Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 685 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan me niet schelen of ik een Gerda wordt genoemd, mensen me een zeikerd vinden of gek maar de paniek slaat hier toe. Hete lucht inademen vind ik echt verschrikkelijk. De hete zon, het licht, de hitte. De komende week wordt er een van overleven. En nee, zomerliefhebber, dat is geen aanstellerij of dramaqueen gedrag.

Ik trek de meeste mensen zowieso heel slecht en dan vooral bij warm weer. Korte lontjes in het verkeer, vieze bezweette lijven, gore tenen brrrrrrr. En altijd denken dat jij ook zit te wachten of herrie en stankoverlast van verbrand vlees. En god, echt, ik zou zo graag willen dat ik de zomer zou kunnen omarmen. Me verheugen op warm weer en alles wat erbij hoort. Maar het gaat tegen alles in waar ik van hou. Waar ik me happy en fijn bij voel. Het is niet anders.

Zo, klaar met klagen. Ik probeer vandaag nog veel te doen en ga daarna onder een steen. Vrijdag staat 21 graden. Laten we het hopen.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Daantje1970 schreef:
22-06-2024 09:15
Bah...heb al geen zin in die hitte en dan erger ik me nog dood aan de weermannen en vrouwen ook. 'Heerlijk genieten' roepen ze bij SBS6. 'Prachtig' weer. Houd je gewoon bij de feiten en ga geen meningen opleggen.
Precies dat daar kan ik ook slecht tegen. Het opleggen van een mening.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende week wordt rot, maar doordat het huis nog steeds koel is door de geweldige lentetemperaturen komt het wel goed hier. En gelukkig lijkt het bij een week te blijven (daarna wel te warm voor mij, maar op zich goede temperaturen voor de tijd van het jaar). Ik prijs me zó gelukkig met de afgelopen maanden, echt enorm genoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je hebt gelijk. Het heeft lang geduurd en tot die tijd was het genieten van de lagere temperaturen.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Zodra temperatuur buiten oploopt, gaat het hier in huis ook hard helaas. Zie 19 en 20 graden staan voor paar nachten. Horror....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie hier voor woensdag 29 graden staan.
Eigenlijk zou ik die dag pannenkoeken gaan bakken samen met iemand, maar ik denk dat dat iets van wraps of een salade zal worden.
Met dat soort temperaturen kook ik liever niet, mede om te voorkomen dat de warmte in huis oploopt

Bij dat soort dingen kijken mensen je ook vaak raar aan, maar het ligt er ook maar net aan in welk type huis je woont hoe snel het er opwarmt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een beetje raar. Ik ben verhuisd (vrijwillig :) ) naar een land waar de winters weliswaar kouder zijn, maar de zomers significant warmer. Met temperaturen die met gemak kunnen oplopen tot boven de 35 graden.
We hebben de eerste hittegolf net gehad, gisteren was het 36 graden. Maar de huizen zijn erop gebouwd, binnen wordt het niet warmer dan 20 graden. En verder pas ik me aan. Vroeg in de ochtend wandelen in de heuvels, of een kop koffie in de stad. Boodschappen doen. En dan terug naar mijn huisje, lekker lezen of computeren.
Dus ondanks dat het hier veel heter is dan in Nederland, zit ik lekkerder in mijn vel, omdat ik me hier echt thuisvoel.
Bijkomend voordeel: het is hier om 9 uur 's avonds al donker!
En ik verheug me nu al op de winter, met sneeuw en ijzige kou :-D .
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heb ik toch een gruwelijke hekel aan de zomer, met name dat misselijkmakende lange licht en die rotherrie
Zou net als tante slanke willen dat ik mij blij kon voelen met zicht op hitte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Magpie schreef:
22-06-2024 13:05
Ik ben een beetje raar. Ik ben verhuisd (vrijwillig :) ) naar een land waar de winters weliswaar kouder zijn, maar de zomers significant warmer. Met temperaturen die met gemak kunnen oplopen tot boven de 35 graden.
We hebben de eerste hittegolf net gehad, gisteren was het 36 graden. Maar de huizen zijn erop gebouwd, binnen wordt het niet warmer dan 20 graden. En verder pas ik me aan. Vroeg in de ochtend wandelen in de heuvels, of een kop koffie in de stad. Boodschappen doen. En dan terug naar mijn huisje, lekker lezen of computeren.
Dus ondanks dat het hier veel heter is dan in Nederland, zit ik lekkerder in mijn vel, omdat ik me hier echt thuisvoel.
Bijkomend voordeel: het is hier om 9 uur 's avonds al donker!
En ik verheug me nu al op de winter, met sneeuw en ijzige kou :-D .
Klinkt heerlijk! Met een koel huis zou ik een warme zomer ook veel beter trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gun het de warmteliefhebbers heel erg

Maar ik vind het nu eigenlijk al te warm :cry:
Vooral omdat het de komende week nog warmer gaat worden het benauwt me :cry: :cry:
brievenbus93 wijzigde dit bericht op 22-06-2024 15:42
Reden: Spelfoutje
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
22-06-2024 14:54
Klinkt heerlijk! Met een koel huis zou ik een warme zomer ook veel beter trekken.
Dat scheelt voor mij ook een slok op een borrel. En dat het vroeg donker is. En geen herrie op straat! En het koelt 's avonds heel snel af.
Maar oh wat verlang ik naar de winter :-D
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren was ik op een verjaardag, die werd gevierd in de tuin. Met natuurlijk muziek, 2 van die boxen in de tuin. Gelukkig niet zo heel hard, maar wel hoorbaar voor de buren. Toen ik wegging en naar mijn auto liep, liep ik langs een ander huis waar keiharde muziek in de tuin werd afgespeeld. Je zou er maar wonen. Gelukkig is dat bij ons op de camping niet. Hier hoor je alleen muziek als er iets georgiseerd wordt met muziek.

Vandaag ga ik er maar het beste van maken. In de schaduw rustig zitten lezen. Maandag en dinsdag gelukkig op kantoor, daar is het lekker uit te houden. Auto in de parkeergarage, dus die blijft ook lekker koel. Woensdag een verjaardag, wel binnen, maar daar is het goed uit te houden.

In onze stacaravan is het ook goed uit te houden. Het wordt in de loop van de dag wel wat warmer, maar het koelt ook snel weer af. En we hebben een goede airco gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werd gisteren niet zo lekker maar of dat ook mede door warm huis komt, ik weet het niet. Ik ben sowieso niet gezond en heb dat wel vaker, flauwtes door pijn en gedoe met maag als er dan warmte bij komt...

Ik zag allemaal redelijk oké te gemoed maar nu kijk ik een beetje op tegen de aankomende week.
Heb een goede mobiele airco beneden, ga zo de slang halen en we schroeven die dan op de dop in een houten luik, zodat we geen kieren hebben.
Mocht te heet worden dan kan die aan.

Er staat in elke kamer een goede ventilator, alles dicht houden van de week overdag.
En ik heb wat luchtige sarong dingen voor thuis. Ik moet alleen donderdag echt naar buiten, maar zou 25 graden worden hier bij ons. Vind ik niets maar red ik net.

Dekbedden vervangen met coolsheets/cooldeken.
Ik heb zelfs een minifan voor om mijn nek. Of een koelsjaaltje.

Voorbereider kan ik niet zijn.

O, ijsjes. Ik ga zo even waterijsjes en ijslollies halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daantje1970 schreef:
22-06-2024 09:15
Bah...heb al geen zin in die hitte en dan erger ik me nog dood aan de weermannen en vrouwen ook. 'Heerlijk genieten' roepen ze bij SBS6. 'Prachtig' weer. Houd je gewoon bij de feiten en ga geen meningen opleggen.
Nou echt hè! Net ook zo’n weerman “We hebben er allemaal op gewacht op die zomer” Nou. Nee.

Zoals het er nu naar uit ziet is het dinsdag t/m vrijdag ‘afzien’. Daarna wordt het weer beter qua temperaturen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ook jammer is dat winkels niet meer zo'n grote koeling /vriezer hebben waar je met je kar door heen kan lopen, vondt het altijd heerlijk vertoeven daar en ging expres treuzelen en twijfelen welke vla/yoghurt ik wilde om zo wat langer te genieten van de kou...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren was het een normale zomerdag, zoals ik me die herinner van vroeger. Niet te warm, zonnetje, briesje. Ik heb heerlijk op een terras gezeten. Dan hou ik wel van de zomer. Maar boven de 25 graden word ik chagrijnig.
Volgen jullie dat nieuws over die veranderende golfstroom? De Amoc? Het zou hier dan tien tot vijftien graden kouder worden. Ik was al blij, maar als je leest over de andere effecten word je minder vrolijk.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Valkeberg schreef: Wat ook jammer is dat winkels niet meer zo'n grote koeling /vriezer hebben waar je met je kar door heen kan lopen, vondt het altijd heerlijk vertoeven daar en ging expres treuzelen en twijfelen welke vla/yoghurt ik wilde om zo wat langer te genieten van de kou...
Dirk van de broek heeft wel vaak nog zo'n inloopkoeling voor zuivel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muggen! Godsamme, ik ben gisteren tijdens mijn wandelingetje blijkbaar belaagd zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb 22 muggenbulten, en ik ben dus allergisch voor die krengen. Plakkaten van 3 cm doorsnede over mijn hele lichaam. Ik word gek van de jeuk, koelen met ijsblokjes, en de muggenpen helpt niet. Ik knal er straks maar twee slaappillen tegelijk in, want anders lig ik de hele nacht wakker.

Ik zag dat het in Nederland deze week ook hartstikke warm wordt. Sterkte iedereen!
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er nu al wel weer klaar mee, Gerda of niet. Mijn huis warmt helaas heel erg snel op door een plat ijzeren dak dus het is hier momenteel nog steeds 23 graden binnen. Ik heb het niet ruim maar de afgelopen tijd toch een spaarpotje weten op te bouwen; ik overweeg nu daar een mobiele airco van te kopen. Vandaag alweer veel pijn en ellende gehad door de hitte en met de temperaturen de komende dagen lonkt het idee van een koelere woning heel erg…

Sterkte voor iedereen de komende dagen. Ja, we hebben een goed voorjaar gehad, maar er komen nu echt even k*t dagen voor ons aan :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Magpie schreef:
23-06-2024 23:36
Muggen! Godsamme, ik ben gisteren tijdens mijn wandelingetje blijkbaar belaagd zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb 22 muggenbulten, en ik ben dus allergisch voor die krengen. Plakkaten van 3 cm doorsnede over mijn hele lichaam. Ik word gek van de jeuk, koelen met ijsblokjes, en de muggenpen helpt niet. Ik knal er straks maar twee slaappillen tegelijk in, want anders lig ik de hele nacht wakker.

Ik zag dat het in Nederland deze week ook hartstikke warm wordt. Sterkte iedereen!
Wat naar, die bulten! Ik heb in Duitsland hier eens Fenistilgel voor gehad en dat werkt geweldig. In Nederland heb ik het later nog eens besteld via Amazon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dollycat schreef:
24-06-2024 01:01
Wat naar, die bulten! Ik heb in Duitsland hier eens Fenistilgel voor gehad en dat werkt geweldig. In Nederland heb ik het later nog eens besteld via Amazon.
Hey, goede tip, dank je wel! Ik ga morgen gelijk naar de apoheek.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Magpie schreef:
24-06-2024 02:54
Hey, goede tip, dank je wel! Ik ga morgen gelijk naar de apoheek.
Hoop dat ze het hebben voor je en graag gedaan! Succes :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt nergens zin in, die opgedrongen zomer in de bol van vrijwel iedereen maakt dat ik nog meer hekel krijg aan dit weer :-|
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Huisgenoot kwam gisteren mijn kamer binnen. ‘God jezus wat is het hier warm zeg’

En dan heb ik braaf overdag alles potdicht, inclusief extra verduisterende en warmte werende gordijnen bovenop mijn gewone gordijnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Temperatuur loopt hier binnen ook al weer behoorlijk op. En ik houd het gewoon niet tegen, frustrerend. Ik snap wel dat als je ergens woont waar het nu gewoon 20/21 graden blijft (en misschien bij uitzondering een keer naar de 25) het al wat makkelijker is om niet een hekel te hebben aan dit weer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven