Gegeneraliseerde angststoornis

07-11-2019 20:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kamp momenteel met een gegeneraliseerde angststoornis. Hier ben ik 3 weken geleden voor bij de huisarts geweest, zij verwees me door naar de GGZ (wachttijd 3 maanden). Vorige week weer bij de huisarts geweest om medicatie te vragen omdat ik het even niet meer trek:
- bang om 's savonds buiten de fietsen vanuit werk naar huis
- bang dat mijn zoon, partner en ik ziek worden
- bang dat ik iemand aanrij
- durf niet ver te rijden omdat ik bang ben een ongeluk te krijgen
- ik durf mijn zoon geen kiwi te geven ivm mogelijk een allergische reactie
- als ik zelf iets voel raak ik lichtelijk in paniek en ben ik bang dood te gaan
- bang dat ik mijn zoon laat vallen
Etc etc

De huisarts wilde eerst medicatie voorschrijven en nu in een keer belde ze op dat ze dit niet doet. Ik moet wachten tot ik bij de GGZ terecht kan. Echter is de fase van wachten nu echt gepasseerd. Mijn angsten worden erger en ben bang dat ik straks meerdere dingen niet meer durf of uit de weg ga. Het beheerst mijn leven momenteel.

Ik voel dat ik echt medicatie nodig heh ter ondersteuning. Hoe ga ik dit aanpakken? Moet ik dan maar die maanden wachten? Ik ben zo kwaad...
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 20:37
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Om even kalm te worden zou ik eerder passieflora gebruiken a vogel haalt even de scherpe randen weg en idd terug naar de arts en aan geven dat de poh ggz je niet goed voelde bij de man.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst sterkte en beterschap gewenst!

Zoals ik het nu begrijp heb je eerder de diagnose gehad.
Wat hielp je toen naast eventuele medicatie en wat heeft je geholpen om je angsten onder controle te krijgen?
Is er misschien een behandelaar van toen die je nu wat tips kan geven?
Zijn er andere zorgaanbieders waar je sneller terecht kan?

Wat betreft oxazepam, het is inderdaad verslavend maar wellicht helpt het je om zo nu en dan wat extra rust te vinden.
Daarnaast blijkt angst af te kunnen nemen door in beweging te komen. Zelfs al is de beweging zo simpel als ijsberen. Zeker geen heilige graal, maar hopelijk helpt het je wel bij het overbruggen van de tijd die je niet moet wachten op hulp
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
07-11-2019 21:32
Sta je uberhaupt open voor een therapeut/therapie? Als ik lees dat je al meerdere therapieen hebt gehad en die steeds afgebroken hebt en je je nu eigenlijk al meteen weer afsluit voor de POH dan vraag ik me dat dus af.

Er zitten nogal wat risico's aan de opstart van AD dus ik kan goed begrijpen dat de HA dat aan de psychiater over wil laten. Je zit inmiddels op de helft van je wachttijd denk ik, dus nog een week of zes voor je terecht kunt? Ondertussen ga je verder bij de POH of heb je dat ook afgeschreven?
Dat vraag ik me idd ook af.

Wat verwacht je precies van een therapeut/therapie? Je bent gestopt met cognitieve gedragstherapie want je vond de 4G's schema's onzin. Toen ging je naar een systeemtherapeut en die adviseerde je EMDR, maar daar geloofde je ook niet in. (Heb je eigenlijk wel EMDR sessies gehad?)

Als je geen cognitieve gedragstherapie wil en geen EMDR, wat wil je dan wel?
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
07-11-2019 22:27
Dat vraag ik me idd ook af.

Wat verwacht je precies van een therapeut/therapie? Je bent gestopt met cognitieve gedragstherapie want je vond de 4G's schema's onzin. Toen ging je naar een systeemtherapeut en die adviseerde je EMDR, maar daar geloofde je ook niet in. (Heb je eigenlijk wel EMDR sessies gehad?)

Als je geen cognitieve gedragstherapie wil en geen EMDR, wat wil je dan wel?


Medicatie, toch?

Voor sommige mensen zijn antidepressiva wel wondermiddelen. Voor mij bijvoorbeeld, ik had ook een gegeneraliseerde angstoornis waar een depressie overheen kwam. Mijn psychiater zei toen dat therapie bij mij alleen zou aanslaan in combinatie met medicatie. Ik adviseer om te zoeken naar een psychiater met een korte wachttijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven