Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
donderdag 31 december 2009 om 17:19
Tja, allebei dus zenuwen, en waarom eigenlijk hé.
Het is toch een dag die anders is dan anders, en dan de jaarwisseling, en toch de hoop, verwachting bij zo'n heel nieuw jaar wat voor ons ligt. Mijn nieuwe agenda, niet meer helemaal leeg, maar overwegend nog wel leeg.
Wat zal er allemaal in komen staan?
Ben je iets lekkers aan het koken, braden, bakken?
Wat heb je vandaag gedaan? Fijn dat het een lekker dagje was.
Het is toch een dag die anders is dan anders, en dan de jaarwisseling, en toch de hoop, verwachting bij zo'n heel nieuw jaar wat voor ons ligt. Mijn nieuwe agenda, niet meer helemaal leeg, maar overwegend nog wel leeg.
Wat zal er allemaal in komen staan?
Ben je iets lekkers aan het koken, braden, bakken?
Wat heb je vandaag gedaan? Fijn dat het een lekker dagje was.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 31 december 2009 om 17:22
Ja spannend he.
Ik zeg maar zo, volgend jaar kan alleen maar beter worden.
Allemaal lekkere dingetjes, geserveerd op grote alu schalen.
Gehaktballetjes, oud hollandsche hapjes, witlofblaadjes met geitenkaas, honing en pijnboompitjes gegratineerd.
Hmmm.
Was leuk om te doen. Wat om handen te hebben.
En vriend vandaag ook thuis, dus gezellig.
Nu, luisterend naar de top 2000 begin ik toch een beetje sentimenteel te worden. (Sorry Saar)
Inderdaad. Een heel nieuw jaar ligt weer open.
Is Sam bang eigenlijk?
Ik zeg maar zo, volgend jaar kan alleen maar beter worden.
Allemaal lekkere dingetjes, geserveerd op grote alu schalen.
Gehaktballetjes, oud hollandsche hapjes, witlofblaadjes met geitenkaas, honing en pijnboompitjes gegratineerd.
Hmmm.
Was leuk om te doen. Wat om handen te hebben.
En vriend vandaag ook thuis, dus gezellig.
Nu, luisterend naar de top 2000 begin ik toch een beetje sentimenteel te worden. (Sorry Saar)
Inderdaad. Een heel nieuw jaar ligt weer open.
Is Sam bang eigenlijk?
donderdag 31 december 2009 om 17:38
Hmmm, klinkt lekker!
Sam kijkt wel op als er iets knalt (ze zijn hier buiten de hele middag al bezig), maar verder ook niet. We hebben er al vanaf dat hij pup was, nooit aandacht aan besteed. Deden alsof er niets aan de hand was en hij bleef dan ook gewoon kalm. Gelukkig maar! Hij ligt dus gewoon in zijn mand, te wachten op zijn bak (die het baasje ook aan het klaarmaken is).
Sam kijkt wel op als er iets knalt (ze zijn hier buiten de hele middag al bezig), maar verder ook niet. We hebben er al vanaf dat hij pup was, nooit aandacht aan besteed. Deden alsof er niets aan de hand was en hij bleef dan ook gewoon kalm. Gelukkig maar! Hij ligt dus gewoon in zijn mand, te wachten op zijn bak (die het baasje ook aan het klaarmaken is).
vrijdag 1 januari 2010 om 10:52
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Jaarwisseling is goed geweest hier en zelfs Sam heeft naar buiten staan kijken, naar het vuurwerk dat hier (na alle knallen van overdag) toch veelvuldig werd afgestoken. Wij dus met zijn drieën veilig achter het raam.
Maar niet achter de geraniums dit jaar!
Ik ben ook blij met jullie en hoop dat we ook dit jaar weer veel kunnen en durven delen en elkaar steunen.
Jaarwisseling is goed geweest hier en zelfs Sam heeft naar buiten staan kijken, naar het vuurwerk dat hier (na alle knallen van overdag) toch veelvuldig werd afgestoken. Wij dus met zijn drieën veilig achter het raam.
Maar niet achter de geraniums dit jaar!
Ik ben ook blij met jullie en hoop dat we ook dit jaar weer veel kunnen en durven delen en elkaar steunen.

vrijdag 1 januari 2010 om 12:32
Ook van mij een heel gelukkig 2010!
Jaarwisseling was rustig hier, gewoon met z'n tweeën thuis.
In het kader van rustig aan doen en veel hangen
Na twaalven even ons buurtje door, met buren vuurwerk gekeken en even staan kletsen.
Hond was niet bang, vanaf pup al niet. We hadden de tip gekregen indertijd om het gewoon te negeren en dat werkt. Helaas niet bij poes die erg bang was, zo zielig.
Saar hoe was jouw avond alleen?
En nu is het stil, radio uit na een weekje veel muziek. Ik heb net met hond gewandeld, beide een frisse neus gehaald. Lekker na de champagne van gisteravond
Fijne dag!
Jaarwisseling was rustig hier, gewoon met z'n tweeën thuis.
In het kader van rustig aan doen en veel hangen
Na twaalven even ons buurtje door, met buren vuurwerk gekeken en even staan kletsen.
Hond was niet bang, vanaf pup al niet. We hadden de tip gekregen indertijd om het gewoon te negeren en dat werkt. Helaas niet bij poes die erg bang was, zo zielig.
Saar hoe was jouw avond alleen?
En nu is het stil, radio uit na een weekje veel muziek. Ik heb net met hond gewandeld, beide een frisse neus gehaald. Lekker na de champagne van gisteravond
Fijne dag!
vrijdag 1 januari 2010 om 12:40
Ja, hier is nu ook alle muziek uit. Ik heb wel even een overdosis na een weeklang intensief meeluisteren en -zingen.
Zo dadelijk ook met de hond eruit, frisse neus, lekker. Ook champagne gehad en daar slaap ik niet goed van (hartkloppingen, haha, echt een zuipschuit ben ik).
En vanmiddag komt er een vriendin met prille liefde hier eten. Eerste kennismaking voor ons, al heb ik wel al vier maanden verhalen van haar gehoord. Ben benieuwd.
Fijne dag allemaal!
Zo dadelijk ook met de hond eruit, frisse neus, lekker. Ook champagne gehad en daar slaap ik niet goed van (hartkloppingen, haha, echt een zuipschuit ben ik).
En vanmiddag komt er een vriendin met prille liefde hier eten. Eerste kennismaking voor ons, al heb ik wel al vier maanden verhalen van haar gehoord. Ben benieuwd.
Fijne dag allemaal!
vrijdag 1 januari 2010 om 12:40
Ik heb ook net een frisse neus gehaald met de hond van mijn ouders. Die heeft hier gelogeerd.
Was heerlijk, flink wandeling gemaakt.
Lekker door de sneeuw gebanjerd. In het verlaten park gespeeld en samen naar de hertjes daar gekeken.
Lynne, mijn avond alleen was goed zo.
Bedacht me tijdens het wandelen dat ik me nu waarschijnlijk minder alleen en eenzaam voelde, als dat ik me in gezelschap zou hebben gevoeld. Goede keus geweest dus!
Ik ga mezelf zo op de bank installeren en lekker een filmpje kijken.
Fijne dag allemaal!
Was heerlijk, flink wandeling gemaakt.
Lekker door de sneeuw gebanjerd. In het verlaten park gespeeld en samen naar de hertjes daar gekeken.
Lynne, mijn avond alleen was goed zo.
Bedacht me tijdens het wandelen dat ik me nu waarschijnlijk minder alleen en eenzaam voelde, als dat ik me in gezelschap zou hebben gevoeld. Goede keus geweest dus!
Ik ga mezelf zo op de bank installeren en lekker een filmpje kijken.
Fijne dag allemaal!
vrijdag 1 januari 2010 om 13:26
Om 12 uur lag ik al in mijn bed! Daar ben ik om half 12 ingerold, moe van dagen vroeg op met de kleine. Ik had al voorzien dat het zo ging, vind het helemaal niet erg. Heb eerlijk gezegd niet zoveel met die herrie en de alcohol. Misschien dat ik er over 10 jaar anders over denk, dat ik dan helemaal getransformeerd ben tot een oud en nieuw lover. Ik sta voor alles open
Veel plezier EV, hopelijk komt de lover door de keuring... Kookt je man weer?
Saar, welke film wordt het?
Veel plezier EV, hopelijk komt de lover door de keuring... Kookt je man weer?
Saar, welke film wordt het?

vrijdag 1 januari 2010 om 19:16
Afspraak was wederzijds beetje verkeerd begrepen (leuk hoor, moderne communcatiemiddelen, knipoog naar koningin Beatrix en haar toespraak), maar het maakt communicatie dus niet altijd duidelijker. Geen eten dus, maar wel goede gesprekken. Aardig intens ook al en dat voor een eerste ontmoeting, maar zoiets kan er dus ontstaan als je met vier gevoelsmensen bij elkaar zit.
Als dit de toon zet voor dit nieuwe jaar, dan zeg ik: bring it on.
Echte ontmoetingen, echte gesprekken.
Het was zo intens dat het achteraf ook wel goed is dat ze niet ook nog bleven eten. Nu heb ik gedoucht, zit lekker in mijn huispak onder mijn dekentje achter de pc en kan even bijkomen van alles.
Lover hoef ik trouwens niet te keuren hoor, dat heeft zij zelf al zeer kritisch gedaan. Ik hoorde nu zelfs dat ik ze de drie-maanden-barriere heb overgeloodst, haha.
Ik hoop dat jullie ook een fijne dag hebben vandaag.
Heeft iemand trouwens zoiets als goede voornemens? Of plannen voor het nieuwe jaar? Dingen die je zou willen bereiken of hebben of doen?
Als dit de toon zet voor dit nieuwe jaar, dan zeg ik: bring it on.
Echte ontmoetingen, echte gesprekken.
Het was zo intens dat het achteraf ook wel goed is dat ze niet ook nog bleven eten. Nu heb ik gedoucht, zit lekker in mijn huispak onder mijn dekentje achter de pc en kan even bijkomen van alles.
Lover hoef ik trouwens niet te keuren hoor, dat heeft zij zelf al zeer kritisch gedaan. Ik hoorde nu zelfs dat ik ze de drie-maanden-barriere heb overgeloodst, haha.
Ik hoop dat jullie ook een fijne dag hebben vandaag.
Heeft iemand trouwens zoiets als goede voornemens? Of plannen voor het nieuwe jaar? Dingen die je zou willen bereiken of hebben of doen?
vrijdag 1 januari 2010 om 21:48
He Philo!
EV, ik ben op zich niet zo van de goede voornemens met de jaarwisseling.
Maar goed, ben wel van plan om wat beter voor mezelf te gaan zorgen. Met name wat beter te gaan eten.
Ben wat afgevallen de afgelopen tijd. Paar kilo, niet extreem ofzo. Als het nu door beweging zou komen zou dat prima zijn. Maar het komt echt door slecht eten. Dus daar moet gewoon verandering in komen.
Plannen en dingen die ik wil bereiken heb ik genoeg.
Alleen niet zo concreet. Ik zou graag wat beter in mijn vel komen te zitten, wat stabieler worden.
Oke zijn met mezelf, dat zou een mooi doel zijn.
Gelukkig hoeft nog niet eens, ik ben al heel tevreden als het een beetje oke zou zijn.
Op dit moment ben ik daar even ver van verwijderd.
De dag begon zo goed, maar nu...
Pff, hopelijk is het gewoon vermoeidheid en kijk ik er na een goede nacht slaap iets anders tegenaan.
Heb toch iets teveel hooi op mijn vork genomen de afgelopen weken op het werk denk ik.
EV, ik ben op zich niet zo van de goede voornemens met de jaarwisseling.
Maar goed, ben wel van plan om wat beter voor mezelf te gaan zorgen. Met name wat beter te gaan eten.
Ben wat afgevallen de afgelopen tijd. Paar kilo, niet extreem ofzo. Als het nu door beweging zou komen zou dat prima zijn. Maar het komt echt door slecht eten. Dus daar moet gewoon verandering in komen.
Plannen en dingen die ik wil bereiken heb ik genoeg.
Alleen niet zo concreet. Ik zou graag wat beter in mijn vel komen te zitten, wat stabieler worden.
Oke zijn met mezelf, dat zou een mooi doel zijn.
Gelukkig hoeft nog niet eens, ik ben al heel tevreden als het een beetje oke zou zijn.
Op dit moment ben ik daar even ver van verwijderd.
De dag begon zo goed, maar nu...
Pff, hopelijk is het gewoon vermoeidheid en kijk ik er na een goede nacht slaap iets anders tegenaan.
Heb toch iets teveel hooi op mijn vork genomen de afgelopen weken op het werk denk ik.
vrijdag 1 januari 2010 om 23:31
Dag allemaal, gelukkig nieuwjaar!!!
Ik heb zo'n fijn oud en nieuw gehad.
Overdag wat tradities en samen gewandeld, 's avonds met de vrienden die me echt dierbaar zijn.
Spelletjes spelen, conference aan, oliebol erbij. Goede gesprekken, afgewisseld met prettig zwijgen en kijken naar al die mensen die je zo lief hebt en die allemaal zo zichzelf zijn.
Ik ging overgelukkig en boordevol liefde het nieuwe jaar in. Daarna lekker veel kusjes op mn buik gehad, bergen kinderchampagne gedronken en sterretjes afgestoken.
Ik blijf het bijzonder vinden, dit soort samenkomsten waarbij ieder zijn ding doet, maar vol respect voro elkaar.
2 Kindjes lagen te slapen in de room-next-door, een heel lief vriendinnetje blijkt ook zwanger (het is een virus, ze is de zoveelste al nu. We hebben een heuse babyboom deze zomer), en ik stond daar dicht tegen Wurman aan te dansen, hij met zijn hand op mn bolle buik..
Ook later, lekker op de bank liggend bij een goede vriend, pratend met een nieuwe liefde van een andere vriend liep ik over van puur geluk.
Van al die mensen, waar ik zo van houd. Die zo van elkaar houden.
Saar, ik vind het zò stoer dat je oud en nieuw alleen gevierd hebt! Ik heb dat twee keer gedaan en voelde me de eenzaamste mens op aarde toen. Misschien ook omdat het geen 'keuze' was, maar meer een logisch gevolg van dat iedereen plannen had enz enz enz.
Maar ik vind het dus heel stoer.
Nou meiden, op een jaar vol liefde, geluk en wijsheid!
Proost!
Ik heb zo'n fijn oud en nieuw gehad.
Overdag wat tradities en samen gewandeld, 's avonds met de vrienden die me echt dierbaar zijn.
Spelletjes spelen, conference aan, oliebol erbij. Goede gesprekken, afgewisseld met prettig zwijgen en kijken naar al die mensen die je zo lief hebt en die allemaal zo zichzelf zijn.
Ik ging overgelukkig en boordevol liefde het nieuwe jaar in. Daarna lekker veel kusjes op mn buik gehad, bergen kinderchampagne gedronken en sterretjes afgestoken.
Ik blijf het bijzonder vinden, dit soort samenkomsten waarbij ieder zijn ding doet, maar vol respect voro elkaar.
2 Kindjes lagen te slapen in de room-next-door, een heel lief vriendinnetje blijkt ook zwanger (het is een virus, ze is de zoveelste al nu. We hebben een heuse babyboom deze zomer), en ik stond daar dicht tegen Wurman aan te dansen, hij met zijn hand op mn bolle buik..
Ook later, lekker op de bank liggend bij een goede vriend, pratend met een nieuwe liefde van een andere vriend liep ik over van puur geluk.
Van al die mensen, waar ik zo van houd. Die zo van elkaar houden.
Saar, ik vind het zò stoer dat je oud en nieuw alleen gevierd hebt! Ik heb dat twee keer gedaan en voelde me de eenzaamste mens op aarde toen. Misschien ook omdat het geen 'keuze' was, maar meer een logisch gevolg van dat iedereen plannen had enz enz enz.
Maar ik vind het dus heel stoer.
Nou meiden, op een jaar vol liefde, geluk en wijsheid!
Proost!
zaterdag 2 januari 2010 om 11:36
Ook goedemorgen van mij.
Ja Wurm, heerlijk om te lezen.
Ben je nu vrij, Saartje?
Morgen ga ik de kerstzooi opruimen, maar vanavond nog even flink uit mijn dak met een heeeeeeeeeleboeoeoeoeoeoel kaarsjes en theelichtjes aansteken.
Vind ik leuk, deed ik vroeger ook al, met kaarsen knoeien.
EV de pyromaan: jong geleerd oud gedaan.
Ja Wurm, heerlijk om te lezen.
Ben je nu vrij, Saartje?
Morgen ga ik de kerstzooi opruimen, maar vanavond nog even flink uit mijn dak met een heeeeeeeeeleboeoeoeoeoeoel kaarsjes en theelichtjes aansteken.
Vind ik leuk, deed ik vroeger ook al, met kaarsen knoeien.
EV de pyromaan: jong geleerd oud gedaan.