Hoe nu verder? Wat te doen?

24-06-2015 01:47 44 berichten
Ik loop soms zo vast... Heb n persoonlijkheidsstoornis. Ben in therapie. Maar heb niet t idee dat t echt (genoeg) helpt. Ik blijf maar tegen dezelfde zaken aanlopen en krijg m'n leven (werk/vrienden etc) maar niet op de rit😔

Word er soms zo moedeloos van. Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer. Heb het idee dat ik in cirkeltjes blijf ronddraaien. En soms lijkt het alleen maar erger te worden. Ik schijn mezelf maar niet te kunnen "herpakken". Soms denk ik dat het nooit beter zal worden😔

Iemand die dit herkent en mss tips?
@dorothy klinkt mss suf maar ik zou dus willen dat m'n vriendinnen zo zouden reageren zoals jij nu op mijn topic reageert. Dat zou al zoveel schelen😜
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 02:41:

Oh ik weet ook heus wel dat ik genoeg leuke kanten heb. Maar het lijkt de laatste tijd wel alsof het alleen maar slechter gaat ipv beter😕. De laatste tijd twijfel ik zelfs regelmatig of het überhaupt wel n btje normaal zal worden ooit met mij. Terwijl ik daarvoor altijd wel die hoop/dat geloof had.

En ik baal ook gewoon dat therapie me niet de antwoorden brengt waar ik op hoopte/vanuit ging. Tis allemaal zo vaag. Terwijl ik behoefte heb aan duidelijke handvatten. Hmmm mss toch maar aankaarten volgende sessie😬

Niemand is 'normaal'. Wat is normaal eigenlijk? Ik ben ik en jij bent jij.

Jij hebt borderline.

Ik heb last van ik-ontwijk-de-afwas-itis.

Beiden niet leuk voor onze omgeving

Als je je therapie vaag vindt, moet je dat ook zeggen tegen je therapeut. Hoe eerlijker jij bent, hoe beter zij jou kunnen helpen.

Hoe langer je met jezelf vecht, hoe moeilijker het is voor jou en jouw omgeving.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik herken mezelf heel erg in jou... Ik heb 16 juni een persoonlijkheidstest afgerond en wacht nu op de diagnose... Mag ik vragen wat voor therapie je hebt gehad?
We teach people how to treat us
quote:DorothyParker schreef op 24 juni 2015 @ 02:53:

[...]

Niemand is 'normaal'. Wat is normaal eigenlijk? Ik ben ik en jij bent jij.

Jij hebt borderline.

Ik heb last van ik-ontwijk-de-afwas-itis.

Beiden niet leuk voor onze omgeving

Als je je therapie vaag vindt, moet je dat ook zeggen tegen je therapeut. Hoe eerlijker jij bent, hoe beter zij jou kunnen helpen.

Hoe langer je met jezelf vecht, hoe moeilijker het is voor jou en jouw omgeving.Dorothy ik heb je al vaak gelezen op dit forum en vond je Posts altijd waardevol. En nu ook weer. Tnx 😊😘. Oh en ik heb ook last van de afwas-ontwijkeritis. En ik heb nog wel een vaatwasser😜😂
quote:Laava schreef op 24 juni 2015 @ 02:58:

Ik herken mezelf heel erg in jou... Ik heb 16 juni een persoonlijkheidstest afgerond en wacht nu op de diagnose... Mag ik vragen wat voor therapie je hebt gehad?Ik volg momenteel groepstherapie. Met dus mede "persoonlijkheidsgestoorden" 😁😄
quote:Laava schreef op 24 juni 2015 @ 02:58:

Ik herken mezelf heel erg in jou... Ik heb 16 juni een persoonlijkheidstest afgerond en wacht nu op de diagnose... Mag ik vragen wat voor therapie je hebt gehad?Spannende tijd voor jou dus. Wanneer krijg je de uitslag? En heb je een idee wat de vervolgstappen zijn?
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 02:48:

@dorothy klinkt mss suf maar ik zou dus willen dat m'n vriendinnen zo zouden reageren zoals jij nu op mijn topic reageert. Dat zou al zoveel schelen😜

Ben je even eerlijk tegen je vriendinnen als in dit topic?

Waarschijnlijk willen jouw vriendinnen je ook enkel steunen. Maar als je maar de helft van de informatie hebt, is dat soms moeilijk.

Je hoeft je niet altijd sterk te houden. Soms is het net sterk om hulp/steun te vragen.
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 03:01:

[...]

Dorothy ik heb je al vaak gelezen op dit forum en vond je Posts altijd waardevol. En nu ook weer. Tnx 😊😘. Oh en ik heb ook last van de afwas-ontwijkeritis. En ik heb nog wel een vaatwasser😜😂

En ik maar denken dat ik me steeds als een grote trut gedraag .

Die vaatwasser moet hier ooit ook eens komen. We hebben de ruimte, we hebben het geld, maar de tijd om eens te gaan zien vinden we niet (maar ondertussen wel steeds de vaat doen, want dat kost ons geen tijd )
quote:DorothyParker schreef op 24 juni 2015 @ 03:03:

[...]

Ben je even eerlijk tegen je vriendinnen als in dit topic?

Waarschijnlijk willen jouw vriendinnen je ook enkel steunen. Maar als je maar de helft van de informatie hebt, is dat soms moeilijk.

Je hoeft je niet altijd sterk te houden. Soms is het net sterk om hulp/steun te vragen.Naar mijn idee ben ik heel eerlijk geweest naar vriendinnen. Heb ze verteld over de periode en het proces van de diagnose. En de therapie en wat het met mij doet en hoe ik me voel. Heb in de periode voor diagnose een tijd dingen gedaan die op hun mss raar over kwamen. Snap ik ook helemaal! Heb dat ook uitgelegd en ook waar dat door kwam en ook dat dat (grotendeels) Kwam door stoornis. Maar zij lijken inmiddels een standpunt ingenomen te hebben en de omstandigheden niet meer mee te laten tellen. Hebben me zo gezegd "afgeschreven". Want heb nou eenmaal n periode geleefd op n manier die zij afkeuren.
quote:DorothyParker schreef op 24 juni 2015 @ 03:08:

[...]

En ik maar denken dat ik me steeds als een grote trut gedraag .

Die vaatwasser moet hier ooit ook eens komen. We hebben de ruimte, we hebben het geld, maar de tijd om eens te gaan zien vinden we niet (maar ondertussen wel steeds de vaat doen, want dat kost ons geen tijd )

😂😂😂😂😂

Ik zeg regel asap een vaatwasser! En ik garandeer je dat je dan het "probleem" van in- en uitruimen krijgt😁
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 03:10:

[...]

Naar mijn idee ben ik heel eerlijk geweest naar vriendinnen. Heb ze verteld over de periode en het proces van de diagnose. En de therapie en wat het met mij doet en hoe ik me voel. Heb in de periode voor diagnose een tijd dingen gedaan die op hun mss raar over kwamen. Snap ik ook helemaal! Heb dat ook uitgelegd en ook waar dat door kwam en ook dat dat (grotendeels) Kwam door stoornis. Maar zij lijken inmiddels een standpunt ingenomen te hebben en de omstandigheden niet meer mee te laten tellen. Hebben me zo gezegd "afgeschreven". Want heb nou eenmaal n periode geleefd op n manier die zij afkeuren.

Jammer voor je "vriendinnen" dan. Jammer dat zij niet verder kunnen kijken.

Op dit forum kun je mensen vinden die precies hetzelfde meemaken. Op dit forum kun je leuke vrouwen vinden die bij jou in de buurt wonen.

Ik vind het stoer van je dat je hulp zoekt. Zeker met borderline is dat meestal moeilijk.

Ik vind het stoer dat je aangeeft dat je even hulp nodig hebt.

Geef jezelf maar eens een schouderklopje!
quote:DorothyParker schreef op 24 juni 2015 @ 03:24:

[...]

Jammer voor je "vriendinnen" dan. Jammer dat zij niet verder kunnen kijken.

Op dit forum kun je mensen vinden die precies hetzelfde meemaken. Op dit forum kun je leuke vrouwen vinden die bij jou in de buurt wonen.

Ik vind het stoer van je dat je hulp zoekt. Zeker met borderline is dat meestal moeilijk.

Ik vind het stoer dat je aangeeft dat je even hulp nodig hebt.

Geef jezelf maar eens een schouderklopje!

Dank je! Jouw reacties doen me goed☺️

Ik ga nu slapen. Later meer. Slaap lekker!😘
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 03:02:

[...]

Ik volg momenteel groepstherapie. Met dus mede "persoonlijkheidsgestoorden" 😁😄Dan ben je in elk geval niet alleen maar vind je dat ook niet supereng? Hoe vaak heb je die therapie dan? 1x per week of zo?
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 03:03:

[...]

Spannende tijd voor jou dus. Wanneer krijg je de uitslag? En heb je een idee wat de vervolgstappen zijn?

Ik hoop dat ik deze maand nog uitslag krijg. Er is niks met zekerheid gezegd. Ik heb hiernaast ook een angststoornis wat samenhangt met trauma dus het is de vraag waar we moeten beginnen.

Ik vind het wel knap van je dat je nog werkt. Dat lijkt me een van de zwaarste dingen als je al kampt met zulke klachten.
quote:Tjuptjup schreef op 24 juni 2015 @ 02:43:

[...]

Auw pijnpunt😬. Klopt ik vind vooral mezelf niet zo leuk de laatste tijd. Ik heb het gevoel te falen. Dat ik al een stuk "beter" had moeten zijn omdat ik al een haar in therapie zit. En het lijkt dus alleen maar erger te worden. Dus ik vind mezelf een failure (sorry weet ff geen nl woord ervoor)

Hey TO! Wat houd jij veel ballen in de lucht zeg, werk dat je niet aanstaat, een kind, grote financiële verplichtingen.. petje af hoor!

Door je postings krijg ik het idee dat je tegen bepaalde verwachtingen aan loopt die niet waar gemaakt worden. Je baan, je therapie. Het loopt niet zoals jij vindt dat het had moeten lopen.

Probeer die verwachtingen los te laten? Zoals hierboven al gezegd is: jij bent wie je bent. Kennelijk heb je nog tijd nodig om therapie af te ronden, nieuwe handvaten te leren etc. Als je je (te hoge) verwachtingen los laat kan je genieten van de vooruitgang die je al wel geboekt hebt. Door je verwachtingen ('je haf nu al veel beter moeten zijn') vallen alle overwinningen op de achtergrond en dat is zo zonde! Want ik lees dat je je best doet en daar mag je trots op zijn!
Je stoornis gaat niet over, je kunt er alleen beter mee om leren gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi,

Ik heb heel veel gehad aan het boekje 'Ik wil zó graag mijzelf weer zijn!' van Saskia Hameeteman

Getipt door mijn psycholoog. Was mezelf ook kwijt, wist niet meer wat ik wilde wie ik was. Wie ik wilde zijn. Er staan dingetjes in waarvan je denkt; jeetje je hebt helemaal gelijk.

Negatief denken kun je omzetten in positief denken, omdat jijzelf je gedachten aanstuurt.
Soms moet het eerst erger worden en dan gaat t weer beter. Je gaat met therapie vaak spitten en leren over jezelf. Kan het zijn dat je therapie wat zwaarder wordt op het moment? Is het wat om het met je therapeut te bespreken?

Soms doe je dingen in t leven wat niet helemaal "hoort". Accepteer het van jezelf en dan wordt t al iets makkelijker.

Als er mensen wegvallen komen er wel weer anderen voor terug.
quote:dianne87 schreef op 24 juni 2015 @ 09:13:

Hoi,

Ik heb heel veel gehad aan het boekje 'Ik wil zó graag mijzelf weer zijn!' van Saskia Hameeteman

Getipt door mijn psycholoog. Was mezelf ook kwijt, wist niet meer wat ik wilde wie ik was. Wie ik wilde zijn. Er staan dingetjes in waarvan je denkt; jeetje je hebt helemaal gelijk.

Negatief denken kun je omzetten in positief denken, omdat jijzelf je gedachten aanstuurt.Dat boekje ga ik ook eens lezen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven