Ervaringen Escitalopram
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:15
Ik ben 4 weken terug gestart met 5mg Escitalopram. Best last gehad van bijwerkingen zoals misselijkheid, toegenomen onrust, onrustige nachten.
Nu ik op week 4 zit had ik eigenlijk gehoopt van de bijwerkingen af te zijn. Maar nu heb ik ineens weer hele slechte nachten! Terwijl het slapen voor het gebruik van Escitalopram juist weer een stuk beter ging. Bij mij triggert slechte slaap een enorme angst. Dus ik ben eigenlijk een beetje bang of ik er wel goed aan heb gedaan te starten met de medicatie. En ik weet dat ik nog geen effect hoef te merken van de werking maar dat slechte slapen dat sloopt me echt.
Ik slik het trouwens voor een gegeneraliseerde angststoornis.
Ik hoor graag wat ervaringen!
Nu ik op week 4 zit had ik eigenlijk gehoopt van de bijwerkingen af te zijn. Maar nu heb ik ineens weer hele slechte nachten! Terwijl het slapen voor het gebruik van Escitalopram juist weer een stuk beter ging. Bij mij triggert slechte slaap een enorme angst. Dus ik ben eigenlijk een beetje bang of ik er wel goed aan heb gedaan te starten met de medicatie. En ik weet dat ik nog geen effect hoef te merken van de werking maar dat slechte slapen dat sloopt me echt.
Ik slik het trouwens voor een gegeneraliseerde angststoornis.
Ik hoor graag wat ervaringen!
woensdag 5 augustus 2026 om 11:09
Ik haak even aan bij dit topic. Dochter van 14 is ivm angst en paniekklachten bij ASS begonnen met citalopram.
Eerst 1 druppel (2mg) en na 2 weken nu 2 druppels. De psychiater ging ervanuit dat ze niet zoveel last van bijwerkingen zou hebben, maar helaas toch wel.
Zelf is ze het vertrouwen behoorlijk kwijt, maar 2 mg schijnt te weinig te zijn om een werking te voelen, dus toch maar door.
Ik (en zij ook) vindt het pittig.
Eerst 1 druppel (2mg) en na 2 weken nu 2 druppels. De psychiater ging ervanuit dat ze niet zoveel last van bijwerkingen zou hebben, maar helaas toch wel.
Zelf is ze het vertrouwen behoorlijk kwijt, maar 2 mg schijnt te weinig te zijn om een werking te voelen, dus toch maar door.
Ik (en zij ook) vindt het pittig.
woensdag 5 augustus 2026 om 11:14
Heftig om mee te maken, Tuinmeisje. Zelf een zoon met ASS en kan me niet voorstellen hoe het is om je kind zo te zien. 2 mg is idd erg weinig en kan eigenlijk nauwelijks effect geven volgens mij. De bijwerkingen kunnen erg heftig zijn. Heb zelf ook dagen in een hoekje op de bank gezeten, bang voor alles en iedereen. Dat is gelukkig wel weg.
Heel veel sterkte en succes! Hopelijk voelt ze snel wel effect.
Heel veel sterkte en succes! Hopelijk voelt ze snel wel effect.
woensdag 5 augustus 2026 om 11:16
Vijf dagen voormijn menstruatie verhoog ik, in overleg met mijn huisarts, mijn dosis met een kwart pil. Na de menstruatie bouw ik dat weer af. Ik gebruik een pillensnijder van de apotheek. Omdat de medicatie langer in je lichaam blijf, maakt het niet uit of de het kwartje de ene dag net iets groter is.
Het is bekend dat de medicatie tegen pms werkt en zo kom ik tegenwoordig heel goed de maand door.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in