Depressief?

22-11-2010 14:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Sinds mijn 15e weet ik dat ik een chronische ziekte heb en slik ik medicijnen. Sinds dit alles voel ik me soms depressief. Ik heb een aantal medicijnen gehad die als bijwerking depressieve gevoelens hebben, maar ben hier vanaf gestapt. Ik slik nu medicijnen (al 5 jaar dezelfde nu) waarbij niet in de bijsluiter staat dat je er depressieve/angstige gevoelens van kan krijgen.

Ik studeer en doordeweeks voel ik me eigenlijk altijd wel goed. Maar in het weekend voel ik me al zo'n 8 jaar slecht. Dan is mijn ritme weg en boem, zaterdagochtend word ik wakker en voel ik me standaard slecht. Ik heb wel zin om dingen te doen, ik wil juist actief zijn want dan voel ik me beter. Ik geniet van veel dingen enzo, dus daar ligt het niet aan. Heb 's ochtends geen moeite om uit bed te komen. Maar op de achtergrond zijn die depressieve gevoelens er bijna altijd. Doordeweeks wel echt veeel minder en denk ik er minder aan, maar in het weekend zijn ze heel erg aanwezig. Ik loop nu al zo'n 3 jaar bij een psycholoog en zij zegt dat het een kwestie van acceptatie is, we hebben ongeveer alles wel besproken en gedaan volgens haar dus we zijn uitbehandeld.

Mijn depressieve gevoelens zijn wel te hendelen, ik ga er niet aan onderdoor ofzo, maar fijn en makkelijk is het niet. Ben het 'vechten' ertegen soms moe. Ik weet niet goed hoe ik met deze gevoelens om moet gaan.