Is er nog iemand wakker? Ik ben zo vreselijk bang…

05-01-2023 05:04 363 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit onder kinderen moet of onder psyche. Ik ga geen andere nick aanmaken, want wie mij herkent, is mij over het algemeen lief. Ik ben wel bezorgd over wat ik deel, uit angst en machteloosheid.

Mijn 15-jarige heeft gisteren een zelfmoordpoging gedaan door een overdosis. Ze heeft me ‘s ochtends gewaarschuwd en ligt nu in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe het verder moet. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Wat fijn Hupsel dat er af en toe een beetje licht schijnt. En ook goed dat dochter merkt dat het fijn is als niet alles van vriendinnetje op haar schouders terecht komt.

Ontzettend logisch dat je zo moe bent. Hopelijk blijft deze licht positieve lijn zich voortzetten en krijg jij daarmee ook wat meer rust. Je klinkt als een hele fijne moeder voor je dochters.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoest Hupsel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook benieuwd hoe het met je is, Hupsel.

Heeft de positiviteit doorgezet?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
De positiviteit begint steeds meer in kleine beetjes door te zetten. Deze week heeft dochter het eerste onderzoek autisme gehad en daar kwamen toch wel wat dingen duidelijk naar voren die wijzen op autisme. En het idee autisme begint bij haar ook iets in te zinken, nu ze door begint te krijgen dat ze dan nog steeds zichzelf is. Mogelijk volgt er nog dieper onderzoek, er komt in ieder geval ook nog een ADHD- onderzoek.

Ik heb een beetje het idee, dat de complete obsessie met vriendinnetje wat begint af te nemen. Ze levert uit zichzelf haar telefoon op tijd in, houdt zich grotendeels aan afspraken en is weer een klein beetje meer zichzelf. Zowel bij het onderzoek als gisteren bij een gesprek met de jeugdprofessional gaf ze uit zichzelf aan dat alle problematiek van vriendinnetje haar ‘niet zo interesseert, want vriendinnetje wil toch niet veranderen’. Voor het eerst uit ze wat kritiek op vriendinnetje, tegen derden.

Het hulptraject voor jongste begint ook duidelijker vormen aan te nemen. Het gepest op school blijft een issue, ondanks dat school zegt erop te letten en het -in mijn ogen- wat bagatelliseert. Jeugdprofessional gaat nu contact opnemen met haar school.

Oudste heeft vandaag een halve dag les en is vanmiddag vrij. Toen ik haar vroeg of ze nog plannen had voor de middag ( waarom dóe ik dat dan ook?), antwoordde het kind met uitgestreken gezicht: ‘ ik ga liggen marineren, in mijn bed’.
Het gaat weer goed met haar gevoel voor puberhumor.

mscoco: hoe gaat het met jou en met kind?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijn bericht Hupsel.
Hoe gaat het met jou? :smooch:
Fijn om weer een update te lezen! En wat ontzettend goed dat er weer wat lichtpuntjes in de duisternis komen. Komt de IHT nog of is dat inmiddels afgerond? En net als Star vraag ik me af hoe het met jou is?

Ik denk dat je me door de war haalt met iemand anders, want ik heb geen kind :) Ik heb hier puur geschreven uit mijn eigen ervaringen met hulpverlening als suicidaal kind (en volwassene). Begin dit jaar kwam de IHT ook bij mij en nu net weer begonnen met een nieuw therapietraject wat behoorlijk wat spanning geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
mscoco: sorry! Ik verwarde jouw nick inderdaad met die van iemand anders.
Een nieuw therapietraject met behoorlijk wat spanning, dat klinkt érg intensief. Knuffel voor jou!

Met mij gaat het redelijk, het ene moment wat beter en het andere moment wat minder. Ik zou zo graag een keertje ‘uit’ kunnen staan, al is het maar voor eventjes.
Maar: ex komt in april naar Nederland voor werk en ik hoop heel erg dat de kinderen een nachtje bij hem kunnen logeren.

Vanavond ben ik bezig geweest een ‘Hello Kitty die eigenlijk een dino is’-taart te fröbelen voor jongste kind. Om vervolgens tegen kind te vertellen dat het géén Hello Kitty- taart gaat worden. Hoe dan ook.
Geeft niets hoor Hupsel. Dank voor je knuffel!

Is er geen familie die de zorg voor de kinderen een dagje kan overnemen, zodat jij even uit kan staan en bijv even met een vriendin naar de sauna kan gaan of iets anders ontspannends? Goed voor jezelf zorgen is in deze periode ook heel belangrijk. Fijn dat ex weer komt in april, misschien kan hij ze ook wel meer dan één nachtje nemen.

Hopelijk zet de positiviteit door!
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste diagnose is een feit: autisme. Niet verbazingwekkend, meer een ‘zie je wel’-gevoel en ook een verklaring voor een heleboel dingen. Bij dochter zinkt het langzaam in, maar vooral het vertrouwen dat ze nog steeds is wie ze al was en dat ze zichzelf is en dat ze goed is zoals ze is. Hopelijk kunnen we op vrij korte termijn al starten met psycho-educatie.
Wat fijn .
Hoe gaat het verder met jezelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het Hupsel? :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Eindexamen achter de rug! Of ze het gehaald heeft, weet ik niet. Ze heeft het in ieder geval wel geprobeerd en heeft er ook voor gewerkt.

De liefde voor vriendin is er nog steeds, maar het is een stuk rustiger geworden. In januari hadden we met de hulpverlening afgesproken dat ze x keer per week voor x uur mocht afspreken met vriendin. Daar houdt ze zich aan en het geeft haar rust om afgebakende grenzen te hebben. En natuurlijk wil ze meer, meer, meer en zeker de aankomende periode van lange vakantie zal ze vaker en langer mogen afspreken.

Ik heb het idee dat ze ook wel eens met andere vrienden afspreekt, maar of dat ook echt zo is of dat ze dat enkel zegt? Feit is dat ze weerbaarder is en ook gezelliger. Ze kan tegenwoordig soms zelfs even haar telefoon weg leggen.

Het blijft ergens onzeker. Wat als het uit gaat?

Vriendin zie ik nooit meer. Die wil hier niet komen, blijkbaar. Ik benadruk regelmatig naar dochter dat vriendin welkom is, maar ze komt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je hartstikke trots mag zijn op haar; wat een verschil met hoe het ging tijdens openen van dit topic!

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met mij is het nu niet zo goed. Ik ben net thuis na een hele avond en nacht waken bij mijn vader. Hij bleek tien levens te hebben, maar geen elf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Hupsel, gecondoleerd en heel veel sterkte met je verlies :hug: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Och, sterkte. Wat een zwaar jaar is dit voor je. Je klinkt heel sterk, maar ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je wat kunnen ondersteunen nu. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is nog niet overleden, maar dat kan nu elk moment gebeuren.

Na acht weken van sepsis, delier, twee valpartijen, luchtweginfectie, blaasontsteking, revalidatie, achteruitgang en uiteindelijk bleek hij al vier weken een gebroken heup te hebben, operatie en razendsnel herstel mocht hij gisteravond voorgoed naar huis. Om het te vieren gingen mijn ouders kreeft eten. Hij is gestikt in een stuk kreeft.
Gereanimeerd maar door te lang zuurstofgebrek teveel schade aan de hersenen. Morfine en van de beademing af en nu bijna 12 uur later ademt hij nog zelfstandig.

Het is een nachtmerrie
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee! Allemachtig, wat een rollercoaster zeg, jeetje!
Gaat hij echt overlijden omdat hij een stuk kreeft heeft gegeten na deze geschiedenis? Dat verzin je niet!

Tegelijkertijd is het natuurlijk heel fijn dat dochter een beetje op de rit lijkt en er een diagnose ligt.
Ga je hulp krijgen bij het omgaan met het autisme?

Heel veel sterkte weer, wat een nachtmerrie dit!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een rollercoaster. Alsof je elke keer als je denkt dat je in het rustige stuk zit, je weer ondersteboven wordt gegooid.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Hupsel, wat een narigheid. Sterke :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een bizar verhaal! Wat vreselijk, overlijden aan zijn "overwinningsmaaltijd"...
Heel veel sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader is overleden
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd met je vader! Heel verdrietig 😞
Ik wens je veel sterkte.
harmed wijzigde dit bericht op 03-06-2023 00:37
19.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Net je verhaal gelezen, wat een nare, bizar onwerkelijke pech, zo'n scenario verzin je nog geeneens voor een soap @(

Gecondoleerd.
Wat zal je verdrietig zijn, na een aanvankelijke opluchting dat het eindelijk goed leek te gaan met je vader en hij zo snel herstelde :'(

Niet te bevatten dit, voor je moeder en voor jou.

Ik wens je heel veel sterkte :hug: :redrose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Heel veel sterkte. Ook voor je moeder en de rest. Wat een akelige samenloop van omstandigheden.

:hug:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven