Eigenlijk vind ik dit een gevaarlijke pijler...

10-02-2008 23:07 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja,

Ik kom hier nooit eigenlijk, maar was per ongeluk in het topic van [Bewerkt door moderator, gebruikersnaam forummer] (via de lijst nieuwe topics aan de rechterkant) terecht gekomen. En zojuist klik ik - alweer per ongeluk - het verkeerde topic aan.

En hoewel ik niet echt aandachtig gelezen heb maar slechts vluchtig gescand, viel me direct op dat hetgeen wat ik op deze pijler tegenheb ook in die paar postings die ik dan vluchtig gelezen heb, bevestigd wordt.

Eigenlijk vind ik dit maar een gevaarlijke kutpijler, zoals ik ook in de titel al zei. Deze pijler zit vol met ernstig labiele mensen die kennelijk een dagtaak maken van andere ernstig labiele mensen nog verder een depressie inlullen.

Dat klinkt hard, is het wellicht ook, maar ik bedoel het eigenlijk behoorlijk serieus en vanuit een oprechte ... sja, hoe noem je dat.... bezorgdheid.

Ben ik de enige die dat vindt? Ben ik de enige die zich afvraagt of fora uberhaupt pijlers of subfora gericht op psychische problemen zouden moeten hebben?

Als ik eerlijk ben denk ik dat het internet sowieso niet echt gezond is voor mensen die worstelen met psychische problemen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen mensen die - tijdelijk - niet zo lekker in hun vel zitten. Als die het internet als vluchtplek, uitlaatklep of ontspanning gebruiken: more power to ya.

Maar dat is niet waar ik op doel, met dit onderwerp. Op deze pijler staat het vol met allerlei ernstige psychische problemen, en al die zelfdiagnoses en bevestigingen van de eigen ellende lijken mij persoonlijk niet echt bijdragen aan beter functioneren in de maatschappij of een betere psychische gezondheid.

Nou ja, misschien ben ik wel de enige die dat vindt, dat kan natuurlijk. Maar ik wou het toch maar even gezegd hebben. Doe ermee wat je wil.
Am Yisrael Chai!
minny schreef op 11 februari 2008 @ 00:53:

[...]

Dat is wel behoorlijk zorgelijk eigenlijk! Heb je er zelf slechte ervaringen mee?

Oja...absoluut.

Neem nou Pieter Frijters. Sorry hoor, ik vind dat dus echt verschrikkelijk dat zoiets mag bestaan. Google hem maar eens.

Ik heb 1000euro uitgegeven en mijn advies kwam simpel neer op:

ga morgen maar een pak koekjes kopen bij de Albert Heijn.

Ik heb eigenlijk heel veel geprobeerd ja..Inderdaad zorgelijk en er zou wel wat meer toezicht mogen komen op kwakzalvers. Maar in wanhoop probeert en vertrouwd een mens van/op alles.
Heel constructief dit gesprek! :rofl:
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 00:54:

Ah shit man, je bent weer helemaal terug bij af!!!
Ja precies..dat dus. ;-) maar gelukkig ga ik morgen beginnen met een cursus kleien.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:57:

[...]

Oja...absoluut.

Neem nou Pieter Frijters. Sorry hoor, ik vind dat dus echt verschrikkelijk dat zoiets mag bestaan. Google hem maar eens.

Ik heb eigenlijk heel veel geprobeerd ja..Inderdaad zorgelijk en er zou wel wat meer toezicht mogen komen op kwakzalvers. Maar in wanhoop probeert en vertrouwd een mens van/op alles.
Dat advies had ik je ook wel willen geven, hoef je alleen maar je pak koekjes met me te delen! ;-)

Maar even serieus, dat is natuurlijk gewoon klote.
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 00:54:

Ah shit man, je bent weer helemaal terug bij af!!!

ja das het gevaar van deze pijler

:-P
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:58:

[...]

Ja precies..dat dus. ;-) maar gelukkig ga ik morgen beginnen met een cursus kleien.
Oei pas op met knutselen hoor! Voor je het weet dan heb je een Beeb met je Hubbie voor het Echie! Lees de kinderpijler er maar op na!
Oeeh was het maar waar.. Ik heb afgelopen week helaas een spoedoperatie door een BBZ gehad. Was het dus maar waar. Maar ik zie het leven positief in en ga geen topic openen op de psyche pijler.

Nu geen sorry zeggen want je kon het niet weten. Of zullen we erover praten?
Oh mooi, ik heb net een collage zitten knippen en plakken, dus met mij gaat het morgen op het werk vast toppie! Kortom, ik snap TO wel. Al vind ik dat deze pijler zeker moet blijven bestaan, want er zijn vast mensen die er echt baat bij hebben.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 00:57:

[...]

Oja...absoluut.

Ja ongelovelijk erg dit soort dingen, vandaar mijn vorige berichten ik kan me daar ook erg kwaad over maken, die mensen zijn erg heel erg schadelijk. Gelukkig ben je van hem af! Ik ga hem eens googlen....
Pfff alleen dit al op zijn site....

Succes verzekerd

Verschrikkelijk bah bah bah....
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 01:03:

[...]

Ja ongelovelijk erg dit soort dingen, vandaar mijn vorige berichten ik kan me daar ook erg kwaad over maken, die mensen zijn erg heel erg schadelijk. Gelukkig ben je van hem af! Ik ga hem eens googlen....

Pieter Frijters doet ook heel veel goed werk hoor, ik geloof echt dat hij iemand kan leren om een groep toe te spreken.

Maar iemand kan doorslaan zeg maar.
claire123 schreef op 11 februari 2008 @ 01:08:

Pfff alleen dit al op zijn site....

Succes verzekerd

Verschrikkelijk bah bah bah....

Vreselijk ja. En al die reacties op zijn website.. Flauwekul als je het mij vraagt.

Het ontvangst op de 'groepssessie' was ook zo persoonlijk, ik moest meteen vooraf even snel betalen.
DorothyGale schreef op 11 februari 2008 @ 01:02:

Oh mooi, ik heb net een collage zitten knippen en plakken, dus met mij gaat het morgen op het werk vast toppie! Kortom, ik snap TO wel. Al vind ik dat deze pijler zeker moet blijven bestaan, want er zijn vast mensen die er echt baat bij hebben.
Heb jij trouwens weleens mensen proberen over te halen en te adviseren op een topic met ons 'ex'probleem?
Jeezzz, ook net ff zitten kijken, wat balen dat je daar geld aan hebt besteed, summer!
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:02:

Oeeh was het maar waar.. Ik heb afgelopen week helaas een spoedoperatie door een BBZ gehad. Was het dus maar waar. Maar ik zie het leven positief in en ga geen topic openen op de psyche pijler.

Nu geen sorry zeggen want je kon het niet weten. Of zullen we erover praten?
Toch sorry... :-$

Maar nu moeten we er wel samen over punniken voordat ik door mijn schuldgevoel zometeen een topic moet openen. Heb je dat pak koekjes nog? ;-)

PS: Ben je al wat hersteld?
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:12:

[...]

Toch sorry... :-$

Maar nu moeten we er wel samen over punniken voordat ik door mijn schuldgevoel zometeen een topic moet openen. Heb je dat pak koekjes nog? ;-)

PS: Ben je al wat hersteld?

Ik klei liever. Ik heb een pak kano's opengetrokken, lust je die?

Hersteld: nee.. maar komt wel.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:14:

[...]

Ik klei liever. Ik heb een pak kano's opengetrokken, lust je die?

Hersteld: nee.. maar komt wel.
Fax maar ff! Als jij nou kleit dan schilder ik je kleisels zodra ze droog zijn. In het kader van een band kweken natuurlijk.
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:16:

[...]

Fax maar ff! Als jij nou kleit dan schilder ik je kleisels zodra ze droog zijn. In het kader van een band kweken natuurlijk.

Okay..

Maar als we dan zo een band opbouwen, kunnen we ondertussen ook kletsen over hoe het nu verder moet met ons enzo.

Ik kijk er naar uit om te knutselen met je. We kunnen ook origami doen.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:08:

[...]

Pieter Frijters doet ook heel veel goed werk hoor, ik geloof echt dat hij iemand kan leren om een groep toe te spreken.

Maar iemand kan doorslaan zeg maar.

die laatste zin is wat mij betreft een mooie afsluiter voor dit topic

:-]

veel plezier met freubelen ;-)
Ik ben supergoed in origami! Geloof me, niemand vouwt een bootje zoals ik dat doe :)

Het gaat wel goed met mij, alleen word ik zo verdrietig omdat ik er nog niet in geslaagd ben om staand te pissen zonder te morsen... Heeft mijn leven eigenlijk nog zin?
De Kano blijft hangen in de fax. Je krijgt nu wat kruimels binnen.
de TO waar ik op gereageerd heb, was gelukkig wel bezig met het proces van 'eerste afspraak met psych' en die heb ik idd wel laten weten dat ik het idee heb dat dat een goeie zet is. Dat ik begrijp dat het zuigt dat je een wachttijd hebt en dus niet dezelfde dag nog geholpen kunt worden. Maar dat ik ook vind dat die paar dagen/weken extra met je angsten e.d. niet als onoverkomelijk drama moet zien. Ik heb zelf niet echt hoeven wachten (ik woon in Canada, hier geen wachtlijsten), maar die ene week voordat ik mijn eerste afspraak had, hield ik mezelf bij angst en nerveuze toestanden voor: 'help is on the way.' Wat schattig eigenlijk, maar het hielp echt.

Geen idee of het hielp, want TO heeft niet gereageerd.
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:20:

Ik ben supergoed in origami! Geloof me, niemand vouwt een bootje zoals ik dat doe :)

Het gaat wel goed met mij, alleen word ik zo verdrietig omdat ik er nog niet in geslaagd ben om staand te pissen zonder te morsen... Heeft mijn leven eigenlijk nog zin?
Nee je leven heeft geen zin meer. Geef het maar op.
summerbreeze21 schreef op 11 februari 2008 @ 01:20:

De Kano blijft hangen in de fax. Je krijgt nu wat kruimels binnen.
Ach, die klei ik wel tot een volwaardige kano. :)
minny schreef op 11 februari 2008 @ 01:20:

:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven