Manifesteren/affirmations ?

21-09-2021 00:04 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
a-b-1997 wijzigde dit bericht op 30-06-2022 00:31
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wattes?
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Doe je dat op een manifestatie? En wat manifesteert zich dan? Hoort daar ook een manifest bij?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Is dat het gedoe met ‘wat je uitzendt trek je aan’ en ‘plaatje in je hoofd van hoe je het wel hebben’? Dan nee, daar geloof ik niet in. Voor iedere zogenaamde succesvolle ‘manifesteerder’ zijn er twintig die net zoveel ‘positieve vibes’ zitten uit te zenden met complete plaatjes in hun hoofd die gewoon te maken krijgen met allerlei grillen van het leven.

Een beetje de hippere versie van de ‘growth mindset’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In dit artikeltje staat, dat het alleen werkt als je je richt op wat je ècht wilt:
https://mtsprout.nl/work-life/bewijs-da ... nifesteren

Nou dat is veel te moeilijk voor mij, er achter komen wat ik zelf wil en wat mijn fundamentele levenswaarden zijn. Dus als ik daar een keer uit ben, dan zien we wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog eens verder gelezen:
https://www.volkskrant.nl/beter-leven/d ... b89b0c732/

Manifesteren bestaat blijkbaar uit: doel stellen, doel visualiseren, plan maken om uit te voeren, eerste stap nemen.

Ja hoor, dat doe ik. Ik noem dat alleen projectmanagement.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een zelfde idee met weer een nieuwe naam. Zoiets als 'the Secret'.

Wat is er gebeurd met 'go with the flow'?
solomio wijzigde dit bericht op 21-09-2021 07:53
11.54% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nee, vind het veel te Amerikaans, 'Alles is maakbaar'... Sommige dingen hebben we gewoon geen invloed op, maar dan manifesteer je 'niet hard genoeg'?
Vind het net zoiets als bidden bij ziekte.
Als je het niet gaat prediken kan het denk ik geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
_pompoensoepje schreef:
21-09-2021 07:53
Nee, vind het veel te Amerikaans, 'Alles is maakbaar'... Sommige dingen hebben we gewoon geen invloed op, maar dan manifesteer je 'niet hard genoeg'?
Vind het net zoiets als bidden bij ziekte.

Het is ook precies wat er mis is met Amerika. Alleen succes telt. Heb je tegenslag dan heb je het er zelf naar gemaakt.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, doe het dagelijks :-) Van groot (bijvoorbeeld het soort huis waar ik in wil wonen) tot klein. Laatst nog een tuinkabouter gemanifesteerd. Een week later werd ie vrijwel letterlijk in m'n schoot geworpen. Serieus, geen grap.
.
Alle reacties Link kopieren
Athena1905 schreef:
21-09-2021 08:00
Als je het niet gaat prediken kan het denk ik geen kwaad.
Ik denk dat het heel veel kwaad kan.

Alles wat niet lukt is dus volkomen je eigen schuld. En er lukt altijd van alles niet.

Het kan dus je zelfwaardering enorm ondermijnen en ik gok dat TO exact het tegenovergestelde nodig heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
21-09-2021 08:07
Ja hoor, doe het dagelijks :-) Van groot (bijvoorbeeld het soort huis waar ik in wil wonen) tot klein. Laatst nog een tuinkabouter gemanifesteerd. Een week later werd ie vrijwel letterlijk in m'n schoot geworpen. Serieus, geen grap.
Hahahaha
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-09-2021 08:09
Ik denk dat het heel veel kwaad kan.

Alles wat niet lukt is dus volkomen je eigen schuld. En er lukt altijd van alles niet.

Het kan dus je zelfwaardering enorm ondermijnen en ik gok dat TO exact het tegenovergestelde nodig heeft.
Ligt eraan hoe groot je het drama maakt als iets niet lukt. Als je gewoon geduldig bent, of wanneer iets niet lukt je schouders ophaalt en denkt: 'blijkbaar heeft het universum andere plannen met mij' is er niet zoveel aan de hand.
.
Ik denk dat geloof in dit soort ideeën (en dus in de maakbaarheid van je leven) vooral een bezwering is van de angst die veel mensen hebben voor de fundamentele onzekerheid van het leven.
Je hebt over zoveel dingen geen controle, er is zoveel wat je als mens niet begrijpt. Dus zoeken mensen naar denkwijzen die hun houvast geven. Of dat nu religie is, geloof in manifesteren, geloof in de maakbaarheid van het leven als je maar de juiste opleiding doet en hard genoeg werkt.
Maar uiteindelijk kun je als mens je leven niet beheersbaar maken. Er zal altijd onzekerheid zijn, er zullen altijd dingen gebeuren die je leven overhoop halen. De kunst is om daar goed mee om te gaan. En dat is soms best lastig.
Barnsteen schreef:
21-09-2021 08:07
Ja hoor, doe het dagelijks :-) Van groot (bijvoorbeeld het soort huis waar ik in wil wonen) tot klein. Laatst nog een tuinkabouter gemanifesteerd. Een week later werd ie vrijwel letterlijk in m'n schoot geworpen. Serieus, geen grap.
Als dit er toe kan leiden dat mensen met tuinkabouters gaan gooien ga ik me er zéker niet aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Als dat zou werken.... zou dan al het negatieve niet al uit de wereld zijn...?
Alle reacties Link kopieren
Mooie oplossing voor hongersnood, natuurrampen enz. Of werkt zoiets alleen in welvarende landen?
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
21-09-2021 08:13
Ligt eraan hoe groot je het drama maakt als iets niet lukt. Als je gewoon geduldig bent, of wanneer iets niet lukt je schouders ophaalt en denkt: 'blijkbaar heeft het universum andere plannen met mij' is er niet zoveel aan de hand.
Maar mensen die steun en bevestiging zoeken in dit soort methodes beschikken dan vaak weer niet over die relaxte houding. Anders hadden ze niet zo'n gewicht gehangen aan het hele fenomeen.
Je gebruikt een vage vakterm die ergens in een voor ons onbekend kringetje gangbaar is, maar voor de meeste mensen betekent 'manifestatie' iets anders (een openbare vertoning / verschijning / betoging).
Het zou dus handig zijn als je aangeeft wat JIJ ermee bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-09-2021 08:29
Als dat zou werken.... zou dan al het negatieve niet al uit de wereld zijn...?
Blijkbaar niet.... Maar met manifesteren moet je ook wel uitkijken: zo kent het universum het woordje 'niet' niet. Dus als je manifesteert dat je een bepaalde ziekte niet krijgt, dan is de kans groot dat je hem juist wel krijgt.


En het pakt altijd anders uit dan gedacht. Ik heb vroeger wel de fout gemaakt door een groot huis met een grote tuin te manifesteren. En dat kwam er. Maar met een hork van een vent en ik was diep ongelukkig. Blijkbaar had ik te weinig details genoemd. Was een harde les. Niet alleen in het manifesteren maar vooral ook die hork van een vent heeft me goede lessen geleerd over mezelf. Ben heel blij dat ik nu van dat grote huis, maar vooral van die hork af ben :-)
.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-09-2021 08:28
Als dit er toe kan leiden dat mensen met tuinkabouters gaan gooien ga ik me er zéker niet aan wagen.
Eeehh ja bijna letterlijk ja :proud: nou ja iemand liet hem vallen en toen was ie kapot en hij zou weggegooid worden. En toen mocht ik hem. Hij is een beetje kapot maar zeker nog goed genoeg voor het doel wat ik ermee had :applause:
.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
21-09-2021 08:27
Ik denk dat geloof in dit soort ideeën (en dus in de maakbaarheid van je leven) vooral een bezwering is van de angst die veel mensen hebben voor de fundamentele onzekerheid van het leven.
Je hebt over zoveel dingen geen controle, er is zoveel wat je als mens niet begrijpt. Dus zoeken mensen naar denkwijzen die hun houvast geven. Of dat nu religie is, geloof in manifesteren, geloof in de maakbaarheid van het leven als je maar de juiste opleiding doet en hard genoeg werkt.
Maar uiteindelijk kun je als mens je leven niet beheersbaar maken. Er zal altijd onzekerheid zijn, er zullen altijd dingen gebeuren die je leven overhoop halen. De kunst is om daar goed mee om te gaan. En dat is soms best lastig.
:worship:
Barnsteen schreef:
21-09-2021 08:13
Ligt eraan hoe groot je het drama maakt als iets niet lukt. Als je gewoon geduldig bent, of wanneer iets niet lukt je schouders ophaalt en denkt: 'blijkbaar heeft het universum andere plannen met mij' is er niet zoveel aan de hand.
Maar dat kan dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Instagram en Reels en daar zijn de “Affirmations” een enorme trend. Bijvoorbeeld: “ als je dit leest zonder met je ogen te knipperen word je morgen heel rijk” of: “ de eerste persoon die je hierna gaat appen is de liefde van je leven”.
Heel grappig maar grote onzin natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven