Ervaring met luistertherapie

18-12-2012 10:03 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We hebben het advies gekregen voor onze dochter om luistertherapie te volgen. Tomatis luistertraining is een training, die een basis biedt om beter informatie op te nemen en adequater te functioneren in relatie tot anderen. We zijn nu enige tijd bezig met deze intevsieve therapie en we zijn aan het twijfelen over het effect hiervan.

Ik ben om die reden op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze therapie, via googl kan ik vrijwel geen ervaringsverhalen vinden. Ik hoop heel erg via deze weg ervaringen van andere personen te kunnen lezen.

Groetjes
Ik heb er eens op gegoogled, had er nog nooit van gehoord...

Het eerste wat er nu in mij opkomt is dat dit misschien niet voor iedereen geschikt is. Ieder mens heeft zijn eigen 'gebruiksvoorkeur' als het op je hersenen aan komt. Sommigen leren het makkelijkst auditief, anderen weer visueel of kinestetisch.

Ik kan mij voorstellen als je dochter niet auditief is ingsteld dat deze therapie minder zin heeft.?

Maar dat is puur mijn eerste ingeving, en nergens op gebasseerd... (slecht, ik weet het)

Waarvoor heeft ze therapie nodig?
Nog nooit van gehoord. Waarschijnlijk is het geen onderzocht effectieve methode. Dus dan is je twijfel geheel gegrond en zou ik op zoek gaan naar iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven