Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 643 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is natuurlijk ook onvermijdelijk dat het zomers gaat worden, maar zin heb ik er absoluut niet in 😅 Gelukkig bijna de langste dag, dat is een eerste kleine positieve mijlpaal. Ook al duurt het nog een eeuwigheid voordat je er iets van merkt, we gaan in ieder geval de goede kant weer op dan. Maar pff, wat ben ik daar aan toe. Ik voel me echt zó veel fijner bij kortere dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
19-06-2024 12:18
We hebben in ieder geval tot eind juni herfst gehad. En 24 graden is nog steeds beter dan een hittegolf.
Ja, dat is zeker waar! Oké ik ben nu iets beter gestemd haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
19-06-2024 16:46
Het is natuurlijk ook onvermijdelijk dat het zomers gaat worden, maar zin heb ik er absoluut niet in 😅 Gelukkig bijna de langste dag, dat is een eerste kleine positieve mijlpaal. Ook al duurt het nog een eeuwigheid voordat je er iets van merkt, we gaan in ieder geval de goede kant weer op dan. Maar pff, wat ben ik daar aan toe. Ik voel me echt zó veel fijner bij kortere dagen.
Heb er vandaag ook echt weer moeite mee.. die lange dagen zijn echt killing.
Ze zijn hierachter tegels aan het slijpen buiten, dat verzin je toch gewoon niet, om 21.30u :bonk:
Oh ja want het is nog licht natuurlijk, echt doe gewoon normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat het overdag trouwens zonniger wordt vind ik niet eens zo erg, vind het ook wel leuk om erop uit te gaan maar mis mijn avonden zo erg kan wel even janken.
Wordt er echt gestrest van, heb het zó nodig om de dag af te kunnen sluiten, mis echt die rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
19-06-2024 22:06
Dat het overdag trouwens zonniger wordt vind ik niet eens zo erg, vind het ook wel leuk om erop uit te gaan maar mis mijn avonden zo erg kan wel even janken.
Wordt er echt gestrest van, heb het zó nodig om de dag af te kunnen sluiten, mis echt die rust.
Wat mij helpt voor de lange lichte avonden: ik sluit rond negen uur m'n gordijnen, en doe een lampje aan. Scheelt natuurlijk dat het nog niet echt zonnige avonden geweest zijn.
En ik woon alleen met een stel katten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou je een zomer-ritueel kunnen maken om tot rust te komen? Dus iets anders om de dag af te kunnen sluiten. Iets waarmee je, ondanks het licht, toch een soort van afsluiting ervaart. Denk aan een lange douche, een paar afleveringen van je favoriete serie, een yoga-sessie, een goed glas wijn, een wandeling door de schemering?

Ik kom net terug uit het bos, waar de avond langzaam viel. Het was eerst heel druk met vogels en een half uur na zonsondergang werd alles stil. Inclusief ikzelf. Dat meegaan met het ritme van de natuur doet mij altijd wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel een avondritueel, niet alleen voor in de zomer. Ik heb ook een aantal verduisterende gordijnen, die sluit ik al wel eerder op de avond. En toch krijg ik het niet donker. En voelt mijn lichaam ook dat het buiten nog net zo licht is als in de middag.

Het lukt mij niet om mijn hoofd en lichaam te laten afschalen naar het afsluiten van de dag door de lange avonden. Killing inderdaad. Ik mis nu het moment van uitschakelen, en dat voel ik behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
20-06-2024 08:04
Ik heb wel een avondritueel, niet alleen voor in de zomer. Ik heb ook een aantal verduisterende gordijnen, die sluit ik al wel eerder op de avond. En toch krijg ik het niet donker. En voelt mijn lichaam ook dat het buiten nog net zo licht is als in de middag.

Het lukt mij niet om mijn hoofd en lichaam te laten afschalen naar het afsluiten van de dag door de lange avonden. Killing inderdaad. Ik mis nu het moment van uitschakelen, en dat voel ik behoorlijk.
Heel herkenbaar, vooral dikgedrukte. Ook al duurt het nog wel even voordat we het gaan merken, misschien helpt het mentaal toch een beetje dat we in/na het weekend over de piek heen zijn. Ik vind het altijd leuk om eind juni op de website van weerplaza te kijken en daar staat dan elke dag hoeveel langer of korter het licht was dan de vorige week. Nu kijk ik daar natuurlijk expres niet naar, want deprimerend, maar heel binnenkort staat er al 'daglichtperiode x uur en x minuten, dat is 3 minuten korter dan vorige week :) En gedurende juli/augustus gaat het steeds harder: 'dat is 23 minuten korter dan vorige week.' etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondanks dat ik weet dat het onvermijdelijk is, is het toch wel even slikken als je dan 27 - 30 graden op de voorspelling ziet staan. Maar er is nog wat tijd dat dat naar beneden kan
Alle reacties Link kopieren Quote
maree schreef:
20-06-2024 09:44
Heel herkenbaar, vooral dikgedrukte. Ook al duurt het nog wel even voordat we het gaan merken, misschien helpt het mentaal toch een beetje dat we in/na het weekend over de piek heen zijn. Ik vind het altijd leuk om eind juni op de website van weerplaza te kijken en daar staat dan elke dag hoeveel langer of korter het licht was dan de vorige week. Nu kijk ik daar natuurlijk expres niet naar, want deprimerend, maar heel binnenkort staat er al 'daglichtperiode x uur en x minuten, dat is 3 minuten korter dan vorige week :) En gedurende juli/augustus gaat het steeds harder: 'dat is 23 minuten korter dan vorige week.' etc.
Haha heel herkenbaar van Weerplaza. Ik kijk ook weleens naar een jaartabel, gewoon om even te zien dat het straks weer eerder ondergaat
Alle reacties Link kopieren Quote
maree schreef:
19-06-2024 13:34
Oef, ik zie het ook, zelfs 27 graden woensdag en donderdag nu op de voorspelling. Maar het lijkt daarna weer naar beneden te gaan én de langste dag achter de rug dan :cheer: En dan hebben we juni maar gehad met relatief veel mildheid voor ons :) , steeds minder zomer nog te gaan.
Ja ik schrok er ook van maar probeer dan maar te bedenken wat wel leuk is met dat weer: suppen en in open water zwemmen. Maar verder kan het me echt gesloten worden. Ik werd vannacht al zwetend wakker. :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit goed, ik zie niets warmer dan 23 26 graden nog bij ons. Dat overleven we wel.

Edit: Grr, ineens wel warmer.

En 2x 24 graden eromheen..
Misschien maar een dagje naar water gaan in de avond. Markermeer heeft lekker wind ter afkoeling altijd.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 20-06-2024 12:40
58.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga veel te laat naar bed door het lange licht. Hoe donker mogelijk ik het ook maak. Mijn lijf/hoofd laat zich niet foppen. 's Morgens (nou ja, eigenlijk 's nachts) weer heeeel vroeg wakker en tussendoor nog 100 x.....

Gelukkig na deze week paar weken vrij. Dat wordt volgende week met een boek in de schaduw of met ventilator binnen.

Ik baal ook dat het flink warmer gaat worden, maar het scheelt gevoelsmatig toch dat het nu 'pas' gebeurt ipv al eerder.

Het rotte is wel dat ik niet/nauwelijks echte zomerkleding heb gekocht (en ik had al bijna niks) :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat licht probleem niet zo erg, geen langste dag is geweest en dus blijdschap. Niet mee bezig.

Maar ......als ik er wat langer over na denk.....ik ga wel beter op donkere dagen en dus ook donkere avonden, heb geleerd in psycho-educatie dat veel neurodivergente mensen dat hebben. Ook al houden ze wel van zon (wat er niet veel waren in mijn groepen toen) dat hele veel licht als de zon echt schijnt, dat is wel echt een ding waar je meer prikkels door krijgt, niet fijn.

Het is langer licht en dus meer lichtprikkels en vaak meer activiteiten, tenminste andere mensen willen steeds van alles in de zomer van ons. ;-)

Ik vind af en toe een zomeravond buiten zitten tot dat echt donker is en dan onder de sterren beetje wijn drinken en kletsen wel fijn na een warme dag. Maar dat is 2/3x prima en dan ben ik er wel klaar mee. :lol:

Ben ook alvast begonnen met een colsjaal haken voor de winter. En ben kerstlego aan het kopen. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie nu 30 graden staan voor woensdag en daarna ietsje lagere temperaturen met regen. Dat vind ik gruwelijk: warm met regen.
En aangezien ik dan vakantie heb, mag het van mij wel droog blijven....
Alle reacties Link kopieren Quote
Kerstlego!!

Over 5 weken zitten we in Engeland. Hopelijk net zulk heerlijk weer als 2 jaar geleden, 18 a 19 graden met af en toe een bui. Half augustus komen we terug, dan is het al weer donkerder in de avond. En wat een heerlijk idee dat het pas eind juni warm wordt. Ik zie het daarna 22 a 23 graden worden. Prima. Ik heb 2 flodderbroeken, van die dunne. En een paar slippers en hemdjes. Verder ga ik weer heerlijk een wintergaderobe bij elkaar sprokkelen op internet. Beetje moodbords maken. En kerstwenslijstjes maken. En winterse recepten verzamelen.

En maar hopen dat de hitte niet aanblijft houden tot ver in oktober.

Ik ga fijn veel boeken lezen en verse aarbei ijsje maken.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed Tanteslankie!
Hier is het vandaag toch bewolkt geworden en regenachtig, ik heb lekkere dingen gehaald en hopelijk blijft het zo in de avond, ga ik lekker The Holiday kijken wegdromen en even niks.
Het slechte slapen en verplichtingen hebben me zo genekt, nu hopelijk even een beetje bijkomen.

Dat van dat ritueel is wel een goed idee maar ik heb inderdaad ook dat mijn lichaam gewoon niet moe word, maar misschien toch gaan kijken of ik iets kan vinden om tot rust te komen of me in ieder geval af kan sluiten.
yesss wijzigde dit bericht op 21-06-2024 07:06
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Brooklyn28 schreef:
19-06-2024 22:39
Wat mij helpt voor de lange lichte avonden: ik sluit rond negen uur m'n gordijnen, en doe een lampje aan. Scheelt natuurlijk dat het nog niet echt zonnige avonden geweest zijn.
En ik woon alleen met een stel katten.
Hier trekt het juist rond etenstijd en de rest van de avond vaak weer open en dat geeft juist die onrust, maar hopelijk blijft het vanavond even bewolkt dat scheelt qua rust al zoveel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar allemaal wat ik lees hier, zit er zelf ook mee.

Heb expres ons interieur warm aan gekleed, warme kleuren her en der schape vachten en bont kleden.

Wat wij ook wel doen hartje zomer even naar Landgraaf snowworld ff lekker warm kleden in onze cozy sneeuw overalls en dan snowboarden ff lekker naar beneden roetsen in de kou en dat hartje zomer heerlijk dat dit kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga aanstaande dinsdag een dagje naar Brugge met het werk. Een collega stuurt heel blij een foto in de groepsapp dat het dan 26 graden wordt (staat nu zelfs op 28)

We gaan o.a. op een boot, dus dan vind ik het nog wel oké, maar rondlopen in die hitte.. ik snap nog steeds niet dat mensen daar van kunnen genieten

Het is trouwens zover; buiten is het nog enigszins koel, maar in mijn slaapkamer is en blijft het 19 graden.. bah!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh Noas, dat is wel heftig meteen ja, na de heerlijke tijd die we hebben gehad.

Ik kreeg trouwens gisteravond een lief bericht van mijn broertje, ik was echt verrast. Hij schreef dat om 22.51 de zonnewende zou zijn en dat we dus weer naar mijn tijd toe gaan met een soort felicitatie. Vond ik echt leuk en attent! Dus het langste moment is al achter de rug, hoera!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het met je te doen Noas

Maar die 19 graden kan je best nog wel flink naar beneden krijgen hoor , ik krijg 18/19 graden nog best op 10 graden met de airco op de hoogste stand en loop ik heerlijk door het huis met dikke ski sokken aan en in een dikke teddy fleece onesie en ben ik volop aan het genieten
Alle reacties Link kopieren Quote
Valkeberg schreef:
21-06-2024 16:22
Heb het met je te doen Noas

Maar die 19 graden kan je best nog wel flink naar beneden krijgen hoor , ik krijg 18/19 graden nog best op 10 graden met de airco op de hoogste stand en loop ik heerlijk door het huis met dikke ski sokken aan en in een dikke teddy fleece onesie en ben ik volop aan het genieten
Moet je wel airco hebben. Hier is het ook al zo'n 20 graden boven en dat krijg ik echt niet omlaag....
Alle reacties Link kopieren Quote
Bah...heb al geen zin in die hitte en dan erger ik me nog dood aan de weermannen en vrouwen ook. 'Heerlijk genieten' roepen ze bij SBS6. 'Prachtig' weer. Houd je gewoon bij de feiten en ga geen meningen opleggen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven