Demonstraties
vrijdag 10 oktober 2025 om 10:39
Sommige organisaties komen met ludieke acties zoals 'Sponsor een extreemrechtse demonstrant'. Voor elke demonstrant kun je geld doneren aan het goede doel.
https://x.com/Lisawesterveld/status/197 ... e_1zg&s=19
Pluviofiel|Firm believer of Karma
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:41
Fantastische actie.Kidneybean schreef: ↑10-10-2025 10:39Sommige organisaties komen met ludieke acties zoals 'Sponsor een extreemrechtse demonstrant'. Voor elke demonstrant kun je geld doneren aan het goede doel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 10 oktober 2025 om 11:53
Het belangrijkste waar ik op hoop 12 oktober is dat het niet weer zo vreselijk uit de hand gaat lopen zoals laatste keer.
Als nou die mensen ook eens zouden kunnen laten zien dat het heel goed rustig en netjes kan verlopen zoals afgelopen zondag met de Rode Lijn.
Als het weer uit de hand loopt, dan schieten ze zichzelf niet in de voet maar gewoon dood. Niemand heeft sympathie voor mensen die de boel vernielen en rellen en wellicht gaan plunderen. Het doet hun zaak verre van goed. Kijk maar naar de rellen in Marokko. Daar worden mensen die er niks mee te maken hebben de dupe van een stelletje idioten die plunderen en vernielen belangrijker vinden.
En doen ze dat wel, gewoon weer waterkanonnen en traangas inzetten. Je mag demonstreren in Nederland, maar doe het wel binnen de regels van de wet.
Als nou die mensen ook eens zouden kunnen laten zien dat het heel goed rustig en netjes kan verlopen zoals afgelopen zondag met de Rode Lijn.
Als het weer uit de hand loopt, dan schieten ze zichzelf niet in de voet maar gewoon dood. Niemand heeft sympathie voor mensen die de boel vernielen en rellen en wellicht gaan plunderen. Het doet hun zaak verre van goed. Kijk maar naar de rellen in Marokko. Daar worden mensen die er niks mee te maken hebben de dupe van een stelletje idioten die plunderen en vernielen belangrijker vinden.
En doen ze dat wel, gewoon weer waterkanonnen en traangas inzetten. Je mag demonstreren in Nederland, maar doe het wel binnen de regels van de wet.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:28
Ik vind een demonstratie van extreemrechts sowieso nogal moeilijk vergelijkbaar met de Rode Lijn. Ook als ze zich wel inhouden (lees: geen vernielingen aanrichten), lopen daar nog steeds fascisten met prinsenvlaggen te zwaaien en iedereen die niet wit en man is te intimideren.
Tot een tijdje geleden schaamden mensen zich in elk geval om nog voor die opvattingen uit te komen, maar tegenwoordig hoor je er juist helemaal bij. Onbegrijpelijk en buitengewoon verontrustend.
Die donatie-actie vind ik dan wel weer geniaal en getuigen van veel humor.
Tot een tijdje geleden schaamden mensen zich in elk geval om nog voor die opvattingen uit te komen, maar tegenwoordig hoor je er juist helemaal bij. Onbegrijpelijk en buitengewoon verontrustend.
Die donatie-actie vind ik dan wel weer geniaal en getuigen van veel humor.
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:30
Ik denk trouwens droevig genoeg dat extreemrechts zich helemaal niet in de voet schiet door de boel te vernielen. Die beweging speelt sowieso in op de onderbuik, en op de allerlaagste gevoelens van types die het diep van binnen prachtig vinden als de stad een slagveld wordt.
Kijk maar naar wat er tot nu toe door uiterst en extreem rechts is uitgehaald qua intimidatie, vernielingen en bedreiging. Ik geloof niet dat de PVV daardoor erg in de peilingen is gedaald, of wel?
Kijk maar naar wat er tot nu toe door uiterst en extreem rechts is uitgehaald qua intimidatie, vernielingen en bedreiging. Ik geloof niet dat de PVV daardoor erg in de peilingen is gedaald, of wel?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in