Dagelijkse doelen 2.0

04-11-2019 19:50 9 berichten
Bijna vier jaar geleden opende ik een topic met als doel elkaar te motiveren om te doen wat je met jezelf had afgesproken. Het leek me leuk om deze nieuw leven in te blazen, maar hij is te lang ongebruikt. Ik ben erg benieuwd of er animo is voor een 'dagelijkse doelen' 2.0 topic!

Zie hieronder de originele beschrijving:
-------------------------------------------------
Met enige regelmaat schrijf ik voor mezelf een plan met carrière- hobby- gezondheids- of levensdoelen die ik graag zou willen bereiken. Op een goede dag verzin ik daar dan ook nog prachtige korte termijnplannen bij om er vervolgens níets mee te doen.

Oftewel: Ik ben een held in plannen maken, en wat minder succesvol in het consistent toewerken naar mijn doelen. Suffe computerspelletjes, 4 achtereenvolgende afleveringen van catfish (die ik al gezien had) en meerdere minimagnums winnen het te vaak van mijn goede voornemens.

Vandaar dat het me leuk leek om een 'stok achter de deurtopic' te openen waarin je hoe vaak je wilt, je concrete doel(en) of plan(nen) voor vandaag kunt noemen, om vervolgens óók te komen vertellen of je ze hebt uitgevoerd. Zo'n plan kan variëren van een welbekend eetlijstje om af te vallen, zelf gestelde deadlines voor een artikel, of het voornemen om positiever te reageren op je medemens.

Ik hoop dat er hier wat 'medemasteruitstellers' zijn, die dit topic (en uiteraard daarmee ook hun leven) met mij tot een succes willen maken!

-------------------------------------
anoniem_63f7c36a78dc0 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 22:18
Reden: Loopt niet
20.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Interessant onderwerp. Het doel waar ik momenteel mee bezig ben is juist helder krijgen wat mijn doelen de komende tijd worden.
Ik kan er genoeg bedenken, daar niet van, maar op de een of andere manier krijg ik mijn prioriteiten op het moment niet helder.
Hoe bepaal jij je doel(en) Appelstroop?
Leuke vraag! Ik ben zelf behoorlijk extreem wat dat betreft dus dat is niet perse een aanrader. Meestal ben ik een paar dagen/weken/maanden heel intensief met iets bezig en kies daarna het volgende. Maar voor mij is het nu ook niet zo dat ik richting wil geven aan m'n leven ofzo, het is goed nu, maar ik moet er voor waken dat de dagen gewoon voorbijgaan zonder er bewust iets gemaakt te hebben.

Op mijn werkdagen gaat het over gezond zijn, tussendoor bewegen, sporten en geconcentreerd en productief werken en op dagen met de kinderen varieert het van zorgen dat iedereen in leven blijft tot echt moeite doen om ze bewust op hun niveau uit te dagen en goed naar hun behoeftes te luisteren 😅.

Maar bijvoorbeeld een doel was minimaliseren qua spullen, vooral omdat het hier altijd een zooi is en daar ben ik een aantal weken heel druk mee geweest en nu is het half af en zijn bepaalde kamers een grote ontplofte bende.

Wat zijn jouw eigen ideeën dan?
Vandaag:
1. Actieve dag met kinderen
2. Vasten tot 13.00
3. 10.000 stappen
4. Open en geïnteresseerd zijn.
5. 22.00 in bed
appelstroop_88 schreef:
05-11-2019 08:10
Vandaag:
1. Actieve dag met kinderen
2. Vasten tot 13.00
3. 10.000 stappen
4. Open en geïnteresseerd zijn.
5. 22.00 in bed
Het is (hopelijk tijdelijk) een openbare to do list van mij alleen ipv een topic. maar ja, wees welkom!

Vooralsnog alle bovenstaande behaald, maar de dag duurt nog even en ik ben kapot! Dus ik voeg nog even niets meer eten na het avondeten toe, en ga hier leuk doen.
1. Eerste versie van paper af
2. Sporten
3. Vasten tot 13.00
4. Niet snoepen
5. Geen verpakkingsmateriaal
6. Focus voor minimaal 3/4 van de werkdag
Alle reacties Link kopieren
Humm ik vind wel dat je goede ideeën hebt, maar volgens mij ben je ook streng voor jezelf.
Niet eten, wel heel actief zijn en focussen.

Mijn doelen zijn veel vager/ lagere lat;

Lief zijn voor mezelf/ accepteren dat dingen soms (altijd) anders gaan.
Fruit mee naar het werk, om te voorkomen dat ik ga snacken.
Goed luisteren naar anderen in een gesprek en niet stiekem ondertussen vast bedenken wat ik wil zeggen.
De dag starten en eindigen met een opgeruimd bureau.
Elke avond voorlezen.
Plantjes niet verwaarlozen.
Voldoende tijd voor rust/ nadenken.
Leven ipv geleefd worden.
Meer lezen/ schrijven, minder scrollen.
Relativeren en lachen als het kan.
Bij problemen niet direct erop springen, maar afwachten of dingen zichzelf oplossen.
Mijn kinderen iedere dag meer complimenten dan verbeterpunten aanreiken.

Dat soort dingen..
Superleuke ideeën ook! En mooi dat je lief voor jezelf bent. Dat is overigens normaal wel m'n insteek hoor. Maar het gaat nu super goed, dus dat soort dingen gaan nu als vanzelf 😊. Wat ook echt heel anders is dan een tijd geleden. Ik kan me zelf heel goed concentreren als ik vast. Maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Het kost me weinig moeite maar wel een reminder dat ik niet per ongeluk vanalles moet gaan snaaien.

Goed luisteren en relativeren vind ik ook leuk om eens bewust mee bezig te zijn

Gisteren alles goed gegaan behalve dst de paper nog niet af is.

Vandaag: uurtje hard werken, rest van de dag bewust een fijne dag maken met kinderen. Wel bewegen, niet sporten, en het luisteren vind ik ook een mooie 😁
Sporten was overigens aan het eind van de werkdag dus toen had ik wel al geluncht en fruit op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven