Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Een pluviofiel met hart en ziel.
Djessy schreef:
16-06-2025 08:24
Ik heb weeronline al een paar keer gemaild dat het stom dat ze cijfers geven aan het weer. Ook reactie op gekregen, ze waren ermee bezig om dat aan te passen. Nu al 3 jaar geleden geloof ik :-?
Wat goed dat je dit gemeld hebt. Jammer dat het jaren duurt om geen cijfers te geven.
Wat ik toch wel een klein voordeeltje vind is dat de tijd de laatste paar jaren veel sneller lijkt te gaan en daarmee ook de warme periode. Maar misschien komt dat ook omdat we steeds beter weten hoe we ermee om moeten gaan?

Wat me toch wel het allermeest blijft storen als je eens buiten zit; er is altijd wel iemand aan het klussen. Ik hoor al weekenden lang alleen geschuur en geboor, staat je huis dan nog wel denk ik dan. Denk eens aan je omgeving joh!

Net toch even op de weerapp gekeken en het ziet er vooralsnog prima uit tot eind juni hier in Zeeland.
noas_1993 schreef:
16-06-2025 09:47
Wat ik toch wel een klein voordeeltje vind is dat de tijd de laatste paar jaren veel sneller lijkt te gaan en daarmee ook de warme periode. Maar misschien komt dat ook omdat we steeds beter weten hoe we ermee om moeten gaan?

Wat me toch wel het allermeest blijft storen als je eens buiten zit; er is altijd wel iemand aan het klussen. Ik hoor al weekenden lang alleen geschuur en geboor, staat je huis dan nog wel denk ik dan. Denk eens aan je omgeving joh!

Net toch even op de weerapp gekeken en het ziet er vooralsnog prima uit tot eind juni hier in Zeeland.
Ik ben echt jaloers op de mensen die aan de kust wonen :lol:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
noas_1993 schreef:
16-06-2025 09:47

Hmmm....Juist de zomermaanden lijken vaak voorbij te kruipen. Zeker op hele warme dagen die ik echt uitzit.
Kidneybean schreef:
16-06-2025 11:11
Ik ben echt jaloers op de mensen die aan de kust wonen :lol:
Ik ook! Alhoewel ik in de winter liever wat landinwaarts zit.
Ik vind het vandaag wel goed te doen! Het is al een hele tijd bewolkt en "nog maar" 22 graden :)
Toch alweer ruim 28 graden. Gelukkig wel een redelijk verkoelend windje.
Djessy schreef:
16-06-2025 08:24
Ik heb weeronline al een paar keer gemaild dat het stom dat ze cijfers geven aan het weer. Ook reactie op gekregen, ze waren ermee bezig om dat aan te passen. Nu al 3 jaar geleden geloof ik :-?

Ik heb vorig jaar ook nog gemaild dat ik het stom, en vooral heel subjectief, vond. Ik kreeg toen een vrij snibbige reactie terug dat nu eenmaal heel veel mensen het wel waarderen en dat ze er niet mee zouden stoppen.
Op dit moment is het 26 graden. En zon dus weer goed warm.

Ik zou dolgraag aan de kust wonen.
Als de kinderen eenmaal de deur uit zijn (ooit) dan vertrek ik die kant op.
Als hittehater in zuid-limburg zitten is geen goed plan.
Begin volgende week drie dagen op 31/32 en in de nacht 20.
Dat wordt fijn werken met mijn ogen op mijn wangen van slaapgebrek.
Las net ff in het andere topic en dat had ik beter niet kunnen doen, want voelde lichte paniek toen ik bepaald bericht las :cry:

Snel weer vergeten....zucht....
flawed schreef:
16-06-2025 18:05
Op dit moment is het 26 graden. En zon dus weer goed warm.

Ik zou dolgraag aan de kust wonen.
Als de kinderen eenmaal de deur uit zijn (ooit) dan vertrek ik die kant op.
Als hittehater in zuid-limburg zitten is geen goed plan.
Begin volgende week drie dagen op 31/32 en in de nacht 20.
Dat wordt fijn werken met mijn ogen op mijn wangen van slaapgebrek.
Wat een rampzalige toestand, 31/32! Ik leef alvast met je mee.

Vandaag was het binnen te doen vond ik. Nu heb ik een deel van de dag als begeleider in een airconditioned ziekenhuis doorgebracht dus dat hielp ook.

Hebben jullie dat ook, dat je denkt, doe het vanavond wel als die zon eindelijk weg is. Als je je vuilniszak weg wil gooien, nog een boodschap moet doen, iets uit de schuur nodig hebt ofzo.

Het is maar goed dat ik niet in een zuidelijk land woon want ik zou al lang bezweken zijn.
Sterrenstof74 schreef:
16-06-2025 18:56
Las net ff in het andere topic en dat had ik beter niet kunnen doen, want voelde lichte paniek toen ik bepaald bericht las :cry:

Snel weer vergeten....zucht....
Het is helemaal nog niet zeker dat die temperaturen komen.
Kidneybean schreef:
16-06-2025 18:57
Het is helemaal nog niet zeker dat die temperaturen komen.
Weet ik, maar toch. Ik heb over 2 weken vakantie en de laatste jaren regent het dan pijpenstelen óf het is bloedjeheet....Vrees nu dat laatste.
Het is in dit land ook alles of niets.
Regent pijpenstelen of bloedhitte.

Stom
Ik ga als pluviofiel uiteraard voor het regenscenario :heart:
Leuk, meer pluviofielen in the house!!!!
Een pluviofiel met hart en ziel.
Ja, ik ook hoor.
Niet mijn eerste keus maar beter dan die schijthitte (excusez mon langage)
Hier nog een pluviofiel!

Ik kan niet wachten totdat ‘dit’ weer voorbij is 😭
De tip van niet naar het weerbericht kijken is opzich een goede alleen dan kan ik er voor mijn gevoel helemaal niet op voorbereiden.

Vandaag was oké, we hebben het weer volgehouden (: maar lol geeft dit totaal niet.

Over 3 weken heb ik vakantie, helaas wel gewoon thuis maar ik hoop zo dat de temperaturen dat beter (lees: een heeel stuk minder) zijn. En dat het lekker gaat regenen.
Vandaag zonder jas in de regen gelopen. Het waaide hard. En maar zestien graden, heerlijk :love:
flawed schreef:
16-06-2025 21:49
Ja, ik ook hoor.
Niet mijn eerste keus maar beter dan die schijthitte (excusez mon langage)
Ja, dit. Zodra de temperatuur boven de 25 graden komt, heb ik liever regen....
13th_Star schreef:
16-06-2025 22:22
Vandaag zonder jas in de regen gelopen. Het waaide hard. En maar zestien graden, heerlijk :love:
Waar dan??? Hier was het 24 graden en zonnig....
13th_Star schreef:
16-06-2025 22:22
Oh heerlijk!
Ook een Pluviofiel
Sterrenstof74 schreef:
16-06-2025 22:49
Hier ook ja.
Ook een Pluviofiel
Sterrenstof74 schreef:
16-06-2025 22:49
Oostenrijk.
Kidneybean schreef:
16-06-2025 22:52
Oostenrijk.
Oh tuurlijk ja, dat wist ik eigenlijk wel.
Ook een Pluviofiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven