Het rouwtopic
donderdag 13 april 2023 om 16:45
Beste medeforummers,
Het ergste denkbare is gebeurd. Mijn broer van 38 is dood.
Dit was het dan. Niets is ooit meer hetzelfde. Nu begint het rouwen.
Ik lig op bed en ben moe en misselijk.
Vanmiddag was ik ineens weer erf actief en had ik zin in dingen. Keihard huilen Doe ik nog niet. Dat komt nog?
We hebben goed afscheid kunnen nemen, dat scheelt. Maar het besef moet nog komen.
Ik dacht ik open een rouwtopic. Er zijn vast meer mensen die iemand verloren zijn en rouwen. Misschien vinden we steun en herkenning bij elkaar.
Het ergste denkbare is gebeurd. Mijn broer van 38 is dood.
Dit was het dan. Niets is ooit meer hetzelfde. Nu begint het rouwen.
Ik lig op bed en ben moe en misselijk.
Vanmiddag was ik ineens weer erf actief en had ik zin in dingen. Keihard huilen Doe ik nog niet. Dat komt nog?
We hebben goed afscheid kunnen nemen, dat scheelt. Maar het besef moet nog komen.
Ik dacht ik open een rouwtopic. Er zijn vast meer mensen die iemand verloren zijn en rouwen. Misschien vinden we steun en herkenning bij elkaar.
zondag 5 november 2023 om 10:25
Ik heb een paar weken halve dagen gewerkt, de andere helft stond ik op ziek. Volledig lukt wel maar ik ben er nog veel mee bezig uiteraard. Snel moe of ik sta ergens “appelig” niet zo goed met mijn hoofd erbij. Dromen ook wel.muts87 schreef: ↑05-11-2023 10:17Hoe gaat het nu socks ? Hoe gaat het werk ?
Vriendin van me was van de week jarig. Toevallig 38 geworden. Twee weken na 38e verjaardag overleed mijn broer. Ik heb er dan wel moeite mee als ik op haar verjaardag ben er geklaagd word: ik word oud, pfff heftig dit zo oud al. Ik had echt zin om te zeggen: het alternatief is doodgaan, wil je dat ? Ik heb wijselijk m'n mond gehouden en ik snap heus dat zij daar minder mee bezig zijn. Maar ergens.voelde het wel beetje ongepast of zo.
Zit er bij jou nog veel boosheid in je lijf? Duidelijk is wel dat jij ( begrijpelijk) nog volop in de verwerking zit.
zondag 5 november 2023 om 10:31
Rouwen is hard werken en put uit. Dat is mijn ervaring. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Werken lukt weer redelijk maar met name als ik veel te weinig slaap trek ik mijn diensten niet altijd. Wat logisch is. Dus ik ben nog steeds gedeeltelijk ziek. Ik ervaar de afgelopen maand eigenlijk meer rouwklachten dan in het begin. In het begin is het nog onwerkelijk en nu zijn er steeds meer gelegenheden waar mijn broer niet bij is en dat is dan voor altijd zo.Socks schreef: ↑05-11-2023 10:25Ik heb een paar weken halve dagen gewerkt, de andere helft stond ik op ziek. Volledig lukt wel maar ik ben er nog veel mee bezig uiteraard. Snel moe of ik sta ergens “appelig” niet zo goed met mijn hoofd erbij. Dromen ook wel.
Zit er bij jou nog veel boosheid in je lijf? Duidelijk is wel dat jij ( begrijpelijk) nog volop in de verwerking zit.
Ik zit nog in verwerking. En soms ben ik wel boos. Maar dat wordt gelukkig wel minder. Hoe gaat dat bij jou ?
zondag 5 november 2023 om 11:06
In het begin besef je het allemaal niet zo goed. Sta je in de overlevingsstand.muts87 schreef: ↑05-11-2023 10:31Rouwen is hard werken en put uit. Dat is mijn ervaring. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Werken lukt weer redelijk maar met name als ik veel te weinig slaap trek ik mijn diensten niet altijd. Wat logisch is. Dus ik ben nog steeds gedeeltelijk ziek. Ik ervaar de afgelopen maand eigenlijk meer rouwklachten dan in het begin. In het begin is het nog onwerkelijk en nu zijn er steeds meer gelegenheden waar mijn broer niet bij is en dat is dan voor altijd zo.
Ik zit nog in verwerking. En soms ben ik wel boos. Maar dat wordt gelukkig wel minder. Hoe gaat dat bij jou ?
Mijn moeder en mijn broer waren de belangrijkste personen in mijn leven. Nu ze alle twee overleden zijn is de werkelijkheid best hard. Helemaal de momenten waar je hetzelfde dacht over de dingen en de plek van thuiskomen.
Als ik jou was zou ik ook niet volop aan het werk zijn, dat wordt een uitputtingsslag. Bij ons is het momenteel rustig op het werk en daarom kan ik het rondbreien.
zondag 5 november 2023 om 19:45
Zo voelt het ook voor mij. Ik snap het aan de ene kant wel maar aan de andere kant mocht mijn broer ook maar 31 worden. Ik heb je pb beantwoord. Heb je hem al gehad?muts87 schreef: ↑05-11-2023 10:17Hoe gaat het nu socks ? Hoe gaat het werk ?
Vriendin van me was van de week jarig. Toevallig 38 geworden. Twee weken na 38e verjaardag overleed mijn broer. Ik heb er dan wel moeite mee als ik op haar verjaardag ben er geklaagd word: ik word oud, pfff heftig dit zo oud al. Ik had echt zin om te zeggen: het alternatief is doodgaan, wil je dat ? Ik heb wijselijk m'n mond gehouden en ik snap heus dat zij daar minder mee bezig zijn. Maar ergens.voelde het wel beetje ongepast of zo.
Je pense donc je suis
zondag 5 november 2023 om 19:48
De fase van besef is altijd het meest heftig. Rouwen is belangrijk en de gevoelens accepteren en de tranen te laten gaan. Dat is heftig maar hoortmuts87 schreef: ↑05-11-2023 10:31Rouwen is hard werken en put uit. Dat is mijn ervaring. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Werken lukt weer redelijk maar met name als ik veel te weinig slaap trek ik mijn diensten niet altijd. Wat logisch is. Dus ik ben nog steeds gedeeltelijk ziek. Ik ervaar de afgelopen maand eigenlijk meer rouwklachten dan in het begin. In het begin is het nog onwerkelijk en nu zijn er steeds meer gelegenheden waar mijn broer niet bij is en dat is dan voor altijd zo.
erbij. In het begin was de fase van besef erg heftig voor mij. En nog steeds heb ik wel eens momenten dat ik mijn broer enorm mis en daar verdrietig om wordt en dat mag.
Je pense donc je suis
zondag 5 november 2023 om 19:50
Het is zeker hard. Mijn broer zal nooit meer vredig in zijn rolstoel zitten en naar me glimlachen en ik kan mijn vader nooit meer iets vragen. Maar de herinneringen blijven en deze zijn mooi.Socks schreef: ↑05-11-2023 11:06In het begin besef je het allemaal niet zo goed. Sta je in de overlevingsstand.
Mijn moeder en mijn broer waren de belangrijkste personen in mijn leven. Nu ze alle twee overleden zijn is de werkelijkheid best hard. Helemaal de momenten waar je hetzelfde dacht over de dingen en de plek van thuiskomen.
Als ik jou was zou ik ook niet volop aan het werk zijn, dat wordt een uitputtingsslag. Bij ons is het momenteel rustig op het werk en daarom kan ik het rondbreien.

Je pense donc je suis
zondag 5 november 2023 om 21:29
Dat is waar, alleen ben je denk ik dan ook wat verder in de verwerking?MadameBijoux schreef: ↑05-11-2023 19:50Het is zeker hard. Mijn broer zal nooit meer vredig in zijn rolstoel zitten en naar me glimlachen en ik kan mijn vader nooit meer iets vragen. Maar de herinneringen blijven en deze zijn mooi.![]()
zaterdag 11 november 2023 om 10:56
Ik zie het nu pas! Ik ga je antwoorden.MadameBijoux schreef: ↑05-11-2023 19:45Zo voelt het ook voor mij. Ik snap het aan de ene kant wel maar aan de andere kant mocht mijn broer ook maar 31 worden. Ik heb je pb beantwoord. Heb je hem al gehad?
zaterdag 11 november 2023 om 17:46
Ik heb het aan de ene kant geaccepteerd maar aan de andere kant mis ik ze regelmatig. Om het te verwerken moet jij de tijd nemen en iedereen doet het op zijn manier. Wat mij vaak troost op dit moment zijn de bonte bladeren. Het straalt zo een warmte uit.

Je pense donc je suis

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in