Ervaringen Escitalopram
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:15
Ik ben 4 weken terug gestart met 5mg Escitalopram. Best last gehad van bijwerkingen zoals misselijkheid, toegenomen onrust, onrustige nachten.
Nu ik op week 4 zit had ik eigenlijk gehoopt van de bijwerkingen af te zijn. Maar nu heb ik ineens weer hele slechte nachten! Terwijl het slapen voor het gebruik van Escitalopram juist weer een stuk beter ging. Bij mij triggert slechte slaap een enorme angst. Dus ik ben eigenlijk een beetje bang of ik er wel goed aan heb gedaan te starten met de medicatie. En ik weet dat ik nog geen effect hoef te merken van de werking maar dat slechte slapen dat sloopt me echt.
Ik slik het trouwens voor een gegeneraliseerde angststoornis.
Ik hoor graag wat ervaringen!
Nu ik op week 4 zit had ik eigenlijk gehoopt van de bijwerkingen af te zijn. Maar nu heb ik ineens weer hele slechte nachten! Terwijl het slapen voor het gebruik van Escitalopram juist weer een stuk beter ging. Bij mij triggert slechte slaap een enorme angst. Dus ik ben eigenlijk een beetje bang of ik er wel goed aan heb gedaan te starten met de medicatie. En ik weet dat ik nog geen effect hoef te merken van de werking maar dat slechte slapen dat sloopt me echt.
Ik slik het trouwens voor een gegeneraliseerde angststoornis.
Ik hoor graag wat ervaringen!
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:24
Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met sertraline. Ook een SSRI, maar niet dezelfde.
Kan je dus niet specifiek helpen met escitalopram. Maar ik slaap ook al ruim een maand gigantisch slecht en vond het opbouwen een hel (ben nu net uit de ergste fase), dus weet dat je in ieder geval niet alleen bent.
Kan je dus niet specifiek helpen met escitalopram. Maar ik slaap ook al ruim een maand gigantisch slecht en vond het opbouwen een hel (ben nu net uit de ergste fase), dus weet dat je in ieder geval niet alleen bent.
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:55
Ja vreselijk hè dat opbouwen! Jij heel veel sterkte en ik hoop dat het voor je gaat werken!!!!!Mijniebelle schreef: ↑04-08-2026 18:24Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met sertraline. Ook een SSRI, maar niet dezelfde.
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:56
Ja met mijn psychiater. Maar die is nu op vakantie tot einde augustus en er is geen vervanger! Ik wilde idd ophogen naar 10mg maar durf dat niet zonder hem.Pukkemientje schreef: ↑04-08-2026 18:26Tussendoor wel contact met een arts (gehad)? Misschien dat deze dossering te weinig/veel voor jou is?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in