En nu even eerlijk....

08-02-2008 21:56 1116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.

Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?

Ik denk persoonlijk van wel.

En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Waarom niet Kat, lijkt het je niet leuk om een kale betweterige man met overgewicht te zijn? Bizar! :-P

Overigens heb ik dezelfde fout gemaakt, ik ben voor een baan met leuk salaris gegaan terwijl ik niet eens wist of ik het leuk vond. Nooit meer! Wat was ik ongelukkig op mijn werk zeg...
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:16:

Daar heb jij ws weer gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken. Bij hem lag het ook wel in het feit dat hij veel waarde hechtte aan prestige. Dat er ook nog een leven na de studie is was denk ik nog te ver weg om te begrijpen.

Ja, dat herken ik wel. In mijn studententijd kwam ik ook veel mensen tegen die ongezond veel waarde hechtten aan prestige. Er waren er zelfs bij die zelfs logen over hun afkomst om op die manier meer status te vergaren in het studentenwereldje.

Velen vonden het voor mij vaak sneu dat ik deze studie deed, dat begreep ik dan weer niet zo goed. Maar in deze context wel, mijn studie is niet prestigieus vanwege het feit dat het niemand iets zegt, en ook omdat het nogal een nerdy studie is. Het was niet flitsend en sprak ook niet tot de verbeelding. Ik dacht altijd dat ze het zielig vonden voor me omdat ze de vakken niet leuk vonden en dachten dat ik die ook wel niet leuk zou vinden. Hoe naief! Wel weer tekenend voor hoe ik was toen trouwens, dat dan weer wel.
Ik ben heel trots op mijn rooiige haardos! En ik ben ook heel blij om een vrouw te zijn (Ja, echt waar, het idee van zo'n jongeheer te hebben die elk moment vrolijk recht overeind kan staan, lijkt mij vreselijk :-O ), dus nee, ik word geen kalende man met overgewicht. Een betweter ben ik af en toe toch al, dus daar valt niets meer aan te veranderen. :-P

Hij is stiekem wel mijn held, die Dr. Phil, want zijn adviezen zijn an sich best goed. :-d
En nu even eerlijk:

Niemand is zo intelligent als ik.

En niemand kan zo goed mensen aan het janken maken als ik. ;-)

En niemand heeft zulke lieve mensen om zich heen als ik.

En niemand kan zo dom lullen als ik nu kan.

En niemand kan de vivaforumban weer zo snel in laten gaan als ik.

Ik wilde eigenlijk alleen zeggen: Zuss :hug:

Je krijgt later een wat langere reactie via Yas, want op het moment speel ik secretaresse van de doden. Beetje druk!
Ach wat schattig dat je zo dacht! ;-)

Ik dacht altijd dat het heel zielig was voor hoogbegaafde kinderen dat ze van hun ouders zoveel moesten leren.
KatB schreef op 10 februari 2008 @ 15:26:

Ik ben heel trots op mijn rooiige haardos! En ik ben ook heel blij om een vrouw te zijn (Ja, echt waar, het idee van zo'n jongeheer te hebben die elk moment vrolijk recht overeind kan staan, lijkt mij vreselijk :-O ), dus nee, ik word geen kalende man met overgewicht. Een betweter ben ik af en toe toch al, dus daar valt niets meer aan te veranderen. :-P

Hij is stiekem wel mijn held, die Dr. Phil, want zijn adviezen zijn an sich best goed. :-d
Toch gemeen dat je eerst een studie psychologie moet doen en met je smoel op tv moet komen voordat het gewaardeerd wordt als je zonder omwegen je mening geeft! Daar hoef ik niet voor te studeren hoor... X-D
Alles valt te faken, Minny! :-P Ik wacht met smart op jouw eigen tv-show: "Dr. Minny". Doe mij wel een plezier en praat dan alsjeblieft niet met zo'n naar Texaans accent. ;-) Dat vind ik namelijk wél heel vervelend aan Dr. Phil.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:27:

Ach wat schattig dat je zo dacht! ;-)

Ik dacht altijd dat het heel zielig was voor hoogbegaafde kinderen dat ze van hun ouders zoveel moesten leren.

Ik dacht altijd dat je alleen een IQ test moest doen als anderen dachten dat je ergens te dom voor zou zijn

8-P en bewijs nodig hadden van het tegendeel.

Maar het blijkt voor veel bedrijven een standaard onderdeel van de sollicitatieprocedure te zijn. Bij het bedrijf waar ik nu werk bijvoorbeeld. Dat was echter geen officiele test, het was een erg beta gerichte test, dus het leunde erg op één aspect. Je kreeg ook als uitslag alleen voldoende of onvoldoende.
Beloofd, ik zal praten met een fijn Schots accent. En dan mensen ongezouten mijn mening geven, gna! En dan mag het lekker want ik ben op tv. Dusssshhh.... X-D
Vl34inder,

je mag dan zeggen dat er niet veel prestige hangt aan jouw studie, maar voor zover ik weet wordt econometrie toch wel beschouwd als één van de zwaarste studies die we hebben hier in Nederland. Of dat was het in ieder geval een x aantal jaren geleden. Zal vast niet veel veranderd zijn. Hoe dan ook, zo'n studie succesvol afronden lijkt me toch aardig prestigieus.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:34:

Beloofd, ik zal praten met een fijn Schots accent. En dan mensen ongezouten mijn mening geven, gna! En dan mag het lekker want ik ben op tv. Dusssshhh.... X-D
Ghehehehehe ;-) Klinkt als een goed plan!
Pluspunt: Ik hoef dan niemand meer iets uit te leggen, ze hebben me maar gelijk te geven. Net als Phil. Gna gna! Weet ik eindelijk wat ik later wil worden als ik groot ben!
Missdemeanor, ja dat zeggen ze inderdaad. Maar er hangt alleen prestige aan voor degenen die dat weten, en in mijn omgeving waren dat er toen niet zo veel. Ik had net zo goed kunnen zeggen "ik studeer toegepaste yucca verzorging". Degenen die er niets van wisten gingen er vanuit dat het economie 3 was, als vervolg op economie 1 en 2 op de middelbare school.

Tja, econometrie, dat lag me wel, maar een studie Frans ofzo, no way dat ik dat had kunnen doen.

Eigenlijk besefte ik pas dat het wel prestigieus was na mijn studie, toen ik niet meer tussen de nerds leefde zeg maar. In nerdyland is iets sowieso niet zo snel prestigieus en ben je daar zelf ook niet zo naar op zoek, het is gewoon geen "ding". In de wereld waarin ik nu leef wel. T'is dus net wat je referentiekader is.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:42:

Pluspunt: Ik hoef dan niemand meer iets uit te leggen, ze hebben me maar gelijk te geven. Net als Phil. Gna gna! Weet ik eindelijk wat ik later wil worden als ik groot ben!
Oh, en als dat niet lukt dan kun je misschien nog voor tv dominee gaan!
Jaaaaah! En als ik dan ergens geen antwoord op weet dan zeg ik simpelweg "Gods wegen zijn onverklaarbaar...het is een kwestie van geloof". Oh ja, mijn toekomst ziet er ineens zeer rooskleurig uit. X-D
Ja, Minny, je moet het willen zien he, de mogelijkheden.

En als je geen zin hebt om de bijbel te lezen, dan zie ik in de beroepsgroep van Yomanda ook nog wel een paar gaten...Kwestie van lege flessen verzamelen en instralen.
Feitelijk is mijn talent dus gewoon een hele hoop zeggen wat niemand begrijpt, ik moet alleen leren er voor te zorgen dat ik het niet uit hoef te leggen. Mensenkinderen...ik kan zelfs dictator worden!
En dan schaf ik meteen die dt regel af!
Ja, dat lijkt me inderdaad typisch iets des dictators: Alles afschaffen dat de indruk kan wekken dat ze helemaal niet alles weten en kunnen. Dat is een stuk makkelijker dan zelf de inspanning te moeten leveren om écht te worden wat ze zeggen dat ze zijn.
De mogelijkheden zijn eindeloos. :-d
Ik vraag me alleen af waarom die keuzes niet bij mijn beroepskeuzetest naar voren kwamen....
Aaaah, de beroepskeuzetest. In de test die ik ooit had gedaan kon je uitkomen op champignonkweker. Toen ik dat las hoopte ik wel dat niet iedereen de test letterlijk nam.

Bij mij kwamen er allerlei beroepen uit die ook in van die sterrenbeeldboekjes staan bij mijn sterrenbeeld. Ben iets heel anders geworden. Heb kennelijk weinig inzicht omdat ik op de verkeerde datum ben geboren.
tangerine schreef op 10 februari 2008 @ 14:54:

Ik deed nooit wat op school. Ik was toen ook al heel praktisch ingesteld; als ik zonder leren een voldoende kan halen, waarom zou ik me dan vreselijk in het zweet werken en mijn vrije tijd verdoen met leren om een hóóg cijfer te halen? Dat heeft me later wel opgebroken ja ;-)
heeee dat dacht ik ook altijd, en het is toch nog goed met me gekomen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:00:

Waar het dus op neer komt is dat het vaak leuker is om beter te zijn dan je omgeving in bepaalde dingen, dan om om te gaan met mensen die even goed zo niet beter zijn? Zolang je uitblinkt kun je je daar aan optrekken, zodra je uitgedaagd wordt door mensen die aan je gewaagd zijn....niet meer...

En dat komt dus weer door dat zich met elkaar vergelijken. Als je het idee van de meetlat loslaat maar je richt op er gewoon 'zijn', ben je veel gelukkiger.

Vanmorgen was interessant programma op tv over boeddhistische universiteiten.
minny schreef op 10 februari 2008 @ 15:00:

Waar het dus op neer komt is dat het vaak leuker is om beter te zijn dan je omgeving in bepaalde dingen, dan om om te gaan met mensen die even goed zo niet beter zijn? Zolang je uitblinkt kun je je daar aan optrekken, zodra je uitgedaagd wordt door mensen die aan je gewaagd zijn....niet meer...
Ik kan me nog de dag herinneren dat ik in de brugklas terecht kwam, met twee klasgenoten met min of meer dezelfde uitgangspositie, nl "beste op de lagere school". Ik vond 't geweldig. Eindelijk eens een reden om te laten zien wat ik in me had. Eindelijk een uitdaging. Duurde niet zo lang, want met één zat ik op hetzelfde niveau (zij het dat zij een jaar oider was omdat ik een klas had overgeslagen) en dat werd mijn beste vriendinnetje, dus dat kwam meestal neer op samen spijbelen en vervolgens met twee vingers in je neus samen de beste score halen op niet-voorbereide proefwerken ;-) Maar die eerste paar maanden waren geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven