Begin 40 jaar en blijven hangen in je twintiger.

29-03-2020 17:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed in welke pijler ik dit onderwerp moest zetten, toch maar hier omdat het een mentale issue is.

Nooit verwacht maar de beginnende rimpels stroken niet met mijn jonge mentale geest.

Heb er ontzettend veel moeite mee dat ik een andere levensfase inga.
Mijn leven begon heel burgerlijk, gaandeweg heel veel tegenslagen meegemaakt. Met sommigen kan ik geen vrede sluiten.
Het blijft malen in mijn hoofd. Vooral de keuzes die ik in mijn jongere jaren gemaakt heb blijken erg fout geweest te zijn.

Hoe kijken de 40er Viva leden op hun keuzes en leven terug?
Girls compete with each other, women empower one another
Och geniet ervan!
Ik vind 40ers ontzettend leuk! Ben zelf 31, echter date ik eigenlijk altijd mannen van rond deze leeftijd....
Desbetreffende mannen zijn vaak nog jong van geest, fit en actief, echter hebben ze het voordeel dat ze al van alles gezien/meegemaakt hebben. Een vetribbel meer of minder, wat haar of weet ik wat doet ze niet zo afschrikken als mijn eigen generatie.
De 40 ers op mijn werk vind ik ook fijn in omgang. Hebben veel kennis etc, maar zijn niet stokoud.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
De reden dat ik best verzuurd ben is omdat ik mij teveel door mensen in mijn omgeving heb laten leiden. Eerst door mijn ouders en later door partner.

Ik was een pleaser, gelukkig niet meer. Maar zonde van alle mooie jaren dat ik diep ongelukkig was.
Voor nu maak ik er zeker een feestje van, elke dag weer.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Charlotte2020 schreef:
29-03-2020 17:35
Dat er een verschil bestaat in hoe je je voelt en de reflectie in de spiegel komt regelmatig voor. Soms is dat even schrikken, soms is het grappig en soms vervelend. Het is echter wat het is. Ik heb de indruk dat de geest bij de meeste mensen veel langer veerkrachtig, flexibel en jong blijft dan het lichaam. Niets unieks dus. Mijn schoonvader vertelde me eens dat hij zich regelmatig de blubber schrok omdat zijn spiegelbeeld niet meer matchte met het beeld dat hij in zijn hoofd had van zichzelf. En dan ging hij een klus doen en bleek zijn lichaam ook niet meer te kunnen wat het altijd had gekund. Dat valt weleens tegen.

Spijt hebben van keuzes en het verleden niet los kunnen laten lijkt me lastig, contraproductief en vooral ook erg zinloos, want je kunt het verleden niet over doen en je keuzes in de meeste gevallen niet meer terug draaien. In je twintiger jaren blijven hangen vindt ik sneu. Iedere leeftijd heeft iets moois te bieden. Ik ben persoonlijk blij dat ik geen 20 meer ben.

Maak iets leuks van het nu en probeer nu de juiste keuzes te maken voor jou. Het verleden is geweest, de toekomst moet nog komen, het enige wat je werkelijk hebt is NU.

Mooi geschreven :)
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-03-2020 17:34
Bridget ben jij dat?


Nee, Monique :lol:
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 40, en idd wat eerder gezegd werd over muziek, dat die muziek dan idd 20 jaar oud is! Daar schrik ik dan ook van.
Ik vind het erg dat ik ouder en lelijker word, ik was nogal een stoot en dat wordt toch minder. Ik zou heel veel anders doen als het zou kunnen maar wie niet? Verder is 40 nog heel jong en ik verheug me op de toekomst.
Niet herkenbaar althans niet vanuit mezelf. Ik moet wel bij jouw 2 na laatste bericht denken, TO, aan de Hotter than me daughter moeders. Heel vaak zie je dat ook zij hun leven te veel hebben laten bepalen door hun (ex)partner en dan als ze er eenmaal vanaf zijn gaan helemaal los, eindelijk kunnen ze doen waar ze zin in hebben. Dat is dan vaak uitgaan en opvallende / blote kleding dragen.
Ik vind dat erg vergdrietig dat ze zo lang niet zelf hebben kunnen bepalen. Zoiets lees ik bij jou ook. Wel ben ik blij voor je dat het nu wel aan jou is hoe je leeft.
Het heeft geen zin om te denken Had ik naar dit of dat gedaan.
Ik heb ook een tijdje zo gedacht (ga zelf richting de veertig) en ben gewoon achteraf blij dat alles is gegaan zoals het is gegaan. Want uiteindelijk was de weg die ik heb afgelegd gewoon nodig om te komen waar ik nu ben, en waar ik nu ben is waar ik graag wil zijn.
Ik zou voor geen goud terug willen naar mijn twenties. Never nooit. Ik sta nu zoveel evenwichtiger in het leven en inderdaad maak eígen keuzes ipv me te laten leiden door ouders of vriendjes. Ik ga mijn best doen mijn kind beter mee te geven dat het de bedoeling is dat je naar jezelf luistert ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
03-04-2020 09:09
Niet herkenbaar althans niet vanuit mezelf. Ik moet wel bij jouw 2 na laatste bericht denken, TO, aan de Hotter than me daughter moeders. Heel vaak zie je dat ook zij hun leven te veel hebben laten bepalen door hun (ex)partner en dan als ze er eenmaal vanaf zijn gaan helemaal los, eindelijk kunnen ze doen waar ze zin in hebben. Dat is dan vaak uitgaan en opvallende / blote kleding dragen.
Ik vind dat erg vergdrietig dat ze zo lang niet zelf hebben kunnen bepalen. Zoiets lees ik bij jou ook. Wel ben ik blij voor je dat het nu wel aan jou is hoe je leeft.
Het heeft geen zin om te denken Had ik naar dit of dat gedaan.
Ik heb ook een tijdje zo gedacht (ga zelf richting de veertig) en ben gewoon achteraf blij dat alles is gegaan zoals het is gegaan. Want uiteindelijk was de weg die ik heb afgelegd gewoon nodig om te komen waar ik nu ben, en waar ik nu ben is waar ik graag wil zijn.
Ik zou voor geen goud terug willen naar mijn twenties. Never nooit. Ik sta nu zoveel evenwichtiger in het leven en inderdaad maak eígen keuzes ipv me te laten leiden door ouders of vriendjes. Ik ga mijn best doen mijn kind beter mee te geven dat het de bedoeling is dat je naar jezelf luistert ;-)


Verhelderend opgeschreven en zeker waar :)
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 en heb nergens spijt van. Had ik geweten wat ik nu weet, dan had ik zeker andere beslissingen genomen. Maar wat voor zin heeft het om daar nu spijt van te hebben? Ik ben op een prima plek uitgekomen (in alle opzichten) en ik zou zeker geen 20 meer willen zijn. Ik vind het echt wel prima nu, ik ben psychisch stabiel, in balans, heb leuke mensen om me heen. Bovendien ben ik fit en gezond en voel ik me ook zeker geen 'oud wijf'. En zo zie ik er volgens mij ook niet uit ;-)
nini28 schreef:
01-04-2020 18:13
Nee, Monique :lol:
Geen van beide lijkt me, jij bent begin 40 terwijl Bridget en Monique beide al dik in de 40 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-03-2020 17:34
Bridget ben jij dat?
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven