kan niet tegen romantiek

04-10-2012 12:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet waar ik dit moet plaatsen,maar denk dat het hier thuis hoort.

Ik kan niet tegen romantiek,zodra er kaarsjes ,muziekje etc bijkomt begin ik me naar te voelen.

Ik kan niet romantische eten met een man,dan ga ik liever naar de mac.

Ik voel me dan echt totaal niet op mijn gemak,ook bij zoenen bekruipt mij een heel naar gevoel..wat is dit??
Lastig te zeggen waar dat aan ligt. Is het misschien verlegenheid met de situatie? Of voel je je niet op je gemak met de man in kwestie? Voel je je misschien beter op je gemak bij vrouwen? Hoe oud ben je?
Verlegenheid zou kunnen,maar aan de andere kant ik vind het ook niet prettig bij andere mensen te zien.

Nee bij vrouwen voel ik me niet meer op mijn gemak.

Ik ben 24.
Kun je niet tegen romantiek of tegen het onoprechte creëren van een romantische sfeer?

Is het erg dat je niet tegen romantiek kunt? Nee toch?

Daar kun je toch rekening mee houden in je partnerkeuze?
Kan je wel complimentjes ontvangen?

Kan je zelf wel romantisch/lief zijn naar een ander?

Je verhaal doet mij direct denken aan iemand die nooit geleerd heeft positieve acties te ontvangen en waardering te krijgen van een ander. Als je dat niet gewend bent voelt dat inderdaad heel naar. Troost: je kan wel leren ermee om te gaan en het zelfs gaan waarderen!
Verlegenheid zou kunnen. Misschien eens klein beginnen, niet meteen een avondvullend diner bij kaarslicht, maar eerder met een boswandeling of ga eens samen koken Vertel jezelf dat je het waard bent om aandacht te krijgen, en probeer zelf ook eens op een positieve manier aandacht te geven, geef eens een compliment (ook in een niet romantische setting, gewoon aan een familielid of collega bv, en ook aan jezelf). Als het aan de man in kwestie ligt dan kan ik het me voorstellen, dan zou ik me ook heel ongemakkelijk voelen in een romantische setting. Dus je moet wel eerst de juiste man vinden.
film romantiek is ook de enige romantiek die onder romantiek valt. En ja, dat lijkt me ook afschuwelijk, elkaar aanstaren met waterige ogen in een chique duur restaurant, pad van rozenblaadjes maken naar de slaapkamer etc.
Voel je dan een druk dat het gezellig en fijn móet zijn? Omdat de sfeer zo bepaald is?

En in je eentje muziek en kaarsjes aan, doe je dat wel?
Ik hou ook niet van bewust gecreëerde romantiek. Niks mis mee. Maar als je ook niet van zoenen houdt?

Heeft het er misschien mee te maken dat je dan het gevoel hebt een bepaalde rol te moeten spelen? Alsof je opeens in een soort filmpersonage dient te transformeren? Gewoon jezelf blijven, je niks aantrekken van wat je zou 'moeten' doen in zo'n situatie en dan blijkt zoenen of een etentje of een strandwandeling opeens superfijn.
Kan je niet goed tegen de intimiteit? Hier denk ik aan, omdat je ook aangeeft niet te kunnen/willen zoenen..

Misschien heb je om de een of andere reden een veilige muur om je heen gebouwd?
quote:_puck_ schreef op 04 oktober 2012 @ 13:15:

Kan je niet goed tegen de intimiteit? Hier denk ik aan, omdat je ook aangeeft niet te kunnen/willen zoenen..

Ik ook. Niet van romantiek houden, is heel normaal. Maar ik vind 't wel wat apart dat je ook niet van zoenen houdt. Heeft dat dan idd met de angst voor intimiteit te maken? Of laat je je soms overrompelen door mannen voor wie je niks voelt? Dat de ander zich opdringt ofzo?
wat je water geeft, groeit
Ik houd inderdaad ook niet van complimentjes,als iemand lief tegen mij doet,maak ik me er inderdaad vaak vanaf met een grapje nu ik erover nadenk,en vaak een rot grapje.

Ja ik weet het niet als ik bijvoorbeeld met een man een net restaurant binnen loop wat er vrij romantisch uitziet,voel ik al schaamte,tegenover ieder ander die daar zit,ik doe ook vaak gemeen tegen mannen in de hoop ze ook zo tegen mij gaan doen,waardoor we op een ander level komen,dan is het romantische er tenminste uit denk ik dan.

nja heel vaag allemaal.

tanx voor de reacties.
ja ik kan wel zoenen,maar dan moet het zoenen zijn waar sex van komt,harde sex,want rustige sex kan ik dus ook weer niet tegen.:S
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik voel me erg ongemakkelijk bij geplande etentjes en borrels met alles wat verder van me af staat dan partner en vrienden (en, vooruit, naaste familie). Ik voel dan plaatsvervangend de opgestapelde (en vast door mij geprojecteerde) schaamte van iedereen in de ruimte om alle geforceerde gesprekken.
quote:marthe16 schreef op 04 oktober 2012 @ 13:01:

Verlegenheid zou kunnen. Misschien eens klein beginnen, niet meteen een avondvullend diner bij kaarslicht, maar eerder met een boswandeling of ga eens samen koken .

Hier moet ik van rillen

Ik vind romantiek ook stom, wat is het eigenlijk?

En man die dingen als een zacht muziekje, waxinelichtjes en rozenblaadjes leuk vindt, is gewoon niet mijn type.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:staceyno3 schreef op 04 oktober 2012 @ 13:24:

Ik houd inderdaad ook niet van complimentjes,als iemand lief tegen mij doet,maak ik me er inderdaad vaak vanaf met een grapje nu ik erover nadenk,en vaak een rot grapje.

Ja ik weet het niet als ik bijvoorbeeld met een man een net restaurant binnen loop wat er vrij romantisch uitziet,voel ik al schaamte,tegenover ieder ander die daar zit,ik doe ook vaak gemeen tegen mannen in de hoop ze ook zo tegen mij gaan doen,waardoor we op een ander level komen,dan is het romantische er tenminste uit denk ik dan.

nja heel vaag allemaal.

tanx voor de reacties.Heb je in het verleden traumatische ervaringen opgedaan rondom intimiteit. Het lijkt alsof je iemand niet dichtbij durft te laten komen. Dat zal dan vast ook eenzaam zijn..?
Heel veel mensen herkennen zich wel in het niet houden van romantiek.

Maar bij jou speelt er volgens mij meer. Als ik jou zo hoor, vind je het moeilijk te verdragen dat mensen je aardig vinden of om je geven. Ben je bang om mensen toe te laten uit angst dat ze je zullen kwetsen?

Ok, nou ga ik mss wel heel erg de diepte in, maar toch: heb je wel een fijne jeugd had? Hoe is de band met je ouders?
Ik heb vroeger wel wat dingen meegemaakt,te denken aan scheiding,slechte band vader,vroeg huis uit geplaatst,en me vroeger makkelijk door mannen laten gebruiken...maar zou dat dan nu echt nog mee spelen vraag ik me af...
quote:bettypage schreef op 04 oktober 2012 @ 13:31:

[...]

Hier moet ik van rillen

Ik vind romantiek ook stom, wat is het eigenlijk?

En man die dingen als een zacht muziekje, waxinelichtjes en rozenblaadjes leuk vindt, is gewoon niet mijn type.Had ik het over een zacht muziekje, waxinelichtjes en rozenblaadjes?
quote:staceyno3 schreef op 04 oktober 2012 @ 13:45:

Ik heb vroeger wel wat dingen meegemaakt,te denken aan scheiding,slechte band vader,vroeg huis uit geplaatst,en me vroeger makkelijk door mannen laten gebruiken...maar zou dat dan nu echt nog mee spelen vraag ik me af...

Klinkt wel dat je geleerd hebt dat anderen niet te vertrouwen zijn. Ik wil je niks aanpraten en jij weet het beste hoe het zit. Maar misschien toch eens met iemand over praten?

Niet houden van kaarsjes en rozenblaadjes is wel wat anders dan andermans liefde/acceptatie/goedkeuring/erkenning niet kunnen ontvangen.
Je hebt best wel ingrijpende dingen meegemaakt en dat vormt je toch. Ik zou ook zeggen dat het goed zou zijn om hier eens met iemand over te praten. Dat je moeite hebt met intimiteit kan grote gevolgen hebben voor je toekomstige relaties en partnerkeuze. Grote kans bv dat je je aangetrokken voelt tot afstandelijke partners die je tekort zullen doen.
Hoi staceyno3, ik herken wel wat dingen die jij zegt. Vooral het niet kunnen ontvangen van complimenten en me er met een grapje of gemene opmerking van af maken, het ongemakkelijk voelen bij 'romantische' settings, en dat soort dingen.

Wat ik niet herken is het niet fijn vinden om te zoenen (alhoewel ik de eerste keer zoenen met iemand ook vaak ongemakkelijk vind maar dat kan ook gewoon zo zijn omdat het nog onwennig is).

Ik ben erachter gekomen dat ik misschien het ongemakkelijk vind omdat ik er niet aan gewend ben. In mijn opvoeding heb ik dit soort dingen ook niet mee gekregen. Sommige vriendjes wel in het begin, maar omdat ik er altijd lacherig over deed zijn ze er altijd snel mee gestopt. Oh, ik weet nog dat een van mijn exen een kadootje onder de kussen had verstopt toen ik mijn tanden ging poetsen... Ik weet nog dat ik me zooooo ongemakkelijk voelde en ook niet wist hoe ik er op moest reageren. Bedoelde je ook dit soort dingen waarbij je je ongemakkelijk voelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven