan zit word ik minder afgeleid door mensen, ik heb immers geen ogen in mijn achterhoofd

Nu was het net alsof ze voor mij alleen stond te spreken (ja, natuurlijk wist ik beter ;) ).
quote:biobitch1984 schreef op 02 oktober 2016 @ 13:00:

[...]

Had haar ook nog even de hand willen schudden, had alleen geen zin om me door die menigte heen te moeten wurmen of ervoor in de rij te willen staan. Had ik gelijk kunnen vragen of ze nog een biomedisch wetenschapper kon gebruiken voor onderzoek. Ben wel een beetje uitgekeken op mijn baan en wie weet geven xe daar autisten wel een kans ofzo om zich nuttig te maken. Ik zit vaak vol ideeen en heb theorien alleen ik durf/kan er niks mee

Dat is toevallig, daar wil ik me ook voor opgeven! Ik herkende zoveel in wat ze vertelde, met name de eetstoornissen, en het kameleongedrag (opeens wist ik waarom ik ruim 20 jaar in een slechte relatie ben blijven hangen en me pas zo laat ging verzetten). Heb ook de nodige theorieën en ervaringen en zo maar kan die zelf niet uitwerken.

Misschien mail ik haar binnenkort wel. Werken kan ik nu toch niet
Als je als eerste helemaal vooraan zat dan heb je iedereen binnen zien komen, mij ook. Het was al aardig vol toen ik binnen kwam, heb het naar binnen gaan lang uitgesteld
quote:biobitch1984 schreef op 02 oktober 2016 @ 13:24:

Als je als eerste helemaal vooraan zat dan heb je iedereen binnen zien komen, mij ook. Het was al aardig vol toen ik binnen kwam, heb het naar binnen gaan lang uitgesteld

Ik heb niet telkens naar de deur gekeken ;) maar de kans is groot dat we elkaar op één of andere manier hebben gezien ;)

Grappig eigenlijk En de wereld blijkt weer erg klein te zijn ;)
Ik had het er ook wel bij willen zijn.Als er weer eens zon lezing is, of iets anders boeiends, willen jullie dat dan tippen? Dat congres is interessant, maar kost 245 euro. Das wel een beetje veel.
.
Zal ik doen! Het was nog gratis ook, dus ik voel me achteraf een beetje schuldig dat ik het hier niet heb neergezet.
En terecht
.
quote:impala schreef op 03 oktober 2016 @ 11:19:

Ik had het er ook wel bij willen zijn.Als er weer eens zon lezing is, of iets anders boeiends, willen jullie dat dan tippen? Dat congres is interessant, maar kost 245 euro. Das wel een beetje veel.Ging vanuit de nva. Ik heb een kaartje gekregen van de psycholoog. Maar denk als je lid bent dat je dan op de hoogte gehouden wordt van zulke dingen
Ik heb het hier wel neergezet aantal weken terug
quote:biobitch1984 schreef op 03 oktober 2016 @ 12:34:

Ik heb het hier wel neergezet aantal weken terugOh, misschien heb ik het dan wel van hier Sorry, gatenkaasgeheugen...
quote:impala schreef op 03 oktober 2016 @ 11:34:

En terecht
quote:cumulus schreef op 03 oktober 2016 @ 12:56:

[...]

Ik heb dat bericht van biobitch gemist. Of niet begrepen dat het iets is waar ik ook heen kon gaan. Ik ga eens kijken bij de nva, dat is misschien wel nuttig om daar lid van te worden.
.
Ik heb me vanochtend ook op hun FB geabonneerd
quote:Biebeltje schreef op 03 oktober 2016 @ 14:15:

Ik heb me vanochtend ook op hun FB geabonneerd

Ik heb ze inmiddels ook gevonden!

Lidmaatschap zit er niet in wegens beperkt budget, helaas. Maar ik ben de laatste tijd erg met mijn diagnose bezig, er valt van alles op zijn plek.
Ik ben er momenteel ook heel erg mee bezig omdat ik er even helemaal klaar mee ben...

En dan wil ik het ook gelijk goed gaan doen, dus naast ASS ook kijken naar depressie en HB. En dan ook een goede begeleiding die aansluit bij wat ik nodig heb en niet dat algemene geneuzel.

Ik loop ondertussen al een week met continue hoofdpijn van dit gedoe...
quote:biobitch1984 schreef op 01 oktober 2016 @ 11:59:

Ik schrik soms van dat ik 32 ben. Een soort vN pNiek, shit nu moet ik volwassen zijn en doen. Ik voel me denk ik voor altijd 25. Sinds die tijd is mijn leven een beetje tot stilstand gekomen. Het enige wat ouder wordt is mijn lichaam.

Dit heb ik ook heeeel erg! En ik kan het ook niet verwerken dat ik elk jaar weer ouder word. Volgende week is het weer zover (mijn verjaardag) en elk stapje dichter bij de 30 maakt me paniekerig

Sorry voor de late quote, ik ben een beetje globaal aan het bijlezen (15 pagina's ofzo haha)
quote:biobitch1984 schreef op 01 oktober 2016 @ 17:07:

Ik ben net wezen shoppen, voor een ander shoppen vind ik leuk, maar ik moest winterse bovenkleding en dat is een ramp. Laagjes? Veel gebreid spul, niks gewoon simpele trui. Allerlei vormen en diktes. Ik heb maar paar eisen:

- geen wol

- mouwen makkelijk opstroopbaar

- normaal kunnen wassen

- moet er iets onder aan kunnen, maar no et iets te ingewikkelds eronder hoeven

- slank afkleden

- comfortabel

Winkels die onoverzichtelijk zijn, bleh. Wat fat betreft was ik liever een vent geweestIk weet niet hoe je tegenover online winkelen staat, maar bij bv. zalando kun je bij truien filteren op materiaal e.d. Ze hebben wel enorm veel keus, daar raak ik soms nogal gestresst van (als in: na 3 pagina's heb ik er geen zin meer in) maar wie weet lukt het jou wel
Ik moet iets passen voor ik het koop. En dan nog twijfelen.. En twijfelen. Ik raak gestresst Als ik continu dingen moet terugsturen naar de winkel
Ik begin begin trouwens ook steeds meer stress te krijgen van werken, ook buiten werktijd. Ik pieker door en blijf maar planningen maken, mijn werk is in de kern zeer voorspelbaar (onderhoud, bediening, rapporteren, afsluiten) maar wordt door allerlei factoren onvoorspelbaar zoals falende apparatuur, personeelstekort al dan niet door ziekte, meer werk dan personeel, prioriteiten moet stellen, niet alle taken kunnen volbrengen die zouden moeten. Continu achterlopen in doorlopende processen. Afhankelijk zijn van anderen voor eigen functioneren.

Blegh. Een week avonddienst met weekend en een maandag erachteraan en dan 1 compensatiedagje krijgen in combinatie met de beginnende winterdip maakte dat ik echt strontchagrijnig rondliep. Zelfs de bewaking die langskwam vroeg of t allemaal wel goed ging want ik typte nogal hard en ik trommelde nogAl luid op de tafel. Tja je voelt ook niks met handschoene dus typ ook steeds mis. Ze bleven ook maar staan te dralen en had ook echt geen zin om tegen ze te praten, heb to h helemaal geen tijd voor die onzin.

Daar komt dus die onderprikkeling om de hoek kijken, geen honger en dorst voelen maar wel de volledige suikerdip qua emotie hebben. Maar ik 'mag' van mezelf pas eten als situaties onder controle zijn.. Alleen mijn bloedsuikerdip is meestal al wel een uur eerder al gaande.

Eten en drinken met verstand dus vanaf morgen
quote:biobitch1984 schreef op 03 oktober 2016 @ 23:25:

Ik moet iets passen voor ik het koop. En dan nog twijfelen.. En twijfelen. Ik raak gestresst Als ik continu dingen moet terugsturen naar de winkelIk vind online shoppen minder stress opleveren dan gewoon winkelen. Rustig thuis passen, geen drukte, opdringerige verkopers en binnen twee weken lever ik het af of laat ik het ophalen thuis mocht het niet bevallen.
Ik vind online shoppen niks. Moet ik alles in twee kleuren en twee maten bestellen (en betalen!) en uiteindelijk gaat meestal toch alles retour en moet ik in de gaten houden of ik mijn geld wel terug krijg.

Ik wil gewoon passen en voelen hoe iets zit. Ik twijfel me wel helemaal ziek en ik koop nooit iets dat ik niet terug kan brengen, want vaak krijg ik thuis alsnog spijt. Mijn vriend is heel goed in het beoordelen van kleding. Vroeger was ik nog wel eens eigenwijs, maar als hij zegt dat ik iets tóch niet zal aantrekken, dan vaar ik daar tegenwoordig blind op.
.
quote:impala schreef op 04 oktober 2016 @ 06:52:

Ik vind online shoppen niks. Moet ik alles in twee kleuren en twee maten bestellen (en betalen!) en uiteindelijk gaat meestal toch alles retour en moet ik in de gaten houden of ik mijn geld wel terug krijg.

Ik wil gewoon passen en voelen hoe iets zit. Ik twijfel me wel helemaal ziek en ik koop nooit iets dat ik niet terug kan brengen, want vaak krijg ik thuis alsnog spijt. Mijn vriend is heel goed in het beoordelen van kleding. Vroeger was ik nog wel eens eigenwijs, maar als hij zegt dat ik iets tóch niet zal aantrekken, dan vaar ik daar tegenwoordig blind op.

Mijn man is daar ook heel goed in, kleding beoordelen bij mij. Vind ik fijn.

Ik betaal zelden vooraf bij online shoppen.
Ik heb gisteren wel een sportbh online besteld. In 1 kleur en 1 maat Dat vind ik ondingen om te passen in een krap en warm kleedhokje. En ik heb eens niet alle modellen bekeken, maar een advies-app gebruikt en blind de bh besteld die me werd aangeraden. Was in vijf minuten klaar. Een hele overwinning! En nu maar hopen dat-ie bevalt.
.
@Biobitch: dacht dat je een poos geleden al had aangekaart dat er een medewerker moest bijkomen. Of is het zo'n gevalletje van wel gehoord maar niet geluisterd?

Gisteren bij huisarts geweest voor voorschrift en zijdelings eens gevraagd hoe de procedure voor gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid verloopt, zodat ik ergens op kan terugvallen mocht het ooit compleet verkeerd lopen op het werk. Ze vond het maar een vreemde vraag, ondanks de voorgeschiedenis. Maar het lukt me ook slecht om haar te vertellen hoe het eraan toe gaat, omdat het voor mij nogal snel aanstellerig klinkt.

Het zou interessant zijn mochten ze een medicijn ontwikkelen dat tijdelijk een psychische stoornis simuleert. Ipv dat je moet proberen om aan een gezond persoon uit te leggen hoe het voelt, geef je hem dan een pilletje en laat je het hem een weekje beleven.
@ valdemar, misschien heeft het te maken met het autisme, dat je zelf dingen aanstellerig vindt klinken, omdat het verstand en het gevoel niet altijd even goed gekoppeld zijn.

Dus op het moment dat je je gevoel uit wilt spreken, zegt je verstand: stel je niet zo aan.

Terwijl het gevoel natuurlijk eigenlijk juist toch wel heel oprecht was en dus niet gelogen of aangesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven