Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
woensdag 2 juli 2025 om 17:45
Ik vrees dat die extreme hitte voor dit seizoen nog niet klaar is. De grond is erg droog door gebrek aan regen dit voorjaar. Dus meer kans op extreme hitte. Ik vrees heel erg.Liv8 schreef: ↑02-07-2025 17:42Ik hoef volgens mij voorlopig nog niet op regen te wachten. Hier ook nog wel tegen de 30 graden aan. Maar ja, dat was het gisteren om 21.00 uur nog zo ongeveer, dus als je het zo bekijkt is het vooruitgang![]()
Ik weet dat het nog wel vaker 30 gaat worden deze zomer (dat hoeft dan weer niet zo snel als volgend weekend he, t was leuk geweest als we even konden bijkomen...), maar die 35+ hebben we nu wel gewoon gehad toch? Dat kan nu gewoon klaar zijn voor dit jaar neem ik aan?
woensdag 2 juli 2025 om 17:50
Niet te doen dit.. en het gaat met mijn kat niet goed, het ziet ernaar uit dat ik ze moet laten gaanTanteslankie20 schreef: ↑02-07-2025 17:18Kut zon. Kut zomer. Kut hitte. Kut licht.
Man heel moe, kind doodmoe en ik zie t ook niet meer zitten. Ik ga kijken of huizen in Schotland een beetje te betalen zijn. Op Terschelling namelijk niet.

Echt wat een k.. Zomer dit.
woensdag 2 juli 2025 om 19:59
Oh nee Yesss, wat erg! Wat verdrietig

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
woensdag 2 juli 2025 om 20:11
Kapot ben ik, echt. Heb net een uur geslapen op de bank. Het is hier in het Westen eindelijk wat afgekoeld maar er is jammer genoeg amper regen gevallen.
Voor iedereen die het nodig heeft hier een
met een zak ijsblokjes ertussen.
Vooral ook voor Yesss en haar kat
Voor iedereen die het nodig heeft hier een

Vooral ook voor Yesss en haar kat

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
woensdag 2 juli 2025 om 20:15
Ja door de overgang inderdaad, die al heel lang duurt. Ik heb zo'n 15-20 opvliegers overdag en 5-10 's nachts, de laatste tijd sliep ik nog amper. Ook daarvoor inmiddels tijdelijk iets gekregen van de huisarts. Ik mag geen hormonen dus ik heb clonidine gekregen waarvan dus helaas nog niet zeker is of dat gaat werken, dat is uitproberen de komende twee wekenSterrenstof74 schreef: ↑02-07-2025 17:32![]()
Opvliegers door overgang? Ga je met hormonen starten of iets anders?

Ik had natuurlijk veel eerder bij de huisarts aan de bel moeten trekken maar dacht steeds, nog even volhouden het zal nu wel eens bijna klaar zijn maar goed, niet dus.
woensdag 2 juli 2025 om 20:21
Jaaaa, het werd ineens zwart voor m’n ogen, lichaam werd heel zwaar en ik voelde het prikken in mijn hoofd. Zo naar gevoel.Kidneybean schreef: ↑01-07-2025 12:44Pfff wat naar. Ben je flauwgevallen oid?
Ik ga de therapie voor morgen afzeggen. Drie uur lang in een warme ruimte met beweging ga ik niet trekken. Vooral nu trek ik de hitte zo slecht.
Vandaag moest ik werken. Had diverse mensen die ik moest douchen, oude bloedhete huizen, kleine douches. Ik had het niet meer.
Daarentegen zag ik bouwvakkers op bloedhete galerij werken in kokende zon. Waren met een drilboor bezig.
Had zo met ze te doen.
Wat een horrorzomer is dit hè.
woensdag 2 juli 2025 om 20:23
O erg. Gaat het nu een beetje?muts87 schreef: ↑01-07-2025 17:15Net op Qmusic allemaal gejubel over het weer. Niet te doen.
Nieuws: heetste 1 juli ooit. Reactie: muziekje met Ohlala.
En bij het weerbericht: vanavond blijft het nog lang lekker.
Echt Rot op.
Ik kwam net thuis van werk en werd echt even duizelig van de hitte. Verslikte me ook in een ei en intens hoesten. Werd duizelig, paniek aanval dus huisarts spoed gebeld. Ze zei paniekaanval en schrik en combi met hitte. Lig nu even voor pampus op de grond op koeldeken.
woensdag 2 juli 2025 om 20:23
Geeft niet.Calamitycat schreef: ↑02-07-2025 20:16Sorry voor mijn egopost. Het is verre van mijn bedoeling jullie topic over te nemen met mijn overgangsgeneuzel.

woensdag 2 juli 2025 om 20:58
Mag ik vragen waarom je geen hormonen mag? Mag ook in pb, hoor. Helaas wordt nog te vaak onterecht gedacht dat iemand geen hormonen mag...Ik zou je zo anders gunnenCalamitycat schreef: ↑02-07-2025 20:15Ja door de overgang inderdaad, die al heel lang duurt. Ik heb zo'n 15-20 opvliegers overdag en 5-10 's nachts, de laatste tijd sliep ik nog amper. Ook daarvoor inmiddels tijdelijk iets gekregen van de huisarts. Ik mag geen hormonen dus ik heb clonidine gekregen waarvan dus helaas nog niet zeker is of dat gaat werken, dat is uitproberen de komende twee weken![]()
Ik had natuurlijk veel eerder bij de huisarts aan de bel moeten trekken maar dacht steeds, nog even volhouden het zal nu wel eens bijna klaar zijn maar goed, niet dus.

woensdag 2 juli 2025 om 21:14
Je hebt pb.Sterrenstof74 schreef: ↑02-07-2025 20:58Mag ik vragen waarom je geen hormonen mag? Mag ook in pb, hoor. Helaas wordt nog te vaak onterecht gedacht dat iemand geen hormonen mag...Ik zou je zo anders gunnen![]()
woensdag 2 juli 2025 om 21:24
Sterkte Yesss
.
Jongens, ik trek het even niet meer. Vandaag was het 36, t/m zondag is het 37 graden. Ik had morgenavond een uitje van mijn vrijwilligerswerk, maar dat heb ik af moeten zeggen.
Het is nu gewoon nog fucking 33 graden buiten. En in huis is het dan wel geen 30, zoals bij sommigen van jullie, maar de paniek is toegeslagen. Het lijkt of het nooit meer overgaat, dit noodweer.
Daarbovenop heb ik de eerste tekenen van depressie nummer zoveel (dat heeft niets met het weer te maken). Ik probeer de somberheid te negeren en te zorgen dat ik bezig blijf, maar shit... Morgen maar even mijn psychiater bellen.
Voor degenen die een plaknacht tegemoet gaan: sterkte!

Jongens, ik trek het even niet meer. Vandaag was het 36, t/m zondag is het 37 graden. Ik had morgenavond een uitje van mijn vrijwilligerswerk, maar dat heb ik af moeten zeggen.
Het is nu gewoon nog fucking 33 graden buiten. En in huis is het dan wel geen 30, zoals bij sommigen van jullie, maar de paniek is toegeslagen. Het lijkt of het nooit meer overgaat, dit noodweer.
Daarbovenop heb ik de eerste tekenen van depressie nummer zoveel (dat heeft niets met het weer te maken). Ik probeer de somberheid te negeren en te zorgen dat ik bezig blijf, maar shit... Morgen maar even mijn psychiater bellen.
To the end of my days; I will follow.
woensdag 2 juli 2025 om 21:46
Pb terug.
woensdag 2 juli 2025 om 21:48
Wat vreselijk! Ik herken het paniekgevoel helaas.13th_Star schreef: ↑02-07-2025 21:24Sterkte Yesss.
Wat naar dat je ook nog depressief begint te worden

Goed dat je psychiater gaat bellen.
Sterkte!
woensdag 2 juli 2025 om 22:01
Thanks Calamitycat
Wel leuk: ik krijg net een appje van mijn goede vriend/ex, met maar vier woorden: ik HAAT die kutzomer. En: degenen die dit lekker vinden, moeten ze opruimen
Hij wordt nogal agressief van de hitte, hij loopt ook de hele dag buiten in de brandende zon (postbezorger). Nu lekker met hem aan het appen over al die stomme mensen (DJ's!) die om de haverklap roepen dat het zulk heeeeeerrrrrluk weer is.

Wel leuk: ik krijg net een appje van mijn goede vriend/ex, met maar vier woorden: ik HAAT die kutzomer. En: degenen die dit lekker vinden, moeten ze opruimen

Hij wordt nogal agressief van de hitte, hij loopt ook de hele dag buiten in de brandende zon (postbezorger). Nu lekker met hem aan het appen over al die stomme mensen (DJ's!) die om de haverklap roepen dat het zulk heeeeeerrrrrluk weer is.
woensdag 2 juli 2025 om 22:14
Hè bah, hoop dat je het nog kunt keren.13th_Star schreef: ↑02-07-2025 21:24Sterkte Yesss.
Ik had gisteren ook even zo'n paniek toen ik in een trein zat zonder airco en ik bijna bevangen werd door de hitte en dus niet weg kon.
Maar gelukkig kon ik mezelf weer op de rit krijgen met wat ademhalingsoefeningen en tegen mezelf zeggen dat het maar 20 minuutjes was.
Maar dat is de pest met hitte: je kunt er niet aan ontsnappen.
Sterkte.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 juli 2025 om 22:22
Dank je Solo, lief. Depressie is een bitch. Maar mijn psych is super. Waar ik wel af en toe knetter van word (en deze is speciaal voor jou): bij mijn vrijwilligerswerk zijn er twee collega's die zweren bij allerlei alternatieve geneeswijzen. Nou, ik zit dus niet te wachten op uiteenzettingen over bachbloesem, vitaminen en kruiden als vervanging van AD en lithium.Solomio schreef: ↑02-07-2025 22:14Hè bah, hoop dat je het nog kunt keren.
Ik had gisteren ook even zo'n paniek toen ik in een trein zat zonder airco en ik bijna bevangen werd door de hitte en dus niet weg kon.
Maar gelukkig kon ik mezelf weer op de rit krijgen met wat ademhalingsoefeningen en tegen mezelf zeggen dat het maar 20 minuutjes was.
Maar dat is de pest met hitte: je kunt er niet aan ontsnappen.
Sterkte.
Over jouw treinritje: ik las het gisteren ja. Je kunt inderdaad niks doen op zo'n moment, alleen rustig blijven en jezelf voorhouden dat het tijdelijk is.
En ik las dat jouw huisje al lekker afkoelt. Heerlijk!
woensdag 2 juli 2025 om 22:27
woensdag 2 juli 2025 om 22:30

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in