liefde overwinnen van de angst!?
donderdag 8 november 2012 om 08:33
Ik heb al een jaar een angststoornis. Maar nu aankomende zondag heb ik een date met een jongen. Die jongen ken ik nu 6 a 7 jaar. Maar zie er ook wel een beetje tegenop. Namelijk door mijn angst. Maar ik denk maar zo hoe dan ook ik zal mijn angst overwinnen. De klik tussen ons is er al, en we hebben elkaar toen ook al een paar keer gezien. Het zal waarschijnlijk wel iets worden, maar dat zal dus ook beteken dat we elkaar regelmatig zullen gaan zien en leuke dingen gaan doen. En ik wil dus echt niet dat mijn angst de baas wordt, maar ik de angst de baas. Maar hoe dan ook ik ga niet proberen om mijn angst en andere dingen te vermijden. Het is wel spannend voor mij. Die jongen ken ik via mijn vriendin, ze is er niet echt blij mee, waarschijnlijk omdat zei hem ook nog leuk vindt, maar zij heeft een vriend, en hij vind haar naar haar type. Tenminste ze reageert kortaf als ik er over begin, maar ik denk ik laat me de les niet lezen en bent oud en wijs genoeg om zelf dingen te beslissen, maar daar maak ik me verder ook niet druk om.
Maar wat ik me afvroeg is als je heel erg verliefd bent, en je hebt ook nog eens een angststoornis. Kan de verliefdheid dan overwinnen van de angst? trlijk zal angst er altijd wel een beetje bij zijn, maar ik denk dat als je extreem verliefd bent dat je dan ook iets positiefs uitstraalt en dan ook meer aandacht er aan besteed. Maar ik weet ook dat mijn angst tussen mijn oren zit, het zijn maar gedachten, soms moeilijk om te geloven, omdat ik het vaak erger maakt dan het lijkt.
Maar wat ik me afvroeg is als je heel erg verliefd bent, en je hebt ook nog eens een angststoornis. Kan de verliefdheid dan overwinnen van de angst? trlijk zal angst er altijd wel een beetje bij zijn, maar ik denk dat als je extreem verliefd bent dat je dan ook iets positiefs uitstraalt en dan ook meer aandacht er aan besteed. Maar ik weet ook dat mijn angst tussen mijn oren zit, het zijn maar gedachten, soms moeilijk om te geloven, omdat ik het vaak erger maakt dan het lijkt.
donderdag 8 november 2012 om 08:58
Ik weet idd wel dat het niet zomaar weggaat, ik heb alleen maar een angst voor flauwvallen, dus niet echt heel extreem, bij alles wat ik in mijn lichaam voel denk ik dus dat ik ga flauwvallen, een soort hypochondrie, vreemd want heb anders geen angst voor de dood of andere ziekten, alleen maar specifiek daardoor, en dat wil ik graag overwinnen, het lijkt helemaal niet erg dat het gebeurd, maar ben er gewoon bang voor, terwijl het maar 1 keer is gebeurd in mijn leven en mijn bloeddruk is normaal volgens de dokter
donderdag 8 november 2012 om 09:09
Als je weet dat het niet zomaar weggaat, wordt het dan niet tijd voor een goede psycholoog die je hiermee kan helpen? Angst in milde mate is vaak al in maximaal 10 sessies erg goed te verhelpen. Je storten in verliefdheid is in ieder geval geen goede oplossing. Dat kan zich nog weleens tegen je keren.
donderdag 8 november 2012 om 09:11
Ok, je bent bang dat je gaat flauwvallen op je date. Gelijk aan 't begin tegen hem zeggen zodat hij dicht tegen je aan kan gaan zitten en je in zijn armen kan wegzakken mocht je echt flauwvallen.
Als die jongen echt gek op je is zal hij daar geen bezwaar tegen hebben lijkt me zo!
En dat je vriendin jaloers is, so what? Zij heeft al een vriend.
Als die jongen echt gek op je is zal hij daar geen bezwaar tegen hebben lijkt me zo!
En dat je vriendin jaloers is, so what? Zij heeft al een vriend.
donderdag 8 november 2012 om 09:39
Ik ben niet bang om flauw te vallen op die date, maar dat is over het algemeen, dagelijks die angst, als ik een goede periode heb is het minder, maar ik zit inmiddels wel in therapie en heb daar nog maar 1 sessie van gehad. Zondag gaan we een boswandeling maken met de hond. Ik weet dat het allemaal tussen mijn oren zit, maar het is soms moeilijk te geloven om positief tegen mezelf te praten. Ik ben sowieso toe een aan relatie, ik kan toch niet wachten tot mijn angst helemaal over is?
donderdag 8 november 2012 om 10:28
donderdag 8 november 2012 om 11:13