Lang geleden... deel 2
woensdag 29 juli 2009 om 15:48
kunnen we niet met zijn alle een dagje gaan bikesteppen.
We kunnen wel wat teambuilding gebruiken geloof ik .
Ik was/ben er ook wel even van ondersteboven.
En dat is natuurlijk niet enkel door hier,maar het triggert denk ik iets waar je vaker tegen aanloopt,zo is dat bij mij in ieder geval.
pfff......ik vind het nog steeds lastig om er iets over te schrijven.
En vraag mij oprecht af...is het dan echt zo onduidelijk?
Is het gevoel niet te plaatsen?
Of komt het nu meer naar voren dat ik kennelijk heel anders met dingen omga?
Een moeilijk persoon ben?
Want dit triggerde iets bij mij....maar ik lees ook dat het bij jullie ook wat triggerde.
We kunnen wel wat teambuilding gebruiken geloof ik .
Ik was/ben er ook wel even van ondersteboven.
En dat is natuurlijk niet enkel door hier,maar het triggert denk ik iets waar je vaker tegen aanloopt,zo is dat bij mij in ieder geval.
pfff......ik vind het nog steeds lastig om er iets over te schrijven.
En vraag mij oprecht af...is het dan echt zo onduidelijk?
Is het gevoel niet te plaatsen?
Of komt het nu meer naar voren dat ik kennelijk heel anders met dingen omga?
Een moeilijk persoon ben?
Want dit triggerde iets bij mij....maar ik lees ook dat het bij jullie ook wat triggerde.
woensdag 29 juli 2009 om 15:59
Vergeet ik nog te antwoorden op Saar's eerste vraag.
Of je je gevoel duidelijk gemaakt hebt.
Ik denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoeld.
Dat er soms voorbij gegaan wordt aan dat het jou òòk heel veel moeite/pijn/etc kan kosten om bepaalde dingen te doen.
Dat je het gevoel hebt dat mensen denken dat dat voor jou maar 'makkelijk' is, door bijvoorbeeld reacties waarin ze aangeven dat zelf noooooit te zouden kunnen.
Terwijl het voor jou net zo'n ernom hoge stap/drempel/dinges is, maar je ervoor kiest om hem aan te gaan.
Misschien ten koste van andere dingen. Maar dat heb je er dan voor over.
Waarmee je niet bedoelde dat anderen het verkeerd doen, maar aan wilde geven dat iedereen dingen kan tegen een zekere prijs.
En dat iedereen zelf de afweging maakt wat hij belangrijk genoeg vind om 'een prijs' voor te betalen. En welke prijs hij/zij te hoog vindt.
Als supersimpel voorbeeld: Ik ga niet op vakantie. Ik brul nogal eens tegen Ster dat ik 'zoo jaloers op dr ben, want dat wil ik ook wel'.
Dat is eigenlijk te makkelijk, want daarmee suggereer ik ergens dat Ster veel meer geld heeft, of het makkelijk kan missen.
Terwijl ik èìgenlijk gewoon op vakantie kan, maar het geld nu liever even voor iets anders gebruik. Dat is mìjn keuze, dus dan moet ik eigenlijk niet miepen dat ik niet op vakantie kàn.
Ik WIL het niet. Het is het mij niet waard.
Ehm. Zoiets dus?
(en nou maar hopen dat ik dit gedeelte goed begrepen had... )
Of je je gevoel duidelijk gemaakt hebt.
Ik denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoeld.
Dat er soms voorbij gegaan wordt aan dat het jou òòk heel veel moeite/pijn/etc kan kosten om bepaalde dingen te doen.
Dat je het gevoel hebt dat mensen denken dat dat voor jou maar 'makkelijk' is, door bijvoorbeeld reacties waarin ze aangeven dat zelf noooooit te zouden kunnen.
Terwijl het voor jou net zo'n ernom hoge stap/drempel/dinges is, maar je ervoor kiest om hem aan te gaan.
Misschien ten koste van andere dingen. Maar dat heb je er dan voor over.
Waarmee je niet bedoelde dat anderen het verkeerd doen, maar aan wilde geven dat iedereen dingen kan tegen een zekere prijs.
En dat iedereen zelf de afweging maakt wat hij belangrijk genoeg vind om 'een prijs' voor te betalen. En welke prijs hij/zij te hoog vindt.
Als supersimpel voorbeeld: Ik ga niet op vakantie. Ik brul nogal eens tegen Ster dat ik 'zoo jaloers op dr ben, want dat wil ik ook wel'.
Dat is eigenlijk te makkelijk, want daarmee suggereer ik ergens dat Ster veel meer geld heeft, of het makkelijk kan missen.
Terwijl ik èìgenlijk gewoon op vakantie kan, maar het geld nu liever even voor iets anders gebruik. Dat is mìjn keuze, dus dan moet ik eigenlijk niet miepen dat ik niet op vakantie kàn.
Ik WIL het niet. Het is het mij niet waard.
Ehm. Zoiets dus?
(en nou maar hopen dat ik dit gedeelte goed begrepen had... )
woensdag 29 juli 2009 om 16:02
Goeie vraag Iry.
Ik denk dat het bij ons allemaal hetzelfde triggerde:
'zij vindt het rot DUS ik doe het fout'
Daar zijn we allemaal ont-zet-tend gevoelig voor, en het lijkt erop dat iedereen dat uit de boodschappen haalt.
Logisch, gezien we zo gericht zijn op 'het de ander naar de zin maken'.
En ook logisch dat we allemaal in de verdediging schieten, want iedereen pròbèèrt hier natuurlijk ook ont-zet-tend sociaal wenselijk te zijn. En dan lezen dat je dat niet zou doen.. tsss!
Maar daar zit t m in. in het LE-ZEN om maar even veelgebruikte forumtaal te gebruiken.
Ik denk dat het bij ons allemaal hetzelfde triggerde:
'zij vindt het rot DUS ik doe het fout'
Daar zijn we allemaal ont-zet-tend gevoelig voor, en het lijkt erop dat iedereen dat uit de boodschappen haalt.
Logisch, gezien we zo gericht zijn op 'het de ander naar de zin maken'.
En ook logisch dat we allemaal in de verdediging schieten, want iedereen pròbèèrt hier natuurlijk ook ont-zet-tend sociaal wenselijk te zijn. En dan lezen dat je dat niet zou doen.. tsss!
Maar daar zit t m in. in het LE-ZEN om maar even veelgebruikte forumtaal te gebruiken.
woensdag 29 juli 2009 om 16:06
En voor de rest weet ik het even niet. En wil ik het heel even niet weten.
Want ik lul wel als brugman, en probeer hier van alle kanten begrip op te brengen voor iedereen, maar stiekem ben ik ook wel een beetje bang dat ik het nu 'verkeerd' doe of interpreteer of de boel erger maak.
Dusse: kan iemand effe brullen of ik het goed doe of niet?
Want ik lul wel als brugman, en probeer hier van alle kanten begrip op te brengen voor iedereen, maar stiekem ben ik ook wel een beetje bang dat ik het nu 'verkeerd' doe of interpreteer of de boel erger maak.
Dusse: kan iemand effe brullen of ik het goed doe of niet?
woensdag 29 juli 2009 om 16:09
En ja dat Le-zen is soms wel lastig,heeft ook met je gevoel te maken hoe iets binnenkomt.
Bij mij voelde het ook op een manier van..dat zou ik nooooit doen,knap zeg!
Als...jouw drempels zijn minder groot,jij hebt minder te overwinnen,jij staat sterker in je schoenen...het klonk zo makkelijk.
Misschien vergelijkbaar als ik zou zeggen,zouden jullie dat nou niet doen? goh dat jij dat niet durft zeg!!
Zou je je dan ook miskent voelen in je angsten?
Misschien geen goed vergelijk ik weet het niet.
Maar ik ben wel heel blij dat jij het nu begrijpt wurm en dat het oke is,ik had serieus buikpijn daarvan gisteren.
Je bent mij te dierbaar om in elkaars haren te zitten.
Bij mij voelde het ook op een manier van..dat zou ik nooooit doen,knap zeg!
Als...jouw drempels zijn minder groot,jij hebt minder te overwinnen,jij staat sterker in je schoenen...het klonk zo makkelijk.
Misschien vergelijkbaar als ik zou zeggen,zouden jullie dat nou niet doen? goh dat jij dat niet durft zeg!!
Zou je je dan ook miskent voelen in je angsten?
Misschien geen goed vergelijk ik weet het niet.
Maar ik ben wel heel blij dat jij het nu begrijpt wurm en dat het oke is,ik had serieus buikpijn daarvan gisteren.
Je bent mij te dierbaar om in elkaars haren te zitten.
woensdag 29 juli 2009 om 16:47
Hoi allemaal,
Fijn dat de dingen die dwars zaten uitgesproken zijn. Ik heb de discussie wel gevolgd, maar hoef er ook niks op te zeggen, vind het meer iets tussen jullie (am I right ?) en das niet erg, maar ik vind het heel mooi om te lezen hoe super erg iedereen hier haar best doet om begrip te tonen voor de ander. Als we nou net zoveel begrip voor onszelf zouden hebben altijd .. Idee..
Haha, Iry, je bedoelde vast dat je nu even aan de slag ging? Tsja le-zen is nog niet zo makkelijk
Fijn dat de dingen die dwars zaten uitgesproken zijn. Ik heb de discussie wel gevolgd, maar hoef er ook niks op te zeggen, vind het meer iets tussen jullie (am I right ?) en das niet erg, maar ik vind het heel mooi om te lezen hoe super erg iedereen hier haar best doet om begrip te tonen voor de ander. Als we nou net zoveel begrip voor onszelf zouden hebben altijd .. Idee..
Haha, Iry, je bedoelde vast dat je nu even aan de slag ging? Tsja le-zen is nog niet zo makkelijk
woensdag 29 juli 2009 om 16:58
Ik rij straks voor het eerst van mijn le-ven naar een obscuur plaatsje ergens in Nederland om het glas te heffen met Saar, dus mij was het allemaal meer dan waard.
En weet je Iry het is precies wat je daar omdraait:
"Oh nee zou je dat niet doen??? Wat angstig van je"
Dat is natuurlijk not done. Heel inzichtelijk en mooi duidelijk.
En Wurm wat kan jij kletsen, maar je hebt het wel mooi op een rij gekregen vind ik.
Nou even op de kaart gaan kijken maar...
En weet je Iry het is precies wat je daar omdraait:
"Oh nee zou je dat niet doen??? Wat angstig van je"
Dat is natuurlijk not done. Heel inzichtelijk en mooi duidelijk.
En Wurm wat kan jij kletsen, maar je hebt het wel mooi op een rij gekregen vind ik.
Nou even op de kaart gaan kijken maar...
woensdag 29 juli 2009 om 18:06
Mail me dan ff snel Iry! Of msn/bellen.
Pff, weet niet of ik meer spontane plannen trek op dit moment.
Dus kom niet met een al te gek idee.
Net een middagje gewandeld midgetgolf gespeeld.
Toen vliegensvlug door de supermarkt om dozen wijn voor Philo in te slaan.
En nu snel even stofzuigen en bed op maken, even douchen liefst ook, en,en,en... daar laat ik het maar bij.
Philo en ik gaan het glas heffen en een vredespijp roken.
Jullie horen nog of het gelukt is. De uitkomst zal bindend zijn
Pff, weet niet of ik meer spontane plannen trek op dit moment.
Dus kom niet met een al te gek idee.
Net een middagje gewandeld midgetgolf gespeeld.
Toen vliegensvlug door de supermarkt om dozen wijn voor Philo in te slaan.
En nu snel even stofzuigen en bed op maken, even douchen liefst ook, en,en,en... daar laat ik het maar bij.
Philo en ik gaan het glas heffen en een vredespijp roken.
Jullie horen nog of het gelukt is. De uitkomst zal bindend zijn
woensdag 29 juli 2009 om 18:24
Oeh ook nog een spontane midgetgolf actie dus, leuk leuk leuker leukst! Ik heb dat volgens mij al jaaaáren niet gedaan, maar toen ik het van jou las bracht het me wel op het idee om dat weer 's te gaan doen. Wordt meestal heel wat afgelachen dan ..
Ik zal je nu niet meer afleiden hoor, zo te horen heb je het errug druk.. Hihi succes met ehh je to-do-list voordat Philo komt
Ik zal je nu niet meer afleiden hoor, zo te horen heb je het errug druk.. Hihi succes met ehh je to-do-list voordat Philo komt

woensdag 29 juli 2009 om 18:27
Phoe meiden wat een dag als ik dit allemaal zo lees...
Ik snap het geloof ik nu wel, terwijl ik gisteravond al lezend het spoor wel even bijster was. En het msn vervolg miste.
Het hield mij op het werk zelfs bezig vandaag.
Saar en Philomein, fijne avond! Leuk dat jullie afgesproken hebben, krijgen we een verslag?
Nu eten.
Ik snap het geloof ik nu wel, terwijl ik gisteravond al lezend het spoor wel even bijster was. En het msn vervolg miste.
Het hield mij op het werk zelfs bezig vandaag.
Saar en Philomein, fijne avond! Leuk dat jullie afgesproken hebben, krijgen we een verslag?
Nu eten.
woensdag 29 juli 2009 om 18:37
Nog even voor de duidelijkheid: er is gister geen msn vervolg geweest.
Alleen Wurm heb ik via msn geprobeerd wat meer duidelijkheid te geven, wat wel gelukt is volgens mij.
We hebben ook even met Appel en Ster op msn gezeten, maar dat ging helemaal niet over wat hier speelde.
Fijn dat je het nu wel snapt Lynne.
Als er nog iets onduidelijk is voor iemand leg ik dat graag uit. Liever nog even op doorgaan, zodat er geen dingen blijven liggen die onderhuids misschien nog spelen.
Poeh, vind het wel spannend hoor, Philo zo hier.
Deze spontane aktie zag ik niet aankomen.
Alleen Wurm heb ik via msn geprobeerd wat meer duidelijkheid te geven, wat wel gelukt is volgens mij.
We hebben ook even met Appel en Ster op msn gezeten, maar dat ging helemaal niet over wat hier speelde.
Fijn dat je het nu wel snapt Lynne.
Als er nog iets onduidelijk is voor iemand leg ik dat graag uit. Liever nog even op doorgaan, zodat er geen dingen blijven liggen die onderhuids misschien nog spelen.
Poeh, vind het wel spannend hoor, Philo zo hier.
Deze spontane aktie zag ik niet aankomen.
woensdag 29 juli 2009 om 18:49