Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
Nou, vanaf je 15e vind ik een beetje onzinnig om je zelf incel te noemen, Inkijk.

En verder lijkt me zwaar hypothetische situaties neer schrijven en daar dan op sturen dat iemand een antwoord op geeft waar je dan enorm over kunt vallen, ook niet echt zinnig.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die beurtelings bluft, provoceert en jankt hoeft niet op mijn empathie te rekenen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
16-06-2018 19:03
Iemand die beurtelings bluft, provoceert en jankt hoeft niet op mijn empathie te rekenen.
+1

Kijk, natuurlijk vind ik het ontzettend rot voor je dat het je zo slecht lukt bij de dames. Maar je stelt je hier erg naar op. Dat leidt bij mij alleen maar tot afkeer en niet tot meeleven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zazamaenade schreef:
16-06-2018 19:03
Iemand die beurtelings bluft, provoceert en jankt hoeft niet op mijn empathie te rekenen.
Empathie of sympathie?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
16-06-2018 19:17
Empathie of sympathie?
ja, je hebt gelijk, in die zin past sympathie. Maar empathie heb ik inmiddels ook geblokkeerd, voor zover dat kan.
nounou
zazamaenade schreef:
16-06-2018 19:20
ja, je hebt gelijk, in die zin past sympathie. Maar empathie heb ik inmiddels ook geblokkeerd, voor zover dat kan.
Ja en dat maakt de hele discussie met Inkijk ook wat zinloos.
Ja joh ik geef het op. Onmogelijk om een productief gesprek te voeren met Inkijk terwijl ik oprecht geinteresseerd ben in zijn denkbeelden en hoe die tot stand gekomen zijn (ook al staan ze lijnrecht tegenover de mijne). Maar zonder rechtstreekse antwoorden schiet dat niet op.

Even ontopic dan maar.

Ik weet niet of er hier meer mensen op 9gag zitten, maar dat is een omgeving waar de typische incel ook rondhangt. Je vind er allerlei mensen, maar het zijn voornamelijk blanke mannen. Er gaat al jarenlang een grap rond dat je als lid van de 9gag community maagd zou zijn en geen relatie kan hebben.

Ik vind het best een leuke community, humor staat altijd voorop waarbij er eigenlijk geen taboe is (wat ik kan waarderen, wat sommigen te ver vinden gaan). Soms komen er ook leuke, serieuze discussies op gang in de comment section.

De vrouwonvriendelijkheid is echter groot, en ik kom ook regelmatig regelrechte Inceltermen tegen. Het 'enge' is dat de bezoekers van 9gag voornamelijk uit westerse landen komen, waarbij Nederlands ook hoog scoort. Dit zijn ontwikkelde bezoekers, aangezien de site volledig in het Engels is, en een beheersing van de Engelse taal dus een vereiste is om mee te komen in de community.

Wat mannen/mensen op Internet gooien in volledige anonimiteit is beangstigend. IRL merk ik toch een stuk minder van vrouwonvriendelijkheid, maar op internetcommunities zoals 9gag, reddit, laat ik nu niet weten dat ik van het vrouwelijk geslacht ben; dat is vaak alles wat er gezien wordt en mijn mening wordt dan niet meer serieus genomen.

Ja, wat wil ik hiermee, ik zou het niet weten. Maar de vrouwonvriendelijke ideeën op internet kom je in allerlei anonieme communities tegen, niet alleen op de echte Incelfora.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
17-06-2018 09:31
Ja joh ik geef het op. Onmogelijk om een productief gesprek te voeren .....
Jij stelt een behoorlijk confronterende vraag waar ik moeilijk een antwoord op kan vinden. Het is voor mij ook heel hypothetische vraag. De sfeer hier in dit topic nodigt ook niet uit om alles op tafel te leggen en me bloot te geven.

"Als jij een aantrekkelijke vrouw, die eigenlijk niet met je naar bed wil, op dit moment emotioneel zo zou kunnen manipuleren dat ze met je naar bed wil - wetend dat zij hier een rotgevoel aan over houdt omdat ze zich gemanipuleert en gebruikt voelt, zou je dat dan doen?"

Ik denk dat ik het niet zou doen! De reden: ik zoek toch meer lange termijn voldoening. Als ik zo'n vrouw een rotgevoel geeft dan moet ik weer een nieuwe zoeken. Ook zit ik niet te wachten op een wraakzuchtige boze ex. Een vrouw waar je iets positiefs mee hebt, daar kun je mijns inziens veel meer mee.

Neemt niet weg dat ik vaak jaloers ben geweest op al de jongens die de meisjes achteloos om hun vinger leken ze winden. Ik stond dan altijd aan de kant en deed niet mee. Ik durfde niet en daardoor zagen de meisjes mij ook niet staan.
Alle reacties Link kopieren
Dit bedoel ik dus LoVaKo..

Voor wat betreft je bevindingen op 9gag en soort gelijke omgevingen; zou het zo zijn dat het online heel makkelijk is om er dergelijk extreem gedachtegoed te spuien? Voor mezelf gesproken, mocht ik ooit een Inkijk gesprek in een kroeg voeren dan ga ik er gelijk bovenop.. en niet om te sexen, lijkt me duidelijk.. ;-D

Het blijkt zo te zijn dat jongeren later sex hebben dan de generatie die geen Social media tot hun beschikking hadden. Überhaupt sociale interactie is al een uitdaging voor de generaties die eraan komen. Ook zelfreflectie lijkt steeds moeilijker, dus hoe makkelijk is het om het gebrek aan omgang met het andere geslacht te wijten aan een ander ipv aan jezelf.
Nou ja.. dat dus..
Joa Alex neemt de incels van r/inceltears op de hak in zijn YouTubevideos. De teksten die je voorbij ziet komen zijn echt niet te geloven, maar ik vind dat hij er hilarische filmpjes van maakt :)

https://youtu.be/Wum2FMgie1Q

https://youtu.be/Si3k7JHApkw
bloosje schreef:
18-06-2018 08:13
Dit bedoel ik dus LoVaKo..

Voor wat betreft je bevindingen op 9gag en soort gelijke omgevingen; zou het zo zijn dat het online heel makkelijk is om er dergelijk extreem gedachtegoed te spuien?
Dat denk ik zeker... Daaruit blijkt wel dat degenen die dit gedachtegoed spuien ergens wel weten dat wat ze zeggen ten minste als controversieel, al dan niet verkeerd, beschouwd kan worden.

Politieke voorkeur is ook zoiets waar de één totaal niet open over is, maar toch zie ik hier wel een verschuiving in. Bij vrienden en familie word er regelmatig over politiek gesproken, waarbij ook 'onze kijk/kant' besproken wordt. De extremere ideeën kom je vrijwel nooit tegen in het echhie.

Dit is iets waardoor internet zo gevaarlijk is. Extreme gedachtes en overtuigingen rondstrooien zonder veroordeling of consequenties, waarbij je het ook nog eens - vaak - in een omgeving doet met gelijkgestemden. In plaats van dat je standpunt uitgedaagd wordt, wordt deze alleen maar versterkt.

Niet alleen met incels natuurlijk, maar ook met extreme religie, of bijvoorbeeld pro-ana sites.

Er kan natuurlijk ook veel goeds uit komen, zoals online steungroepen (al is het denk ik belangrijk dat je niet 25 suicidale individuen bij elkaar zet), een community over een bepaalde sport etc.

Het ding is dat wij mensen elkaar imiteren en gedachtegangen en gewoontes overnemen. Als iemand zich isoleert van de buitenwereld en alleen nog leeft door een online community levert dat gevaar op.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
17-06-2018 20:59

Ik denk dat ik het niet zou doen! De reden: ik zoek toch meer lange termijn voldoening. Als ik zo'n vrouw een rotgevoel geeft dan moet ik weer een nieuwe zoeken. Ook zit ik niet te wachten op een wraakzuchtige boze ex. Een vrouw waar je iets positiefs mee hebt, daar kun je mijns inziens veel meer mee.
Wauw. Lees dit nou eens terug.
Je zegt dat je iemand geen rotgevoel wil geven omdat dat (op termijn) ongunstig is voor jóu! Niks over hoe naar dat is voor de ander, niks over de consequenties voor de ander, alleen maar over de consequenties voor jou.
Ik, persoonlijk, wil mensen geen rotgevoel geven, omdat ik niet wil dat ze een rotgevoel hebben, ik ze een rotgevoel niet gun!
Wat onvoorstelbaar egocentrisch dit.
Alle reacties Link kopieren
Youwish, ik heb een klein deel gezien (vind het nog wat vroeg voor veel van dit soort teksten, pff). Hij doet het wel leuk, deze man :)

Heeft iemand al gelinkt aan goodmenproject.com ?
Er staat een nieuw artikel op over de fitness branche en het onrealistische mannelijkheidsideaal die ze voortbrengt.
https://goodmenproject.com/ethics-value ... d-to-meet/
nounou
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
18-06-2018 09:20
Wauw. Lees dit nou eens terug.
Je zegt dat je iemand geen rotgevoel wil geven omdat dat (op termijn) ongunstig is voor jóu! Niks over hoe naar dat is voor de ander, niks over de consequenties voor de ander, alleen maar over de consequenties voor jou.
Ik, persoonlijk, wil mensen geen rotgevoel geven, omdat ik niet wil dat ze een rotgevoel hebben, ik ze een rotgevoel niet gun!
Wat onvoorstelbaar egocentrisch dit.
Radicale zelfliefde. Dat is het motto: https://commithappiness.nl/10-quotes-di ... te-houden/
QueenArachnia schreef:
18-06-2018 09:20
Wauw. Lees dit nou eens terug.
Je zegt dat je iemand geen rotgevoel wil geven omdat dat (op termijn) ongunstig is voor jóu! Niks over hoe naar dat is voor de ander, niks over de consequenties voor de ander, alleen maar over de consequenties voor jou.
Ik, persoonlijk, wil mensen geen rotgevoel geven, omdat ik niet wil dat ze een rotgevoel hebben, ik ze een rotgevoel niet gun!
Wat onvoorstelbaar egocentrisch dit.
en toch hangt dit echt af van context. Mijn ervaring is juist dat de goodie two shoes je het hardst kwetsen, om dat ze menen altijd het best met je voor te hebben. Dan liever een egocentrisch iemand die eerlijk is.

Overigens gaat dit nu niet specifiek over jou of Inkijk of over incels, maar gewoon, mijn ervaring en mijn cynisme. Ik heb van af jongs af aan al een enorm introspectie om dat ik dat hele empathie gedoe van nature helemaal niet heb, en dus altijd moet na denken of iets moreel juist is of niet. Ik merk dat mensen die dus niet zo zijn als ik, zich zelf een veel beter mens vinden en hun eigen acties ook.
strikjemetstippels schreef:
18-06-2018 23:01
en toch hangt dit echt af van context.
Dat klopt. Ik kies ook niet altijd voor andermans gevoelens. Ik vind het belangrijk dat ikzelf gelukkig ben. Seks is echter voor ontzettend veel mensen zeer intiem, waarbij mensen zich ontzettend kwetsbaar opstellen/voelen. Dat is op een hoog niveau lak hebben aan andermans gevoelens.
Als er nog maar één chocoladetaart is en ik heb superveel zin in die chocoladetaart en ik hoor dat degene achter me in de rij ook chocoladetaart wil, pech gehad ik koop die hele taart. Diegene zal balen van dat gemiste stukje heerlijkheid.... het gevoel 'gebruikt' te zijn voor seks schudden de meesten minder makkelijk van zich af dan het missen van taart.
Context en impact.
Onderzoek dmv polls op een grote incelsite met bijna 300 stemmen:
> Meer dan de helft van Incels is tussen 18 en 24 jaar
> De meeste incels komen uit Noord-Amerika en Europa
> De meeste incels beschreven zich al als Incel (concept Black pill) voor hun 18e levensjaar
> Meer dan de helft van de incels is blank
> 16.4 procent van de incels heeft onbetaalde seks gehad
> 15% heeft betaalde seks gehad
> 1/3 studeert, 1/3 werkt, 1/6 doet beide, de rest doet niets
> 71% van de incels zegt dat ze psychische problemen hebben (zoals angst of depressie)
> 36.5% heeft een vrouw/meisje gezoend.
> Bijna de helft van de incels beschouwt zichzelf als misantroop
> Meer dan de helft van de incels heeft plastische chirurgie overwogen
> 2/3 van de incels heeft vrienden, maar de helft daarvan vind dat dit geen 'echte' vrienden zijn.
> 63,5% procent van de incels heeft geen over/ondergewicht.
> 89% Gelooft NIET dat vrouwen incel kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Opvallend afwezig: Pest ervaringen, een zéér belangrijke factor!
Alle reacties Link kopieren
Inside look. Een verhaal van een vrouwelijke Incel. In het engels:

https://quillette.com/2018/07/18/i-was-a-female-incel/

Best wel heftig wat ze schrijft: "I was a female incel. Not simply a woman who struggled with sexual and romantic success, but a proponent of the violent, misogynistic, and hateful ideology with which our society has now been forced to grapple in the wake of the Toronto van attack."
Alle reacties Link kopieren
Flinke lap tekst, maar ik heb het voor een groot deel gelezen.
Ze noemt zichzelf incel, maar volgens mij was de kern van haar probleem niet het niet hebben van seks. Ze worstelde vooral met zichzelf, met depressie, met het nog niet (h)erkende autisme en met het gevoel voor drama / lastig kunnen kanaliseren van heftige emoties dat behoorlijk typerend is voor pubers. Met daarbij de jungle die middelbare school is, met meedogenloze leeftijdsgenoten en het buitengesloten worden. Die jungle is kut, dat zal geen mens ontkennen..

Opvallend vind ik ook dat ze terugkijkend heel duidelijk haar eigen rol en verantwoordelijkheid ziet: "The things I believed, said, and did when I was an incel were hateful, ignorant, and wrong. I make no attempt to suggest that my inceldom was okay. It wasn’t. It was a wicked manifestation of pain, self-pity, and lack of self-responsibility, as well as serious, debilitating mental illness."
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
18-06-2018 08:13
Dit bedoel ik dus LoVaKo..

Voor wat betreft je bevindingen op 9gag en soort gelijke omgevingen; zou het zo zijn dat het online heel makkelijk is om er dergelijk extreem gedachtegoed te spuien?
Wellicht een veel te late reactie gezien de datum, maar als "oudere mannelijke internet gebruiker kan ik mogelijk nog wat toevoegen.

Een stuk van de 9gag community komt nu af van 4chan (behoeft denk ik geen uitleg, snap je ook waar de grenzeloosheid van de humor vandaan komt). Hoewel vroeger een absolute bloedhekel aan 9gag vonden ze het wel leuk om daar te infiltreren inclusief het "gespeelde" racisme, sexisme en misogynie dat het met zich meebrengt.

En net als vroeger ziet 90% het vooral als grappig, en puberale praat. En blijven de grappen herhalen. 10% is serieus en neemt die mensen op die er serieuzer instaan. Soms met grote gevolgen (zoals de incel cultuur en de verheerlijking van de alt right). Het is een relatieve minderheid van beide communities maar wel eentje waarop gelet moet worden omdat de serieuze groep met giftige idee in absolute aantallen een risico vormt.

En hoeveel discussie en argumenten je ook gebruikt, ze zullen vast blijven houden aan hun ideeën tot een situatie in de echte wereld hen op andere gedachten brengt.
@DrMcNinja: klopt hoor, het is deels controversiele humor, en een stukje '9gagcultuur'. Wat ik zeker kan waarderen, aangezien ik vind dat er geen taboe moet zijn op humor zolang het niet als bedoeling heeft iemand te kwetsen/beledigen.

De sausage gif is een voorbeeld van de cultuur, ookal is deze nu zowat uitgestorven. De opmerking dat een 9gagger altijd een maagdelijke man is nog zo een, want zoveel 9gaggers zijn getrouwde mannen/vrouwen.

Die 10% is klein, maar er zitten ook veel jonge puberale, beinvloedbare mensen op. Daar moet inderdaad op gelet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven