Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Jammer Bo dat je lijf dan niet wilt. Terwijl je het zo graag doet. Eng hoor die stijle hellingen waar je je aan iedere struik en boom moet vasthouden om weer een halve meter vooruit te komen. Wij hebben dat eens op een zomerkamp in Koblenz gedaan. Ik was blij dat ik beneden was. Wel een overwinning.

Zo waren we eens met die meiden op een evenement van het leger. Die hadden een enge stormbaan gemaakt. Eerst met een touw over water, dan moest je je vastklampen aan een net en naar boven klimmen en via allerlei touwbanen hoog in de lucht moest je naar een andere kant klimmen om weer naar beneden te kunnen. Ik met mijn grote mond stond die meiden van 15 tot 18 jaar uit te lachen dat ze dat niet durfden. Werd ik er natuurlijk door die soldaten uitgepikt om het zelf eens te doen. En ik wou mij niet laten kennen en heb het gedaan. En het was eng. Heeeel eng. Het was vreselijk en ik heb echt met knikkende knieen de hoogste touwbaan genomen. Maar ik heb het gehaald en aan de andere kant kreeg ik een staande ovatie van soldaten en publiek. En die grieten trots dat ze toch een leidster van 45 jaar hadden die dat even deed. Tsja 't is al 10 jaar geleden en nu zou ik het nooit nimmer meer doen.

Saar loopt nog met een grote boog om Sedi heen. Ze is bang. Alleen van achteren durft ze wel. Dan rent ze rond en hapt naar Sedi's achterpoten. Maar zo gauw Sedi zich omdraait is ze weg. 't Is grappig om te zien en ik zie haar echt wel weer dat brutaaltje worden wat ze was. Alleen nu even niet.

Saar zit nu ook opeens weer erg graag op schoot. 't is weer een echte puppy geworden. Het was nodig. En ze heeft wel degelijk een iets dikkere wang. Als je eraan zit trekt ze ook haar kop weg. Maar door de dichte zwarte haren kun je niets zien. Ik blijf het even in de gaten houden en anders dinsdag de dierenarts maar even laten kijken. Maar zo te zien valt het wel mee. Alleen haar eigenwaarde heeft een flinke knauw gekregen.
Morgen moet ik naar de uroloog, de uitslag van de echo heb ik al gezien, de internist heeft het me verteld, daar zijn geen afwijkingen op gevonden. Ik heb wel veel andere ongein de laatste tijd, ik durf er hier niet eens over te schrijven, want het is echt niks vergeleken met jouw problemen lieve Bo. Ik schaam me gewoon voor die stomme dip waarin ik nu zit, het is allemaal zo klein eigenlijk, maar o zo vervelend.

Sinds die getrokken kies, waar een driedelige brug op zat, heb ik aan een kant haast geen kiezen meer en gek genoeg kreeg ik een paar dagen na het trekken vreselijke pijn in mijn kaken. Ik kan amper nog iets kauwen, mijn voortanden kunnen niet meer op elkaar en mijn mond kan haast niet meer open. Alleen een klein spleetje, een dubbele boterham kan er niet meer door. Eten is dus heel moeilijk en doet behoorlijk zeer. Mijn oor plopt steeds dicht en er staat druk op, wat heel naar voelt. Ik denk zelf dat het uit het kaakgewricht komt, dat nu heel anders beweegt dan eerst. Na googelen lijkt dat heel erg te kloppen, ook die verschijnselen van dat oor, de zenuw zit in de knel doordat het kaakgewricht anders beweegt. Vrijdagmorgen ben ik bij de kaakchirurg teruggeweest (een vervanger) Hij wil dat ik eerst (ja alweer, de 5e sinds begin april) een antibioticumkuur slik om uit te sluiten dat er nog een ontsteking in de wond van de getrokken kies zit en over 10 dagen moet ik terugkomen. Ik ben er zo mies van ondertussen Bah, het is een heel vervelende pijn, het gaat nog niks beter en dat zou nu na 2,5 dag AB slikken wel moeten. Het enige dat wél goed gaat, is dat mijn urine nu schoon is. terwijl ik eerder op diezelfde AB geen enkele reaktie had. Morgen dus naar de uroloog, aan het eind van de week dat kastje voor de bloeddruk en dan de kaakchirurg weer. Sorrie voor deze egopost, ik schaam me gewoon, maar ik word er zo moe van, ik wil dat die pijn weg gaat...........
Niks voor schamen en gewoon over schrijven Gelukkeling; ieder heeft zijn eigen problemen en leuke dingen en we gaan hier geen leed of geluk vergelijken, pijn is pijn en zo is dat.

Jouw kaakpijn is hartstikke rot en met alles erbij kan ik me zo ontzettend goed voorstellen dat je het zat bent.

Je bent al met al ook al even bezig hè, en nu weer dat stomme bloeddrukkastje ook. Wel gek dat de nieuwe AB dus wel effect hebben op de blaas (maar dan weer niet op de kaken helaas).

Ik denk aan je, en ik hoop heel erg dat voor jou (en de jouwen) nu eens een rustige, gezonde periode aanbreekt.

En egoposts bestaan niet hier :-) dat je dat weet!

Zoebie, wat een verhaal van die stormbaan!!! Respect

Hier in de buurt zit een "pretpark" waar je allerlei verschillende stormbaanachtige dingen kunt doen, nou, ik dacht dat ik doodging van angst op die touwen! Dat doe ik dus noooooit meer.

Fijn dat je dinsdag naar de dierenarts gaat; dan kan er toch even naar de wang van Saar worden gekeken. Als die dik is zal ze toch wel een klap hebben gehad daar. Arm puppy, gelukkig laat ze zich nu wel knuffelen, dat is fijn voor haar én voor jou!

Ik ga nu slapen, ik heb mijn avondthee er weer in zitten en morgen is het vroeg dag. We moeten boodschappen doen en heel veel dingen regelen, dus dat doen we altijd als Ro RTT heeft.

liefs voor allemaal!
Welterusten lieve Bo slaap lekker
Slaap lekker!

Enneh, Gelukkeling, ik hoop dat de AB snel aanslaan bij je kaak. Zo niet, schroom dan niet om weer contact op te nemen met de kaakchirurg! Take care,
Goeiemorgen allemaal!

Bo ben je uitgerust van de wandeling? Ro is toch ook vrij vandaag of was dat vorige werk? (mijn naam begint met een Z) En deze week geen chemo, een beetje vakantie. Nu het weer nog.

Gelukkeling ik hoopte dat jou gezondheid weer was aan het opknappen! Klinkt echt zwaar shit met je kaak en plopoor en alles. En dan kun je amper eten en daar wordt je ook niet sterk van. Heb je geen zwaardere pijnstillers gehad?

Oh en dat verhaal van die vrouw, bejaarden schamen zich niet hè! Mijn oma ook niet, niet voor wat ze zegt en ook niet voor geboer aan tafel.

Zoebie mijn oma en jouw moeder zijn even oud (terwijl mijn moeder weer ouder is dan jij) maar ik denk niet dat het zal klikken tussen hun!

Ondanks de zere plek van Saar denk ik wel dat het goed is geweest van Sedi. Ze zal stiekem toch wel een beetje trots zijn.

Gisteravond waren we lekker uit eten (reuzenravioli) en thuis kreeg ik echt kramp! Maar nee hoor, Okkie zit er nog. Nog 6 dagen, maar weet niet of hij ook een kalender heeft.

Hier is het echt bagger weer en de Tour is afgelopen. Echt een poetsdag maar heb niet zo'n zin. Misschien als ik eenmaal bezig ben.
Goedemorgen,

ik ben redelijk uitgerust maar ik heb geslapen als een blok (en over de spierpijn in mijn kuiten zal ik maar zwijgen ).

Sjur, ben je alweer aan het werk? Of mag je nog vakantie vieren?

Phoehee, je zal nu bij ieder krampje wel denken dat er wat te gebeuren staat :-) Lijkt me zo'n raar idee, nu zijn jullie nog met zijn tweeën, over een paar dagen ineens met zijn drietjes! Het is en blijft toch een wonder hè.

En Ro is inderdaad vrij, we wachten op de zuster voor mijn prik en daarna moeten we boodschappen doen, de koelkast is leeg en het WCpapier is op!

Zoebie, hoe is het met Saartje? Laat ze je doorslapen tegenwoordig of is ze vroeg wakker? Joe houdt zich erg rustig de laatste dagen, maar ik heb ook het idee dat de laatste vaccinatie ze een beetje suffig maakt. Trekt wel weer weg, maar we merken het wel, dat ze een beetje aangeslagen zijn.

Gelukkeling, succes bij de uroloog vandaag! Met die nieuwe AB is het vooruitzicht misschien beter, dat hoop ik tenminste!

Its, jij moet weer werken geloof ik? Ik hoop dat je genoten hebt van je twee vrije dagen.

Anita, moet jij ook weer aan de slag? Nog twee-en-een-halve week, dan ben je eindelijk vrij!

Ik zit nu aan de thee met ministroopwafeltjes Heerlijk, Zoebie!! Elke ochtend neem ik er een paar, het zijn zulke lekkere koekjes.
Goedemorgen lieve Z.....(al schiet je me lek Phoehee, ik weet niet wat je met Z bedoelt???) Mijn moeder zou het prima met de moeder van Zoebie kunnen vinden, lekker samen een neutje drinken en een sigaretje roken, ze drinkt elke dag haar drie glaasjes en rookt 5 sigaretten per dag, alleen 's avonds en als ze op vakantie gaat of op visite, neemt ze ze niet eens mee, dus zo verslaafd is ze niet, ik vraag me wel eens af of ze wel over haar longen rookt.

Lekker geslapen Bo? ik hoop het, dan kun je vandaag de dag weer fijn beginnen. Heerlijk dat je morgen niet hoeft en echt een beetje op kunt knappen deze week.

Ik heb gewoon ibuprofen, die mag ik nemen, maar het helpt weinig. Ik hoop nog steeds dat het gaat wennen maar daar ziet het nu nog niet naar uit. Er kan waarschijnlijk wel een beetplaatje gemaakt, dat je tussen je kiezen kunt houden, dat (als je niet eet) ze op de juiste plek fixeert. Het gaat bij elkaar toch minimaal 6 maanden duren voor er een impantaat met een nieuwe brug in kan zitten. Ik merk het wel, eerst die kuur afmaken en dan horen wat de kaakchirurg vindt, het is wel goed voor de lijn, maar ja, ik was net weer 58 kilo, dus had het niet echt nodig.
Bo dat wordt dan nog even niet naar de wc!

Ministroopwafeltjes, lekker. Ik heb echt niets in huis (wel een mega pak wcpapier maar dat smaakt niet) dus moet ook maar eens naar de supermarkt.

Ik wil wel naar zo'n enorme Franse Inter Marche of Leclerc. Lekker rondstruinen en kant en klaar brownies kopen in zo'n blauwe doos.

Gelukkeling ik snap het beetplaatje niet zo, is dat zo'n plastic stuk? Maar dat zit dan toch los? En 58 kilo, wil ik ook wegen! Maar daar moet niks af nee.
Ik had toch echt maar 1x op gereed gedrukt?!
Gelukkeling erg vervelend en naar met je kaak. Zou voor mij wel goed zijn. Ik heb erg gezondigd de afgelopen week.

Ik hoop dat de AB aanslaat.

Phoehee het begint erg op te schieten. Nog even en je bent mama. Zo leuk. En spannend.

Lekker Bo een vrije week. En lekker Ro ook thuis. Alleen spierkramp is behoorlijk rot. regent het bij jullie ook zo? 't Is zo jammer. Er zijn in Roermond 10.000 Scouts op kamp en ze voorspellen de hele week regen. Eens kijken wanneer ik deze week eens op bezoek kan gaan. Er zijn zes groepen van mij daar.

Hier hebben ze afgelopen vrijdag pas vakantie gekregen. Het begint niet al te best.

Bij de vorige vaccinaties waren Sam en Joe ook een aantal dagen suffer en een stuk rustiger.

Saar is nog steeds voorzichtig met Sedi. En haar wang is minder dik. Ze loopt de hele tijd van binnen naar buiten en andersom. Ze vind de regen leuk. Loopt door de plassen en gaat er middenin liggen. Het ziet er dan ook niet meer uit binnen. Nog erger dan kinderen.
Nou het boodschappen doen wordt nog even uitgesteld want ik moet eerst naar de huisarts.

De verpleegster vond dat ik een hard rechterbeen had en mijn kuit is dik. Dat kan een trombose zijn (ben ik weer, terwijl ik aan de antistollingsprikken zit weer een trombose) dus ik moet vandaag nog naar de dokter.

Vanmiddag om 14.30 dus een afspraak.

Daarbij ook nog niks teruggehoord van het ziekenhuis over de PEtscan, dus ik heb even flink de balen in.

Altijd maar die zorgen, je wordt er toch moe van af en toe.
Robo, ik kom je even een brengen. Met veel liefs!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Getver Bo het zal toch niet zo zijn. Daar gaat je fijne dag met Ro. Wat je zegt: Altijd maar die zorgen. Daar word je niet af en toe moe van maar steeds weer. Ik hoop dat het geen trombosebeen is. En je loopt veel met de hondjes. En de prikken. Wat raar dan. Heeft de HA een echo-apparaat om het te onderzoeken of moet je dan naar de EH. Wat een domper weer. Ik leef ontzettend met je mee. 't Is gewoon kut hoor, om het maar eens even grof te zeggen.

Ik heb in ieder geval antwoord voor de PETscan: die is op 13 september, zodat ik mijn volgende vier chemo's gewoon kan hebben. Daarna dus drie weken niks en op 13 september de scan. Een week daarna zie ik Petit en dan bespreken we de voortgang.

Zoebie, geen idee of de huisarts een echo-apparaat heeft. Ik vermoed dat ik naar het ziekenhuis in St Dié moet eigenlijk.

En dank je voor je hug (EV ook) want ik trek het even niet.

Elke keer is er wel wàt, bij elk pijntje of krampje of bultje denk ik toch ergens in mijn achterhoofd: het zal toch niet.

Je blijft bezig, op deze manier.
Ja dat zit er dan wel in. Dat je naar St. Dié moet. Het is helemaal niet gek dat je het even niet meer ziet zitten. Wel goed dat je eindelijk eens iets van het ziekenhuis hebt gehoord en dat je nu weet hoe het verder gaat. Dat is in ieder geval één onzekerheid minder. Dat de chemo's doorgaan en de PETscan ook.

Ik ga een kaarsje aansteken dat het geen trombose is. Maar een stijve kuit van het lopen of een nawerking van de kramp van vannacht. Oh ja dat kan ook nog zeg. Dat de kuit nog stijf en dik is van de kramp vannacht. Heb je dat vaker trouwens?

Nog maar een en een hele dikke
Nee, ik heb nooit een harde kuit (of een hard been), hoeveel ik ook sport.

En er zit inderdaad "iets" niet goed in mijn been want ik voel wel wat.

Maar ik hoop ZO dat het geen trombose is, maar goed, laat ik me nog maar geen zorgen maken voor ik het zeker weet.
Nee Bo, ik ga heel hard met je mee hopen dat het geen trombose is. En inderdaad geen zorgen voor je het zeker weet. Maar je denkt er natuurlijk wel steeds aan. Jan moest trouwens met zijn trombosebeen meteen door naar de SEH. Maar dat komt omdat het ook rood was. Het is bij hem nooit dik geweest.
Bo ik duim voor spierpijn van het berglopen gister en geen trombose. Ik snap dat je baalt, bah wat klote weer gewoon.

En de scan past er zo tussen en dan wordt dus de 4e serie verschoven na eind september. Of kan het plan aan de hand van de scan ook veranderen?

Nog 1,5 uur wachten voor de dokter, is ook zo onzeker.

Knuffel voor je!
Ik zit hier ook mee te duimen en te hopen en aan je te denken lieverd.

Het MAG gewoon niet hé lieve Bo. Laat het inderdaad gewoon spierpijn zijn, of een spier verrekt bij het klimmen en dalen of weet ik wat voor onschuldigs je nog meer aan je kuit kunt krijgen, maar GEEN trombosebeen.
Jullie zijn lief!

Phoehee, ik heb na de laatste chemo dus drie weken niks, dan de scan en een week later wordt er bepaald hoe en wat.

Omdat de bulten op mijn borstbeen niet weggaan kan het zijn dat er iets anders moet gebeuren, vandaar de scan.

Ik ben in ieder geval "blij" dat er eerst nog 4 chemo's tegenaan gaan; ik heb een slecht gevoel bij zo'n lange periode niks namelijk.

Het verspreidt zich zo snel, dat ik denk dat we maar beter zoveel mogelijk chemo kunnen geven, zolang ik het nog trek.

Ik hoop inderdaad echt dat het geen trombose is, maar ik vrees van wel. rechterkuit is hard, met één dikke plek en een zeurende pijn tot aan mijn knieholte.

Gelukkig weet ik over een uurtje al meer, ik ben blij dat ik direct terechtkon.
Bo, fijn dat er duidelijkheid is over de PET-scan. Gewoon je chemo's dus.

Hopelijk is met je been alles goed. Ik duim voor je
Nog drie kwartier Bo. Zit de dokter in jou dorp? Of moet je dan verder?

Duimt nog steeds.

Het forum doet een beetje raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven