Je intuïtie niet willen volgen

17-10-2021 22:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of mensen hier ervaringen hebben met het niet willen luisteren naar je intuïtie en hoe je daarmee bent omgegaan. Stel je intuïtie zegt iets, terwijl je eigenlijk iets anders wilt. Luister je daar dan altijd naar? Of zit je intuïtie dan gewoon fout?
lemon_chili wijzigde dit bericht op 17-10-2021 22:42
Reden: Topic aangepast omdat het anders dubbel was
76.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Intuïtie is ook gewoon 'een gevoel' en soms kun je dat beter negeren.
In relaties dan mss juist niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Och zoveel mensen kunnen hun gevoel negeren. Die zijn vaak doodongelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met intuïtie? Je twijfelde en toen heb je je droomrelatie stuk gemaakt. Nu moet je daarmee leven en zoek je naar romantische boeketreeksverklaringen. Maar het leven is geen soap.

Je had ook gewoon door kunnen gaan in je andere topic.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... je-gevoel/



Je kunt niet altijd op je intuïtie vertrouwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jollie schreef:
17-10-2021 22:20
Och zoveel mensen kunnen hun gevoel negeren. Die zijn vaak doodongelukkig.
Eerder andersom: mensen die zich niet laten leiden door elke emotionele oprisping zijn stabieler en gelukkiger. Bovendien prettiger om mee te leven.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Die is niet het eerste topic waarbij de op begint met hoe fantastisch de relatie wel niet is.

Soms is het echt zo.
Vaak is er daarna iets aan de hand.

Het kan toch, dat hij op papier bij je past maar dat hij het niet is voor jou.
Dat mag ook.
Dat gebeurt.

Hoe lang ga je nog tegen je gevoel in?
Hij was het niet voor jou. Je hebt het vijf jaar geprobeerd.

Als je zelf een onbehandeld probleem hebt, een vertrouwensissue, bindingsangst, moeilijk verleden, dan is nu misschien het moment om daar aan te werken.
Als je dat niet hebt dan is het heel verdrietig dat, ondanks vijf jaar je best doen, jij jezelf niet oud ziet worden met hem.

Gun jullie allebei een grote liefde. Ga apart verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg eigenlijk alleen direct mijn intuïtie bij grvaar. In alle andere gevallen moet er naast mijn intuïtie nog meer zijn om beslissingen te maken. Ik snapte na je vorige toic al niet waarom je je relatie verbroken hebt gezien deze op alle fronten zo goed is. En snap het nog steeds niet dat je dit puur alleen op intuïtie wil afschuiven.

Heb je niet gewoon last van koudwatervrees? Gaan samenwonen is een hele stap maar volgens mij maakte je het veel te groot.
Feit is dat je je relatie beëindigd hebt en dit vast met je volle verstand gedaan hebt. Probeer dit dan nu ook los te laten en verder te gaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
17-10-2021 22:20

Je had ook gewoon door kunnen gaan in je andere topic.
Hee ja het klopt dat ik hiervoor ook een topic hierover schreef.. Ik ben gewoon nog steeds een beetje in de war erover, daarom was ik op zoek naar een andere invalshoek met ervaringen over intuïtie wel of niet volgen :)
Alle reacties Link kopieren
Huh, dit topic heb je van het weekend toch al geopend?
Alle reacties Link kopieren
Alright ik heb de OP even aangepast, weet niet of dit de bedoeling is maar dit was eigenlijk mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt intuïtie. Wel ideeën op basis van waarnemingen en eerdere ervaringen, dat wat andere mensen onderbuikgevoel noemen.
Wat wel grappig is, niet echt intuïtie maar qua richtingsgevoel, als ik precies contra ga aan wat ik denk, ga ik 80% van de keren goed.
Alle reacties Link kopieren
Je andere topic heb ik ook gelezen. Ik denk dat je intuïtie verwart met iets anders. Ik stuur je ook even een pb, kijk maar wat je er mee doet.
Ik luister er wel naar, in allerlei situaties. En heb bijna nooit fout. Maar ga ook niet achteraf heel erg miepen dan.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat jij ziet als intuïtie.


Mensen maken zichzelf graag wat wijs als ze daardoor een tijdje gelukkig kunnen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mensen willen niet graag alleen zijn en hun eigen leven besturen (en al helemáál niet als dat hen niet goed blijkt af te gaan), en worden daardoor verliefd, waardoor ze een poos emotioneel bezig zijn en niet aan hun problemen hoeven te werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik volg mijn intuïtie juist wel.
Ik heb het een tijd niet gedaan ivm ziekte. Ik was die radar kwijt, stond niet meer in verbinding met mezelf.
Sinds ik die verbinding met mezelf weer heb durf ik weer te vertrouwen op mijn intuïtie en dat doet me goed.
Ik gebruik mijn verstand, maar mijn gevoel is minimaal net zo belangrijk.
https://www.quest.nl/mens/psychologie/a ... -te-nemen/

Volgens mij is intuïtie geen gevoel, maar is het je eigen hoofd dat je duidelijk probeert te maken dat je de kennis al hebt om een keuze te maken. Alleen soms heeft je hoofd het fout.

Intuïtie is handig als je nú moet kiezen, maar als je de tijd hebt om even na te denken dan lijkt dat me een betere keus.
Ze noemen intuïtie ook wel het 6e zintuig. Dat bedoelde ik wellicht meer, inplaats van gevoel.

Hoewel gevoel voor mij dus ook echt een belangrijke richtingwijzer is.
Alle reacties Link kopieren
De enige keer in mijn leven dat ik niet op mijn intuïtie heb vertrouwd ben ik via op mijn bek gegaan. Dus ik vertrouw altijd op mijn intuïtie en die heeft t tot nu toe al 35 jaar goed.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-10-2021 06:07
Mensen willen niet graag alleen zijn en hun eigen leven besturen (en al helemáál niet als dat hen niet goed blijkt af te gaan), en worden daardoor verliefd, waardoor ze een poos emotioneel bezig zijn en niet aan hun problemen hoeven te werken.
Misschien geldt dat voor jou, ik zou dat niet aan alle mensen durven toedichten.

Qua intuïtie: als ik het gevoel heb dat iets niet klopt, probeer ik dat met mijn verstand te onderbouwen. Ik luister er dus naar, maar niet blindelings.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-10-2021 06:07
Mensen willen niet graag alleen zijn en hun eigen leven besturen (en al helemáál niet als dat hen niet goed blijkt af te gaan), en worden daardoor verliefd, waardoor ze een poos emotioneel bezig zijn en niet aan hun problemen hoeven te werken.
Misschien geldt dat voor jou, ik zou dat niet aan alle mensen durven toedichten.

Qua intuïtie: als ik het gevoel heb dat iets niet klopt, probeer ik dat met mijn verstand te onderbouwen. Ik luister er dus naar, maar niet blindelings.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Je werd helemaal niet gelukkig van je relatie want je zat alleen maar te twijfelen. Je hebt het niet uitgemaakt uit intuïtie, maar omdat je doodongelukkig werd van dat getwijfel dat hij met zich meebracht. Hij was geen 10, hij was een 4.
Alle reacties Link kopieren
intuitie is een zeer onbetrouwbare bron. Ik kijk liever naar de feiten en de acties
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen verstaat hetzelfde eronder. Is Intuitie ervaring? Is het je reptielenbrein die je iets duidelijk wilt maken? Zijn het gevoelens die je nog niet goed kunt formuleren? Mij maakt het niet veel uit waar het vandaan komt in de dagelijkse praktijk.

Maar wat ik wel belangrijk vind is een realitycheck om te kijken of er geen onnodige angst in het spel is. Angst is soms een slechte raadgever (behalve als er een schuimbekkende boef voor je neus staat, en je snel weg moet komen).

Ik stel mezelf altijd vragen om te controleren of mijn twijfels gegrond zijn en ik praat met anderen erover wiens levenservaring ik kan waarderen. Relativeren vind ik belangrijk. Als ik er dan nog steeds niet uit ben is er geen paniek, want dan wacht ik het gewoon af door er een nachtje over te slapen (als er niet direct iets mee gedaan moet worden), of totdat nieuwe inzichten zich openbaren En anders neem ik een beslissing, met de wetenschap dat ik mijn best heb gedaan. Je kunt niet alles doorzien & anderen laten ook niet alles zien.

Ik ben een brokkenpiloot geweest in mijn leven, had een matige intuitie, was zelfs een naief blij ei, maar met de jaren is het gelukkig wat beter geworden en durf ik nu te vertrouwen op mijn mensenkennis.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven